Er overbevist om vi skal hen sidst i april før det kan opfyldes. Og det er hvis det går godt.
Vi kan sagtens trække nitten hvis vi får et par skader på de forkerte steder.
OB uden Falk og Arp
Ja lad os da endelig fastholde pessimismen for enhver pris !
Det er dælme også blevet hverdag for Fredericia med 1 point i 6 kampe. Det er bare med at få lagt afstand til dem og Vejle nu, imens de hænger fast i suppedasen, så vi får parkeret nedrykningsspøgelset på behørig afstand. Så må vi se hvad det ellers kan blive til.
Det er dælme også blevet hverdag for Fredericia med 1 point i 6 kampe. Det er bare med at få lagt afstand til dem og Vejle nu, imens de hænger fast i suppedasen, så vi får parkeret nedrykningsspøgelset på behørig afstand. Så må vi se hvad det ellers kan blive til.
Er overbevist om vi skal hen sidst i april før det kan opfyldes. Og det er hvis det går godt.
Vi kan sagtens trække nitten hvis vi får et par skader på de forkerte steder.
OB uden Falk og Arp
Sønderjyske 2:0 foran mod Fredericia og ved at overhale os igen pga mål forskellen. Men det er virkelig ringe hvad Sønderjyske og Fredericia spiller der. Kan ikke forestille mig at vi slutter sæsonen bag de.
Sønderjyske 2:0 foran mod Fredericia og ved at overhale os igen pga mål forskellen. Men det er virkelig ringe hvad Sønderjyske og Fredericia spiller der. Kan ikke forestille mig at vi slutter sæsonen bag de.
Faciliteter? Træningsfaciliteter?
Hvad skulle AaB og Silkeborg have af faciliteter som OB ikke har af betydning for spillet med bolden?
lyder lidt søgt.
Øhhhh - har du hørt noget om Bane 1 i Ådalen? Lige om lidt kan der ikke spilles på den i 6 måneder.
Silkeborg spiller på kunst, hvilket passer perfekt til KNs pasningsbold. Så jeg har da fuldstændig ret. Det er dig der er helt væk.
Derudover havde (har) vi ikke faciliteter til at spille KN-bold. Samtidig er jeg ikke sikker på, at vi lige nu generelt udvikler spillere som er teknisk dygtige nok på akademiet lige nu. Elias og McCoy har bare ikke teknik til SL og slet ikke til KN-bold.
Jeg bliver mere og mere i tvivl om Tonny udvikler spillere, som har den fulde pakke til SL. Hvad tænker I?
Faciliteter? Træningsfaciliteter?
Hvad skulle AaB og Silkeborg have af faciliteter som OB ikke har af betydning for spillet med bolden?
lyder lidt søgt.
Er det ikke på Møllemarksvej omkring Ishockey de kommer ud?
Min svigerdatter tør ikke tage til kampen hvis det er på den måde da de skal den vej når de skal hjem. Sørgeligt men sandt
Kunne det ikke hjælpe hende at stå oppe på RMN , og dermed gå ud i modsat ende af BIF’erne.
Hvis i er i bil så parker ovre ved Føtex/tidligere Fakta , så kan i sagtens gå fra stadion til bilen uden at møde andre end OB’ere.
Jeg har været af sted til fodbold næsten hver uge gennem 35-40 år, har aldrig oplevet ubehagelige konfrontationer, end ikke på udebane. Har haft ungerne med siden de var 5-6 års alderen.
Har den opfattelse at hvis man undgår at opsøge modstanderen, så kan man nemt gå fredeligt til og fra.
uden at have nogen indsigt i akademi bold overhovedet, men set udefra virker det til man har gået meget op i at div. U hold har præsteret godt. Men er det det rigtige fokus for akademiet? Målet er vel at udvikle spillerne bedst muligt til superliga holdet. Ikke at det ene behøver udelukke det andet - men det er da en tanke jeg har tænkt - om der er for stor fokus på at akademiet vinder, frem for at udvikle spillerne.
Syntes at have hørt (nok i en podcast) at andre hold i højere grad bringe eks. de bedste u17 op på u19 - så de bliver testet mod bedre og stærkere modstandere, det kan så være på bekostning af holdets resultater, men være med til at udvikle spillerne.
Det er også en af mine bekymringer. Lige meget om man vinder ligaerne. Penge og ikke mindst den sportslige gevinst ligger i at få gjort så mange som muligt klar til 1. Holds bold.
EDIT: Elias bombede jo løs i U19 rækken - men ligner ikke en der helt har teknik, fysik og blik for spillet til voksenfodbold endnu.
Derudover havde (har) vi ikke faciliteter til at spille KN-bold. Samtidig er jeg ikke sikker på, at vi lige nu generelt udvikler spillere som er teknisk dygtige nok på akademiet lige nu. Elias og McCoy har bare ikke teknik til SL og slet ikke til KN-bold. Jeg bliver mere og mere i tvivl om Tonny udvikler spillere, som har den fulde pakke til SL. Hvad tænker I?
uden at have nogen indsigt i akademi bold overhovedet, men set udefra virker det til man har gået meget op i at div. U hold har præsteret godt. Men er det det rigtige fokus for akademiet? Målet er vel at udvikle spillerne bedst muligt til superliga holdet. Ikke at det ene behøver udelukke det andet - men det er da en tanke jeg har tænkt - om der er for stor fokus på at akademiet vinder, frem for at udvikle spillerne.
Syntes at have hørt (nok i en podcast) at andre hold i højere grad bringe eks. de bedste u17 op på u19 - så de bliver testet mod bedre og stærkere modstandere, det kan så være på bekostning af holdets resultater, men være med til at udvikle spillerne.
Tror vi skulle have lavet en decideret Silkeborg dengang de hyrede Kent. Stort set alle rutinerede kræfter røg ud og han fik lov at bygge op fra bunden. Det kostede en nedrykning med et brag, hvilket virkede helt kalkuleret. Siden da byggede han jo bare på.
I OB virkede det som om man bare gav ham et halvhjertet budget og så måtte han selv hente de spillere han kunne få for det og bygge holdet op. Dengang var vores ungdomsafdeling slet ikke det sted vi ser i dag, og det hjalp ham jo heller ikke. Både i Aab og SIF havde han lysende talenter at arbejde ud fra. I OB måtte han købe dem selv for et budget, jeg næppe tror tilsvarede mere end de 7-8 pladser vi skrabere til os i hans regeringstid.
Han blev hentet til OB på det forkerte tidspunkt. Var vi gået Kent-vejen da vi rykkede ned og han kunne få lov at bygge holdet op i første div med den talentmasse vi har nu, så tror jeg han på sigt kunne få langt højere succes.
Det er dog en helt ligegyldig diskussion, da OB er gået i en helt anden retning. Der er langt fra Kent Nielsen til Zorniger.
Derudover havde (har) vi ikke faciliteter til at spille KN-bold. Samtidig er jeg ikke sikker på, at vi lige nu generelt udvikler spillere som er teknisk dygtige nok på akademiet lige nu. Elias og McCoy har bare ikke teknik til SL og slet ikke til KN-bold.
Jeg bliver mere og mere i tvivl om Tonny udvikler spillere, som har den fulde pakke til SL. Hvad tænker I?
Leave a comment: