Oprindeligt indsendt af Christian89
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2025
Collapse
X
-
- Likes 6
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlægDebatten om hvorvidt Christian Eriksen ville passe ind i spillestilen finder jeg næsten irrelevant. Christian Eriksen befinder sig spillermæssigt et eller to niveauer over den danske Superliga, og selvom han givetvis ville have svært ved at praktisere gegenpres i Premier League, så vil min påstand være, at han er så meget klogere og dygtigere end samtlige spillere i SL, at han ville kunne praktisere Zornigers gegenpres med den ene hånd bundet på ryggen. Mit bud ville være, at han kunne kompensere med rutine og fodboldintelligens - foruden at man ikke må huske, at Christian Eriksen altid har været kendt for sit intensive løbepensum, han har i årevis været en af de spillere på landsholdet med flest kilometer og flest højintense løb, det er først for nylig, det er blevet andre spillere.
Så jeg er ikke nervøs for om Eriksen "passer ind", jeg er nervøs for, at han tager til Ajax i stedet for at komme hjem, og som Falk siger "lige giver en hånd med".
Og som du siger, så er hans niveau så langt fra hele ligaens, at han nok ville skulle kunne tilpasse sig. Når det er sagt, så har han altid været kendt for at kunne løbe rigtigt mange meter i løbet af en kamp, og være involveret over det hele på banen. Da han spillede i Spurs, spillede han ofte på kanten, hvor han også havde defensive pligter. Hvis han ikke overholdt dem, ville han ikke have fået så mange kampe på den plads.
Selvom alderen ikke hjælper på løbekapaciteten, så er han ikke en doven spiller. Han vil kunne løbe rigtigt meget. Måske han vil komme til kort i nogle fysiske dueller, men han er så klog og teknisk stærk, at han sandsynligvis ofte vil have afviklet bolden inden modstanderne når tæt på ham. I 50/50-dueller og luftdueller vil han komme til kort, men udover det ville jeg ikke være nervøs over at have ham liggende på midten.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
Der var også mange herinde, der af en eller anden grund ikke mente, at Falk ville passe ind under Zorniger. Det forstod jeg aldrig, og påstod også det modsatte. Måske man skal tage den slags med et gran salt.
Og som du siger, så er hans niveau så langt fra hele ligaens, at han nok ville skulle kunne tilpasse sig. Når det er sagt, så har han altid været kendt for at kunne løbe rigtigt mange meter i løbet af en kamp, og være involveret over det hele på banen. Da han spillede i Spurs, spillede han ofte på kanten, hvor han også havde defensive pligter. Hvis han ikke overholdt dem, ville han ikke have fået så mange kampe på den plads.
Selvom alderen ikke hjælper på løbekapaciteten, så er han ikke en doven spiller. Han vil kunne løbe rigtigt meget. Måske han vil komme til kort i nogle fysiske dueller, men han er så klog og teknisk stærk, at han sandsynligvis ofte vil have afviklet bolden inden modstanderne når tæt på ham. I 50/50-dueller og luftdueller vil han komme til kort, men udover det ville jeg ikke være nervøs over at have ham liggende på midten.
Jeg er slet, slet ikke nervøs, han sætter sig benhårdt på en 8'er og Falk ryger ned på en 6'er. Alternativt henter vi en 6'er også og så ryger Ejdum ud af start-11'eren som 1. reserve og suppleant i tilfælde af skader. Men det er nok overkill. Falk på 6'eren er fint, hvis 8'erne hedder Eriksen og Ejdum.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Sådan noget skriver man ikke uden lige at følge op med hvad man mener
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlæg
Jeg fik en besked på jobbet i aftes, at han skulle blive præsenteret i dag. Tvivler dog selv, og der er jo også stadig meget stille i Ådalen. Tænkte det ville være rart med et rygte i tråden som jo ellers bruges til en del andet ;) Krydser fingrer og god weekend :)
Comment
-
Jeg fik en besked på jobbet i aftes, at han skulle blive præsenteret i dag. Tvivler dog selv, og der er jo også stadig meget stille i Ådalen. Tænkte det ville være rart med et rygte i tråden som jo ellers bruges til en del andet ;) Krydser fingrer og god weekend :)
Kom det fra nogen, hvor man tænker "okay, det kan godt være", eller gik Henning fra bygningsservice lige forbi og sagde "Eriksen bliver præsenteret i morgen, mærk dig mine ord". Jeg tænker rygtets habitus afhænger lidt af kilden.
