Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Jimmi Nagel er vel en TB kan trække på hvis det kniber
    Det er vel primært Jimmis ansvar at finde de kommende spillere - selvfølgelig er TB inde over som sportslig ansvarlig - men selve det store forarbejde og netværk er vel Jimmis hovedansvar ? Jeg er klar over at de i dagligdagen trækker på alle ressourcer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Der skal meget mere til ..

Faktum er, at der er 7 spillere med kontraktudløb til sommer, hvoraf 4-6 stk. har været i start11 i denne sæson.

De der ikke har forlænget inden 01.01.2025 bør man se bort fra og søge spillere på et højere niveau. 4-6 af de spillere var med til at spille i OB i 1. div. og i begrænset mængde blevet bedre men ser i højere grad bedre ud grundet et markant lavere niveau i rækkerne man sammenligner med.
      Dertil mangler der en VB og så er der ikke taget højde for evt. salg af f.eks. Deedson og måske Ejdum og Luca der kunne være attraktive for mange klubber.
      Bonde skal erstattes i det han er ude i lang tid og må forventes at være på et lavere niveau end nu henset til alder og op til et års fravær som du skriver.

P.t. stærkeste start11:

Myhra
      Owusu Bjørn Gomez Nicholas
      Trybull
      Manneh Bonde
      Ejdum
      Deedson Luca

Kan vi nemt risikere at være på:

Myhra
      Owusu X Gomez X
      Trybull
      X X
      Ejdum
      Deedson Luca

Så det er i hvert fald 4 erstatninger for jeg ser ingen på bænken der ikke også har kontraktudløb der er stærke nok til at tage en start11 i SL.

Bliver de 3 forreste så solgt kan det gå helt galt .. 7 erstatninger for status quo …

Jeg har simpelthen ikke forståelse for de der mener at OB ikke allerede her i vintervinduet ikke skal hente min. 2-3 erstatninger alt efter hvor mange forlængelser der kommer inden og hvem er det reelt man gerne vil forlænge med ud over Slotsager som er den mindst sandsynlige at forlænge med (og så Elias). Resten er mere eller mindre bredespillere og starter inde i mangel på bedre – uagtet at det er godt nok i 1. div. Det tror jeg bare ikke at det er i Superligaen.

Det der med at håbe på at talenterne spiller sig gode nok og det kan jo være at nogle af de der har udløb ikke finder bedre og så forlænger i august må være historie. Det skal være meget mere kynisk og hvis TB syntes at det er svært så må man finde en der kan løse opgaven.

Det kan godt være at OB i løbet af foråret kan spille et system og en spillestil ind på holdet og være det udtryk OB gerne vil være kendte for men tag ikke fejl .. 7-10 af de spillere der gør det forlader klubben og så skal de nye spillere enten være der fra februar for at spille det ind eller man skal være kniv skarp på at finde lige præcis det rigtige .. og helt ærligt .. det er OB i hvert fald ikke kendt for ..

Det er ikke kun Bonde der skal erstattes hvis man vil være bare minimalt fremsynede .. det handler ikke kun om at være stærk nok til at rykke op .. er det, det fokus OB kan magte så kommer der til at skulle ske alt for meget til sommer ..

Nicholas Michelson 30/6-2025
      Max Fenger 30/6-2025
      Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
      Bjørn Paulsen 30/6-2025
      Tobias Slotsager 30/6-2025
      Alasana Manneh 30/6-2025
      Elias Hansborg-Sørensen 30/6-2025

Jeg er uenig i en god del af det her. Eller. Analysen af hvilke spillere, der har udløb og hvor mange spillere vi, ideelt set, bør forstærke os med nu og til sommer, er jo helt ligetil.

Jeg synes bare det er helt utopisk. I mine øjne undervurderer du hvor meget man bliver sat tilbage af en nedrykning.

Lykkes TB med at hente 3 forstærkninger i vintervinduet, der er spillet ind på holdet til sommer og har niveau som gode Superliga-spillere - og så lige gør det samme til sommer - så vi står med en trup, der har niveau omkring top6.. så bør han få en eller anden medalje. Har svært ved at komme på andre klubber, der er lykkedes med noget lignende. At det er svært er helt indiskutabelt.

