Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt til sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Er det din overbevisning at VFFs trup var kulturløs, som OBs var? Ellers giver det ikke mening, hvad du skriver.
    Det tror jeg ikke den var og mener heller ikke at OB var .. jeg syntes tværtimod at SK stod for en skadelig kultur hvor man var mere bange for at tabe end have modet til at vinde og det var der flere spillere der havde prøvet andet end OB der ikke ville stå model til …

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Interessant.

Så hvad er din vurderingen af kulturen i OB anno maj 2024?

Var den god? Produktiv? Succesfuld?

Vi kan være enig om, at kulturløs er det forkerte ord, men det lyder grangiveligt som om, du “anklager” Troels Bech for at opfinde et problem for at fremstille sig selv positivt?

Jeg ville kalde kulturen maj 2024 decideret usund, så jeg er spændt på at høre, hvad det er du mener Bech har fremmanet.
    Det aner jeg ikke, men ved at TB bruger ENHVER lejlighed til at fortælle, hvor MEGET HAN har fået ændret kulturen (og sendt svinere til bl.a. BW). Jeg finder ham alt for selvpromoverende og fyldt med floskler uden et reelt indhold. Men det er der jo mange, som falder for/synes er fint.

Var den decideret usund før han kom og er den sund nu (hvad det så end indebærer) ? Jeg har udefra ikke kunnet se en kulturforskel det seneste år, men er da åben overfor andre holdninger

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
    Synes det er vildt folk er så negative…

Spillerne har haft 4 træninger, hvor fokus har været at blive i fysisk form, og at kunne håndtere et højt presspil - der har ikke været meget fokus på angrebsopbygninger, kontraspil osv…

Derudover stiller vi med et hold som vil rykke helt klart ned - der mangler 3-4 startere på holdet.

Jeg forstår heller ikke dem som mener Falk ikke vil være noget som vi skal gå efter. Det forstår jeg ikke af flere årsager.
    At Falk SELV viser en stor interesse i at skifte hjem - fordi han skifter jo ikke bare hjem for pengenes skyld, så kunne han lige så godt blive siddende. Falk skal gå på kompromis med lønnen, hvis han vil spille i OB. Han har en kærlighed til OB, og måske noget han føler der ikke er “gjort færdigt”.

Falk vil passe så godt ind i spillestilen, han kan spille alle positioner på midtbanen. Han har en kæmpe ro på bolden, god i presspil, god til at læse spillet, og har noget erfaring, som de unge kan bruge.

Jaja, der var da en episode for 9 år siden. Men hvad vægter højst? At en “ung” fodboldglad dreng, lavede en fejl, efter at OB tilbød en lønnedgang ift til hans kontrakt, før skiftet til FCK, eller at han nu prøver at vise OB kærlighed, ved måske at skifte hjem?

Jeg gad godt se både Andrew Hjulsager, og Rasmus Falk i OB. Hjulsager var angiveligt en af Zornigers ynglingsspillere - jeg mener der var historier om at Zorniger var sur over Hjulsager blev solgt. Han kender systemet, og vil være en oplagt 10’er, og så er han kontraktfri om 14 dage.

Ejdum, Falk og Hjulsager på midten. Jeg klager ikke. Det håber jeg sker, med en rigtig god 6’er bag sig, med mindre Falk eller bonde er tiltænkt den.

Man kan diskutere om Falk skal tilbage eller ej. Dyr, for skadet og for gammel. Grundende kan være mange.
    Grunde kunne også være gammel OB dreng, top kvalitet og dækker 3 pladser på midtbanen..

Hjulsager snakker man også med. Han er også en mulighed og vel også høj kvalitet.

Vi må se hvad der sker. Det kan ende med begge eller ingen.

Men ambitionerne fejler ingenting. Man vil kun hente A-spillere som skal supplere U-Spillere fra akademiet.
    Præcis som er meldt ud. Og det giver jo perfekt mening. Fremadrettet skal vi ikke forvente de store salg fra spillere udefra(er der heller ikke historie for), men der imod satses der på at det er fra akademiet at de store salg og penge skal komme fra.

Jeg elsker det her “nye” OB. Er helt tosset med det. Vi må se hvor længe det holder

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

OB har da aldrig været kulturløs. Man kan så diskutere om man er enig i den kultur der er/var. Men kulturløs, nej... det er kun et narrativ TB fremfører for at understøtte egen "succes".
    Interessant.

Så hvad er din vurderingen af kulturen i OB anno maj 2024?

Var den god? Produktiv? Succesfuld?

