Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fiete Arp tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Spændende. Man kan altid være negativ, men det er da i det mindste ikke en tidligere Viborg-spiller, der har toppet. Og vi er nødt til at få kvalitet på en eller anden måde; om det er spillere med skadeshistorik, unge/uerfarne spillere eller spillere, der har bevist kvalitet, men nærmer sig udløbsdato - det er jo de typer, man kan få. Håber virkelig at han er motiveret og måske har brug for og godt af at komme væk fra Tyskland og prædikatet som det mislykkede talent. Lad os se ham med friske øjne - Herzlich willkommen, Fiete!
    Jeg er generelt bange for de her overhypede megatalenter, der ender med at blive evighedstalenter. Måske ofte fordi det viser sig, at de bare ikke har mentaliteten til at være professionel fodboldspiller. Og man kan godt lidt få den vibe når man hurtigt læser om Fiete Arp, Kigger man på hvor mange følgere han har på Instagram og hvor meget nyheden om skiftet bliver delt, kan man også fornemme, at han i hvert fald var et stort navn. HSV-fans bliver lidt drillet med at have hypet en spiller, der har taget så stor en deroute, at han som 25-årig skifter til en oprykker i Danmark :-) Hans karriere har lidt været konstante skridt nedad.

Men samtidig virker det som om, at Kiel-fans har været ret glade for ham. På trods af, at han ikke har haft den store produktion. På de stats jeg har set er det også klart på defensive aktioner han bonger positivt ud for en angriber. Og afleveringer generelt. Mens han ikke har de højeste xG eller antal afslutninger. Det giver et billede af en hårdtarbejdende spiller med stor arbejdsradius, der ikke er så meget i feltet. Måske et sted imellem Björn Runström og Max Fenger (er spændt på at se om det holder i praksis). Det finder jeg grundlæggende positivt. Kan godt se sådan en type have en positiv effekt på vores hold.

Comment

Arp træner fuldt med i Ådalen

Comment

Hvis man skal drage nogle paralleller, så minder tilgangen af Fiete Arp en smule om tilgangen af Teemu Pukki i Brøndby i 2014.

Pukki var 24 år gammel, havde et semi-mislykket ophold i Schalke og senere blev han marginaliseret i Celtic. Brøndby lejer en spiller, der aldrig har forløst sit talent, og køber ham for omkring 3,5 million på option.

Teemu Pukki havde scoret lidt flere mål en Fiete Arp har, men Fiete har så spillet i Bayern, hvilket må siges at være på en højere hylde. Pukki blev primært rost for at være en pressende angriber med mange højintense løb, plus farten til at tage de altafgørende dybdeløb som Zorniger gerne vil have mange af.

Vi behøves ikke at skabe en ny Premier League stjerne i Fiete Arp, men mindre kan gøre det, og man kan håbe, at Zorniger har set en ny “Pukki” i Arp.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Godt du lige fik "t" med... ellers havde jeg troede, at han på vej til Ådalen havde været et smut forbi Fleggaard og fået slugt et par nossebajere

Comment

Og Grot, - måske han er med torsdag

Comment

Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg

Og Grot, - måske han er med torsdag
              Smid gerne et par ord om vores nye Tysker. Ser han fit ud?

Comment

Størstedelen af målene på videoen er til venstre i lavt leje... håber ikke SL-målmændene lurer det alt for hurtigt

https://www.youtube.com/watch?v=LBvKYaCPH4Q

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ja, god fysik, virker til at være i god form, gode berøringer med bolden, - bedømme på 1 træning, har han klart niveau ift medspillere,
                  Forventer klart en halvleg på torsdag mod Sdr jyske.

Comment

Ja, god fysik, virker til at være i god form, gode berøringer med bolden, - bedømme på 1 træning, har han klart niveau ift medspillere,
                    Forventer klart en halvleg på torsdag mod Sdr jyske.
                    Godt at høre, at han ikke skal spilles i form (som andre spillere vi tidligere har hentet)

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Yes det gør han. Enig med Flammer. Han faldt på ingen måde igennem.

