Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Skal vi ride med på nedturen - eller kæmpe til det sidste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Skal vi ride med på nedturen - eller kæmpe til det sidste

    Og med "vi" mener jeg os fans.

    Jeg har hørt og læst om flere, der nu ikke vil mere. De nægter at vise sig på stadion, før det er sket noget i ledelsen, trænerstaben og/eller i truppen.
    Jeg forstår følesen. Mod Hobro stod jeg på stadion og tænkte "Nej fa'me nej. Aller mer' stadion, så læng de kø''ho'er ikke ka ram' en ski'". Men hvad siger det om mig. Medgangsfan? Støtte jeg kun op, når det går godt? Er det den slags, klubben har brug - især lige nu i nok den værste krise længe? Kan vi kræve af klubben, når vi ikke engang selv gider mere? Ville vi ikke brække os af grin, hvis FCK-fans blev væk, fordi klubben havde en nedtur. Ville vi ikke kalde dem plastikfans?
    Er vi plastikfans? Nej, vi er godmodige fynboer, der glemte at dukke os, da OB pegede på os. Giver det øretæver, ja! Giver det gode oplevelser - JA!!! Og de kommer igen.

    Men lige nu kræver det, at spillere, trænere og ledelse som minimum kan regne med, at de har opbakning fra os. Det kan have økonomisk betydning, men jeg er så naiv, at jeg tror, det har en kæmpe mental betydning for de gutter, der skal redde os op af sølet. DE skal se på en fyldt Stiften-tribune, mærke suget, når vi lægger en dyne af opbakning, og de skal tænke "nej sgu!! det har de ikke fortjent".

    Der skal nok ske noget i truppen, staben og ledelsen før eller siden. Det kan vi ikke ændre.
    Til gengæld er vi herre over, hvordan omverden ser os. De griner lidt af klubben, skal de også grine af fansne? Eller skal de tænke, det var lige godt satans. klubben er ved at spille sig i 1. division, men fansne står stadig og synger. Imponerende.

    Det er den totale og ubetingede opbakning, der i mit hovede er så unik for fodboldfans. Lige meget, hvor skidt det ser ud, så er vi det. Navit? Næ, kærlighed! (uhhh, nu blev det lige stort nok)
    Selvfølgelig skal vi erklære vores utilfredshed - den tror jeg ingen er i tvivl om - men så skal vi fandeme også som det første derefter vise, at vi selvfølgelig er der.

    Jeg forstår som sagt følelser, der ligger i kølvandet på endnu et pinefuldt nederlag. Jeg har dem selv. Men lad os nu for pokker vise, at vi er den slags fans, klubben an være stolte af. Hvem ved - måske er det lige præcis nu, vi rent faktisk kan gøre en forskel?

    Vi ses på stadion, venner :)

    #2
    Det er nemlig den rette indstilling, well fucking said. Selvfølgelig skal vi bakke om spillerne, de skal sgu også mærke at der er noget at kæmpe for!

    Bedste indlæg på den nye debat til dato. Kom nu Odense!

    Comment


      #3
      Godt sagt ses på stadion.

      Forza OB
      JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

      Comment


        #4
        jeg skal nok komme til det jævnlige nossespark.

        Comment


          #5
          Rigtigt fint indlæg. Vi skal også på alle måder bakke vores unge talenter op, være overbærende med dem når de laver fejl, og hylde dem når de gør det godt.

          Det gør ondt når det går dårligt på OB, men der vil alligevel være masser af lyspunkter undevejs, ekempelvis fin debut af Dessler, lækkerier fra Falk, debut til andre unge spillerere, fantom redninger fra Toppel, osv.

          Comment


            #6
            Bedste indlæg til dato på forum

            Comment


              #7
              Sådan - flere af din slags.. Jeg vil forsøge at suge optimismen til mig ;-) Ses på stadion

              Comment


                #8
                Enig. Og hvis de andre spillere vil gøre ligsom Spelmann ligger op til kommer jeg også..
                hvis de ikke giver op giver jeg heller ikke op

                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4938861.ece

                Comment


                  #9
                  Når spillerne begynder at investere 100% i kampene er stadion bag dem igen. Husk det famøse forår, hvor Daniel Høgh græd på åben skærm, da han reddede et OB mål ved at stå inde i målet!

