Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg synes, der har været så tilpas mange rygter om tilgange, at jeg ikke er to sekunder i tvivl om, at det her ikke handler om, at vi ikke VIL bruge penge. Det handler simpelthen om, at vi bliver valgt fra som for uattraktive i det store transferspil.

Hvis jeg bare lige skal slynge: Victor Lind, Mads Kristian Hansen, Tobias Salquist, Ole Didrik Blomberg, Joachim Soltved og Jens Jakob Thomasen, har alle sammen været kædet sammen med OB på rygtebasis siden Troels Bech kom til.

Der har vi så tabt til Brommapojkarna, Brann SK, FCN, Bodø/Glimt - og så to der ikke er solgt andetsteds.

Så har man som Troels Bech også svære betingelser, hvis ikke man skal ud og hente spillere af så lav kvalitet, at det alligevel ville give bedre mening, at spille med egne talenter. Jeg forstår din anke og din frygt, men jeg synes nu, der har været så mange indikationer på, at man vitterligt kæmper for at få lokket spillere til projekt OB.

Selvfølgelig skal vi ikke give en 29-årig Salquist en kontrakt til 250.000 kroner om måneden, når vi ligger i første division. Vi skal bygge noget stille og roligt op og supplere med kvalitet, der ønsker at spille i OB. Ikke lykkeriddere og guldjægere.
    jeg er som sådan enig. Men det er også et job for forboldspillere - så derfor vil løn altid være en faktor. Og har FCN tilbudt mere end OB så det klart hvorfor han vælger dem.

Løn skal helst ikke være det eneste, men vi har jo før kunne tiltrække spillere med en pæn hyre - det håber jeg da vi kan blive ved med. Det er en del af det der gør en klub attraktiv.

Det andet der syntes jeg måske så vi mangler at få TB noget mere på banen - for ambitioner og mål, hvad vil man i OB, det er jo også noget der kan gøre os attraktive. Et projekt.'

Hvis man kun har "top 6" eller bare at overleve i superligaen, så er der ikke meget andet end lønnen der kan gøre os tiltrækkende.

Comment

Nogle der har hørt Celtic skulle være interesseret i Slotsager ?.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg
        Nogle der har hørt Celtic skulle være interesseret i Slotsager ?.
        Det står på X, derudover intet læst eller hørt?

har du?

Comment

[QUOTE=Brogaard99;n355035]

Det står på X, derudover intet læst eller hørt?

har du?[/

https://www.facebook.com/share/p/1B5Wp6NiTW

Ved ikke hvor pålidelig den er
          Last edited by Brians; 27-01-2025, 18:57.

Comment

Vi skal heller ikke glemme at det ser ud til at kunstgræsbanen skader spillere. Det er sikkert også en grund til at vælge OB fra.
            Og atter en gang en dyr besparelse.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Hvor mange eksempler er der?
              Mads Toppel var ikke imponerende anden gang. Ej heller AK Jacobsen eller Jesper Christiansen.
              OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Jeg skriver heller ikke, at det er umuligt at hente kvalificerede erstatninger, blot at det er meget, meget, meget, meget svært.

Troels Bech og Jimmi Nagel har været en del af skandinavisk topfodbold længere end de fleste andre, og selvfølgelig ved de godt, hvad der skal til, og hvem de ønsker at hente. Alle og enhver kan jo lave en ønskeliste over dygtige fodboldspillere.

Pointen er jo, at vi ikke er en superattraktiv klub lige nu. Mange spillere har sikkert ikke noget imod at spille første division, men norske og svenske klubber er for tiden et stærkt alternativ til den type spillere vi også leder efter. De læser jo også bold.dk, og kan jo godt følge Henrik Meister, Albert Grønbæk, Laurs Skjellerup, Mikkel Desler og Yousef Salech.

Når vi skal lokke en spiller til, skal de jo ikke bare sige ja til første division i 6 måneder (og den minimale risiko, der er for, at vi IKKE rykker op), men også en tilværelse på et hold, der for 8 måneder siden brændte totalt sammen, og som har været heglet igennem dagspressen med sine kulturproblemer til fuld skue. Et hold der, selvom vi rykker op, risikerer nedrykning igen, som alle oprykkere automatisk er en slags favorit til.

