Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Identitetsprojektet: Midtvejsstatus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

For mig er din tone også vigtig her. Du starter dit svar med at sige at du er nysgerrig/spørgende (udråbstegn) og slutter af med at sige, at du ikke vil være en "lemming". I den kontekst kan jeg kun sige, at ingen tvinger dig til at være "en lemming". Os der har arbejdet på projektet ønsker kun to ting: Tålmodighed og åbne sind. Ved at opfordre dig til begge ting, er ikke at opfordre dig til at blive en lemming.

Omvendt så er vi alle fans af det samme hold, og vi ønsker alle de samme ting: En klub at være stolt af og succes. Det fordrer også, at du i dette tilfælde giver længere snor til personer, der måske ikke har gjort det bedste stykke arbejde for at gøre sig fortjent til tillid.

Så tillad mig at (alligevel) at opfordre dig til at blive en lemming sammen med os, der vil give det her projekt og de øverste ledere, der alle har deltaget bramfrit i det her projekt. Og så rasle med sablen hvis det viser sig at intet af det som deltagerne, herunder undertegnede, har arbejdet på rent faktisk bliver fulgt op på/lykkes.

For når en person skriver, at han ikke vil være en lemming, så har denne ligesom lagt tonen for, hvor vedkommende befinder sig. Og det er IKKE ubetinget på den tålmodige og chancegivende side. Trust me. Den har jeg selv brændt nallerne på.

MvH ChrisOB
    Jeps, det har du jo også... så jeg tager din opfordring til mig

Ovenstående indlæg er bare min lidt mere "gammeldags" indstilling, hvor jeg havde forventet lidt information på hjemmesiden såsom agendaer, deltagere, referater af diskussioner/beslutninger o.lign. Så kunne andre havde sendt spørgsmål/kommentarer/ideer inden møderne/workshops skulle holdes. Syntes det føltes noget lukket, når man nu talte om transparens

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Jeg er ikke negativ, men nysgerrig/spørgende !

Siden projektet startede har jeg mange gange spurgt om opdateringer på det. Svarene har hver gang været - "de kommer senere" - og det har føltes som I var stolte af at være optaget i en loge ! (jeg sætter det på spidsen, men ved du ved, hvad jeg mener).

Nu er der en kort tekst om identitet, som alle vel ikke kan være uenige i. Det der undrer mig er bare, at det der er blevet præket det sidste års tid, at strategi er ikke lige med identitet og nu siger I at resultatet af jeres arbejde er ansættelsen af AZ... for mig hænger det ikke sammen, hvis I har konkluderet noget på workshops og samtidigt forsvaret SK og hans stil herinde. Ved godt at man måske ikke vil sige alt, men transparent har processen bestemt ikke været for vi andre

Hvad blev resultatet af spørgeskemaundersøgelsen ? (hvor mange respondenter? hvad har den resulteret i?)

Jeg er bestemt optimist, men tillader mig også at være kritisk og ikke en lemming
    For mig er din tone også vigtig her. Du starter dit svar med at sige at du er nysgerrig/spørgende (udråbstegn) og slutter af med at sige, at du ikke vil være en "lemming". I den kontekst kan jeg kun sige, at ingen tvinger dig til at være "en lemming". Os der har arbejdet på projektet ønsker kun to ting: Tålmodighed og åbne sind. Ved at opfordre dig til begge ting, er ikke at opfordre dig til at blive en lemming.

Omvendt så er vi alle fans af det samme hold, og vi ønsker alle de samme ting: En klub at være stolt af og succes. Det fordrer også, at du i dette tilfælde giver længere snor til personer, der måske ikke har gjort det bedste stykke arbejde for at gøre sig fortjent til tillid.

Så tillad mig at (alligevel) at opfordre dig til at blive en lemming sammen med os, der vil give det her projekt og de øverste ledere, der alle har deltaget bramfrit i det her projekt. Og så rasle med sablen hvis det viser sig at intet af det som deltagerne, herunder undertegnede, har arbejdet på rent faktisk bliver fulgt op på/lykkes.

For når en person skriver, at han ikke vil være en lemming, så har denne ligesom lagt tonen for, hvor vedkommende befinder sig. Og det er IKKE ubetinget på den tålmodige og chancegivende side. Trust me. Den har jeg selv brændt nallerne på.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Man kunne evt høre den sidste identitets udsendelse hvor mange ting bliver godt forklaret

https://obstemmer.dk

Leave a comment:

• Christian89
    replied

Siden projektet startede har jeg mange gange spurgt om opdateringer på det. Svarene har hver gang været - "de kommer senere" - og det har føltes som I var stolte af at være optaget i en loge ! (jeg sætter det på spidsen, men ved du ved, hvad jeg mener).

Nu er der en kort tekst om identitet, som alle vel ikke kan være uenige i. Det der undrer mig er bare, at det der er blevet præket det sidste års tid, at strategi er ikke lige med identitet og nu siger I at resultatet af jeres arbejde er ansættelsen af AZ... for mig hænger det ikke sammen, hvis I har konkluderet noget på workshops og samtidigt forsvaret SK og hans stil herinde. Ved godt at man måske ikke vil sige alt, men transparent har processen bestemt ikke været for vi andre

Hvad blev resultatet af spørgeskemaundersøgelsen ? (hvor mange respondenter? hvad har den resulteret i?)

