Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Altså ikke at buddene var der! Uden jeg ved noget

Men at hvis nogen var interesseret kunne de starte med at byde der omkring.
    Men det var lige omkring kæmpe salget af Minteh hvor storhedsvanviddet ingen grænser ville tage
    nej det er jeg med på - men mere det at man burde kunne have fået mere ud af hele den her historie.

Havde man haft bedre timng (held) og planer for Slotsager og klub (udvikling og ambitioner) så kunne han have været med til at rykke OB op - måske 1-2 år i superligaen og så få ham sendt afsted. NÅ...videre

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

nej det er jeg med på - men mere det at man burde kunne have fået mere ud af hele den her historie.

Havde man haft bedre timng (held) og planer for Slotsager og klub (udvikling og ambitioner) så kunne han have været med til at rykke OB op - måske 1-2 år i superligaen og så få ham sendt afsted. NÅ...videre
      Videre ja. Markedet går jo amok i denne tid. Lur mig om vi ikke sælger for 50+ mill til sommer

Comment

Videre ja. Markedet går jo amok i denne tid. Lur mig om vi ikke sælger for 50+ mill til sommer
        Der er heldigvis flere store talenter, og her har vi trods alt sikret os nogen langvarige kontrakter. Det hjælper forhåbentlig også på spillernes velvilje til OB-projektet at man nu formentlig tegner en retning, med øget fokus på transition fra akademiet. BW-retningen med mange spillere fra alle verdenshjørner hurtigt ud og ind for at lave hurtige penge, kan ikke have været befordrende for at holde på talenterne. Det må have været trist at se jævnaldrende stortalenter som Ejdum og Kjerrumgaard skulle stå i skyggen af OB-hjerteløse spillere som Köhler og Turay, og at man følte trang til at hente en skør spiller som Burey, når Markus Jensen stod på spring.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Der er heldigvis flere store talenter, og her har vi trods alt sikret os nogen langvarige kontrakter. Det hjælper forhåbentlig også på spillernes velvilje til OB-projektet at man nu formentlig tegner en retning, med øget fokus på transition fra akademiet. BW-retningen med mange spillere fra alle verdenshjørner hurtigt ud og ind for at lave hurtige penge, kan ikke have været befordrende for at holde på talenterne. Det må have været trist at se jævnaldrende stortalenter som Ejdum og Kjerrumgaard skulle stå i skyggen af OB-hjerteløse spillere som Köhler og Turay, og at man følte trang til at hente en skør spiller som Burey, når Markus Jensen stod på spring.
          Ja lige præcis. Vi skal dog være bedre til at lave lange kontrakter med de bedste unge. Altså 5 år.
          Det er nødvendigt når der er transitionen,udviklingen og så perioden med profil/salg

Så hvis Sandberg slår igennem her i foråret bør man forlænge og give ham til 2030

Comment

Ja lige præcis. Vi skal dog være bedre til at lave lange kontrakter med de bedste unge. Altså 5 år.
            Det er nødvendigt når der er transitionen,udviklingen og så perioden med profil/salg

Så hvis Sandberg slår igennem her i foråret bør man forlænge og give ham til 2030
            Bare fordi de er talenter, er det jo ikke ensbetydende med, at de ikke kender fodboldens dynamikker.

Jeg tror, det bliver svært at udstyre unge talenter med en 5-årig kontrakt. De ved jo også godt, at hvis alt går godt, så bliver de meget mere værd lønningsmæssigt efter bare 1-2 år, og så er man fanget på en billig hyre til langt ud i fremtiden. Samtidig så kan unge talenter jo også godt - selvom de sikkert har et stort hjerte for OB - drømme om at komme til udlandet og prøve fodboldlivet af. Når man så er fanget på en 5-årig kontrakt, kan det være svært at gøre det synspunkt gældende for den sportslige ledelse, der konstant skal prioritere, hvem der først har udløb for ikke at tabe for meget værdi nu og her.

5-årige kontrakter er i min optik bedst, når du fanger en fodboldspiller som 24 til 26-årig, de er i deres "prime", de bliver ikke meget mere værd. Så det er en guldrandet kontrakt til en spiller, og en lovning på kontinuitet fra en bærende kraft for klubben.

Unge akademispillere skal have 3 til 4-årige forlængelser, og så skal man jævnligt give dem nye forlængelser med lønstigninger, hvis de præsterer og man vil holde på dem.

Comment

Er det ikke lige i den øvelse OB skal være bedre til at være på forkant. De burde i Ådalen allerede nu kunne se,
              at gennembruddet kommer, og så lave den kontrakt nu. Den lange aftale er OB bare så dårlig, historisk set, til at
              få lavet og står ofte med håret i postkassen når de unge er braget igennem. De skal simpelthen blive skarpere på det område.
              Såfremt de er i tvivl om Juul-Sandberg, hvilket jeg i hvert fald ikke er, så burde en anden ung vel hives ind.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Er det ikke lige i den øvelse OB skal være bedre til at være på forkant. De burde i Ådalen allerede nu kunne se,
                at gennembruddet kommer, og så lave den kontrakt nu. Den lange aftale er OB bare så dårlig, historisk set, til at
                få lavet og står ofte med håret i postkassen når de unge er braget igennem. De skal simpelthen blive skarpere på det område.
                Såfremt de er i tvivl om Juul-Sandberg, hvilket jeg i hvert fald ikke er, så burde en anden ung vel hives ind.
                Det er jo også en strategisk/økonomisk vurdering af hvor meget ( %) af ens samlede lønbudget man vil have bundet op på spillere som man håber vil slå igennem - 3-4-5 år ude i fremtiden - er det 20% eller 50% ? Penge kan jo desværre kun bruges en gang - og jo mere man binder sig til lange kontrakter i håbet/forventningen om at det betaler sig på den lange bane - jo mindre handlefrihed har man til nyindkøb/supplering af den trup der spiller lige på det pågældende tidspunkt ( hvor der også kan indløbe attraktive købs/salgstilbud - eller skader) . OB har de seneste år efter min mening været håbløst på bagkant og har disponeret alt for kortsigtet ( Minteh millionerne var jo mere held end Akademi - det var jo primært en vedholdende agent som gjorde at man skrev med ham). Men det er en vanskelig balancegang som kræver en sikker hånd fra både ledelse og ejerkreds.