Men det strander vel på, at jeg formoder pengene (og tilladelsen til at bruge dem) er der, men de er svære at bruge på spillere som vi vurderer løfter OB tilstrækkeligt mere end vores egne talenter, og derfor er ingenting bedre end, hvad der ellers byder sig til på markedet. Og som jeg læser dine argumenter, tror du på, at der er nogen, der holder igen gemmer muldvarpeskindet væk.

Du kan sagtens have ret, men alt hvad jeg fornemmer fra OB's side taler om, at de har "forstået", at det var galt, og der skal gøres noget drastisk.
                Havde faktisk gået og brygget på et dunderindlæg efter at have hørt Troels Beck i SFÅ podcasten omkring Identitetsprojektet men dette indlæg stopper mig med gode pointer.

Dog vil jeg bemærke at OB har selv bragt sig i denne dumme situation hvor man (måske) ikke er attraktiv men det er på baggrund af ledelsens valg og det må den samme ledelse tage bestik af og ikke bare sætte TB mellem sig og klubben.
                Ledelsen må sørge for at OB er attraktiv og er det ikke på de sidste 12 mdr. historik, række eller placering så må det var de gode forhold, sammenhold osv osv og er det ikke nok .. ja så må der flere penge på bordet og så må ledelsen betale den overpris der er nødvendigt .. det er rene dummebøder der følger de beslutninger der er taget tidligere.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Havde faktisk gået og brygget på et dunderindlæg efter at have hørt Troels Beck i SFÅ podcasten omkring Identitetsprojektet men dette indlæg stopper mig med gode pointer.

Dog vil jeg bemærke at OB har selv bragt sig i denne dumme situation hvor man (måske) ikke er attraktiv men det er på baggrund af ledelsens valg og det må den samme ledelse tage bestik af og ikke bare sætte TB mellem sig og klubben.
                  Ledelsen må sørge for at OB er attraktiv og er det ikke på de sidste 12 mdr. historik, række eller placering så må det var de gode forhold, sammenhold osv osv og er det ikke nok .. ja så må der flere penge på bordet og så må ledelsen betale den overpris der er nødvendigt .. det er rene dummebøder der følger de beslutninger der er taget tidligere.
                  Min frygt kunne være, at hvis vi kan lokke fodboldspillere til, der reelt set “kun” vil være her, fordi vi er villige til at overbyde alle andre som en slags dummebøde, så ender vi som for otte måneder siden. I det totale kaos, med spillere hvis eneste incitament til at være i OB var den løncheck de fik og lovning på at blive solgt på en højere hylde.

bevares fodbold er et arbejde, men de medarbejdere, der føler noget for arbejdspladsen og finder en dybere mening med deres arbejde, andet end værdiforøgelse og strategisk karriereplanlægning, er mere attraktive.

Hvis jeg kan bytte Jens Jakob Thomasen med Alasanna Manneh, så er jeg lykkelig.! Hellere et hold der rykker ned med støvlerne på, end den farce vi var vidne til sidste sæson.

Og så er jeg ikke blind for, at alle spillere ikke nødvendigvis skal være top-top-top-spillere, for så er de væk igen for hurtigt. Christian Vestergaard, Jens Jakob Thomasen og Gustav Grubbe kunne udgøre nogle fremragende trupspillere, der præsterer på Superliga-niveau uden at være kæmpe salgsemner. Spillere man havde i 4-8 år, i stedet for rejsende i fodbold og folk i karrierens efterår.

Comment

Min frygt kunne være, at hvis vi kan lokke fodboldspillere til, der reelt set “kun” vil være her, fordi vi er villige til at overbyde alle andre som en slags dummebøde, så ender vi som for otte måneder siden. I det totale kaos, med spillere hvis eneste incitament til at være i OB var den løncheck de fik og lovning på at blive solgt på en højere hylde.

bevares fodbold er et arbejde, men de medarbejdere, der føler noget for arbejdspladsen og finder en dybere mening med deres arbejde, andet end værdiforøgelse og strategisk karriereplanlægning, er mere attraktive.

Hvis jeg kan bytte Jens Jakob Thomasen med Alasanna Manneh, så er jeg lykkelig.! Hellere et hold der rykker ned med støvlerne på, end den farce vi var vidne til sidste sæson.