Jeg er bestemt optimist, men tillader mig også at være kritisk og ikke en lemming
    Altså opdateringer udover det midtvejsskriv, der desuden er navnet på tråden her, eller de 10!!! SFÅ-udsendelser, der intensivt dækker det identitetsarbejde, der har været gjort, fra alle tænkelige vinkler. Har du manglet opdateringer, har du enten et behov for at være oplyst udover det rimelige, eller ikke fulgt ordentligt med. Jeg har selv følt at processen om identitetsarbejde har været ekstremt transparent.

Jeg har kun læst teksten én gang, men som jeg læste den, kan man da sagtens være uenig, men det er nok ikke så sandsynligt, at man er det. Den siger heller ikke, at vi skal være noget, andre ikke er, den siger bare, vi skal blandt andet kunne kendes på de her værdier.

Alexander Zornigers ansættelse er jo ikke en til en afløber af følgegruppemøderne, strategien laves stadig af klubben - uden bred faninvolvering - men står Troels Bech, Enrico Augostinus og Jack Jørgensens citater i SFÅ til troende, så skeler man meget kraftigt til elementer af identitetspapiret, i udarbejdelsen af en strategi. Hvilket jo gør sammenhængskraften stærkere, at man arbejder for en stribet tråd gennem alt hvad man gør i klubben. Fra Johnnys hoppen og syngen oppe på RMN-tribunen til Thorborgs handlemønster i bestyrelseslokalet. Det fornemmer jeg da også, at de er meget åbne omkring, at det konkrete arbejde med implementeringen starter nu med eksempler som: Åbent møde på stadion, træningslejr i Nyborg i stedet for Oman, Ny visuel strategi, grillaften i Nyborg (hvis jeg forstod TB korrekt) etc.

Jeg deler din optimisme, og kritik er sundt, jeg føler bare den er malplaceret her på forkant, da jeg virkelig føler klubben har gjort sit ypperste for at efterleve nærhed og sammenhængskraft.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

Den nye visuelle identitet er bl.a. det nye grafiske udtryk du kan se når OB kommunikerer på ob.dk og på sociale medier. Det vil også påvirke udsmykningen på stadion fremover osv.

I drøftelserne omkring den visuelle identitet - jeg har blot været med til een - har der bl.a. været drøftet et ønske om at finde balancen mellem ærgerrighed (at have en offensiv stil med udsyn, storbymoderne, ramme det unge segment) og nærhed (at have den fynske lune med, fortælle historier om alle odenseanere, koblingen til Odense når der offentliggøres spillere osv.)

Den visuelle identitet er lavet i samarbejde med https://www.fuhrstudio.com, som vel er den skarpeste Odensebaserede designer lige nu.
    Tak for svaret.

Leave a comment:

• Jelnegaard47
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

Ja og Mette Frederiksen kan pege på Morten Messerschmidt som statsminister efter et valg, uden at det er ulovligt. Jeg tænker ikke, at det er særligt sandsynligt det sker.

Så ja, man kan da godt beslutte sig for, at Niels Thorborg er en løgner og dybest set er ligeglad med identiteten, og nedgøre alt hvad han og klubben gør. Det er ikke et synspunkt jeg er enig i. Jeg tror bestemt at Thorborg mener sin opbakning til projektet og dets resultater.
    Det tror jeg også på at Thorborg mener. Min pointe var og er - og den kom ikke frem, det medgiver jeg - at identitetsteksten i mine øjne ikke er ret meget værd. Det er de handlinger - som eksempelvis afslag af udenlandske investorer, investeringer i akademiet frem for trænerens tyske venner osv. - projektet fører til, der er noget værd.

Jeg glæder mig til at se hvilken betydning "identitetsrådet" får. Jeg glæder mig over, at vi lige nu går i retning af en mere fysisk spillestil. Jeg glæder mig over, at klubben med dette projekt og mange andre ting viser, at de gerne vil være en åben klub. Men ordene er for mig ligegyldige, hvis de ikke bakkes op af handling, og derfor er selve teksten ligegyldig.

Jeg synes det er et fremragende projekt I har begået, og jeg håber virkelig at klubben nu holder fast i den retning de selv har været med til at udstikke.

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

I det der er lagt ud på OB.DK nævnes der en “ny visuel identitet​“. Kan du løfte mere af sløret for det?
    Den nye visuelle identitet er bl.a. det nye grafiske udtryk du kan se når OB kommunikerer på ob.dk og på sociale medier. Det vil også påvirke udsmykningen på stadion fremover osv.

I drøftelserne omkring den visuelle identitet - jeg har blot været med til een - har der bl.a. været drøftet et ønske om at finde balancen mellem ærgerrighed (at have en offensiv stil med udsyn, storbymoderne, ramme det unge segment) og nærhed (at have den fynske lune med, fortælle historier om alle odenseanere, koblingen til Odense når der offentliggøres spillere osv.)

