I interview inden kampen imod Viborg udtaler han: We need to speed up our game in Denmark in general…..In regards to world standards.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ny træner Alexander Zorniger
Collapse
X
-
Syntes der skal mere end 3 spillere ind for at den “totale” forvandling er der. Og det er heller ikke Thorborg der holder igen.Oprindeligt indsendt af jojo Se indlægMed længder Superligaens bedste træner. Internationalt niveau, hvor er det fedt. Thorborg giv ham nu de 3 mand mere, så har vi den totale forvandling.
Tror de har budgettet til det men det er altid svært lige pt i vinduet. De fleste ligaer er også i opstart og skal lige se tingene an. De transferfrie har fundet klubber og dem der skal væk trækker den måske lige lidt for at se om der kommer noget bedre. Mm du er desperat og vil betale kassen. Der syntes jeg ikke vi er pt
Tror desværre der måske går 2-3 uger inden der rigtig kommer gang i løjerne
- Likes 2
Comment
-
Kan du give et referat?Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægLidt om samarbejdet mellem Jurek og Zorniger mm. God artikel
https://fyens.dk/ob/han-er-alexander...a6427eaaf3d-13
- Likes 4
Comment
-
Så fik jeg set AZ-interview fra i går. I øvrigt kæmpe ros til TV3 sport for at man kan komme hjem fra station og høre over 20 minutters post match interviews, hvor da endda er highlights som ikke er i sammendraget.. Det er fandme fedt.
Alt hvad han siger er jo rigtigt. Jeg tror at vi må indse at OB har været drevet som en 1. Div klub i over 10 år.
Vi har gang på gang set gode spillere komme til. De har ikke hævet niveauet fra holdet. Men i stedet er de blevet hevet ned på holdets niveau. Det skal fandme være slut nu.
Han “sviner”også Myhra for ikke at gøre alt for at komme ud til den boldpå hjørnesparket. Hvis han havde gjort det, havde han også fået frisparket, hvis modstanderen havde holdt fast i ham. For så var det blevet en meget tydeligere situation. Det er hele vejen rundt at vi mangler de sidste 10% - minus Falk ifølge AZ.
- Likes 3
Comment
-
så kan man jo diskutere om spillerne i OB vitterligt giver alt for Zorniger .. når de mere eller mindre kun spiller en halvleg pr. kamp, fra tid til anden ikke er klar fra start og har så store udsving som tilfældet er, har AZ så de bedste muligheder for at føre sin vision ud i livet?
Hårdt trukket op …
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
den køber jeg ikke - syntes ikke der er tegn på at spillerne ikke vil.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæghttps://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-ingen-bedre
så kan man jo diskutere om spillerne i OB vitterligt giver alt for Zorniger .. når de mere eller mindre kun spiller en halvleg pr. kamp, fra tid til anden ikke er klar fra start og har så store udsving som tilfældet er, har AZ så de bedste muligheder for at føre sin vision ud i livet?
Hårdt trukket op …
Men AZ har også overtaget en trup der har været sammensat til flere trænere og spillestile - så nej han har nok ikke haft de optimale forhold for at få implementeret sin stil.
Men det har nok været præmissen; hvor meget vi end gerne vil så kan man ikke skifte en hel trup i løbet af et vindue. Så lad os se hvad der bliver bragt ind nu, om ikke vi nærmer os et mere konsekvent udtryk til næste sæson.
- Likes 2
Comment
-
Er jeg den eneste, der brækker mig lidt over det der “god halvleg/dårlig halvleg”-narrativ, der kører rundt.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæghttps://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-ingen-bedre
Hårdt trukket op …
i fodbold er der en modstander, og hvis de har været kørt ud på røv og albuer i 45 minutter, så er det klart, at de går ind og justerer nogle ting. Det kan være måden presset sidder på, det kan være mand-mand orientering, det kan være bredden i 1 og 2. Fase, det kan være lange bolde eller mere mod i opspillet.
omvendt - har man lige kørt et hold rundt i 45. Minutter så er det sjældent, man går ind og laver alt muligt om, så er serveretten jo ligesom modstanderens.
OB’s trup har ikke kvalitet nok til at tromle de resterende 11 superliga-hold i 90 minutter i træk. Så naturligvis vil momentum skifte afhængig af, form, udskiftninger, opsætning og motivation på dagen.
Det der halvlegs-pis er blevet en ynkelig fan-ammestuefortælling, der kunne bruges i 90% af klodens fodboldklubber, fordi det nu engang er sådan fodbold er.
- Likes 3
Comment
-
tror ikke der er mange der forventer at OB bare skal dominerer i 90+ min og at alt andet er en skuffelse.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Er jeg den eneste, der brækker mig lidt over det der “god halvleg/dårlig halvleg”-narrativ, der kører rundt.
i fodbold er der en modstander, og hvis de har været kørt ud på røv og albuer i 45 minutter, så er det klart, at de går ind og justerer nogle ting. Det kan være måden presset sidder på, det kan være mand-mand orientering, det kan være bredden i 1 og 2. Fase, det kan være lange bolde eller mere mod i opspillet.
omvendt - har man lige kørt et hold rundt i 45. Minutter så er det sjældent, man går ind og laver alt muligt om, så er serveretten jo ligesom modstanderens.
OB’s trup har ikke kvalitet nok til at tromle de resterende 11 superliga-hold i 90 minutter i træk. Så naturligvis vil momentum skifte afhængig af, form, udskiftninger, opsætning og motivation på dagen.
Det der halvlegs-pis er blevet en ynkelig fan-ammestuefortælling, der kunne bruges i 90% af klodens fodboldklubber, fordi det nu engang er sådan fodbold er.
Jeg syntes bare der er for stort et spring fra en halvleg til en anden. For lange perioder hvor vi slet ikke er til stede. Holdet kan jo sagtens være med i kampen, spille fint og stadig være det dårligste hold på banen og derfor tabe.
Men bundniveauet må kunne hæves så vi er mere konsistent med i kampene. Jeg tror snakken om god / dårlig halvleg kommer af at udsvingene simpelthen er for store.
- Likes 2
Comment
-
Nej det tror jeg ikke. Jeg undre mig også dog uden at kaste op. Den der "man møder ikke op" er vildt overdrevet. Der er trods alt en modstander der har medbestemmelse i forhold til hvordan kampen skal forløbe. Jeg er dog også enig med en anden bruger der skriver at afstanden mellem bund niveau og topniveauet sagtens kan tåle at blive forminsket i retniningen af topniveauet.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Er jeg den eneste, der brækker mig lidt over det der “god halvleg/dårlig halvleg”-narrativ, der kører rundt.
Men nu skal vi lige have kørt overlevelsen helt hjem og så bliver det en sjov evaluerings debat der kommer og forhåbentligt et rigtig spændende sommervindue vi ser ind i.
- Likes 2
Comment
-
Er i tvivl om hvad der menes med narrativ - men det er tydeligt, for mig, at i rigtigt mange foldboldkampe så skifter momentum efter pausen, hvad det skyldes, det ved jeg ikkeOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Comment
Comment