Viborg får godt nok solgt ud.
Bla.
Isak Jensen
Serginho
Junior
Ementa
Said
Små 400 kampe og 60 mål indenfor de sidste sæsoner de siger farvel til.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæghttps://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ge-om-hogsberg
Det er så vildt hvad de sælger for i det misfoster af en klub. Der sidder nogle ejere bag og skummer fløden.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Lige lidt om FCN, når vi nu taler om akademi og talenter...
https://www.linkedin.com/pulse/how-f...Ce0WfHIQ%3D%3D
"Over the past decade, Nordsjælland has posted a staggering positive transfer balance of €190 million. They've earned €210 million from player sales, including €48.35 million from academy graduates, while spending only €20 million on transfers."
"For perspective, only a handful of clubs in Europe - think Ajax, RB Salzburg, and Benfica - can match Nordsjælland’s output in talent development per dollar spent."
Vi har et fint akademi, men er det reelt bæredygtigt ? !
- Likes 1
Leave a comment:
-
https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ge-om-hogsberg
Det er så vildt hvad de sælger for i det misfoster af en klub. Der sidder nogle ejere bag og skummer fløden.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlægTotal OT (specielt for dem, der ikke kan lide FCM.... gå videre til næste indlæg), men finder det spændende, da jeg jo ofte sammenligner vores udvikling med FCM de sidste 10 - 15 år, hvor vi den gang var meget lige på alle parametre.
Dette er et indblik i, hvad der sker bag kulisserne som vi ikke ser normalt fra en klub.
https://www.fcm.dk/nyheder/taet-paa-...i-midtjylland/
Har aldrig før hørt om en dansk klub, hvor spillernes familier (partnere og børn) har egen lounge på stadion
Forstår også deres stolthed over kostskolen/Guldminen, hvor bl.a. Harder og Vingegaard bliver nævnt.
https://www.linkedin.com/pulse/how-f...Ce0WfHIQ%3D%3D
"Over the past decade, Nordsjælland has posted a staggering positive transfer balance of €190 million. They've earned €210 million from player sales, including €48.35 million from academy graduates, while spending only €20 million on transfers."
"For perspective, only a handful of clubs in Europe - think Ajax, RB Salzburg, and Benfica - can match Nordsjælland’s output in talent development per dollar spent."
Vi har et fint akademi, men er det reelt bæredygtigt ? !Last edited by Online; 07-08-2025, 11:38.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Total OT (specielt for dem, der ikke kan lide FCM.... gå videre til næste indlæg), men finder det spændende, da jeg jo ofte sammenligner vores udvikling med FCM de sidste 10 - 15 år, hvor vi den gang var meget lige på alle parametre.
Dette er et indblik i, hvad der sker bag kulisserne som vi ikke ser normalt fra en klub.
https://www.fcm.dk/nyheder/taet-paa-...i-midtjylland/
Har aldrig før hørt om en dansk klub, hvor spillernes familier (partnere og børn) har egen lounge på stadion
Forstår også deres stolthed over kostskolen/Guldminen, hvor bl.a. Harder og Vingegaard bliver nævnt.
Leave a comment:
-
I.flg. bold.dk så er VB og FCK enige om et lejemål af Amin Chiaka for resten af sæsonen. FCK har dg muligheden for at kalde ha tilbage til vinter, og der er ingen købsoption på ham skrives det i artiklen
https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...r-amin-chiakha
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Garanti procenten ligger lige i omegnen af nul.
De tre nævnte er et billede på den forfejlede strategi OB har kørt i mange år, hvor meget jævne spillere som dem, Kløve og lignende bliver indkøbt, og præsenteret som forstærkninger og forventet bærende spillere. Ofte ser vi ret hurtigt at det blot er mere lunkent vand i gryden, og at det ikke kommer op at koge.
Det gør/har gjort at vi bliver bundet op på for meget middelmådighed, og derved ikke bringer opad i hierarkiet, og vi bliver derfor heller ikke mere attraktive.
Det er spillere som knap vil kunne blive reserver i top-6 klubberne.
At tro vi kommer videre med spillere af de nævntes niveau, svarer til at ville brække en væg ned med en gummihammer.
Skal vi bryde barrieren til det forjættede mesterskabsspil , så kræver det tålmodighed, hårdt arbejde, bedre scouting, øget budget, og på sigt bedre bedre gennemsnit end ottendepladser. Der skal bygges på og det tager tid at rette op på mange år med afvikling , fremfor udvikling.
Jeg syntes vi er startet godt ud med Zorninger, Falk og Arp. Lad det endelig være den vej vi går, og jeg tror da på at deres tilstedeværelse i klubben gør os mere attraktive, og hæver os over Randers , Silkeborg Viborg eksempelvis.
Vi kan trods alt ane det tog, der ellers var kørt fra os.
Ja man kan sige at man selv vælger sin strategi i transfervinduet, men det ændrer ikke på at vi har vores plads langt nede på listen.
Danske klubber ligger et stykke nede på den liste, og foran os på dansker listen, så ligger der bare 4-6 klubber.
FCK og Herning er væk og kigger slet ikke i samme retning som os. BIF og FCN kigger lidt over de hylder vi kan kigge på. Silkeborg kan måske lokke med Europæisk fodbold, hvilket kan være en fordel.
Så har vi os, Randers , AGF, Viborg og måske endda Vejle.
Vejle er nok færdige med at handle. Viborg burde vi kunne matche og være mere attraktive, på trods syg billedet fra de sidste vinduer hvor vi har hentet deres reserver som var på vej ud derfra.
AGF ligner et hold som ikke ved hvad vej de vil, og står for mig som om de er sat på “pause”
Randers kan byde på stabilitet og sikkert fundament, men er det nok til at være over os nu?
Vi kan ændre vores aktivitet, vores fremtoning og ambition.
Jeg syntes at forskellen er stor fra tidligere hvor vi ventede, og håbede at der dukkede en tilfældig spiller op til sidst , uden decideret at søge noget, og i dette vindue hvor vi denne gang rent faktisk har udset os nogle pladser vi vil forstærkes på, og er aktivt søgende.
Lad os håbe det lykkedes , og at vi kommer væk fra spot tilbudene.
- men fordi vi jo netop ikke kan bringe så mange "top" spillere ind som der er brug for, så vil der forsat være behov for habile, trup spillere. De får ikke vandet til at koge - men de kan holde det varmt mens man forhåbentlig over tid bringer flere Arp/Falk kaliber spillere ind - så det berømte vand kommer nærmere koge punktet.
Men for mig at se skal vi som min. have 4 spillere mere ind. Og gerne flere. Er Markus Jensen på vej videre er det endnu en der har været tæt inde om holdet der forsvinder - og som nok også burde erstattes.
Og jeg tror så bare ikke på at vi formår at hente 4+ spillere fra Arp/Falk hylden ind. Èn, måske to hvis vi virkelig strækker os - men da truppen er så tynd som den er - så skal der også bringes noget andet ind.
Syntes jo faktisk også du skriver det selv - det kommer til at tage tid. Og imellemtiden er der stadig behov for at habilt hold - der først og fremmest kan sikre overlevelse.
- Likes 2
Leave a comment:
Leave a comment: