Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Det er vel mere eller mindre det han siger her

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-for-langt-fra
    Hold my beer. strømmen af mærkelige meldinger og floskler fra Ådalen er vanvittig.

Der er jeg mere til en direkte kommunikation hvor man ved hvad der bliver sagt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Hold my beer. strømmen af mærkelige meldinger og floskler fra Ådalen er vanvittig.

Der er jeg mere til en direkte kommunikation hvor man ved hvad der bliver sagt.
      Mere end enig

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Det er vel mere eller mindre det han siger her

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-for-langt-fra
        Hold da op. Det lyder ikke som om Krogh har opfanget, at kravet er oprykning. Som udtalt af Thorborg og Bech. Krogh har haft 1,5 år, til at finde spillestil og udtryk. Hvor lang tid har det taget David, at få sat mere skik på Horsens.
        Last edited by sinus; 25-03-2025, 20:21.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Hold da op. Det lyder ikke som om Krogh har opfanget, at kravet er oprykning. Som udtalt af Thorborg og Bech. Krogh har haft 1,5 år, til at finde spillestil og udtryk. Hvor lang tid har det taget David, at få sat mere skik på Horsens.
          Det som David Nielsen har gjort ved Horsens på 3 uger, det regner man med at SK tangerer med OB efteråret 2027...........

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Så skal man have de helt store blå og hvid stribede briller på for at konkludere det synes jeg.
            Vinterens vindue vil jeg mene er dumpet. Med Bonde ude burde der være hentet en erstatning.
            TB vælger så i stedet at sælge Alasane Manneh også. Vi er alt for tynde på midtbanen.
            Troels siger et, og gør noget andet.
            Så der er jeg uenig.
            På hvilken måde? Hvad har han sagt og gjort andet?

Fair nok at mene, at man burde have hentet en erstatning for Manneh. Det gør jeg nok også selv, men kan sagtens se hvad man får ud af ikke at gøre det for at gøre plads til talenterne.
            Synes da netop TB har været konsistent med hvad han har sagt og gjort siden han tog over. Det primære budskab har været, at vi skal turde satse på de unge. Den mest effektive måde han, som sportsdirektør, kan gøre det, er at tilpasse truppen så der er færre alternativer.

Og naturligvis skal vi rykke op. Alt andet er en skandale, der klart også vil falde tilbage på TB. Men jeg synes ikke transfervinduet nødvendigvis er problemet. Vi har rigeligt kvaliteter i truppen. Lige nu er midtbanen meget svag og især de unge har ikke taget de skridt de måske håbede (hvilket til dels også falder på SK), men så må man tilpasse spillet så det har mindre betydning. Spille over midtbanen og spille på de fysisk stærke angribere vi har. Det skal Krogh simpelthen kunne løse. Hvis ikke er vi ude i den ringeste trænerpræstation jeg kan huske, i den tid jeg har fulgt klubben. TBs største fejl vil så være ikke at have indset det i tide.

Jeg har ikke noget problem med kommunikationen omkring "oprykning er et sideprodukt". Det er den rigtige måde at se det på hvis man vil have succes på længere sigt. Gør de deres arbejde tilnærmelsesvist kompetent kan vi heller ikke undgå at rykke op. Når OB er i 1. division behøver man ikke sige "vi skal rykke op". Det er en selvfølge, at det er kravet.

Der hvor jeg kan savne noget fra TB er udmelding om ambitioner på længere sigt. Turde at melde målsætning ud. Det er det eneste der er rigtigt relevant.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
              På hvilken måde? Hvad har han sagt og gjort andet?

Fair nok at mene, at man burde have hentet en erstatning for Manneh. Det gør jeg nok også selv, men kan sagtens se hvad man får ud af ikke at gøre det for at gøre plads til talenterne.
              Synes da netop TB har været konsistent med hvad han har sagt og gjort siden han tog over. Det primære budskab har været, at vi skal turde satse på de unge. Den mest effektive måde han, som sportsdirektør, kan gøre det, er at tilpasse truppen så der er færre alternativer.