Vi kan være enig om, at kulturløs er det forkerte ord, men det lyder grangiveligt som om, du “anklager” Troels Bech for at opfinde et problem for at fremstille sig selv positivt?

Jeg ville kalde kulturen maj 2024 decideret usund, så jeg er spændt på at høre, hvad det er du mener Bech har fremmanet.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Er det din overbevisning at VFFs trup var kulturløs, som OBs var? Ellers giver det ikke mening, hvad du skriver.
    OB har da aldrig været kulturløs. Man kan så diskutere om man er enig i den kultur der er/var. Men kulturløs, nej... det er kun et narrativ TB fremfører for at understøtte egen "succes".

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Kan ikke lade være med at sammenligne Søren Krogh og Jakob Poulsen fra VIFF. De overtog begge to trupper i bund6 ca. samtidigt som assistenttrænere og det er i den grad gået to forskellige veje.
    Er ikke sikker på at AGF er en bedre trup end Viborg og Randerstræneren har afvist at skifte fordi det er et skridt til siden …

Leave a comment:

• tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Spillerne har haft 4 træninger, hvor fokus har været at blive i fysisk form, og at kunne håndtere et højt presspil - der har ikke været meget fokus på angrebsopbygninger, kontraspil osv…

Derudover stiller vi med et hold som vil rykke helt klart ned - der mangler 3-4 startere på holdet.

Jeg forstår heller ikke dem som mener Falk ikke vil være noget som vi skal gå efter. Det forstår jeg ikke af flere årsager.
    At Falk SELV viser en stor interesse i at skifte hjem - fordi han skifter jo ikke bare hjem for pengenes skyld, så kunne han lige så godt blive siddende. Falk skal gå på kompromis med lønnen, hvis han vil spille i OB. Han har en kærlighed til OB, og måske noget han føler der ikke er “gjort færdigt”.

Falk vil passe så godt ind i spillestilen, han kan spille alle positioner på midtbanen. Han har en kæmpe ro på bolden, god i presspil, god til at læse spillet, og har noget erfaring, som de unge kan bruge.

Jaja, der var da en episode for 9 år siden. Men hvad vægter højst? At en “ung” fodboldglad dreng, lavede en fejl, efter at OB tilbød en lønnedgang ift til hans kontrakt, før skiftet til FCK, eller at han nu prøver at vise OB kærlighed, ved måske at skifte hjem?

Jeg gad godt se både Andrew Hjulsager, og Rasmus Falk i OB. Hjulsager var angiveligt en af Zornigers ynglingsspillere - jeg mener der var historier om at Zorniger var sur over Hjulsager blev solgt. Han kender systemet, og vil være en oplagt 10’er, og så er han kontraktfri om 14 dage.

Ejdum, Falk og Hjulsager på midten. Jeg klager ikke. Det håber jeg sker, med en rigtig god 6’er bag sig, med mindre Falk eller bonde er tiltænkt den.

Drømme er altid dejlige. I det bedste af alle verdner ville det lykkedes. Jeg mener ikke Falk længere har kroppen til at holde sig skadesfri.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Problemet var aldrig Søren Kroghs manglende plan B, problemet var at han aldrig havde en gennemarbejdet plan A som han holdte fast i og vidste, hvor han skulle hen med, det var kun plan Ber og Cer som han rodede rundt i og aldrig fandt den nødvendige stabilitet i.

Det tror og håber jeg da også, at Zorniger har og at han i hvert fald meget hurtigt finder. Om den så følger med tiden og har det samme overraskelsesmoment som han i sin tid bragte ind i Superligaen, det tvivler jeg lidt på, men det vil tiden jo vise. Under alle omstændigheder kræver det i hvert fald den rigtige type spillere, og der hviler et alvorligt pres på Troels for også at levere på den del nu.
    Kan ikke lade være med at sammenligne Søren Krogh og Jakob Poulsen fra VIFF. De overtog begge to trupper i bund6 ca. samtidigt som assistenttrænere og det er i den grad gået to forskellige veje.
    Er ikke sikker på at AGF er en bedre trup end Viborg og Randerstræneren har afvist at skifte fordi det er et skridt til siden …

Leave a comment:

• Brogaard99
    replied

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

Hvis de, som vi får at vide, har trænet ekstra fysisk hårdt. er de jo nok lidt ekstra stive.
    Det bliver spændende hvilket niveau Z og Troels leverer fra den 20. juli. Og så igen efter transfervinduet. Jeg forventer ikke så meget. Sporene skræmmer.
    Stive stænger eller ej, så burde det ikke påvirke ens teknik så meget. Brugte alt for lang tid på at tæmme simple bolde og så forsvandt momentum hver gang

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Problemet var aldrig Søren Kroghs manglende plan B, problemet var at han aldrig havde en gennemarbejdet plan A som han holdte fast i og vidste, hvor han skulle hen med, det var kun plan Ber og Cer som han rodede rundt i og aldrig fandt den nødvendige stabilitet i.

