Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Det er måske at forsimple det, at sige de blev stemplet som ikke gode nok.
    Det vel i ligeså god grad være deres skades historik der spiller ind på det valg.
    Bevares men kvalitet, alder, indstilling, skadeshistorik etc. er vel alle kriterier for om de er “gode nok” og der må vi så forvente at de spillere som TB henter samlet set scorer højere på alle kriterier end de omtalte spillere.
    Last edited by Plum; i dag, 12:55.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Som altid er der moderat skøre forventninger herinde. Begrebet wow-transfer er jo forumopfundet, og når man navigerer efter den slags selvopfundne virkeligheder, så bliver man ofte skuffet.

Falk, Arp og AZ er altså ret godt gået. Vi mangler klart spillere til start-elleveren; særligt i det centrale forsvar og på midten. Men de her tanker om at vi skal blæses bagover - hvor kommer de fra? Vi er oprykkere, og vi er ved at implementere en ny måde at gøre - ja, enormt mange ting på.

Og så er der nogle helt elementære ting som vilje og intensitet, hvor vi fortsat kan forbedre os meget - endda helt uden nye wow-spillere. Udtrykket mod Vejle var simpelthen så utroligt ringe, og AZ må også tage sin del af ansvaret hér!
    Min favorit var ellers, når folk ønskede sig A+ eller A++ spillere, hvilket er en totalt intetsigende skala. Hvem måler vi efter? Iniesta i hans storhedstid eller Bengt Sæterness?

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Som altid er der moderat skøre forventninger herinde. Begrebet wow-transfer er jo forumopfundet, og når man navigerer efter den slags selvopfundne virkeligheder, så bliver man ofte skuffet.

Falk, Arp og AZ er altså ret godt gået. Vi mangler klart spillere til start-elleveren; særligt i det centrale forsvar og på midten. Men de her tanker om at vi skal blæses bagover - hvor kommer de fra? Vi er oprykkere, og vi er ved at implementere en ny måde at gøre - ja, enormt mange ting på.

Og så er der nogle helt elementære ting som vilje og intensitet, hvor vi fortsat kan forbedre os meget - endda helt uden nye wow-spillere. Udtrykket mod Vejle var simpelthen så utroligt ringe, og AZ må også tage sin del af ansvaret hér!
    Hvad i alverden skulle Zorniger stille op mod Vejle med den bænk?
    Ansvaret ligger da ved ham der bygger truppen.

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Helt enig og du kan lægge Bjørnen og Trybull til samme gruppe som Falk
    Plus Bonde og Bürgy. Jeg synes det giver god mening hvis man ikke har været interesseret i at tilføje yderligere tre spillere til truppen, som er på den anden side af sin prime.

Leave a comment:

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Jeg tror ikke nødvendigvis vi hverken har tabt et kapløb til Vejle, eller vurderet spillerne som værende ikke gode nok. Jeg håber da meget at Bech og co har haft trupsammensætning for øje i stedet for kun at kigge på spillerne individuelt. Det er jo meget normalt når man sammensætter en trup, at man ikke vil have for mange spillere der er forbi deres prime. Det er de tre nævnte spillere jo alle sammen, samtidig med at ingen af dem har videresalgspotentiale. Vi har jo allerede hentet en af den type spillere i Falk, så imo giver det god mening hvis man ikke har villet strække sig langt for at hente 3-4 af den type spillere ind i samme vindue.
    Helt enig og du kan lægge Bjørnen og Trybull til samme gruppe som Falk

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

De tanker kommer jo fra TB der har meddelt at der skal hentes spillere der er for gode til OB her og nu.
    Både Duelund og Hjulsager, vist også Christian Sørensen har været rygtet til OB i et eller andet omfang, så enten har man tabt et kapløb til VB eller har ledelsen vurderet at de ikke er gode nok - det giver jo nogle forventninger ..
    Jeg tror ikke nødvendigvis vi hverken har tabt et kapløb til Vejle, eller vurderet spillerne som værende ikke gode nok. Jeg håber da meget at Bech og co har haft trupsammensætning for øje i stedet for kun at kigge på spillerne individuelt. Det er jo meget normalt når man sammensætter en trup, at man ikke vil have for mange spillere der er forbi deres prime. Det er de tre nævnte spillere jo alle sammen, samtidig med at ingen af dem har videresalgspotentiale. Vi har jo allerede hentet en af den type spillere i Falk, så imo giver det god mening hvis man ikke har villet strække sig langt for at hente 3-4 af den type spillere ind i samme vindue.

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

De tanker kommer jo fra TB der har meddelt at der skal hentes spillere der er for gode til OB her og nu.
    Både Duelund og Hjulsager, vist også Christian Sørensen har været rygtet til OB i et eller andet omfang, så enten har man tabt et kapløb til VB eller har ledelsen vurderet at de ikke er gode nok - det giver jo nogle forventninger ..
    Det er måske at forsimple det, at sige de blev stemplet som ikke gode nok.
    Det vel i ligeså god grad være deres skades historik der spiller ind på det valg.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

Altså det kan godt være det føles sådan og specielt i minutterne og timerne efter kampen.
    Men i mine øjne havde det været meget mere typisk at levere et sløjt resultat på hjemmebane mod Viborg, med et godt fyldt stadion (10.000+).

