Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Gudjon Balvindsson til ob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
    Som allerde sagt har jeg ingen navne. Men forhåbentlig dem som vores strategi siger vi skal have:
    Hente dygtige spillere udefra – vi bliver aldrig et dansk ”Bilbao” med udelukkende fynske spillere. OB skal fortsat hente profiler udefra, der skal supplere fundamentet og styrke holdet markant.
    Som nævnt i et andet indlæg, så må man sandsynligvis gå lidt på kompromis med kvaliteten i OBs økonomiske situation, hvis man køber relativt tidligt i transfervinduet. Hvis vi venter, vil flere sælgende klubber og kontraktfrie spillere være mere møre, og dermed vil der være bedre mulighed for at få mere for pengene.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
      Slet ikke.
      Men det er i mine ører absolut ikke en stategi, som fører tilbage - hverken som midter- eller topklub - på hverken kort eller mellemlange sigt.
      Vi har IKKE de rette interne talenter de første 2-3 år, som vil kunne gøre en forskel, efter min opfattelse. Og derfor skal det bygges op omkring profiler udefra, som strategien også tilsiger. Og her er en islænding, som omtalte, ikke med - i min terminologi ihvertfald.
      Derfor middelmådighed!!
      Hvordan vurderer du "profiler udefra"?? På hans målsnit, hvis det er en angriber? Hvordan vurderer du om en mulig kommende OB'er er en profil? Den eneste måde at være helt sikker på det er da, at spilleren kommer direkte fra Premier League, Serie A, Bundesliga eller Primera Division. Det er da forhåbentlig ikke det du håber på?

      Af de profiler der har forladet OB i de sidste par år, kan nævnes:

      - Utaka. Kom til OB fra Belgisk 2. division.
      - Ruud. Kom til OB fra Tippeligaen.
      - Bashkim. Kom fra 2. division.
      - Traoré. Kom fra Kroatisk 1. division.
      - Gislason. Kom fra Viborg.
      - Skoubo. Kom fra Eredivisie i Holland.
      - Reginiussen. Kom fra Schalke 04.


      Nu vil jeg spørge: Hvilke af ovennævnte spillere havde du set som en profil for OB fra dag 1???

      Jeg ville have gættet på Skoubo og Tore af de ovennævnte, da de kom fra de mest lovende klubber. Men Tore floppede (mener dog selv vi skulle have holdt på ham), og Skoubo blev aldrig nogen reel målscorer.

      De andre blev, på trods af deres baggrund, store profiler for os.

      Så kan du ikke lige uddybe: Hvilken "profil" forventer du, vi henter? En vi alle kender i forvejen? Selv de spillere FCK henter, som De Ridder, er der meget få der kender herhjemme.

      Comment


        #63
        De 5 første kom i en ung alder. Der var noget at udvikle på.. Ham her er 28 år..

        men lad os nu lige signe ham først og se hvad han kan inden vi dømmer ham

        Comment


          #64
          Har lige siddet og set lidt video med ham. Forstår ikke helt han får så mange slag herinde.

          Synes han virker teknisk god og ret direkte i sit spil. Der er potentielle plusser ift det vi har nu. Men det er svært at vurdere ud fra lidt video og statistik, hvor stor forskel han kan gøre.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Har lige siddet og set lidt video med ham. Forstår ikke helt han får så mange slag herinde.

            Synes han virker teknisk god og ret direkte i sit spil. Der er potentielle plusser ift det vi har nu. Men det er svært at vurdere ud fra lidt video og statistik, hvor stor forskel han kan gøre.
            Også lidt min tanke. Jeg kender ham ikke og han er da heller ikke det største scoop i klubbens historie, men jeg kan godt lide det jeg ser og den lille smule der kan læses om ham.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              De 5 første kom i en ung alder. Der var noget at udvikle på.. Ham her er 28 år..

              men lad os nu lige signe ham først og se hvad han kan inden vi dømmer ham
              Hvor gammel var Steffen Højer, da han kom hertil og pludselig blomstrede op? Nu er Halmstad vel lige knap et tophold (ligesom OB), men det kunne jo tænkes at der er mekanismer eller andre faktorer her, som gør at han lægger ekstra på sit, i forvejen sikkert fine niveau. Jeppe Kjær, som der umiddelbart er en bedre stemning for herinde, er samme alder og han har også sit imponerende snit fra lavere rækker og har i modsætning til Baldvinsson aldrig spillet på højeste niveau.

