Jeg skal ikke kunne sige hvad folk har følt. Men jeg kan sige vi har haft et ønske om mere ekstern kommunikation end det er lykkedes at lave. Jeg tror forsklaringen skal findes et sted mellem at frivillige kun har så meget tid (og det her har været relativt stort ekstraarbejde) og at OB ikke har for vane at lave langsigtede kommunikationsplaner, der gør at man kommunikerer mere direkte til modtagerne på de rigtige tidspunkter.
Det må dog samtidig siges, at der har været en midtvejstekst, et åbent møde og en podcastserie på 10 afsnit, hvor man har kunnet følge med i udviklingen undervejs.
Det der er blevet sagt det eneste års tid er, at identitet ikke er det samme som strategien, men at strategien skulle formes med afsæt i identiteten.
Tusind tak fordi du har brugt tid på de lange skriv ovenfor. Det er noget af det, jeg har savnet og føler mig nu mere "tryg" og optimistisk... så igen tusind tak
Burde en del af OB’s identitet ikke osse være at de havde deres egen webshop så ob merch ikke kun var for de få der bor i Odense :) og ja der er unisport men de har jo intet udover tøj :)
Tusind tak fordi du har brugt tid på de lange skriv ovenfor. Det er noget af det, jeg har savnet og føler mig nu mere "tryg" og optimistisk... så igen tusind tak
Godt at høre. Og sig til hvis der er konkrete spørgsmål om noget af slutproduktet eller processen. Projektet har trukket store veksler på nogen af os, så der har ikke lige været så meget overskud til at kaste os ud i alt for meget ekstra kommunikation undervejs.
Burde en del af OB’s identitet ikke osse være at de havde deres egen webshop så ob merch ikke kun var for de få der bor i Odense :) og ja der er unisport men de har jo intet udover tøj :)
Måske ikke direkte en del af identiteten, men det kan jo være det løber sådan her: Identitet -> strategi ->
Godt at høre. Og sig til hvis der er konkrete spørgsmål om noget af slutproduktet eller processen. Projektet har trukket store veksler på nogen af os, så der har ikke lige været så meget overskud til at kaste os ud i alt for meget ekstra kommunikation undervejs.
Stort stykke arbejde I har lagt i det. Stor anerkendelse herfra for det. Håber og tror på det styrker Odense og OB især på den lange bane. Jeg ser frem til at se endnu mere af det håndgribelige og konkrete der komme ud af det. Håber det bliver godt.
Et par konkrete spørgsmål omkring slutproduktet: Nærhed og det både forunderlige og for underlige i at:
1. OB's kvindehold ikke hedder OB, men OBQ: Er der planer om at ændre det?.
2. Ådalen er et smukt sted og historien taler for at blive der, men der er jo et paradoks i at dette træningsanlæg ikke kan benyttes af klubbens piger og kvinder, som istedet skal træne ude i Boldklubben Marienlyst, hvor det eneste OB logo de kan se i miles omkreds er det på deres slidte tæningstøj.
Hvis jeg var dem ville jeg føle mig som et andenrangs medlem af Odense Boldklub.
Er det noget der har været opmærksomhed på i Identitetsprojektet og hvis ja, er der konkrete planer om at gøre noget ved det?.
Er der konktete planer om udnyttelse af eksempelvis atletikstadion og Cricketbanen ved siden af til eksempelvis forbedrede ttæningsbaner (hybrid) til OB? Både kvinder og mænd, drenge og piger?.
Stort stykke arbejde I har lagt i det. Stor anerkendelse herfra for det. Håber og tror på det styrker Odense og OB især på den lange bane. Jeg ser frem til at se endnu mere af det håndgribelige og konkrete der komme ud af det. Håber det bliver godt.
I det omfang der er OB's identitet, så er ovenstående ikke rigtigt. I det omfang man beslutter sig for at forkaste identiteten, så er det rigtigt. Som jeg har sagt i podcasts, så er identiteten for mig at se ikke stærk nok endnu til at den vil kunne overleve et ejerskift eller et sportsdirektørskift. Men det håber jeg kommer med tiden.
Vi har undervejs drøftet om vi skulle have en værdiaftale, men følte ikke det var meningsfuldt, når vi nu gav håndslag på at identiteten var som beskrevet.
Så nej, der er ingen garanti, men det er jo et værktøj i dialog med ledelsen fremadrettet hvis de gør antræk til at gøre noget, der ikke er i tråd med identiteten.
Jeg har uddybet min pointe med dette fem indlæg under det, du her citerer. Mit indlæg gik alene på værdien af identitetsteksten, som i mine øjne er en principielt værdiløs beskrivelse uden nogen bindende effekt. Det afgørende er alene de handlinger, projektet medfører - og indtil nu er jeg positivt stemt overfor det der præsenteres, som konkrete tiltag der er igangsat eller ved at blive det.
Som jeg også skrev i uddybningen: Jeg synes, det er et fremragende projekt, I har begået, og jeg håber virkelig, at klubben nu holder fast i den retning, de selv har været med til at udstikke.
Stort stykke arbejde I har lagt i det. Stor anerkendelse herfra for det. Håber og tror på det styrker Odense og OB især på den lange bane. Jeg ser frem til at se endnu mere af det håndgribelige og konkrete der komme ud af det. Håber det bliver godt.
