Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Identitetsprojektet: Midtvejsstatus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Kan til nøds acceptere en sponsor som Danske Spil, da størstedelen af overskuddet går til det danske foreningsliv og ikke et selskab på Malta.
    Så du mener ikke, at det er moralsk at indgå partnerskaber med virksomheder, der sælger produkter, der kan gøre nogle afhængige?

Comment

Oprindeligt indsendt af PPPP Se indlæg

Så du mener ikke, at det er moralsk at indgå partnerskaber med virksomheder, der sælger produkter, der kan gøre nogle afhængige?
      Som udgangspunkt nej, men moral/etik er jo en meget sjov størrelse specielt i disse tider.

Comment

Som udgangspunkt nej, men moral/etik er jo en meget sjov størrelse specielt i disse tider.
        Jeg er nødt til at stille det lette spørgsmål: gælder det så også andre produktgrupper end betting f.eks. alkohol (Albani)

Comment

Jeg synes 100%, at der kan gradbøjes i moral og etik, som alle andre aspekter af livet er betting-sponsorater ikke sort/hvide.

Danske Spil er en virksomhed der er ejet af den danske stat, DGI og DIF i fællesskab. Så det er en virksomhed med skattepligt i Danmark, med en høj grad af forpligtigelse overfor bekæmpningen af ludomani, og hvor virksomhedens overskud skydes tilbage i foreningslivet, bredde- og Eliteidræt. Derudover forsøger Danske Spil aktivt at bekæmpe matchfixing, blandt andet ved at starte ELMS, der bekæmper verdensomspændende matchfixing.

Bet365, Nordic Bet, Betina og andre selskaber betaler minimalt med skat, lader sig kun nødtvunget underlægge reglerne om bekæmpelse af ludomani og er desuden hamrende ligeglade med dansk foreningsliv og breddeidræt.

Så kan man forsvare sponsorater fra virksomheder, der sælger produkter, der kan gøre folk afhængige? Ja da, det afhænger af de mange nuancer.

Hvad så med Albani?

Samme historie, havde vi haft Smirnoff eller Bacardi som hovedsponsor på brystet, havde jeg måske øffet en smule, men en odenseansk ølproducent med en hundredeår lang historie, og produktion i byen?

Hvad så med alkolisme? Jooo, det er såmænd nok også et problem, men igen er Royal Unibrew en af de virksomheder, der rent faktisk investerer i og tænker over både markedsføring og donerer penge til forskning i sundhed og samarbejder med interesseorganisationer i bekæmpelse af alkoholisme. En form for “Washing” eller socialt ansvar? Det er gradbøjninger, men det tæller alt sammen i nuanceringen.

Comment

ALLE gør det nu. Selv Superligaen hedder Betinia Ligaen nu.
            Det er der pengene ligger. Jeg forstår problematikken men den bringer intet i kog ved mig

Comment

Jeg er nødt til at stille det lette spørgsmål: gælder det så også andre produktgrupper end betting f.eks. alkohol (Albani)
              Synes Christian89 og Morten B. beskriver det meget godt... og det er bestemt ikke et let spørgsmål !

https://sport.dk/sportsnyt/erhvervsm...lkohol-i-sport

Men det er meget komplekst i dag... der er mange der bliver dræbt/kommer til skade i trafikken, skal bilreklamer så forbydes... produktionen og brugen af biler skader jo også miljøet og involvere børnearbejde (el-biler)

For 5 år siden var alle pensionsselskaber stoppet med at investere i våbenindustrien, da det var etisk forkert. I dag opfordrer regeringerne dem igen til at gøre det pga. konflikten i Ukraine. Så det er i orden at investere i våben selv om det koster mange liv og invaliderede?

Det er nogle meget spændende problemstillinger, men du kan bare ikke altid gøre dem sort/hvide!

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                ALLE gør det nu. Selv Superligaen hedder Betinia Ligaen nu.
                Det er der pengene ligger. Jeg forstår problematikken men den bringer intet i kog ved mig
                Personligt havde jeg selv foretrukket, at man ikke fik de par millioner fra betting-partnere, der havde udenlandsk oprindelse. Så havde det jo været den gode historie, men så havde Troels Bech nok skulle stå og forklare alle de sort/hvide medier, hvad forskellen er på Albani og Bet365, som om betting-milliarder i skattely og ølproduktion i Odense er same-shit by a different name. Nemmere at sige helt ja til alle gråzoner i tunnelsynets navn.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Personligt havde jeg selv foretrukket, at man ikke fik de par millioner fra betting-partnere, der havde udenlandsk oprindelse. Så havde det jo været den gode historie, men så havde Troels Bech nok skulle stå og forklare alle de sort/hvide medier, hvad forskellen er på Albani og Bet365, som om betting-milliarder i skattely og ølproduktion i Odense er same-shit by a different name. Nemmere at sige helt ja til alle gråzoner i tunnelsynets navn.
                  Det er ihverfald mere end et par millioner fra de 2 vi har nu som sponsorer

Comment

Er det ikke flere penge? Mit indtryk er, at det er tocifrede millionbeløb i disse aftaler.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Er det ikke flere penge? Mit indtryk er, at det er tocifrede millionbeløb i disse aftaler.
                      Ikke pr aftale. Måske tættere på samlet set

Comment

Synes Christian89 og Morten B. beskriver det meget godt... og det er bestemt ikke et let spørgsmål !

https://sport.dk/sportsnyt/erhvervsm...lkohol-i-sport

Men det er meget komplekst i dag... der er mange der bliver dræbt/kommer til skade i trafikken, skal bilreklamer så forbydes... produktionen og brugen af biler skader jo også miljøet og involvere børnearbejde (el-biler)

For 5 år siden var alle pensionsselskaber stoppet med at investere i våbenindustrien, da det var etisk forkert. I dag opfordrer regeringerne dem igen til at gøre det pga. konflikten i Ukraine. Så det er i orden at investere i våben selv om det koster mange liv og invaliderede?