Og så er jeg ikke blind for, at alle spillere ikke nødvendigvis skal være top-top-top-spillere, for så er de væk igen for hurtigt. Christian Vestergaard, Jens Jakob Thomasen og Gustav Grubbe kunne udgøre nogle fremragende trupspillere, der præsterer på Superliga-niveau uden at være kæmpe salgsemner. Spillere man havde i 4-8 år, i stedet for rejsende i fodbold og folk i karrierens efterår.
                    Jeg kunne ikke være mere enig.

Selvfølgelig skal vi have folk udefra - jeg har intet ønske om OB som et rent ungdomshold. Det skal bare være de rigtige typer.

Comment

Ahr … der er vel også den mellemvej der hedder at man kan købe spillere udefra der kan opføre sig ordentligt .. men det kræver da en risikopræmie for at tage et regne en kontrakt i en klub der er i en turnaround, ikke anderledes for mennesker der tager et arbejde i en virksomhed har har præsteret ringere og ringere men har fået en ny direktør der skal lave turnaround .. OB går måske ikke konkurs hvis turnaround ikke virker og man rykker ned igen i næste sæson hvis momentum stopper, de unge ikke slår til, manglende investeringer gør at man ikke kan kæmpe mod konkurrenterne. Selvfølgelig skal det ikke være pengene der driver værket men men entuiasme gør det ikke alene.
                      Bare se hvor højt betynget Slotsager har været både her og der.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Ahr … der er vel også den mellemvej der hedder at man kan købe spillere udefra der kan opføre sig ordentligt .. men det kræver da en risikopræmie for at tage et regne en kontrakt i en klub der er i en turnaround, ikke anderledes for mennesker der tager et arbejde i en virksomhed har har præsteret ringere og ringere men har fået en ny direktør der skal lave turnaround .. OB går måske ikke konkurs hvis turnaround ikke virker og man rykker ned igen i næste sæson hvis momentum stopper, de unge ikke slår til, manglende investeringer gør at man ikke kan kæmpe mod konkurrenterne. Selvfølgelig skal det ikke være pengene der driver værket men men entuiasme gør det ikke alene.
                        Bare se hvor højt betynget Slotsager har været både her og der.
                        Enig - de spillere findes da.

Jeg tror bare, de er helt utrolig få, og de er af forskellige årsager ikke lige inden for OB's nuværende rækkevidde. Jeg er forbandet irriteret over, at en spiller som Mathias Greve ikke kunne landes i OB, men projektet i Randers er bare sportsligt mere attraktivt (for tiden) end et år i første division. Og hvis det er sådan Greve har det, så skal han ikke være her, uanset hvor mange penge vi ellers tilbyder ham.

Entusiasme gør det ikke alene, men vi vil have de (indrømmet ekstremt få) spillere med kvalitet, der virkelig ønsker at bidrage til genrejsningen af OB. Bare som eksempel: Jens Jakob Thomasen kunne være en spiller, der bidragede til Fase 1 og 2 af den genrejsning. Det er ikke sikkert han har niveauet til fase 3, 4 og 5, men i første omgang må en som JJT være en absolut drømmespiller målt på alle parametre for en klub som OB.

Comment

https://fyens.dk/ob/ob-og-skotske-hi...a6427eaaf3d-13

Comment

Det var ikke kulturelle forskelle der fik OB til at synke, det var enormt dårligt lederskab, selvfedme og udefra set, faglig inkompetence. De spillere der blev hentet, var bare ikke gode nok, det falder tilbage på scoutingen, som bare har været håbløs. Hvis spillerne og lederne er dygtige, så har man også forudsætningerne for at kunne levere. Vinderkultur er i OB blevet til den der acceptable tabermentalitet, fordi andre bruger langt flere penge. Det hele er løbet forbi OB, der er kommet så mange penge i fodbold, og man er ikke kommet med i den togvogn hvor alt det sjove sker, simpelthen fordi man ikke investerer nok i det. Man er nød til at investere og udvikle, ellers afvikler man.

Comment

Pris?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Pris?
                                Står der ikke noget konkret om, ikke andet "end der formodes at være en lille transfersum".

Comment

Working...
                                X