Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fiete Arp tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
    Det er jo altid nemt at være bagklog og efter kun én kamp, kan det måske virke lidt omsonst at påpege, den kun 3 årig kontrakt der er skrevet.
    Han virker til, at have et ekstra gear, end vi er vant til at se OB, så det bliver en opgave ud over det sædvanlige at få den forlænget på sigt.
    Mon ikke at hele ideen fra agenten og Fiete selv var at komme til Odense et par år og blive en profil i superligaen og derefter blive solgt? Til den tid er han 27 og det måske er ved at være sidste chance for en stor kontrakt et andet sted. Det tænker jeg at OB er tilfreds med og har da helt sikkert været et tema under forhandlingerne.
    Vi skal bare være glad så længe vi har ham og allerede nu begynde at lede efter den næste profil der måske er lidt yngre og man kan skrive en lidt længere kontrakt

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Mon ikke at hele ideen fra agenten og Fiete selv var at komme til Odense et par år og blive en profil i superligaen og derefter blive solgt? Til den tid er han 27 og det måske er ved at være sidste chance for en stor kontrakt et andet sted. Det tænker jeg at OB er tilfreds med og har da helt sikkert været et tema under forhandlingerne.
      Vi skal bare være glad så længe vi har ham og allerede nu begynde at lede efter den næste profil der måske er lidt yngre og man kan skrive en lidt længere kontrakt
      Drømmen er 1 1/2 - 2 succesfulde år i OB og et 90+ mil salg.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Man kan altid drømme jo. Men sådan et beløb er urealistisk for en 27 årig IMO i OB. Eller superligaen i det hele taget

Hvem ved overhovedet om der ikke er skrevet en frikøbsklausul ind? Og hvad den evt lyder på?

Mit “drømmescenarie” er 2 gode år hvor han i starten af sit 3.År er med til at spille os i europa inden han sælges for 3-5 mill euro

Comment

Fiete leverede en meget lovende debut, men skal vi nu ikke lige lade ham falde helt til og se om han kan følge op på den gode indsats i de kommende kampe, inden vi drømmer om kæmpedsalg. Han er trods alt 25 og selvom jeg af hele mit stribede hjerte håber, at det bliver i OB at han endelig forløser det talent og potentiale, som Bayern også så, så er der nok en grund til at det er i OB han spiller nu. Al Hajj havde jo også kampe, hvor man tænkte, at han var for god til superligaen og her, for hans vedkommende, to nedrykninger senere, er han har sørme igen.
          Jeg håber selvfølgelig at Fiete gør min besindighed til skamme og brænder hele superligaen ned

Comment

Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
            Fiete leverede en meget lovende debut, men skal vi nu ikke lige lade ham falde helt til og se om han kan følge op på den gode indsats i de kommende kampe, inden vi drømmer om kæmpedsalg. Han er trods alt 25 og selvom jeg af hele mit stribede hjerte håber, at det bliver i OB at han endelig forløser det talent og potentiale, som Bayern også så, så er der nok en grund til at det er i OB han spiller nu. Al Hajj havde jo også kampe, hvor man tænkte, at han var for god til superligaen og her, for hans vedkommende, to nedrykninger senere, er han har sørme igen.
            Jeg håber selvfølgelig at Fiete gør min besindighed til skamme og brænder hele superligaen ned
            Enig - det er faktisk lidt en kedelig tendens. Lad os nu bare nyde hans spil og se om han kan følge op på de gode takter

Comment

Jeg glæder mig over at vi har fået en spiller der mod ligaens formodentlig anden bedste hold er en forstærkning fra dag 1.

Det er simpelthen rart at man ikke skal vente 6 måneder på en akklimatisering osv.

Jeg håber med de 2 salg vi har lavet at spillere som Fiete Arp er den nye hylde :).

Jeg glæder mig til at følge ham og resten af holdet :D.

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                Jeg glæder mig over at vi har fået en spiller der mod ligaens formodentlig anden bedste hold er en forstærkning fra dag 1.

Det er simpelthen rart at man ikke skal vente 6 måneder på en akklimatisering osv.

Jeg håber med de 2 salg vi har lavet at spillere som Fiete Arp er den nye hylde :).

Jeg glæder mig til at følge ham og resten af holdet :D.
                Det beviser også, at såfremt OB/AZ scouter rigtigt, så behøver spillerne ikke den store tilvænning.
                Jeg så den første i Nyborg, der lå Arp helt fremme, ja god og arbejdsom, men han er bare så meget
                bedre på 10eren.
                Det handler i lige så høj grad også om at træneren reagerer hurtigt på det der sker, og ikke bare
                kører videre i den bås man har sat en spiller i. Jeg læste også, at Arps problem har været, at man
                ikke har fået løst hvorvidt han er offensiv midtbanemand eller angriber. Det har AZ så løst på et par
                træningskampe og en turneringskamp.
                Det er bare stærkt trænerarbejde, med andre, ingen nævnt, var der gået en 12-15 kampe.
                Jeg tror faktisk også at McCoy slog Adam Sørensen af holdet i Herning, i hvert fald wingbacken, men lad os se hvem der
                starter inde imod Viborg. Jeg ville starte McCoy, han giver faktisk i hans udtryk nogle Michael Schoenberg tanker.
                Last edited by jojo; 22-07-2025, 11:55.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Man kan altid drømme jo. Men sådan et beløb er urealistisk for en 27 årig IMO i OB. Eller superligaen i det hele taget

Hvem ved overhovedet om der ikke er skrevet en frikøbsklausul ind? Og hvad den evt lyder på?