- Likes 1
Comment
-
I er nødt til at få forbindelse til den fynske muld igen. De navne, I nævner, er meningsløse, og CE har flere gange høfligt afvist at trække i den smukke trøje nu her.
Jeg er glad for den boblende optimisme, men det må heller ikke blive skørt. Vi kommer hverken til at hente CE eller landsholdsboblere.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Sindssyg melding at efterlade inden fyraften.
Kom det fra nogen, hvor man tænker "okay, det kan godt være", eller gik Henning fra bygningsservice lige forbi og sagde "Eriksen bliver præsenteret i morgen, mærk dig mine ord". Jeg tænker rygtets habitus afhænger lidt af kilden.
- Likes 1
Comment
-
Det kom fra ham som er vores kontakt til klubben angående vores sponsorat, billetter, VIP-kort osv. Men jeg fik ikke spurgt, hvem han havde det fra :) Men jeg er som sagt selv skeptisk :)
Jeg tillader mig at drømme. Goodbye intentioner om at arbejde denne fredag - velkommen til F5-diktatur og forum-overspringshandlinger.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægI er nødt til at få forbindelse til den fynske muld igen. De navne, I nævner, er meningsløse, og CE har flere gange høfligt afvist at trække i den smukke trøje nu her.
Jeg er glad for den boblende optimisme, men det må heller ikke blive skørt. Vi kommer hverken til at hente CE eller landsholdsboblere.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Det skulle være satans, hvis jeres klubkontakt havde fået tophemmelig information fra kontraktforhandlinger, MEN:
Jeg tillader mig at drømme. Goodbye intentioner om at arbejde denne fredag - velkommen til F5-diktatur og forum-overspringshandlinger.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægI er nødt til at få forbindelse til den fynske muld igen. De navne, I nævner, er meningsløse, og CE har flere gange høfligt afvist at trække i den smukke trøje nu her.
I værste fald sker der en masse hype omkring holdet (vi ridder på en bølge i øjeblikket) og folk får lov til at drømme en stund.
Hvad er det lige præcis af negative effekter det har, at folk går totalt i selvsving i positivitet?
Shhh. Let people enjoy things.Fas est et ab hoste doceri.
- Likes 2
Comment
-
Jeg kunne dog godt lidt frygte hvis Eriksen er bange for, at han ikke kommer med i overvejelserne for Brian Reimer hvis han spiller i OB. I værste tilfælde skifter han jo til FCK, da der er større chance for at blive udtaget der.
Dog burde den større intensitet og professionalisme under Zorniger betyde noget, da Reimer kan være sikker på, at Eriksen vil være i fornuftig form til en eventuel slutrunde. Samt, at Reimer ikke har været bleg for at udtage superligaspillere tidligere.
Så der er både ting der taler for og imod. Jeg er dog slet ikke i tvivl om at Eriksen gerne vil OB, især nu hvor vi har fået en klassetræner plus hans gode ven Rasmus. Det er såmånd nok bare et spørgsmål om hvornår.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlægJeg er snart ligeglad om det bliver Eriksen der kommer eller Magne Sturød der gør comeback. Jeg har bare brug for at få dulmet de transferabstinenser, som har bulret derudaf siden meldingen, i mandags, om at vi var detaljer fra 3 markante forstærkninger, kom frem
Comment
Comment