Det tror og håber jeg da også, at Zorniger har og at han i hvert fald meget hurtigt finder. Om den så følger med tiden og har det samme overraskelsesmoment som han i sin tid bragte ind i Superligaen, det tvivler jeg lidt på, men det vil tiden jo vise. Under alle omstændigheder kræver det i hvert fald den rigtige type spillere, og der hviler et alvorligt pres på Troels for også at levere på den del nu.
    Det er i hvert fald tæt på 100% sikkert at det her hold rykker ned uden markant forstærkning selvom Zorniger er træneren.

Leave a comment:

• Ruben
    replied
    Var lidt rystet over, hvor svært flere af spillerne havde med at tæmme en simpel bold i presspillet fremad... lignede at ferien var brugt til at træne med badebolde.

Det nytter jo ikke noget, at vi vil spille med hurtigt højt presspil, hvis vi ikke har spillerne til det
    Hvis de, som vi får at vide, har trænet ekstra fysisk hårdt. er de jo nok lidt ekstra stive.
    Det bliver spændende hvilket niveau Z og Troels leverer fra den 20. juli. Og så igen efter transfervinduet. Jeg forventer ikke så meget. Sporene skræmmer.

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Måske Zorninger vil se, hvad der fungerer bedst af de systemer inden han lægger sig fast på hvad der skal være plan a. Det vil da i min verden give god mening, især når det er første kamp efter en lille uge. For et er træning, noget andet kamp. Men jeg er glad for at vi nu har en træner, som også vil have en plan b, modsat SK. Fordi det kan blive nødvendigt, både grundet en kamps udvikling eller/og vi bliver ramt af karantæner/skader.

Men det er alt for tidligt at konkluderer det ene eller andet på nuværende tidspunkt, efter mindre end en uge, hvor de har trænet hårdt og et nyt system samt træner er bliver introduceret.

Men naturligvis går det ikke i længden, men der er jo også masser af træningspas og forhåbentlig nye forstærkninger på vej. Så lad lige trække vejret.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Var lidt rystet over, hvor svært flere af spillerne havde med at tæmme en simpel bold i presspillet fremad... lignede at ferien var brugt til at træne med badebolde.

Det nytter jo ikke noget, at vi vil spille med hurtigt højt presspil, hvis vi ikke har spillerne til det
    Det er jo bare holdets generelle niveau. Synes mange herinde overvurderer hvor mange spillere der er “gode nok” på grundfærdigheder. Afleveringsspeed halter stadig for 6 ud af 7 spillere. Kun få har nødvendig orieteringsevne under bokdmodtagelse og i afvikling. Læg mærke til, hvordan alke kigger på bolden det sidste 1 1/2 sekund inden den modtages. Den tid skal man også være i stand til at orientere sig efter spilmulugheder. Det er jo derfor at vi ikke kan åbne et lavt stående forsvar. Når bolden er tæmmet. Der er kigget op, så er alle muligheder lukket ned. Hele 2. Halvleg i dag var jo boldflytteri, som hele foråret også var. Det er faktisk banalt. Tror desværre ikke at Tonny udddanner spillerne helt med fokus på alle vigtige parametre.
    Last edited by claudes1; i dag, 18:34.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Måske Zorninger vil se, hvad der fungerer bedst af de systemer inden han lægger sig fast på hvad der skal være plan a. Det vil da i min verden give god mening, især når det er første kamp efter en lille uge. For et er træning, noget andet kamp. Men jeg er glad for at vi nu har en træner, som også vil have en plan b, modsat SK. Fordi det kan blive nødvendigt, både grundet en kamps udvikling eller/og vi bliver ramt af karantæner/skader.

Men det er alt for tidligt at konkluderer det ene eller andet på nuværende tidspunkt, efter mindre end en uge, hvor de har trænet hårdt og et nyt system samt træner er bliver introduceret.

Men naturligvis går det ikke i længden, men der er jo også masser af træningspas og forhåbentlig nye forstærkninger på vej. Så lad lige trække vejret.
    Håber også snart at Ejdum for gang i sit spil igen. Han rørte nærmest ikke bolden en hel halvleg og ikke noget med at drive bolden eller sætte en spiller med en vending. Han har et stykke til efterårets niveau.

Leave a comment:

Working...
X