Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men det du havde gang i var ikke saglig kritik, det var en småperfid sviner på vej ud af døren. Det kan du jo gøre som du vil, jeg forstår bare ikke behovet (og synes måske heller ikke det stemmer så godt overens med, hvordan du ofte - og til tider berettiget - er efter andre brugere for deres debatform).
    Jeg kan ikke se, hvorfor kritikken ikke var saglig? Er der mon nogen herinde som i ramme alvor mener at han på nogen måde bar holdet i 1.div. Det burde han vel med sin erfaring fra “højeste hylde” i England og på 6eren. Jeg er med på at han tacklede løs. Synes måske der skal lidt mere til. Nå. Lad os lade den ligge. I mener jeres. Jeg mener mit. Det lever vi nok med.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg kan ikke se, hvorfor kritikken ikke var saglig? Er der mon nogen herinde som i ramme alvor mener at han på nogen måde bar holdet i 1.div. Det burde han vel med sin erfaring fra “højeste hylde” i England og på 6eren. Jeg er med på at han tacklede løs. Synes måske der skal lidt mere til. Nå. Lad os lade den ligge. I mener jeres. Jeg mener mit. Det lever vi nok med.
      Det indlæg, jeg opponerede på gik ikke på, om Trybull bar holdet i første division. Du skrev en one-liner om, at Aab ikke ville rykke op, hvis de hentede TT. Altså, det synes jeg er svært at tolke som saglig kritik af en mand på vej ud af klubben. Og der fremhævede jeg blot det helt oplagte faktum, at han sidste år var fast starter på et hold, der rykkede op fra første division, så der imo ikke var nogen grund til at fremstille ham som en uduelig spiller, der vil være en hæmsko for ethvert oprykningsforsøg.
      Jeg er egentlig heller ikke specielt interesseret i en debat om TTs meritter eller mangel på samme - jeg forstår bare ikke behovet for at sende småsvinere mod spillere på vej ud af klubben, når de ellers har lagt en professionel og dedikeret indsats uagtet deres niveau.

Comment

Tilbage til rygterne. 6 dage tilbage og vi mangler stadig mindst 2 mand.
        Kommer de mon?
        1.Prioritet må være en angriber nu.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Tilbage til rygterne. 6 dage tilbage og vi mangler stadig mindst 2 mand.
          Kommer de mon?
          1.Prioritet må være en angriber nu.
          Enig i, at angriber er det vigtigste nu. Derefter synes jeg egentlig det skulle være en 8'er, så vi kunne spille 4-4-2 med diamant, som fast udgangspunkt.

Det lader så ikke til Zorniger er helt enig med mig, jævnfør ønsket om en venstrebenet forsvarsspiller.

Under alle omstændigheder, F5 tiden er her....

Comment

Har vi ikke både Falk og Ejdum til at dække 8'eren? Jeg så hellere en angriber og en venstre back.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Enig i, at angriber er det vigtigste nu. Derefter synes jeg egentlig det skulle være en 8'er, så vi kunne spille 4-4-2 med diamant, som fast udgangspunkt.

Det lader så ikke til Zorniger er helt enig med mig, jævnfør ønsket om en venstrebenet forsvarsspiller.

F5 tiden? Ved du noget eller er det et håb om at der snart sker noget?

Comment

Oprindeligt indsendt af MBN Se indlæg

F5 tiden? Ved du noget eller er det et håb om at der snart sker noget?
                Ved intet, desværre.

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg
                  Har vi ikke både Falk og Ejdum til at dække 8'eren? Jeg så hellere en angriber og en venstre back.
                  I en 4-4-2 diamant er der to 8’ere, så at have to, der kan dække den er ikke meget betryggende, hvis det er tanken at vi skal kunne spille den formation også. Venstreback tror jeg ikke der sker noget - Sørensen er blevet bedre der og McCoy er en mere end fornuftig backup.

Comment

I en 4-4-2 diamant er der to 8’ere, så at have to, der kan dække den er ikke meget betryggende, hvis det er tanken at vi skal kunne spille den formation også. Venstreback tror jeg ikke der sker noget - Sørensen er blevet bedre der og McCoy er en mere end fornuftig backup.
                    Falk og Ejdum er førstevalg. Bonde må nærme sig som førstereserve. Herefter har vi WCM og Grubbe. Det er måske ikke verdens stærkeste reserver, men en spiller som WCM skal også være nogenlunde tæt på spilletid, for at det giver mening at have ham i truppen, så synes midtbanen hænger fint sammen. Vi skal bare have den angriber, og så tager jeg gerne en stopper, hvis der kan findes en uovertruffen en af slagsen.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Falk og Ejdum er førstevalg. Bonde må nærme sig som førstereserve. Herefter har vi WCM og Grubbe. Det er måske ikke verdens stærkeste reserver, men en spiller som WCM skal også være nogenlunde tæt på spilletid, for at det giver mening at have ham i truppen, så synes midtbanen hænger fint sammen. Vi skal bare have den angriber, og så tager jeg gerne en stopper, hvis der kan findes en uovertruffen en af slagsen.
                      Tror det vil være rigtigt godt for WCMs udvikling at blive lejet ud et års tid (så han ikke bliver et evighedstalent).