Men det er klart, at Bonde skal erstattes. Og vi bør forsøge at få afklaringer med de spillere, der har udløb. Forlænges der ikke skal man forsøge at forstærke nu. Men ikke for alt i verden. Ikke hvis der betyder man skal gå på kompromis med kvalitet. Ift. at hente kvalitetsspillere havde vi virkeligt elendige forudsætninger i sommers. De er da en del bedre nu, men vil være bedre til sommer. Jeg håber f.eks. vi forlænger med Mickelson nu og henter en venstre back, der kan kæmpe med om pladsen. Men venter man til sommer forbi man har 1-2 markant bedre spillere i kikkerten kan jeg godt leve med det. Den balance skal TB finde. Over en bred kam vil man kunne få bedre spillere ved at vente, men bedre mulighed for at spille dem ind på holdet nu.

Venter vi til sommer med alle pladser er det langt fra optimalt. Men uanset hvad forventer jeg, at det vil blive svært hvis vi skulle rykke op. Så skal vi forvente en sæson hvor vi kæmper for at undgå nedrykning. Lykkes vi med begge dele skal vi bygge på derfra.

Overordnet set håber jeg mest på markant styrkelse af midterforsvaret. Ingen af dem vi har i truppen pt. har det ønskede niveau til Superliga (måske bortset fra Slotsager). Det gør sgu ondt at se Høegh rende rundt i Randers. Kæmpe fadæse han ikke blev hentet til Odense for efterhånden mange sæsoner siden.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Bourhane er vidst ikke ret glad for kulden - og vil gerne til varmere himmelstrøg - så den tror jeg ikke på.

Klynge står med udløb og vil gerne til udlandet, så den tror jeg heller ikke på.

personligt kunne jeg også godt tænke mig lidt mere fysik til midten - jeg syntes mange af vores spillere ser meget små ud, noget af det er selvf. pga deres alder.
        Jeg har også hørt/læst det om Bourhane. Og det samme om Klynge. Synes bare ofte man ser det ender anderledes end hvad spillerne lige siger. Kommer også an på hvilke muligheder de får.

Det er i hvert fald navne jeg også holder øje med.

Synes også Bourhane har set god ud de gange jeg har set ham. Han har også noget størrelse. Kunne se ham fungere godt som Bonde-afløser allerede nu. Selvom det nok ikke er så realistisk at hente ham fra EfB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg har også hørt/læst det om Bourhane. Og det samme om Klynge. Synes bare ofte man ser det ender anderledes end hvad spillerne lige siger. Kommer også an på hvilke muligheder de får.

Det er i hvert fald navne jeg også holder øje med.

Synes også Bourhane har set god ud de gange jeg har set ham. Han har også noget størrelse. Kunne se ham fungere godt som Bonde-afløser allerede nu. Selvom det nok ikke er så realistisk at hente ham fra EfB.
          det vel meget naturligt - man kan godt drømme om noget større, varmere himmelstrøg, flere penge etc - men kommer jo i den grad an på hvilke bud der tikker ind. I det lys er det jo ikke spillere som er "umulige" for OB at hente.

Comment

Jeg ved det er en håbløs drøm, men drømme er dejlige alligevel

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-dansk-fodbold
            Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg ved det er en håbløs drøm, men drømme er dejlige alligevel

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-dansk-fodbold
              Men har CE så meget hjerte for OB som han mig bekendt ikke fik nogen 1. holdskampe for?

Er det ikke mere realistisk at han ender i FCK hvor der er landsholdskolleger .. FCM eller BIF tænker jeg ikke ..

Så skal det være fordi FCK syntes at han er for gammel ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Men har CE så meget hjerte for OB som han mig bekendt ikke fik nogen 1. holdskampe for?

Er det ikke mere realistisk at han ender i FCK hvor der er landsholdskolleger .. FCM eller BIF tænker jeg ikke ..

Så skal det være fordi FCK syntes at han er for gammel ..
                Jeg tror nu nok CE har hjerte for OB og Odense, hvor han jo har hus (og hvor han jo for øvrigt lægger navn til vores ungdomsturnering). Men derfor er FCK nok stadig mere realistisk, især hvis han fortsat vil være i spil til landsholdet. Men jeg er anser det ikke som fuldstændig utænkeligt, at han kunne se det spændende i at være med til at bygge et OB tilbage i Superligaen op igen. Mest sandsynligt nej, men heller ikke helt umuligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Jeg tror nu nok CE har hjerte for OB og Odense, hvor han jo har hus (og hvor han jo for øvrigt lægger navn til vores ungdomsturnering). Men derfor er FCK nok stadig mere realistisk, især hvis han fortsat vil være i spil til landsholdet. Men jeg er anser det ikke som fuldstændig utænkeligt, at han kunne se det spændende i at være med til at bygge et OB tilbage i Superligaen op igen. Mest sandsynligt nej, men heller ikke helt umuligt.
                  men så må TB og NT da på banen med et mere klart "projekt". Hvor vil man hen, hvad vil man opnå. Et OB projekt med top 6 som "ambition" kan næppe være særligt tillokkende.