Og naturligvis skal vi rykke op. Alt andet er en skandale, der klart også vil falde tilbage på TB. Men jeg synes ikke transfervinduet nødvendigvis er problemet. Vi har rigeligt kvaliteter i truppen. Lige nu er midtbanen meget svag og især de unge har ikke taget de skridt de måske håbede (hvilket til dels også falder på SK), men så må man tilpasse spillet så det har mindre betydning. Spille over midtbanen og spille på de fysisk stærke angribere vi har. Det skal Krogh simpelthen kunne løse. Hvis ikke er vi ude i den ringeste trænerpræstation jeg kan huske, i den tid jeg har fulgt klubben. TBs største fejl vil så være ikke at have indset det i tide.

Jeg har ikke noget problem med kommunikationen omkring "oprykning er et sideprodukt". Det er den rigtige måde at se det på hvis man vil have succes på længere sigt. Gør de deres arbejde tilnærmelsesvist kompetent kan vi heller ikke undgå at rykke op. Når OB er i 1. division behøver man ikke sige "vi skal rykke op". Det er en selvfølge, at det er kravet.

Der hvor jeg kan savne noget fra TB er udmelding om ambitioner på længere sigt. Turde at melde målsætning ud. Det er det eneste der er rigtigt relevant.
              Med den logik ville han være endnu mere effektiv ved at sælge alle udlændinge

Ifølge TB var manglende indkøb ikke udtryk for at fremme brugen af egne talenter, men fordi de "rette" spillere ikke ville OB !

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Med den logik ville han være endnu mere effektiv ved at sælge alle udlændinge

Ifølge TB var manglende indkøb ikke udtryk for at fremme brugen af egne talenter, men fordi de "rette" spillere ikke ville OB !
                1. Sådan har logikken jo "altid" været i professionel fodbold. Enkelte klubber som f.eks. FCN adskiller sig fra det. Fordi de reelt mere er en gren i et stort, globalt akademi end det er en fodboldklub. I en klub som OB er det klart, at sportsdirektøren og træneren snakker sammen om hvilke spillere man ideelt set gerne vil have skal spille. Men når hverdagens kriser så rammer, er resultaterne de vigtigste og det er trænerens valg hvem der spiller. Mange trænere vælger ofte de rutinerede spillere i kortsigtede løsninger for at beskytte deres job. Men reelt kan det jo ende i en fyring hvis strategi og hvad der reelt sættes på banen.

Det betyder ikke man skal sælge alle udlændinge. De må kigge på hvilke styrker og svagheder talenterne i truppen (og dem på spring i akademiet) har og så hente profiler udefra der kan supplere og kompensere for disse. Man behøver ikke have bundrutinerede spillere på ALLE pladser. Det er den del OBs sportslige ledelse især har været dårlige til de sidste maaaaange år. At vurdere hvilke unge spillere man reelt skal satse på og så agere derefter på transfermarkedet.

2. Haha. Altså han har jo udtalt begge ting. Flere gange. Og begge dele kan sagtens være sandt.

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-at-tiltraekke

- Når vi nu har sagt farvel til Alasana Manneh, var det, fordi han havde en mulighed, og det var ikke at forlænge med os. Derfor kunne vi både få ekstra økonomi og noget mere plads til vores egne.

OB er ikke et typisk 1. divisionshold. De spillere vi henter udefra skal helst have niveau til også at være gode Superligaspillere (og det er noget vi har problemer med i forvejen når vi er i Superligaen). Når vi kigger på en højere hylde end der vi er på er det helt naturligt, at vi får flere afslag end gennemsnittet. Istedet for at gå på kompromis med niveau på nye spillere, går man "all in" på de unge rent trupmæssigt. Når det så i forvejen var planen at hente få nye ind, giver det et meget stille transfervindue. Jeg kan godt forstå hvis man er uenig i den strategi eller finder uambitiøst. Men er da om noget konsistent.

BW snakkede også om at satse på akademiet. "Først kigger man efter nye spillere i akademi, så Fyn, så Danmark, Norden, Europa, resten af verden". Men der forblev det bare tom snak.

Comment

Working...
                X