Jeg er stadig fortrøstningsfuld, som jeg også kan læse du er det.
    Jeg tror stadig på projektet, om end vi stadig først lige er kommet ud af startblokken - og mange ting kan stadig forbedres.

Det banker jo stadig for striwerne.
    Enig. Og det Viborghold som vi slog 3-1 de tager så ugen efter til Brøndby Stadion og vinder 2-0 over et Brøndbyhold som ellers var startet sæsonen meget overbevisende.
    Det bliver en meget tæt superlisuperliga og vi kommer til at kæmpe for alle det points der skal skrabes sammen for overhovedet at være superligahold igen i næste sæson. Hvis vi kan snige os med i top 6, vil det bare være helt fantastisk, men kampen om de pladser bliver også voldsom.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Der er så også bare nogen, der sætter sin røv i klaskehøjde hvis der ikke kommer, minimum 3 kæmpe forstærkninger inden vinduet lukker.
    Det må betyde niveauet over Duelund/Hjulsager.
    Lad os se hvad der sker.
    Det bliver ikke tre fra den hylde du nævner. Hvis det bliver to så må vi glæde os. Gætter på en virkelig stærk cf med fart i støvlerne, det er vigtigste byggesten og så en god midtbane som kan tage 6er-rollen så Falk kan rykkes frem. En angriber omkring Freriks-niveau. Med Groot og Ganaus og Arp som også kan spille der er vi der ret godt inddækket i hensigt af kvaliteten.

Leave a comment:

• Jesper G
    replied
    Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
    ...Typisk at tabe 0-4 mod Vejle med kæmpe opbakning...
    Altså det kan godt være det føles sådan og specielt i minutterne og timerne efter kampen.
    Men i mine øjne havde det været meget mere typisk at levere et sløjt resultat på hjemmebane mod Viborg, med et godt fyldt stadion (10.000+).

Jeg er stadig fortrøstningsfuld, som jeg også kan læse du er det.
    Jeg tror stadig på projektet, om end vi stadig først lige er kommet ud af startblokken - og mange ting kan stadig forbedres.

Det banker jo stadig for striwerne.

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Foreløbig har jeg rimelig ro i maven, med hensyn til at vi bliver forstærket. Jeg vil hellere vente 2,3 eller 4 uger på de rette spillere, end at vi går ud og binder os op på flere middelmådige spillere, dem har vi i forvejen rigeligt af.

Vi kan sikkert sagtens købe flere på Adam Sørensen, Gomez eller Bürgy niveau , men det vil jo være et skridt tilbage til den strategi der de sidste mange år har ført klubben til bunds.

Problemet er at det fandens transfervindue først lukker så sent, men OB har over de sidste 12-15 år bragt sig selv i den forudsete situation , at vi langt fra er attraktive. 2-3 måneder med antydning om ambitioner opvejer ikke 12-15 års dvale/misrøgt.
    Jeg er også rimelig rolig ved at vi egentlig har midlerne til at hente de forstærkninger der skal til, så de skal nok komme, når vores led i fødekæden nås her når vi kommer tættere på vinduesluk. Jeg tror også man har et mere ambitiøst katalog af spillere, end vi har haft de seneste år, og med undtagelse af Vejle, som har taget de her "oplagte" danske spillere, som er røget ud i kulden rundt omkring, så ser vi jo heller ikke hverken klubber som AGF, Randers, SIF og VFF bare styrke sig uhæmmet, selvom flere af de hold jo også bøvler med smalle trupper og søger forstærkninger på flere positioner. Jeg er sikker på transfergamet er benhårdt, men jeg tror vi står bedre end længe, da jeg både tror vi har midlerne økonomisk, en veltalende sportsdirektør og en karismatisk træner, som kan fiske de spillere i land vi har brug for. Jeg vil dog kun blive positivt overrasket, hvis vi lykkedes med at hente de relevante spillere til før vi når omkring en uge før deadline. Indtil da tror jeg bare de her agenter har så meget is i maven på deres klienters vegne, at de holder en blød midter/bundklub i Danmark i strakt arm til sandet for alvor er ved at løbe ud af timeglasset.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Foreløbig har jeg rimelig ro i maven, med hensyn til at vi bliver forstærket. Jeg vil hellere vente 2,3 eller 4 uger på de rette spillere, end at vi går ud og binder os op på flere middelmådige spillere, dem har vi i forvejen rigeligt af.

Vi kan sikkert sagtens købe flere på Adam Sørensen, Gomez eller Bürgy niveau , men det vil jo være et skridt tilbage til den strategi der de sidste mange år har ført klubben til bunds.

Problemet er at det fandens transfervindue først lukker så sent, men OB har over de sidste 12-15 år bragt sig selv i den forudsete situation , at vi langt fra er attraktive. 2-3 måneder med antydning om ambitioner opvejer ikke 12-15 års dvale/misrøgt.
    Der er så også bare nogen, der sætter sin røv i klaskehøjde hvis der ikke kommer, minimum 3 kæmpe forstærkninger inden vinduet lukker.
    Det må betyde niveauet over Duelund/Hjulsager.
    Lad os se hvad der sker.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Det var også pointen med, at mange i vinters gerne ville vente med indkøb til sommer, selvom vi ederhyleme fik på puklen for den mening. Højere hylde nu.

Leave a comment:

Working...
X