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Enig. Og hvis de andre spillere vil gøre ligsom Spelmann ligger op til kommer jeg også..
                    hvis de ikke giver op giver jeg heller ikke op

                    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4938861.ece
                    Giv Spelmann det anførerbind. Det dér er jo rent faktiske ENESTE medicin for at komme ud af denne sump. Vi skal ikke fortsætte med at "opfinde" spillet, vi skal kæmpe, og det er alt andet lige nemmere at finde struktur, hvis alle er med på at kæmpe os ud af problemerne. Som f.eks igår - vi gav bolden op efter 3-0 målet, og O'Brien afleverer direkte til en modstander og slår derefter ud med armene, som om det er sidemandens skyld, at han laver en fejl; det fordrer jo ikke sidemanden til at ville arbejde for at udbedre O'Briens fejl. Det skaber ingen tro på et fælles projekt.

                    I henhold til denne tråds glimrende indlæg, så er det jo faktisk også dét, vi som fans skal til at gøre. Vi skal tro på det, selv om vi ingen tro har. Får vi et nossespark, så står vi fælles om at føle det nossespark og vende det til noget positivt i stedet for. Igår i Slagelse stod jeg med følelsen af at jeg så på en teaterforestilling, der kunne have titlen "101 måder at dø på en fodboldbane", og ikke én af dem var at dø med støvlerne på. Og det er sådan set dét, som Spelmann appellerer til her: Hvis vi ikke kan spille, så kan vi kæmpe; og det er sådan set også dét, som vi fans skal til at gøre nu. Tror vi ikke på det, så skal vi kæmpe for at tro på det. For ellers dør vi ikke med støvlerne på.

                    Jeg fik et ordentligt nossespark imod Hobro, men jeg dukkede alligevel op i Slagelse, og på søndag er jeg på stadion igen. Men jeg skal jo ikke bare være dér. Jeg skal også være tilstede. I modsætning til flere af OB-spillerne igår, der også bare var dér.

                    Jeg vælger at tro på det, selv om jeg ingen tro har på hverken træner eller set-up.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #11
                      Well said ! Fodbold kan vække nogle STÆRKE følelser i os alle sammen. Og jeg bander også holdet væk efter sørgelige præstationer. MEN jeg er helt sikkert til stede på stadion uge efter uge, med hænderne knyttet, og tænderne bidt sammen i håbet om 3 point. En gang Odense, ALTID Odense......

                      Comment


                        #12
                        Fedt indlæg, god tråd. Der kommer helt sikkert mere lort og flere frustrationer i denne her sæson, så vi får brug for at stå sammen. Forza OB!

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Giv Spelmann det anførerbind. Det dér er jo rent faktiske ENESTE medicin for at komme ud af denne sump. Vi skal ikke fortsætte med at "opfinde" spillet, vi skal kæmpe, og det er alt andet lige nemmere at finde struktur, hvis alle er med på at kæmpe os ud af problemerne. Som f.eks igår - vi gav bolden op efter 3-0 målet, og O'Brien afleverer direkte til en modstander og slår derefter ud med armene, som om det er sidemandens skyld, at han laver en fejl; det fordrer jo ikke sidemanden til at ville arbejde for at udbedre O'Briens fejl. Det skaber ingen tro på et fælles projekt.

                          I henhold til denne tråds glimrende indlæg, så er det jo faktisk også dét, vi som fans skal til at gøre. Vi skal tro på det, selv om vi ingen tro har. Får vi et nossespark, så står vi fælles om at føle det nossespark og vende det til noget positivt i stedet for. Igår i Slagelse stod jeg med følelsen af at jeg så på en teaterforestilling, der kunne have titlen "101 måder at dø på en fodboldbane", og ikke én af dem var at dø med støvlerne på. Og det er sådan set dét, som Spelmann appellerer til her: Hvis vi ikke kan spille, så kan vi kæmpe; og det er sådan set også dét, som vi fans skal til at gøre nu. Tror vi ikke på det, så skal vi kæmpe for at tro på det. For ellers dør vi ikke med støvlerne på.

                          Jeg fik et ordentligt nossespark imod Hobro, men jeg dukkede alligevel op i Slagelse, og på søndag er jeg på stadion igen. Men jeg skal jo ikke bare være dér. Jeg skal også være tilstede. I modsætning til flere af OB-spillerne igår, der også bare var dér.

                          Jeg vælger at tro på det, selv om jeg ingen tro har på hverken træner eller set-up.

                          MvH ChrisOB
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            #14
                            Hvis nogen er interesseret kommer Niels Abildtrup i tv Fyn kl 19.30 og giver hans bid på hvordan krisen løses bedst muligt i OB
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Hvis nogen er interesseret kommer Niels Abildtrup i tv Fyn kl 19.30 og giver hans bid på hvordan krisen løses bedst muligt i OB
                              Det bud kounne jeg godt tænke mig at høre - som alle ved er han jo oraklet fra Carlsens

                              Comment

                              Working...
                              X