Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd - Vejle Boldklub - Odense Boldklub 010825

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jo han er nok hurtigst, men Askou tror jeg er hurtigere end BP, og Bürgy har jeg indtryk af er den midtstopper zorniger ser det største lys i blandt vores nuværende stoppere i det opbyggende spil. Mest af alt håber jeg dog der er hul i budgettet til en ny styrmand dernede. Efter at have læst 3x aktion-bogen, så tyder det på stopperpositionerne er dem som udfordres mest i zornigers spillestil, ved at vi skal stå så højt og efterlade store rum bag sig. Tror det ville gavne holdet gevaldigt at få en stopper ind, som er vant til at navigere i den måde at spille på.
    AZ bliver jo også ved med at sige til interview, at vi skal bruge for mange spillere til at stoppe en modstander. Bürgy er jo et godt eksempel i går. Han falder i sin duel. En forsvarsspiller på SL-niveau skal jo være i stand til at gå på kroppen af modstanderen i den situation. Men han er for langsom og kommer ind skråt bagfra på ham og falder så og hvis 2 ud af 3 midterforsvarer er på det niveau er det for svært og den 3. Har overbliksproblemer. Vi besidder ikke en eneste komplet midterforsvarer. Måske Askou blive det?
    EDIT: det kan sagtens være nok at have en komplet, for at løfte niveauet markant. Han vil kompensere for de andres mangler og det vil nok kunne række til en del. Hvis du skal spille med om medaljer skal du have 3 komplette i SL.
    Last edited by claudes1; i går, 11:26.

Comment

Jeg tænker stadig, at vi vil komme meget langt med et godt indkøb til hver kæde. To klare profiler til forsvaret og midtbanen og måske en yngre model til angrebet, hvor det er tydeligt, at der ikke satses på hverken EH eller Jenner.

Det skal være de rigtige, det siger AZ også direkte, og så er det store spåørgsmål, hvordan AZ griber holdet an indtil da. I de første to kampe fungerede planen delvist, men vi havde også heldet med os. Kampen i går var dumpet på alle parametre og særligt forsvaret er en temmelig akut patient.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Ja det var tydeligt at se i nedtakten i går at han var frustreret. Ved ikke lige hvem den er møntet på, men i mine ører lyder det til at han snakker om nogen der spillede i går
        Gætter på Jenner.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Lader til at ingen havde lavet deres hjemmeopgaver inden kampen mod VB

OB-profiler om Zorniger: 'En livsændring' » TV3 SPORT

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Alle 3 var lige dårlige til de basale ting udi forsvarsspil: Placering, timing, samarbejde. Alle 3 kagede lige meget rundt, både med og uden bold. Alle var lige dårlige på hver deres måde. Og det udnyttede Vejle til fulde.

Det kan godt være, at du vil forsvare Bjørn til den dag, han ikke spiller længere, men faktum er at han heller ikke er god nok. Om han spillede mindre ringe end de 2 andre er i den henseende ligegyldigt. Han skal være den samlende figur i det forsvar; og dér fejlede han big time.

Så jeg siger det lige ud: Hvis denne sæson og Zornigers plan, både på kort og på længere sigt, skal lykkes så skal Bjørn skal skiftes ud. Ikke nødvendigvis med nogen, vi allerede har, men mest af alt af nogen, der er bedre end ham. Hurtigere tænkende, hurtigere på bolden (og med en bedre fysik)

Det samme gælder også de to andre, der igår konstant lod sig overrumple. Eller rettere blev udstillet. Jeg tror Zorniger også ved, at Bjørn ikke er god nok. Han har bare ikke noget bedre alternativ.

Når Gomez ikke vinder kropsdueller, så farer han forvildet rundt. Når Bürgü ikke hakker den ind fra distancen, bliver han udstillet på fart. Når Bjørn er på bolden bliver han udstillet. I en perfekt verden havde alle Bjørns indstilling og sympatiske væsen. I den virkelige verden har både han og hans to makkere så begrænsede forsvars og boldmæssige evner, at de hverken hver for sig eller sammen udgør et godt nok bolværk foran vores målmænd. Og når midtbanen som igår også sejlede, så kom vi til at fremstå, som det vi er: Et oprykkerhold, der kun vandt 4 ud af de sidste 16 kampe i 1. Division. Med de stort set samme spillere.