Comment

Det kan jeg sagtens følge, og jeg synes heller ikke det nødvendigvis er førsteprioritet. Men synes det kommer meget an på 1. hvor langt Bonde reelt er fra at være tilbage og på niveau og 2. om det er tanken at vi primært spiller 4-4-2 diamant eller 3-5-2 stadig er udgangspunktet. Er det første tilfældet er Falk jo også førstereserve på 6’eren, når vores nye ven er ude med skade eller karantæne (som der nok kommer en del af, hans korthistorik in mente). Men ja, det gælder om at finde en balance, så især Martin og Juul-Sandberg ikke har for langt til spilletid. Den bekymring har jeg nu for øvrigt også i forhold til Yaya og Askou i midterforsvaret, hvis vi henter en ny stopper på topniveau og går over til 4-4-2. Så er der pludselig lang vej til spilletid, hvis den nye mand, Bürgi og Gomez står foran i hierarkiet.

Comment

Tror ikke at Bonde er kampmoden på denne side af nytår ..

Bjørn er da reserve i angrebet ;-)
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Det indlæg, jeg opponerede på gik ikke på, om Trybull bar holdet i første division. Du skrev en one-liner om, at Aab ikke ville rykke op, hvis de hentede TT. Altså, det synes jeg er svært at tolke som saglig kritik af en mand på vej ud af klubben. Og der fremhævede jeg blot det helt oplagte faktum, at han sidste år var fast starter på et hold, der rykkede op fra første division, så der imo ikke var nogen grund til at fremstille ham som en uduelig spiller, der vil være en hæmsko for ethvert oprykningsforsøg.
                            Jeg er egentlig heller ikke specielt interesseret i en debat om TTs meritter eller mangel på samme - jeg forstår bare ikke behovet for at sende småsvinere mod spillere på vej ud af klubben, når de ellers har lagt en professionel og dedikeret indsats uagtet deres niveau.
                            Jeg tænker de fleste nogen gange kommer til at smide en “oneliner” ja så ligger det jo lidt i navnet at der er ikke er saglig argumenter vedhæftet. Nogen gange tror jeg måske at folk godt kan huske mine argumenter, som jeg har fremført ved flere lejligheder det sidste år, hvor jeg forsøger at så tvivl om Trybulls kvaliteter. Jeg synes jo at han har været alt for lidt kritiseret for sine mangler herinde. Man har lidt ladet sig forblænde af at han går til stålet. Det er i min optik bare ikke nok til at være en god og brugbar spiller. Det er åbenlyst på stats at manden nærmest ikke er i stand til at spille en bold frem i banen. Nu er han endda blevet år ældre. Jeg tvivler bare stadig på at han kan hjælpe AaB til oprykning. Jeg har ikke et romantiseret forhold til særligt mange spillere i OB. Så derfor kan jeg sagtens finde på at kritisere dem på vej ud af døren. Det er naturligvis en smagssag. Du behøver ikke gøre det og du må gerne ignorere mig, når jeg gør det

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Jeg synes også 10'eren er lidt tyndt besat. For mig behøver det ikke være en stor angriber eller klassisk 9'er. Ideelt set en klon af Fiete, selvom det nok er lidt meget at håbe på. En der kan spille helt fremme, men også har teknik og kreativitet til at tage 10'eren.

Et bud kunne være Gustav Marcussen, hvis man kunne finde pengene til at købe ham fri af Fredericia. Han har måske spillet mest kant, men også en del på 10'eren og enkelte kampe som 9'er. Han har igennem noget tid vist, at han har målnæse og er spilintelligent. Om det så er helt realistisk ved jeg ikke. Fredericia vil nok meget gerne holde på ham, især med den start de har fået. Men han er 27 og har kontraktudløb om et år. Det er nok nu hvis de skal have nogle penge ind. Desuden har de andre unge spillere, der skubber på og allerede er store profiler. Emilio Simonsen har sgu været imponerende god.
                              Last edited by Agbre; 27-08-2025, 13:41.

Comment

Nå jeg vil tilbage på transfersporet - også for alle jer andres skyld!
                                Jeg ved, at det er for tidligt at konkludere noget endeligt - men jeg sad alligevel i går aftes og evaluerede transfervinduet, efter at jeg havde set vores nye 6er i aktion til træning.
                                Jeg kan ikke huske et vindue, hvor der er kommet 5 spillere ind, som umiddelbart ligner spillere med det rette niveau:
                                Falk - utvivlsomt højt nok niveau
                                Arp - utvivlsomt højt nok niveau
                                Ganaus højt nok niveau - i hvert er han god nok til at score mod superligahold
                                Sander - højt nok niveau for nu og så synes jeg altid at det er spændende at få en ung spiller ind, som OB kan få lov til at forme og vi ved at han er i gode hænder hos LB
                                "Drago" - er naturligvis helt umulig at vurdere endnu. Men synes, at der har været flere gode indikationer. Ikke mindst hans holdkammerat fra Atromikos.
                                Det ligner at der ikke er et eneste "fejlskud". Det synes jeg faktisk er en bedrift. Der er ikke mange klubber som henter 5 spillere og så viser alle 5 sig at være fornuftige køb.
                                Indtil videre kæmpe ros til TB fra min side for dette transfervindue og så har jeg jo slet ikke nævnt AZ. Nok den vigtigste "transfer" i OB i 15 år.

Comment

Working...
                                X