              Men lad os nu lige afvente og se om han overhovedet bliver landet...

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                Hvor gammel var Steffen Højer, da han kom hertil og pludselig blomstrede op? Nu er Halmstad vel lige knap et tophold (ligesom OB), men det kunne jo tænkes at der er mekanismer eller andre faktorer her, som gør at han lægger ekstra på sit, i forvejen sikkert fine niveau. Jeppe Kjær, som der umiddelbart er en bedre stemning for herinde, er samme alder og han har også sit imponerende snit fra lavere rækker og har i modsætning til Baldvinsson aldrig spillet på højeste niveau.

                Men lad os nu lige afvente og se om han overhovedet bliver landet...
                Baldvinson er sikkert en godt strømpil på hvad vi kan forvente pt i OB, og alt andet lige vil han også kunne lægge et bedre genpres end vores angriber med balkan rødderne så han vil utvivlsom være en forstærkning.
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #68
                  Jeg håber han giver de skeptiske, inkl. mig selv, mundkurv på og viser sig som en ægte skarpretter.
                  Forhåbentlig er han bedre end sin islandske kollega Ari, hvis livsfarlige boldtab ikke opvejes af at han sparker hårdt.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    #69
                    Jeg er personligt ligeglad med om han kommer fra bedste eller dårligste række i et land. Bare han kan putte den runde i modstandernes net.

                    Jeg vurderer ikke spillere på tidligere klubber, det er sjældent samme træning og opstilling holdene bruger, og kan han løbe i hullerne på det rigtige tidspunkt, så er chancerne for mål jo gode nok :)

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                      Jeg er personligt ligeglad med om han kommer fra bedste eller dårligste række i et land. Bare han kan putte den runde i modstandernes net.

                      Jeg vurderer ikke spillere på tidligere klubber, det er sjældent samme træning og opstilling holdene bruger, og kan han løbe i hullerne på det rigtige tidspunkt, så er chancerne for mål jo gode nok :)
                      Jeg synes generelt at Jesper Hansen er dygtig til at finde spillere, så mon ikke vi slipper for de helt store fusere som vi kendte fra Kim Brink, Poul Hansen og Skrækkelige Thomas ©.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Jeg synes generelt at Jesper Hansen er dygtig til at finde spillere, så mon ikke vi slipper for de helt store fusere som vi kendte fra Kim Brink, Poul Hansen og Skrækkelige Thomas ©.
                        Hvilke dygtige spillere syntes du JH har hentet som virkelig har lukket de huller der var i truppen da han tiltrådte : angreb , defensiv midt og backs ?

                        Brink havde helt andre midler at handle med så en sammenligning er ikke fair , men han hentede bestemt en masse fantastiske spillere hvoraf den sidste netop er solgt til FCK for en hel del mere end vi gav .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #72
                          Hvis denne holder er vi nok ikke i konkurrence med Randers om Gudjon

                          http://www.bold.dk/nyt/randers-taet-paa-parma-svensker

                          Comment


                            #73
                            Gudjon var hverken på banen eller bænken for Halmstad i aftenens kamp, ifølge Livescore på Ekstra Bladet.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                              Gudjon var hverken på banen eller bænken for Halmstad i aftenens kamp, ifølge Livescore på Ekstra Bladet.
                              Han havde karantæne...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Han havde karantæne...
                                Ok. Beklager jeg ikke havde luret det. Tak for info.

                                Det går jeg til gengæld ikke ud fra Patrick Mortensen havde. I en artikel torsdag på Lyngbys hjemmeside står der, han er udtaget til Lyngbys kamp i går. I kampreferatet er han hverken nævnt som en af dem, der har været på banen eller bænken.

                                Kunne man have lov at håbe?

                                Jeg kører gerne over og henter ham, så OB kan spare både kørsel og broafgift. Nogen der kan dække forplejning undervejs?

                                Comment

                                Working...
                                X