Den visuelle identitet er lavet i samarbejde med https://www.fuhrstudio.com, som vel er den skarpeste Odensebaserede designer lige nu.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

I det der er lagt ud på OB.DK nævnes der en “ny visuel identitet​“. Kan du løfte mere af sløret for det?
    Det kan være Tonny fra akademiet har fået gennemført at spille uden trøjer på ... man kan jo kende en OB-spiller uden trøjen på

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg

Men det afviser "vi" vel kun indtil NT får et godt nok tilbud, uanset hvad vi andre synes om det.

Edit: og det gælder vel i øvrigt for hele teksten? Den gælder jo kun til en bedre mulighed byder sig og er på ingen måde bindende
    Ja og Mette Frederiksen kan pege på Morten Messerschmidt som statsminister efter et valg, uden at det er ulovligt. Jeg tænker ikke, at det er særligt sandsynligt det sker.

Så ja, man kan da godt beslutte sig for, at Niels Thorborg er en løgner og dybest set er ligeglad med identiteten, og nedgøre alt hvad han og klubben gør. Det er ikke et synspunkt jeg er enig i. Jeg tror bestemt at Thorborg mener sin opbakning til projektet og dets resultater.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Synes det er helt vildt når nogen påstår, at teksten er fuldstændig ufarlig. Bare som eksempel, står vi nu med en klub i bedste danske række som afviser udenlandske ejerskaber, der kommer ind og vil investere til succes på bekostning af klubbens historie og værdier. Der er mig bekendt ingen anden klub i dk der gør dette, tværtimod går trenden den modsatte vej. Med denne tekst, kan OB f.eks. aldrig blive til et fcn f.eks. OB ville aldrig kunne gøre som Brøndby og Silkeborg har gjort.

Leave a comment:

• Jelnegaard47
    replied
    Synes det er helt vildt når nogen påstår, at teksten er fuldstændig ufarlig. Bare som eksempel, står vi nu med en klub i bedste danske række som afviser udenlandske ejerskaber, der kommer ind og vil investere til succes på bekostning af klubbens historie og værdier. Der er mig bekendt ingen anden klub i dk der gør dette, tværtimod går trenden den modsatte vej. Med denne tekst, kan OB f.eks. aldrig blive til et fcn f.eks. OB ville aldrig kunne gøre som Brøndby og Silkeborg har gjort.
    Men det afviser "vi" vel kun indtil NT får et godt nok tilbud, uanset hvad vi andre synes om det.

Edit: og det gælder vel i øvrigt for hele teksten? Den gælder jo kun til en bedre mulighed byder sig og er på ingen måde bindende
    Last edited by Jelnegaard47; 01-07-2025, 17:53.

Leave a comment:

• SU1978
    replied

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Forandringen sker ikke over night. Forandringen begynder nu. Zorniger er en anderledes træner end vi har haft længe. 1 års arbejde er en kick start, ikke en mirakelkur. At du konsekvent kører din stil, kan jeg på sin vis godt forstå. Men før eller siden skal man forsøge at give noget, som rent faktisk er nyt, chancen.

Bare et godt råd. Negativitet slider.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    OB var en dårligt drevet klub i omkring 15 år forud for nedrykningen. Selvfølgelig kan man ikke skabe mirakler på en sæson, hvor en gruppe frivillige sammen med klubben skal forsøge at analysere sig frem til klubbens identitet. Som det tydeligt fremgår af pressemeddelelse, og som også vil fremgå af opsummerende podcastudsendelse på SFÅ, er dette blot et fundament, det er først nu det for alvor skal udmønte sig i konkret handling. Der er en lang række tiltag sat i søen, og nu skal de så udvikles og og foldes ud i de kommende år. Når det arbejde begynder, tror jeg det bliver nemmere at se sammenhængen. Som flere har været inde på, er det på den sportslige side klart, at Zorniger er valgt med afsæt i identiteten, og at rekrutteringen af spillertyper, også vil afspejle identiteten. På den måde har projektet skabt den fokusering som var hele formålet: At få OB til at arbejde i en mere tydelig retning, i stedet for at slingre frem og tilbage i tide og utide.

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Sikkert fint arbejde på 9 måneder og svært at være uenig i Identitetsteksten.

Jeg havde dog forventet meget mere om konkrete handlinger end en tekst som en lokalpolitiker op til det kommende valg kunne havde fået AI-genereret...

Kan teksten bestå en simpel bullshit-test: "Kan man være enig i det modsatte ?"

Ved det er hårdt sagt, men forstår ikke, hvad et lille års arbejde rykker ved udover at en del af klubbens kritiske røster er blevet meget stille

Hvordan vil vi i de kommende måneder/år se en forandring i identiteten ?
    Forandringen sker ikke over night. Forandringen begynder nu. Zorniger er en anderledes træner end vi har haft længe. 1 års arbejde er en kick start, ikke en mirakelkur. At du konsekvent kører din stil, kan jeg på sin vis godt forstå. Men før eller siden skal man forsøge at give noget, som rent faktisk er nyt, chancen.

Bare et godt råd. Negativitet slider.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

Working...
X