Et par konkrete spørgsmål omkring slutproduktet: Nærhed og det både forunderlige og for underlige i at:
1. OB's kvindehold ikke hedder OB, men OBQ: Er der planer om at ændre det?.
2. Ådalen er et smukt sted og historien taler for at blive der, men der er jo et paradoks i at dette træningsanlæg ikke kan benyttes af klubbens piger og kvinder, som istedet skal træne ude i Boldklubben Marienlyst, hvor det eneste OB logo de kan se i miles omkreds er det på deres slidte tæningstøj.
Hvis jeg var dem ville jeg føle mig som et andenrangs medlem af Odense Boldklub.
Er det noget der har været opmærksomhed på i Identitetsprojektet og hvis ja, er der konkrete planer om at gøre noget ved det?.
Er der konktete planer om udnyttelse af eksempelvis atletikstadion og Cricketbanen ved siden af til eksempelvis forbedrede ttæningsbaner (hybrid) til OB? Både kvinder og mænd, drenge og piger?.
Gode spørgsmål. Det er svært at svare på det hele, da en del af det nok er under strategisk eksekvering, men skal prøve.
1. Ja, det er mit klare indtryk at det bare er bureaukratiske årsager til at der er et Q i navnet.
2. Ja, det har været drøftet og det er en af de ting, der arbejdes på i sammenhængskraftsporet internt i klubben. Jeg tror dog ikke man har fundet en fysisk løsning på udfordringen. Men den er kendt, anerkendt og forsøges håndteret.
3. Det kender jeg ikke til at der skulle være planer om.
Jeg har uddybet min pointe med dette fem indlæg under det, du her citerer. Mit indlæg gik alene på værdien af identitetsteksten, som i mine øjne er en principielt værdiløs beskrivelse uden nogen bindende effekt. Det afgørende er alene de handlinger, projektet medfører - og indtil nu er jeg positivt stemt overfor det der præsenteres, som konkrete tiltag der er igangsat eller ved at blive det.
Som jeg også skrev i uddybningen: Jeg synes, det er et fremragende projekt, I har begået, og jeg håber virkelig, at klubben nu holder fast i den retning, de selv har været med til at udstikke.
Det forstår jeg. Jeg er dog noget uenig i at teksten er værdiløs i sig selv. Den skal gerne være udtryk for fælles erkendelser, som er det virkeligt værdifulde i sådan en proces. Og så er jeg enig med dig i, at de fælles erkendelser skal forankres i handlinger, så man er mest sikre på at det ikke løber ud.
Det forstår jeg. Jeg er dog noget uenig i at teksten er værdiløs i sig selv. Den skal gerne være udtryk for fælles erkendelser, som er det virkeligt værdifulde i sådan en proces. Og så er jeg enig med dig i, at de fælles erkendelser skal forankres i handlinger, så man er mest sikre på at det ikke løber ud.
Det skal vi ikke nødvendigvis tærske mere langhalm på, for vi bliver vist ikke enige, men de fælles erkendelser er vel ikke noget værd, hvis de ikke fører noget med sig? Hvis vi har fundet ud af, at nu skal vi spille Zorniger-bold med power og passion, fordi det er OB-bold, er det jo lige meget, at vi ved vi skal det, hvis vi ikke ansætter en træner, der kan føre den vision ud i livet, spillerne øver sig på det hver dag, og viser på banen i weekenden (inkl. mandag og fredag), at de brænder for projektet osv.
Hvis vi begynder at spille Kent Nielsen-bold igen, fordi resultaterne ikke er der i OB-bold, hvad er det så værd, at vi har skrevet på hjemmesiden, at vi spiller Zorniger/OB-bold? For mig at se intet. Jeg er måske kynisk, og jeg er helt klart i gang med en solid omgang flueknepperi, men ordene på papiret/hjemmesiden er intet værd, før det har konsekvenser i form af handlinger eller straf som følge af manglende (forsøg på) overholdelse. Og af den grund er jeg uenig med dig (og SU) i, at teksten i sig selv har nogen som helst værdi. Vi kan sige nok så mange gange hvad det er vi vil, men hvis det ikke er det vi gør, mister ordene jo sin betydning.
Det skal vi ikke nødvendigvis tærske mere langhalm på, for vi bliver vist ikke enige, men de fælles erkendelser er vel ikke noget værd, hvis de ikke fører noget med sig? Hvis vi har fundet ud af, at nu skal vi spille Zorniger-bold med power og passion, fordi det er OB-bold, er det jo lige meget, at vi ved vi skal det, hvis vi ikke ansætter en træner, der kan føre den vision ud i livet, spillerne øver sig på det hver dag, og viser på banen i weekenden (inkl. mandag og fredag), at de brænder for projektet osv.
Hvis vi begynder at spille Kent Nielsen-bold igen, fordi resultaterne ikke er der i OB-bold, hvad er det så værd, at vi har skrevet på hjemmesiden, at vi spiller Zorniger/OB-bold? For mig at se intet. Jeg er måske kynisk, og jeg er helt klart i gang med en solid omgang flueknepperi, men ordene på papiret/hjemmesiden er intet værd, før det har konsekvenser i form af handlinger eller straf som følge af manglende (forsøg på) overholdelse. Og af den grund er jeg uenig med dig (og SU) i, at teksten i sig selv har nogen som helst værdi. Vi kan sige nok så mange gange hvad det er vi vil, men hvis det ikke er det vi gør, mister ordene jo sin betydning.
Du har ret. Det skal vi ikke hænge os i.
Jeg vil mene at erkendelser er afsæt for handling og at offentlige erkendelser i tekstform forpligter. Særligt hvis folk har læst, forstået og bruger det :-)
Comment