Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Alexander Zorniger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg har ikke noget problem med at første sæson tilbage kommer til at handle om overlevelse. Men på sigt skal der være ambitioner om mere end blot at være med.
    Ja, ville sige at AZ næppe ville acceptere en trup som kun ige kan halte over mållinjen som SK havde efter vintervinduet.
    Han er helt sikker en træner som kræver ikke kun meget fra spillere men også fra klubbens ledelse.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Ja, ville sige at AZ næppe ville acceptere en trup som kun ige kan halte over mållinjen som SK havde efter vintervinduet.
      Han er helt sikker en træner som kræver ikke kun meget fra spillere men også fra klubbens ledelse.
      Enig. Han bliver en der stiller krav til sine omgivelser. Også ledelsen

Comment

Meget fornuftigt. SK har igangsat en god kultur, hvor holdet efter nedrykningen vandt en del kampe, som lå på vippen, men hvor man vovede at kæmpe for sejren til sidste sekund. Næste opgave var at blive mere tydelig i den spillestil man ønsker at praktisere med et højt genpres og hurtigt direkte spil. Her har det haltet gevaldigt, med at se en udvikling, og var den stagnation fortsat, så havde vi med sikkerhed gået en svær sæson i møde. Nu er der skabt et fundament for en rutineret angrebslysten træner, som vi med sikkerhed ved har fulgt klubben tæt som arbejdsløs cheftræner, der allerede var til stede i Farum til vores første kamp i foråret.
        TB og Zorniger kender hinanden super godt, så der er mange fornuftige forudsætninger for at man har landet en god mand til posten.
        Nu er jeg mest af alt spændt på, hvilke spillere vi får tilføjet, og hvordan vi kommer i mål med at blive Danmarksmester i transition, med en træner, som sidst han var i Danmark, var Danmarksmester i at give akademisatsningen i Brøndby en stor Langemand. Hvordan den kage bliver skåret er uhyggeligt interessant at følge

Comment

Jeg husker det imponerende presspil som bif praktiserede under ham. Total overfalds fodbold.
          Og husker de var millimeter fra et mesterskab.

Jeg husker også med gru, hvordan han syltede ungdommen og ikke kunne bruge ret store talenter som lindstrøm, frendrup, kvistgaarden.
          og at den del af klubben virkelig led, da han smuttede.

Spændende hvilket OB vi kigger ind i. Jeg er ikke umiddelbart ovenud lykkelig, selvom han er proven.

Comment

Jeg må sige, at jeg er imponeret over, at vi kan hente Zorniger til klubben. Synes hans spillestil taler lige ind i OB-DNA'et fra bl.a. Ricardo og Kim Brink = Presfodbold og passe på nede bagved. Fedt Fedt Fedt!

Det eneste der bekymrer mig er, at Zorniger i BIF ikke brugte de unge spillere, som vi som klub taler meget ind i. Men det tænker jeg må være clearet i rekrutteringsprocessen.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Meget fornuftigt. SK har igangsat en god kultur, hvor holdet efter nedrykningen vandt en del kampe, som lå på vippen, men hvor man vovede at kæmpe for sejren til sidste sekund. Næste opgave var at blive mere tydelig i den spillestil man ønsker at praktisere med et højt genpres og hurtigt direkte spil. Her har det haltet gevaldigt, med at se en udvikling, og var den stagnation fortsat, så havde vi med sikkerhed gået en svær sæson i møde. Nu er der skabt et fundament for en rutineret angrebslysten træner, som vi med sikkerhed ved har fulgt klubben tæt som arbejdsløs cheftræner, der allerede var til stede i Farum til vores første kamp i foråret.
              TB og Zorniger kender hinanden super godt, så der er mange fornuftige forudsætninger for at man har landet en god mand til posten.
              Nu er jeg mest af alt spændt på, hvilke spillere vi får tilføjet, og hvordan vi kommer i mål med at blive Danmarksmester i transition, med en træner, som sidst han var i Danmark, var Danmarksmester i at give akademisatsningen i Brøndby en stor Langemand. Hvordan den kage bliver skåret er uhyggeligt interessant at følge
              Uden at vove mig ud i en større analyse af Brøndby Masterclass ano 2016 så tror jeg at mange af de dyder som man ønsker at fremme på akademiet i OB vægtes højt af Zorninger. Det er lidt en skrøne at Zorninger ikke gider talenter og jeg tænker vi kommer til at se at ‘er du god nok er du gammel nok’. Samtidig er succes’s kriteriet i OB vel et helt andet end det var i BIF hvor man virkelig gik all-in på mesterskabet hvilket havde en vis indflydelse på Brøndbys transfer strategi.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Beslutningen om Zorniger skete ja åbenbart efter et længere forløb med flere møder TB/AZ så der er helt sikker allerede aftaler på bordet hvordan holdet forstærkes. Og kan ikke forestille mig at Zorniger var villig at skrive under med en klub som kun skal slås om overlevelsen i Superligaen. Er optimistisk at det betyder at vi åbner pengepungen og vi får et lovende transfervinduet.
                Det er en fed dag for mig fordi der betyder at ledelsen ikke kun snakker om ambitioner men også handler ambitiøst.
                Enig. Det er helt klart et signal om at OB tager den øgede udfordring i superligaen alvorligt.
                Både Zorninger og de to assistenter han får med må have et netværk og nogle klare idéer om hvad OB-truppen skal tilføres for at kunne konkurrere på et højere niveau, end hvad vi har været i de senest år.