I den offensive øvelse var han 9`er sammen med Luca. De havde WCM bag sig på 10`eren. Grot er stille og roligt på vej tilbage og skal lige bruge lidt mere tid.

Jenner og Myhra var ikke på banen. Trybull er i genoptræning med fys og bliver næppe klar til at starte på 6´eren i Herning.

Resten ser fit ud og ligner nogle der mere og mere forstår hvad de skal. Men der er et stykke vej endnu. Men hvis man ikke bryder sig om voksenskældud skal man enten gøre som Zorninger vil have eller spille et andet sted. Der er ihverfald klare linjer for hvad man skal. Det er bare lige det at kunne udføre det. Og det kniber sgu lidt stadigt

Jeg har set træning i mange år nu og må bare konstatere at den trup der er på banen nu ikke er på højde med tidligere tider på bolden og i spillet generelt. Der skal flere profiler til og flere skal steppe op. Ellers får vi en hård sæson.

Men det har jeg heldigvis en tro på at Troels & Co får lavet lidt om på i løbet af de næste par måneder

Comment

I den offensive øvelse var han 9`er sammen med Luca. De havde WCM bag sig på 10`eren. Grot er stille og roligt på vej tilbage og skal lige bruge lidt mere tid.

Jenner og Myhra var ikke på banen. Trybull er i genoptræning med fys og bliver næppe klar til at starte på 6´eren i Herning.

Resten ser fit ud og ligner nogle der mere og mere forstår hvad de skal. Men der er et stykke vej endnu. Men hvis man ikke bryder sig om voksenskældud skal man enten gøre som Zorninger vil have eller spille et andet sted. Der er ihverfald klare linjer for hvad man skal. Det er bare lige det at kunne udføre det. Og det kniber sgu lidt stadigt

Jeg har set træning i mange år nu og må bare konstatere at den trup der er på banen nu ikke er på højde med tidligere tider på bolden og i spillet generelt. Der skal flere profiler til og flere skal steppe op. Ellers får vi en hård sæson.

Men det har jeg heldigvis en tro på at Troels & Co får lavet lidt om på i løbet af de næste par måneder
                        Jeg er enig, der SKAL flere ind på holdet, der er over niveau, hvor man tydeligt kan se en forskel, sådan lidt ala Gigivic, hans første træning var ret tydelig for enhver, at han havde kvalitet. En Falk ville også kunne gøre en forskel, og samlet set, ville det øge niveauet hos øvrige spillere, er jeg sikker på.

Comment

Jeg er enig, der SKAL flere ind på holdet, der er over niveau, hvor man tydeligt kan se en forskel, sådan lidt ala Gigivic, hans første træning var ret tydelig for enhver, at han havde kvalitet. En Falk ville også kunne gøre en forskel, og samlet set, ville det øge niveauet hos øvrige spillere, er jeg sikker på.
                          Præcis. Husker også den første træning jeg så med ham. Hans kvalitet var så tydelig. Samme med Tverskov. I guderne han var god
                          Den er ikke at finde pt i Ådalen. Vi må håbe de finder en enkelt eller 2 med den samme kvalitet der kan virke som katalysator for hele holdet

Comment

Der stilles nok også nogen krav, som kræver tilvænning og skaber usikkerhed, men ingen tvlvl om det er en ufærdig trup, som både kræver en udrensning og at få tilført kvalitet asap.

Men godt at høre med Arp at han bare træder ind uden lige at skulle skånes i et eller andet omfang. Vi har brug de nye spillere vi får, bare kan træde ind og vise vejen, så hele truppen får slået fast med syvtommersøm at det ikke er 1. division mere, så de er klar på det inden det bliver alvor.

Comment

Lidt fra Arp

https://ob.dk/nyheder/2025/juni/nu-g...t-skal-begynde

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-profil-sig-ud

Comment

Working...
                                X