Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Identitetsprojektet: Midtvejsstatus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

Jeg tror man kan sige det på den måde, at der ligger nogle identificerede nøgleord og en lang række fortællinger/perspektiver/nuancer bagved det på nuværende tidspunkt. Det er i en form, hvor ingen får gavn af at se det , men det er et vigtigt afsæt for den kommende proces, hvor der bliver snævret ind til et egentligt skriftligt produkt, samtidig med at der vil komme et for alle åbent arrangement + et spørgeskema.

Vi har vendt en lang række mulige handlinger i følgegruppen. Nogle af dem er antydet i blogindlægget, der blev linket til ovenfor. De har dog det tilfælles, at de skal drøftes ordentligt igennem og udfoldes konkret. Dermed undgår vi, at vi forstår noget helt forskelligt ved det og at det vi sætter i værk ikke gør nogen forskel.

Det er vigtigt at sige, at det her projekt ikke bestemmer hvor mange penge Niels skal putte i klubben, hvad strategien skal være for næste sæson eller lignende. Det handler om at komme frem til den klubidentitet, som giver os alle sammen endnu mere lyst til at give noget mere til fællesskabet. Uanset om det er spillere, ansatte, ejer, fans eller sponsorer. Og så skal dét selvfølgelig gerne afspejles i klubbens strategiske handlinger fremover.

Giver det mening?​​
    Ja, det gør det. :-)
    Synes det er alt andet at let at udarbejde, konkretisere og implementere det i klubbens ageren men meget værdifuldt hvis det lykkes. Fedt at I tager kampen. :-)​

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Synes det er en rigtig fed initiativ og ret enestående i moderne fodbold.
    Spørgsmålet er hvor tæt man er på svaret "hvad OB er" og hvilke konkrete handlinger og initiativer kan følge ud af projektet. Hvor langt er I i den hensigt og viser sig allerede konturer af kommende handlinger og initiativer?
    Jeg tror man kan sige det på den måde, at der ligger nogle identificerede nøgleord og en lang række fortællinger/perspektiver/nuancer bagved det på nuværende tidspunkt. Det er i en form, hvor ingen får gavn af at se det , men det er et vigtigt afsæt for den kommende proces, hvor der bliver snævret ind til et egentligt skriftligt produkt, samtidig med at der vil komme et for alle åbent arrangement + et spørgeskema.

Vi har vendt en lang række mulige handlinger i følgegruppen. Nogle af dem er antydet i blogindlægget, der blev linket til ovenfor. De har dog det tilfælles, at de skal drøftes ordentligt igennem og udfoldes konkret. Dermed undgår vi, at vi forstår noget helt forskelligt ved det og at det vi sætter i værk ikke gør nogen forskel.

Det er vigtigt at sige, at det her projekt ikke bestemmer hvor mange penge Niels skal putte i klubben, hvad strategien skal være for næste sæson eller lignende. Det handler om at komme frem til den klubidentitet, som giver os alle sammen endnu mere lyst til at give noget mere til fællesskabet. Uanset om det er spillere, ansatte, ejer, fans eller sponsorer. Og så skal dét selvfølgelig gerne afspejles i klubbens strategiske handlinger fremover.

Giver det mening?​​

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Jeg kan lige poste mine seneste svar her, så kan dialogen måske fortsætte her.

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Ja der er vi så bare ikke enige overhovedet - jeg betragter projektet som "varm luft" sat i søen for at fjerne fokus på den manglende lyst til at fokusere på de reelle udfordringer - Stadion, træningsanlæg, stab omkring 1. holdet, målsætninger og udmeldinger fra ejerskabet.
    De deltagende fans er inviteret med for at virke som "nyttige idioter" - undskyld udtrykket.
    Det er du meget velkommen til at mene

Som Kentini skriver, så er initiativet kommet fra fansiden og harmonerer så med OB's ønske - derfor fandt vi en fælles model og proces. Jeg tror vi alle sammen håber at påvirke hinanden undervejs. Og der er ikke noget i projektet, som umuliggør at der arbejdes på de andre forhold. Der er jo ingen tvivl om, at vi ikke er enige om alt, men jeg tror alle der kender mig ved jeg er sådan relativt no-bullshit anlagt og jeg har ikke på noget tidspunkt oplevet, at OB brugte det her projekt som en sutteklud for at undgå andre ting.

Hvad der så skal ske af andre ting; hvilke strategiske beslutninger, der skal træffes - bl.a. på baggrund af den identitet der identificeres - det er så særligt OB's opgave. Noget vil nogen være enige i, noget vil nogen være uenige i. Vil jeg gætte på

En af de ting, der arbejdes på i OB er en strategiopdatering. Og der kan jeg da godt sige, som det har været antydet nogle gange, at der snart kommer noget fra klubben.​​

Leave a comment:

• SU1978
    started a topic Identitetsprojektet: Midtvejsstatus

Identitetsprojektet: Midtvejsstatus

Kære alle

Jeg ved godt at det allerede er postet i "strategi 2026" tråden, men det er en tråd der reelt handler om, ja "strategi 2026" som er den strategiplan der blev lavet under BW. Det har ikke så meget at gøre med identitetsprojektet, så derfor starter jeg nu en selvstændig tråd for identitetsprojektet, hvor man kan stille spørgsmål til projektet.

I første omgang linker jeg lige til den midtvejsstatus som blev offentliggjort i går aftes (den 28.1): https://obstemmer.dk/kronik-danmarks...a-identitetob/

For at undgå de gængse misforståelser, kommer der lige noget fakta:

1. Projektet er en fanudviklet ide. Hele projektplanen er udviklet af fans. Fans har taget initiativ og fans driver projektet i samarbejde med OBs ledelse i form af primært Troels Bech og Jack Jørgensen. Der er således ikke tale om, at OB har fået en fiks ide og hevet nogle fans ind.

2. Projektet handler om identitet og ikke strategi. Forskellen på de to ting er, at Identitet beskriver det man er og strategi beskriver det man gør, sådan helt kort sagt. Med andre ord så er identitetsprojektets formål, at skabe en fælles forståelse af de værdier og den kultur som skal præge OB fremafrettet. Det skulle gerne også resultere i nogle handlinger, men det er altså handlinger der har til formål at understøtte og styrke kulturen. Strategi er spillestil, indkøb, sportslige målsætninger, økonomi osv. Det har intet med identitetsprojektet at gøre.

Håber på en god debat :-)
Working...
X