Har Eriksen stadig et mål om at være på landsholdet så skal han have spilletid ja, men også helst blive ude i en bedre liga end den danske. Tager han hjem er FCK nok det bedste bud - hvis han vil gøre sig forhåbninger om at beholde den plads.

Men hvem siger i øvrigt at FCK vil have ham? Syntes da også de er ved at have samlet en pæn portion af aldrende dankse spillere. Det kan da heller ikke være helt optimalt sådan trupmæssigt.

Comment

men så må TB og NT da på banen med et mere klart "projekt". Hvor vil man hen, hvad vil man opnå. Et OB projekt med top 6 som "ambition" kan næppe være særligt tillokkende.

Har Eriksen stadig et mål om at være på landsholdet så skal han have spilletid ja, men også helst blive ude i en bedre liga end den danske. Tager han hjem er FCK nok det bedste bud - hvis han vil gøre sig forhåbninger om at beholde den plads.

Men hvem siger i øvrigt at FCK vil have ham? Syntes da også de er ved at have samlet en pæn portion af aldrende dankse spillere. Det kan da heller ikke være helt optimalt sådan trupmæssigt.
                    Selvfølgelig vil FCK have en spiller, der er omdrejningspunktet på det danske landshold og gennem efteråret har bevist han stadig har niveauet til at gøre en forskel både i Premier league pg
                    europæisk fodbold. Det er et helt, helt andet andet niveau end Delaney, Cornelius og hvad de ellers har af tidligere udlandsprofer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Selvfølgelig vil FCK have en spiller, der er omdrejningspunktet på det danske landshold og gennem efteråret har bevist han stadig har niveauet til at gøre en forskel både i Premier league pg
                      europæisk fodbold. Det er et helt, helt andet andet niveau end Delaney, Cornelius og hvad de ellers har af tidligere udlandsprofer.
                      og det tror jeg selvfølgelig du har ret i.

MEN kan godt se ulemperne ved at have en trup med så relativt mange, nok også dyre og aldrende spillere. Men selvfølgelig kan han spille 2 sæsoner mere - måske 3 hvis han kommer hjem.

- håber han bliver ude...

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...g-i-randers-fc
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Hvor langt er de unge mennesker på at komme p 1. holdet:

https://www.transfermarkt.com/noah-b...pieler/1002844

https://www.transfermarkt.com/richar...pieler/1026603

Comment

aner jeg intet om - men mon ikke vi rykker et par stykker op igen til sommer. Men det er jo næppe dem vi skal regne med som startere. Og spørgsmålet bliver jo så hvor meget tættere juul-sandberg, askou og McCoy er kommet på spilletid - eller om man skulle prøve at få sendt et par af dem på leje

Comment

aner jeg intet om - men mon ikke vi rykker et par stykker op igen til sommer. Men det er jo næppe dem vi skal regne med som startere. Og spørgsmålet bliver jo så hvor meget tættere juul-sandberg, askou og McCoy er kommet på spilletid - eller om man skulle prøve at få sendt et par af dem på leje
                              Nej men som reserver som de tre du nævner. Kan de tre ikke presse sig på i foråret må de lejes ud som Luca og forhåbentligt komme tættere på .. ikke alle er som Slotsager eller Frøkjær så må ud i en omvej for at lykkedes ..

Comment

Klynge blev bragt op - vel primært fordi han er tidligere OB'er - og kontraktfri til sommer.

Jeg kan ikke se han er et emne, og slet ikke her til vinter. Hvorfor skulle OB gå ud og bruge penge på at hente til en position hvor vi er ok dækket ind? Fra sommer af - jo hvorfor ikke. Men tror han er mere interesseret i et udenlandseventyr, så reelt set er han ikke en mulighed.

Og ellers helt enig med dig - centerforsvaret er der man bør starte. Få solgt Slots næsten uanset hvad man får for ham - få lukket sagen og få ham sendt udenlands og så bring noget nyt ind - så de er klar til efter sommerferien.
                                Enig i at centerforsvaret er der vi bør starte (cheftræneren kunne man også kigge på). Men at du mener vi er OK dækket ind på midtbanen (Bondes / Klynges position). Er jeg helt uenig i.
                                Venstre back skal også forstærkes i dette transfervindue.

Comment

Working...
                                X