Jeg er glad for vi nu for en træner med en del erfaring både internationalt og fra superligaen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
                  Jeg må sige, at jeg er imponeret over, at vi kan hente Zorniger til klubben. Synes hans spillestil taler lige ind i OB-DNA'et fra bl.a. Ricardo og Kim Brink = Presfodbold og passe på nede bagved. Fedt Fedt Fedt!

Det eneste der bekymrer mig er, at Zorniger i BIF ikke brugte de unge spillere, som vi som klub taler meget ind i. Men det tænker jeg må være clearet i rekrutteringsprocessen.

Enig, jf. mit indlæg ovenfor.

Man kunne jo frygte at det var clearet på en sådan måde, at zorniger får frit spil til at agere og hente her-og-nu udlændinge, mod at vi overlever i superligaen i den kommende sæson.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Altså hvis Zorniger stadig har Mukhtar på speed dial, så er jeg da ikke afvisende
                    Eller ham her (AnthonyJung), som er kontraktfri denne sommer. Mener han spillede en del i Brøndbys midterforsvar under Zorninger. Han er ihvertfald midterforsvarer i Werder Bremen.

Han kunne godt være et oplagt bud på stiver i det korset Zorninger skal have opbygget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                      Jeg husker det imponerende presspil som bif praktiserede under ham. Total overfalds fodbold.
                      Og husker de var millimeter fra et mesterskab.

Jeg husker også med gru, hvordan han syltede ungdommen og ikke kunne bruge ret store talenter som lindstrøm, frendrup, kvistgaarden.
                      og at den del af klubben virkelig led, da han smuttede.

Spændende hvilket OB vi kigger ind i. Jeg er ikke umiddelbart ovenud lykkelig, selvom han er proven.
                      Sjovt, du lige nævner dem for at understrege en pointe !

Da AZ stoppede spillede
                      • Kvistgaarden U17
                      • Frendrup på 17 år var indlemmet i SL-truppen
                      • Lindstrøm spillede U19

Så hvis de skulle havde været i SL-truppen som afgørende spillere i de tre år før, ville de nok havde sat superligarekorder, som yngste spillere og overhalet spillere som Elmander, Pukki, Wilczek, Nørgaard, Mukhtar, Vigen m.fl....

Din pointe halter lidt efter min ydmyge mening

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Eller ham her (AnthonyJung), som er kontraktfri denne sommer. Mener han spillede en del i Brøndbys midterforsvar under Zorninger. Han er ihvertfald midterforsvarer i Werder Bremen.

Han kunne godt være et oplagt bud på stiver i det korset Zorninger skal have opbygget.
                        Han er skiftet til Freiburg

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Uden at vove mig ud i en større analyse af Brøndby Masterclass ano 2016 så tror jeg at mange af de dyder som man ønsker at fremme på akademiet i OB vægtes højt af Zorninger. Det er lidt en skrøne at Zorninger ikke gider talenter og jeg tænker vi kommer til at se at ‘er du god nok er du gammel nok’. Samtidig er succes’s kriteriet i OB vel et helt andet end det var i BIF hvor man virkelig gik all-in på mesterskabet hvilket havde en vis indflydelse på Brøndbys transfer strategi.