Mit “drømmescenarie” er 2 gode år hvor han i starten af sit 3.År er med til at spille os i europa inden han sælges for 3-5 mill euro
                  Han har spillet en, altså 1 kamp for os, og folk taler allerede om at sælge ham.

Ja undskyld! Jeg kan slet ikke være i det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Han har spillet en, altså 1 kamp for os, og folk taler allerede om at sælge ham.

Glad for jeg ikke er den eneste

Comment

Fair nok. Det var heller ikke udgangspunktet i mit originale post lidt længere oppe. Så tag lige den med i betragtningen

Comment

Arp skal ingen steder, men man må også være realist. OB er ikke hans sidste destination, ligesom at AZ heller ikke er i OB
                        længere end hans kontraktperiode. Men lad os nu håbe at det der sker ligenu i OB kun er begyndelsen på en optur, som i
                        den grad er tiltrængt. Var det her sket for 5 år siden, så var man allerede begyndt at scoute spillere til bredden for at spare
                        penge, der mangler OB bag holdet og bag træneren at bevise hvad klubben/bestyrelsen vil med klubben. Går man efter
                        8. pladser eller 3. pladser.? De næste 2-3 signinger vil være definerende.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Arp skal ingen steder, men man må også være realist. OB er ikke hans sidste destination, ligesom at AZ heller ikke er i OB
                          længere end hans kontraktperiode. Men lad os nu håbe at det der sker ligenu i OB kun er begyndelsen på en optur, som i
                          den grad er tiltrængt. Var det her sket for 5 år siden, så var man allerede begyndt at scoute spillere til bredden for at spare
                          penge, der mangler OB bag holdet og bag træneren at bevise hvad klubben/bestyrelsen vil med klubben. Går man efter
                          8. pladser eller 3. pladser.? De næste 2-3 signinger vil være definerende.
                          Jeg er ret sikker på signingerne bliver tættere på 2/3 pladsen, end 8. Pladsen.

Ikke at sige, at målet i klubben er 2/3 pladsen, denne sæson. Men vi går nok efter hylden over hvad Silkeborg, Viborg, Randers normalt går efter.
                          At signe spillere som normalt kun rækker til en 8.plads, vil alt andet lige, også gør “chancen” for nedrykning større.

Synes da også at alt peger i retning af at vi går efter at være i top 4/5 stk af Suppen indenfor et par år. Måske det bare er mig, der har den ide.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Nu bruger du selv ordet “drømmen”, og dertil kan jeg kun give dig ret, men OB rammer ikke 90 millioner for nogen spiller før vi har som minimum fået sølv eller guld igen.

Det er vel kun FCN, FCK og FCM, der kan nå de beløb, og det er så enten fordi de spillere er så spektakulære, eller klubberne har den fornødne økonomi til at fastholde ellers.

OB’s hylde lige nu er 40-60 millioner for de bedste og mest spektakulære spillere vi har - og vi er i de fleste tilfælde tættere på 40 end 60. Jeg anskuer Minteh lidt som en force majeur, hvilket hans nuværende position i britisk fodbold vidner om.

Comment

Det er moderne fodbold, elsk det eller lad være. Det er jo lidt kynisk, men vores markedsposition taget i betragtning, er det jo en ganske rationel anskuelse.

Sådan fodboldromantisk er jeg helt enig, i at det er tidligt at tale salg, men spillere i dag er mere som en god aktie, du skal købe i en bølgedal og sælge, når den er mest værdifuld - og der er det helt “logisk”.

Det omvendte scenarie, at en spiller bliver her længe, kunne jo indikere, at de ikke forløser deres potentiale
                              og bare bliver til mere middelmådighed i vores historie. En Søren Jensen eller Timmy Johansen, der var her i mange år, men aldrig gjorde en rigtig forskel.

Det Allermest urealistiske er vel, at Fiete Arp brænder superligaen ned og bare forlænger og forlænger og bliver en klublegende, der rider sin peak performance af hele karrieren ud i OB. Hvilket jo næsten latterligt, men også
                              ”Nirvana”.

Så de iskolde, usentimentale, kyniske realiteter i moderne fodbold er, at dygtige spillere kan vi ikke holde længe på. Og når det er tilfældet, så kan det godt give mening at få “prisen på grisen” debatteret fra start. Hvor overfladisk det end måtte være.

Comment

Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                                Jeg har fået den her Gigovic-vibe med Arp. En spiller som bare går ind og viser sig som en klar forstærkning fra start. Men det er jo rigtigt at han nu har spillet på seniorplan siden han var 17-18 år og ikke er slået igennem nogen steder. Ret hurtigt vil vi også begynde at se modstandere have ham højt på listen over spillere der skal lukkes ned. Håndtere han ikke det bedre end eksempelvis Rami, som også havde den her ekstraordinære kvalitet i sekvenser af sit spil, så kommer der også perioder, hvor han fylder meget lidt.
                                Min fornemmelse er dog at han er sværere end Rami at bringe ud af kampene. Han så rimelig upåvirket ud, når der blev gået lidt hårdt til ham, og så løber han nogen flere meter hvilket gør ham sværere at styre.

Comment

Working...
                                X