Du vil gerne smide om dig med "hvis ikke du mener det samme som jeg, så har du ikke forstand på fodbold", så det vil også gøre: Bjørn skal skiftes ud. Ved at hente én der er bedre end ham og de 2 andre, der var lige så ringe, som han selv var, indtil han pudsigt nok var dén, der blev skiftet ud af træneren.

MvH ChrisOB
            Bjørn er ikke god nok, men at sige at han er den der er dårligst, og først skal skiftes af de 3, er en hån mod ham. Bürgy og Gomez er satan edeme dårlige. Bürgy har ingen forsvarsmæssige kvalieteter og Gomez er bare ugidelig og én stor fejlplacering. Jeg tror at folk kigger på alderen, fremfor kvaliteten - det vel også derfor at McCoy går under radaren, for hans kamp var på serieniveau i går.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

Bjørn er ikke god nok, men at sige at han er den der er dårligst, og først skal skiftes af de 3, er en hån mod ham. Bürgy og Gomez er satan edeme dårlige. Bürgy har ingen forsvarsmæssige kvalieteter og Gomez er bare ugidelig og én stor fejlplacering. Jeg tror at folk kigger på alderen, fremfor kvaliteten - det vel også derfor at McCoy går under radaren, for hans kamp var på serieniveau i går.
              Jeg forstår faktisk ikke at folk ikke har set det manglende tekniske niveau his McCoy fra start. Han kan ikke tæmme en bold. Det bruger han to aktioner på 2 ud af 3 gange og det har han gjort hele tiden. Så er man for længst lukket ned på SL-niveau. Altså skal han have den i løb. Han er en tonser-spiller. Det er der ikke noget galt med. Men så skal han bare spilles god med det han kan og det er IKKE som i går at få en hård aflevering ved sidelinjen, som skal tæmmes og så skal han sætte gang i det fra 0. Han kan jo nærmest ikke holde bolden på egne fødder, når han forsøger at føre den frem. Den hopper og danser. Han skal spille en lang aflevering til sig selv og så af sted.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                "OB-træner Alexander Zorniger ændrer ikke på spillernes kommende fridage efter 4-0-nederlaget i Vejle. Det siger han til TV 2 Sport.

- Jeg lærer hver eneste uge, hvordan jeg kan påvirke holdet, og hvordan de reagerer på forskellige ting. Også i forhold til disciplin."

Så de træner først på onsdag igen efter dagens træning. Er tre dages fri ikke usædvanligt så tidligt på sæsonen
                Det er lige før de mister kondition havde forventet at møde dem på stierne morgen, middag og aften

Comment

Fra TV2sport:
                  "Fansene giver os optimisme, siger OB-målmand efter 4-0
                  Fynske slagsange rungede i Vejle længe efter OB’s 4-0-nederlag. Det bemærkede målmand Martin Hansen.

- Kig derned. De står og synger, og vi har fået en afklapsning på 4-0. Det giver noget til os spillere. En tro og optimisme i forhold til, at vi er på vej i den rigtige retning, siger Martin Hansen til TV 2 Sport."​​
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Selvfølgelig kigger man lidt på alder og kontraktlængde når man skal vurdere 3 spillere der gør det ca. lige dårlige?

Det bliver også en lidt spøjs diskussion - hvem af vores midterforsvarer er mindst dårlige. Faktum er vel at alle 3 enten vil skulle rykke sig markant eller udfases hvis vi skal rykke os som klub, for de er langt fra gode nok. Så kommer det måske lidt ned til den enkelte fans personlige præferencer. BP er klart mest like’able, vinder på attitude, mentalitet og hovedstøds styrke, men er over the hill og på kort kontrakt. NB er nok den tekniske stærkeste, bedst på kuglen, har på papiret en god fodbold alder hvor ham bør toppe og med kontrakt til 27. JM har farten, er sjældent skadet, var en ikke ubetydelig investering målt på transfer, er på komtrakt til 28 og har en alder hvor man kunne håbe at han måske kan udvikle sig.

Igår var jeg klart mere frustreret over Gomez og Bürgy idet Gomez der bør have farten luntede ugideligt rundt ligesom den red bull skolede Bürgy lavede håbløse børnefejl. Björn Poulsen leverede jo egentligt på det han er god til, men spillede så desværre under par på alle andre parametre. Det er bare set for tit med BP, også i 1. Div. hvor han lavede talrige fejl der bare ofte ikke blev straffet.