Det er nogle meget spændende problemstillinger, men du kan bare ikke altid gøre dem sort/hvide!
                        Interessant debat.

Danfoss elementer bruges til grove hjemmelavede angrebsdroner i Rusland. Ecco nægter at sælge sine russiske værdier. Odense Havn servicerer den russiske skyggeflåde.

Hvis sponsoratet kommer fra en Odenseansk robotvirksomhed, der enten leverede dele eller hele droner til Ukraines forsvar, ville det så være ok? Hvad med hvis Facebook eller Tesla ønskede at være hovedsponsor for OB eller Superligaen - personligt ville jeg brække mig.

Jeg havde det stramt med at 3F var hovedsponsor. Hvad helvede laver fagforeningens penge - som er medlemskontingent - i fodboldverdenen? Hvorfor bruger de ikke folks penge på rent faktisk at fremme medlemmernes faglige interesser i stedet for at smide reklamepenge i den størrelsesorden. Det kan virkelig få mit pis i kog - som at se betalte medarbejdere på gader og stræder få folk til at donere penge til den gode sag. “Hvis den sag er så god, hvorfor arbejder du så ikke gratis?”

Sponsorater handler i sidste ende om værdisæt, og det værdisæt skal jo afspejle hele klubben og ikke blot et segment af fans. Måske dette i høj grad kan blive et område for vores nye identitetsråd. Medlemmerne har jo serveret på emner, der skal tages op.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg havde hørt, som tidligere nævnt, at det muligvis sniger sig op på 10 millioner samlet.

Dem undværer jeg stadig gerne til fordel for “den gode historie” og standpunktets værdi.

Der kan i princippet findes sponsorer, derude der ikke vil ses på en væg fyldt med bettingfirmaer, eller associeres med dem, måske kan eksisterende sponsorer lokkes til at dække “underskuddet” sammen med nye sponsorer.

Summa summarum: jeg undværer gerne udenlandske betting-penge, men det er nemt at sige på klubbens vegne, når jeg ikke har hånden på kogepladen.

Comment

Interessant debat.

Danfoss elementer bruges til grove hjemmelavede angrebsdroner i Rusland. Ecco nægter at sælge sine russiske værdier. Odense Havn servicerer den russiske skyggeflåde.

Hvis sponsoratet kommer fra en Odenseansk robotvirksomhed, der enten leverede dele eller hele droner til Ukraines forsvar, ville det så være ok? Hvad med hvis Facebook eller Tesla ønskede at være hovedsponsor for OB eller Superligaen - personligt ville jeg brække mig.

Jeg havde det stramt med at 3F var hovedsponsor. Hvad helvede laver fagforeningens penge - som er medlemskontingent - i fodboldverdenen? Hvorfor bruger de ikke folks penge på rent faktisk at fremme medlemmernes faglige interesser i stedet for at smide reklamepenge i den størrelsesorden. Det kan virkelig få mit pis i kog - som at se betalte medarbejdere på gader og stræder få folk til at donere penge til den gode sag. “Hvis den sag er så god, hvorfor arbejder du så ikke gratis?”

Sponsorater handler i sidste ende om værdisæt, og det værdisæt skal jo afspejle hele klubben og ikke blot et segment af fans. Måske dette i høj grad kan blive et område for vores nye identitetsråd. Medlemmerne har jo serveret på emner, der skal tages op.
                            Ja, lidt paradoksalt at 3F, der går ind for ligeløn/overenskomster sponsorerer en sport som vel repræsenterer det stik modsatte Tvivler på, at resten af spillertruppen i OB nu får en Falk-løn... eller deres lønninger fælles er forhandlet hjem af en fagforening og ikke en agent.

Thjaaaa....

https://www.berlingske.dk/virksomhed...VA1ylc3w%3D%3D

https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-rigm...er-forbindelse

Comment

Jeg havde hørt, som tidligere nævnt, at det muligvis sniger sig op på 10 millioner samlet.

Dem undværer jeg stadig gerne til fordel for “den gode historie” og standpunktets værdi.

Der kan i princippet findes sponsorer, derude der ikke vil ses på en væg fyldt med bettingfirmaer, eller associeres med dem, måske kan eksisterende sponsorer lokkes til at dække “underskuddet” sammen med nye sponsorer.

Summa summarum: jeg undværer gerne udenlandske betting-penge, men det er nemt at sige på klubbens vegne, når jeg ikke har hånden på kogepladen.
                              Til dels enig. Synes ikke det er fedt med bettingpartnere.

Jeg kan bare personligt mærke, at jeg har svært ved at kravle op på den høje hest og være sur over det, når jeg (her i transfervinduet) kan mærke hvor meget jeg håber/forventer, at klubben tør satse økonomisk ved at hente gode spillere og udfordre ligaen. Så længe jeg har det sådan må jeg acceptere, at klubben spiller efter samme spilleregler som konkurrenterne.

Men kunne da være fedt hvis klubben gik ud og tog et aktivt standpunkt imod det. Kan ikke afvise man også kunne vinde økonomisk på det.

Comment

10 mill er sgu mange penge for OB. Og måske derfor vi kan sætte turboen på nu. Der må jeg sgu bare melde klart ud at lige den del er jeg ligeglad med. Der er mange andre vigtigere ting i min verden man skal være ordentlig med. Betting er en del af den globale sport og der er da bestemt ingen grund til at sætte alene ude på bænken og surmule..

De ca 10 mill er jo Falk,Arp og Grot til forskel

Comment

Working...
                                X