Comment

Hele lortet på rød. Jeg kan både se det her blive den bedste træneransættelse OB har lavet siden årstusindskiftet, jeg kan også se det blive tæt på katastrofalt og en "lille AaB" potentielt, det synes jeg ærligt talt er tæt på umuligt at forudse med en så polariserende træner og person som Zorniger.

Det er næppe tilfældigt, at Lars Høgh i sin bog fortæller om en stab der var "utroligt tæt på at knække sammen" efter en måned, og at det var afgørende for dem, at man i den første kamp scorede efter 15 sekunder for at opnå følelsen af "at der faktisk var mening med galskaben", og staben dermed fortsat bakkede op. Og dermed næppe heller tilfældigt, at det endte som det gjorde i Brøndby da energien forsvandt i stab og spillertrup.

Det er dog næppe heller tilfældigt, at Zorniger kunne skabe den forvandling han gjorde dengang i Brøndby, netop fordi han ikke var villig til at gå på kompromis med sine ting og fik lov til at lave de ændringer han mente var nødvendige, og dermed tørrede røv med Troels Bechs berømte "Strategi 6.4". Netop fordi han fik lov til at gøre de ting han fandt nødvendige, blev han en succes i Brøndby, i hvert fald de første 2 år.

Så er spørgsmålet så, om han får lov til at gøre de samme ting her. Med hensyn til staben ser de første indikationer jo ud til, at svaret er et "Ja". Så bliver det næste selvfølgelig spillertruppen.
                            Er de fodboldmæssigt og nok især mentalitetsmæssigt gearet til Zorniger? Hvor meget får han mulighed og lov til at skifte ud? Og kommer "Danmarksmester i transition" til at stå tilbage som et nyt "Strategi 6.4", hvor det ender med at blive en komplet joke og en falsk fortælling. Det bliver ekstremt spændende at følge.

Jeg håber ikke for OB, at man prøver alt for mange kompromiser for en udvandet udgave af Zorniger tror jeg er en rigtig dårlig udgave af Zorniger. Og Zorniger er stadigvæk en meget speciel mand med en ledelsesstil som en del mennesker på de her breddegrader ikke forstår, så hvis man vil give ham forudsætningerne for at blive en succes, må man tage det sure med det søde, og det kan gøre ondt på nogle mennesker i og omkring klubben. Har Troels Bech fået afstemt og afklaret det? Det bliver spændende at se, jeg har ikke meget fidus til hans dømmekraft, men han må da om nogen vide, hvad han går indtil, så hvis han ikke formår at styre det her, så har han da i hvert fald endegyldigt diskvalificeret sig selv.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/t...od-egen-keeper
                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...orniger-fyring

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Sjovt, du lige nævner dem for at understrege en pointe !

Da AZ stoppede spillede
                              • Kvistgaarden U17
                              • Frendrup på 17 år var indlemmet i SL-truppen
                              • Lindstrøm spillede U19

Så hvis de skulle havde været i SL-truppen som afgørende spillere i de tre år før, ville de nok havde sat superligarekorder, som yngste spillere og overhalet spillere som Elmander, Pukki, Wilczek, Nørgaard, Mukhtar, Vigen m.fl....

Din pointe halter lidt efter min ydmyge mening

Min pointe er at Zorniger ikke bruger unge spillere af egen avl.
                              Er det en pointe du er enig i.?

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Min pointe er at Zorniger ikke bruger unge spillere af egen avl.
                                Er det en pointe du er enig i.?
                                Det er en underlig diskussion i har, for det er åbenlyst ikke noget Zorniger bekymrer sig om. Han spiller dem han mener er bedst og/eller har den bedste mentalitet i hans øjne. I tilfældet Brøndby betød det, at der var nogle af deres egne talenter der blev "syltet", men der var altså også flere der fik chancen.

Der hvor konflikten lå ift. Zorniger og talenterne i Brøndby var måden han omtalte deres "Masterclass" på, og hvor han kritiserede kulturen dernede ret hårdt. Det var noget folk virkelig ikke brød sig om, men han gav altså stadig chancen til nogle af dem, og flere bed sig også fast, det vil være løgn at påstå andet.

Comment

Working...
                                X