Imo. bør pilen klart pege på den spiller der har de største åbenlyse mangler samt alderen og kontraktlængden imod sig og det er desværre BP
                    selvom man kun kan holde af manden. Jeg forstod aldrig kontraktforlængelsen, men man fristes til at tro at det var Troels simple måde at købe sig lidt tid på hvilket egentligt bare er slapt selvom BP da både er god for omklædningsrummet og på træningsbanen. BP bør imo klart erstattes, og gerne allerede af Askou til næste kamp. Askou og BP kommer vel i virkeligheden typemæssigt også med meget af det samme så det er lidt en oplagt justering hvis man også skal have det lange lys på.

Comment

Jeg siger ikke, at han var den første, der skulle skiftes ud; jeg siger at han var den første, der blev skiftet ud af de 3. Trænerens beslutning, ikke min. Hvis det stod til mig så var alle 3 blevet skiftet ud på én gang. De var lige dårlige, på hver deres måde.

MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Selvfølgelig kigger man lidt på alder og kontraktlængde når man skal vurdere 3 spillere der gør det ca. lige dårlige?

Det bliver også en lidt spøjs diskussion - hvem af vores midterforsvarer er mindst dårlige. Faktum er vel at alle 3 enten vil skulle rykke sig markant eller udfases hvis vi skal rykke os som klub, for de er langt fra gode nok. Så kommer det måske lidt ned til den enkelte fans personlige præferencer. BP er klart mest like’able, vinder på attitude, mentalitet og hovedstøds styrke, men er over the hill og på kort kontrakt. NB er nok den tekniske stærkeste, bedst på kuglen, har på papiret en god fodbold alder hvor ham bør toppe og med kontrakt til 27. JM har farten, er sjældent skadet, var en ikke ubetydelig investering målt på transfer, er på komtrakt til 28 og har en alder hvor man kunne håbe at han måske kan udvikle sig.

Igår var jeg klart mere frustreret over Gomez og Bürgy idet Gomez der bør have farten luntede ugideligt rundt ligesom den red bull skolede Bürgy lavede håbløse børnefejl. Björn Poulsen leverede jo egentligt på det han er god til, men spillede så desværre under par på alle andre parametre. Det er bare set for tit med BP, også i 1. Div. hvor han lavede talrige fejl der bare ofte ikke blev straffet.

Imo. bør pilen klart pege på den spiller der har de største åbenlyse mangler samt alderen og kontraktlængden imod sig og det er desværre BP
                        selvom man kun kan holde af manden. Jeg forstod aldrig kontraktforlængelsen, men man fristes til at tro at det var Troels simple måde at købe sig lidt tid på hvilket egentligt bare er slapt selvom BP da både er god for omklædningsrummet og på træningsbanen. BP bør imo klart erstattes, og gerne allerede af Askou til næste kamp. Askou og BP kommer vel i virkeligheden typemæssigt også med meget af det samme så det er lidt en oplagt justering hvis man også skal have det lange lys på.
                        For mig peger pilen på dem som har scouted, og købt Bürgy og Gomez. 2 så ringe indkøb i en genopbygningsfase er jo grotesk.
                        BP er god at have som 4-5 valg og som støtte til de unge.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

For mig peger pilen på dem som har scouted, og købt Bürgy og Gomez. 2 så ringe indkøb i en genopbygningsfase er jo grotesk.
                          BP er god at have som 4-5 valg og som støtte til de unge.
                          Bevares, enig - det er dårlig rekruttering. Gomez var elendig i sin sidste sæson for Horsens og slog slet ikke til i Tjekkiet. Bürgy ikke god nok til Viborg. Situationen er nu en gang bare som den er, men man savner da bestemt Slotsager og midterforsvarere på det niveau