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...tort-ob-talent

Comment

Vildt nok. Tror nu OB pønser på at han skal på senior kontrakt fra sommer af. Hvis han ikke vil det må man jo bare sælge til højestbydende. Gerne Wolfsburg hvis de vil betale nok.
                    Vi er nok i 5-10 mill kroner laget her

Comment

Vildt nok. Tror nu OB pønser på at han skal på senior kontrakt fra sommer af. Hvis han ikke vil det må man jo bare sælge til højestbydende. Gerne Wolfsburg hvis de vil betale nok.
                      Vi er nok i 5-10 mill kroner laget her
                      Da ikke hvis man ikke får forlænget eller solgt til vinter. Man kan så undre sig over at så stort et talent ikke er indlemmet i 1. holds truppen som 3. mio lmand når man nu ikke har en …
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Da ikke hvis man ikke får forlænget eller solgt til vinter. Man kan så undre sig over at så stort et talent ikke er indlemmet i 1. holds truppen som 3. mio lmand når man nu ikke har en …
                        Man kan jo sagtens lave en handel nu gældende fra sommer. Lige som Clement B i BIF eller i sommerens vindue. Så skal han koste 5-10 mill

Jeg har set en del træning med ham i sommers og en anelse U19. Han har nu aldrig imponeret mig synderligt. Men man ved jo aldrig 100%

Comment

Dahlslykke tror at Fenger og Ivan er væk inden længe

https://obstemmer.dk/blog-transfers-...-praeg-paa-ob/

Comment

Tyder jo meget på Fenger er på vej væk siden han ikke er taget med på træningslejr og undersøger sine muligheder imens.

Så står vi med Luka, DD, Elias og evt Markus på toppen. Lige til den tynde side, men som Troels siger så er foråret jo en mulighed for at nogen kan vise sig frem.

Men lyder jo også som om der er stor interesse for både Luka og DD som sandsynligvis begge kan ryge til sommer.

Måske et Fenger salg nu peger på vi henter en høj fyr der går gratis rundt, med erfaring fra superligaen, så vi kan tåle et salg eller måske to til sommer også…… Rent gæt har ingen viden om det

Comment

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                              Tyder jo meget på Fenger er på vej væk siden han ikke er taget med på træningslejr og undersøger sine muligheder imens.

Så står vi med Luka, DD, Elias og evt Markus på toppen. Lige til den tynde side, men som Troels siger så er foråret jo en mulighed for at nogen kan vise sig frem.

Men lyder jo også som om der er stor interesse for både Luka og DD som sandsynligvis begge kan ryge til sommer.

Måske et Fenger salg nu peger på vi henter en høj fyr der går gratis rundt, med erfaring fra superligaen, så vi kan tåle et salg eller måske to til sommer også…… Rent gæt har ingen viden om det
                              Jeg tror ganske enkelt, at Tb og JN vurderer at MF sagtens kan erstattes af vores unge folk , der resterer 14 kampe, vi har et stort forspring , så den foretrukne opstilling er Lk og DD i front suppleret med EH og MJ ved skader, evt kan WM jo også skubbes frem i nødstilfælde. Vi sparer penge og får givet spilletid til de unge. Strategien er god nok hvis kvaliteten holder og vi får en godkendt start , ellers kan det godt blive nervøst og usikkert. Jeg håber og forventer så bare at der investeres til sommer, og at vi ikke skal igennem endnu en gang spin og bortforklaring. Det er tiden at få MF videre , spillere der ikke har lyst til at være i OB skal sælges, så langt så enig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Jeg tror ganske enkelt, at Tb og JN vurderer at MF sagtens kan erstattes af vores unge folk , der resterer 14 kampe, vi har et stort forspring , så den foretrukne opstilling er Lk og DD i front suppleret med EH og MJ ved skader, evt kan WM jo også skubbes frem i nødstilfælde. Vi sparer penge og får givet spilletid til de unge. Strategien er god nok hvis kvaliteten holder og vi får en godkendt start , ellers kan det godt blive nervøst og usikkert. Jeg håber og forventer så bare at der investeres til sommer, og at vi ikke skal igennem endnu en gang spin og bortforklaring. Det er tiden at få MF videre , spillere der ikke har lyst til at være i OB skal sælges, så langt så enig.
                                Jeg forestiller mig også at det er den overvejelse der ligger til grund for at lade ham tage afsted på "opdagelsesrejse" dagen før træningslejren. Starten på sæsonen bliver vigtig for både klubben og de unge håbefulde spillere

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Working...
                                X