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Bevares, enig - det er dårlig rekruttering. Gomez var elendig i sin sidste sæson for Horsens og slog slet ikke til i Tjekkiet. Bürgy ikke god nok til Viborg. Situationen er nu en gang bare som den er, men man savner da bestemt Slotsager og midterforsvarere på det niveau
                            Slotsager.........., men de kan da starte med at spille midtbanespillere der kan løbe samtidig med at de spiller fodbold. det der spillede igår var horribelt, Grubbe og Ejdum kan de godt droppe i superligaen. Grubbe var ikke god nok i 1. division som Ejdum egentlig var, men de er godt nok langt fra superliganiveau. Jeg tror ikke Falk siger alt hvad han har lyst til ovenpå det de leverede i Vejle.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Nope. Men som med nye spillere så skal de selvfølgelig have chancen for at modbevise min skepsis.
                              Det har han på ingen måde gjort.
                              Nagel tiltrådte i december 2023 og siden da er Myhra, Bonde, Trybull, Sørensen, Burgy, og Grot kommet til før dette vindue. Det er faktisk 3 vinduer men i hvert fald så er det 6 der har eller stadig er i start11 så helt skidt er det ikke ud fra den situation OB var i på det givende tidspunkt.

Det der er det store spørgsmålstegn for mig er hvilke spillere han og TB har fundet frem til den situation OB er i nu. TB siger at vi skal have spillere der er bedre end der hvor OB er nu og det er så p.t. Fiete, Ganaus, Falk og Sander.

Største forbedring er vel stadig AZ - om JN har fundet ham er nok ikke sandsynligt - den tilegner vi TB og ikke mindst de omstændigheder der både arbejdsmæssigt og privat var gunstige for OB på det rigtige tidspunkt. Det samme er vel et eller andet sted sigende for Falk - ved ikke om det er TB eller omstændighederne og ikke mindst FCK der gør at Falk er i OB, men TB har været vaks ved havelågen :-)
                              AZ tilegner jeg at OB har signet med Fiete og Ganaus.
                              Sander er lidt mere sløret for mig. Det kan være JN og/eller TB men måske også Falk da han jo i hvert fald har oplyst at han har forsøgt at tale CS til OB så måske det samme gør sig gældende med TS?

Jeg glæder mig til at se hvilke spillere TB og JN får til OB i dette vindue. TB meldte tidligt ud at der skulle hentes 3 spillere - det må være Fiete, Ganaus og Falk. Theo ser jeg mest som en erstatning for Myhra.
                              Siden da har DonD og Luca forladt klubben så jeg tænker at der mangler mindst to mere - træneren ønsker fire men der er også et lønbudget der skal skeles til.

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Nagel tiltrådte i december 2023 og siden da er Myhra, Bonde, Trybull, Sørensen, Burgy, og Grot kommet til før dette vindue. Det er faktisk 3 vinduer men i hvert fald så er det 6 der har eller stadig er i start11 så helt skidt er det ikke ud fra den situation OB var i på det givende tidspunkt.

Det der er det store spørgsmålstegn for mig er hvilke spillere han og TB har fundet frem til den situation OB er i nu. TB siger at vi skal have spillere der er bedre end der hvor OB er nu og det er så p.t. Fiete, Ganaus, Falk og Sander.

Største forbedring er vel stadig AZ - om JN har fundet ham er nok ikke sandsynligt - den tilegner vi TB og ikke mindst de omstændigheder der både arbejdsmæssigt og privat var gunstige for OB på det rigtige tidspunkt. Det samme er vel et eller andet sted sigende for Falk - ved ikke om det er TB eller omstændighederne og ikke mindst FCK der gør at Falk er i OB, men TB har været vaks ved havelågen :-)
                                AZ tilegner jeg at OB har signet med Fiete og Ganaus.
                                Sander er lidt mere sløret for mig. Det kan være JN og/eller TB men måske også Falk da han jo i hvert fald har oplyst at han har forsøgt at tale CS til OB så måske det samme gør sig gældende med TS?

Jeg glæder mig til at se hvilke spillere TB og JN får til OB i dette vindue. TB meldte tidligt ud at der skulle hentes 3 spillere - det må være Fiete, Ganaus og Falk. Theo ser jeg mest som en erstatning for Myhra.
                                Siden da har DonD og Luca forladt klubben så jeg tænker at der mangler mindst to mere - træneren ønsker fire men der er også et lønbudget der skal skeles til.
                                Det oprindelige lønbudget er blevet hævet for ikke ret lang tid siden. Så hvis man kan afsætte bla Trybull burde der være plads til 3 profiler i budgettet

Comment

Working...
                                X