Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Jeg stadig mene vi stod et værre sted sidste år. Et lavpunkt for mig er når man har rekrutteret spillere der ikke vil spille for klubben. Selv med ringe evner har man lært fra ungdomsårene så kan man fandme give den en indsats.

Det var ikke holdet der trængte til en nedrykning, det var ledelse der trængte til en øjenåbner og det var åbenbart kun nedrykning der kunne gøre det. Havde vi oplevet sidste sæson så havde vi stadig haft et ligegyldigt hold med ligegyldige spillere, som på en eller anden måde lige missede top6.

Er vi så bedre sted lige pt. nej det er vi ikke vi ligger i 1 div. og vi mangler noget kvalitet i truppen, men for første gang siden blodbadet har jeg følelse af vi er på den rigtige vej.
    men ved vi reelt om det har åbnet deres øjne?

Kan Thorborg holde sig fra at blande sig for meget i fodbolddelen, når det kommer til stykket? Der syntes jeg det er for tidligt til rigtigt at drage nogen konklusioner. Og hvad sker der når vi vender tilbage til superligaen? Bliver det tilbage til de gamle udmeldinger om top 6 uden det bliver bakket op? Lad os se hvordan de næste to vinduer spænder af.

Og så syntes jeg stadig vi mangler at hører fra OB / ledelsen - hvad vil man? Er det nok konstant at blive nr 8 i superligaen, er man tilfreds bare man er blandt de 12 bedste? Er en top 6 ambitiøst nok? Eller vil man mere?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men ved vi reelt om det har åbnet deres øjne?

Kan Thorborg holde sig fra at blande sig for meget i fodbolddelen, når det kommer til stykket? Der syntes jeg det er for tidligt til rigtigt at drage nogen konklusioner. Og hvad sker der når vi vender tilbage til superligaen? Bliver det tilbage til de gamle udmeldinger om top 6 uden det bliver bakket op? Lad os se hvordan de næste to vinduer spænder af.

Og så syntes jeg stadig vi mangler at hører fra OB / ledelsen - hvad vil man? Er det nok konstant at blive nr 8 i superligaen, er man tilfreds bare man er blandt de 12 bedste? Er en top 6 ambitiøst nok? Eller vil man mere?
      Jeg er enig vi kan sagtens ende samme sted meget hurtigt, men tror mere på at det bliver anderles denne gang end jeg nogensinde har gjort.

Comment

Jeg stadig mene vi stod et værre sted sidste år. Et lavpunkt for mig er når man har rekrutteret spillere der ikke vil spille for klubben. Selv med ringe evner har man lært fra ungdomsårene så kan man fandme give den en indsats.

Det var ikke holdet der trængte til en nedrykning, det var ledelse der trængte til en øjenåbner og det var åbenbart kun nedrykning der kunne gøre det. Havde vi oplevet sidste sæson så havde vi stadig haft et ligegyldigt hold med ligegyldige spillere, som på en eller anden måde lige missede top6.

Er vi så bedre sted lige pt. nej det er vi ikke vi ligger i 1 div. og vi mangler noget kvalitet i truppen, men for første gang siden blodbadet har jeg følelse af vi er på den rigtige vej.
        Bare det vi ikke står foran den vanlige store oprydning. Ikke har mange lønkroner bundet op, som vi skal ud og få gjort fri før vi kan komme videre. At vi ikke hentede spillere i sommer som var direkte idiotiske handler uden nogen form for mening.
        Det gør allerede, at vi på de områder står bedre. Vi kan bygge op uden først at skal rive ned.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Du er godt klar over ledelsen er præcis den samme nu? Og du er godt klar over cheftræneren er den samme?

Godt for dig du har en god følelse. Må indrømme jeg skal se noget der bekræfter den optimisme, før jeg hopper med på vognen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Du synes vi er et ok sted som klub?
            Men vi står vel ikke bedre end vi gjorde før nedrykningen?

Vil ubetinget mene vi står det værste sted i 25 år. Og en nedrykning er aldrig nødvendig.

Jeg har aldrig set et hold blive bedre af en nedrykning. Det er ganske enkelt en forkert antagelse, at mene et hold trænger til en nedrykning.
            Det er fordi I 99 ud af 100 tilfælde, der er nedrykkerne klubber der ikke på nogen måde har forudsætningerne for at kan blive bedre. De kunne også blive nr. 9 eller 10, men det ville de heller ikke blive bedre af. Men engang imellem sker det, at hold der har forudsætningerne rykker ned, som feks. Randers, som så kom tilbage og på tre sæsoner blev 7, 4 og 3.

Så kan man selvfølgelig altid diskutere, hvor meget nedrykningen var en del af det. De kunne jo bare have taget sig sammen noget før.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det er fordi I 99 ud af 100 tilfælde, der er nedrykkerne klubber der ikke på nogen måde har forudsætningerne for at kan blive bedre. De kunne også blive nr. 9 eller 10, men det ville de heller ikke blive bedre af. Men engang imellem sker det, at hold der har forudsætningerne rykker ned, som feks. Randers, som så kom tilbage og på tre sæsoner blev 7, 4 og 3.

Så kan man selvfølgelig altid diskutere, hvor meget nedrykningen var en del af det. De kunne jo bare have taget sig sammen noget før.
              Tænker ikke det har noget at gøre med deres nedrykning. For så har OB endnu bedre forudsætninger end Randers, og burde de næste 3 sæsoner blive 6, 3 og 2 mindst.

Vi kører trods alt større budget end Randers.

Comment

Du er godt klar over ledelsen er præcis den samme nu? Og du er godt klar over cheftræneren er den samme?

Godt for dig du har en god følelse. Må indrømme jeg skal se noget der bekræfter den optimisme, før jeg hopper med på vognen.
                Klar over at ledelsen og træneren er den samme, men synes stadig tingene er anderledes. Så har en betinget optimisme som meget hurtigt kan forsvinde, men at holde fast på intet er ændret i Aadalen virker også som lidt som en urealistisk pessimistisk holding.

Comment

Tænker ikke det har noget at gøre med deres nedrykning. For så har OB endnu bedre forudsætninger end Randers, og burde de næste 3 sæsoner blive 6, 3 og 2 mindst.

Vi kører trods alt større budget end Randers.
                  Måske har det ikke noget med nedrykningen at gøre, men når nedrykningen i højere grad skyldes en syg kultur med en skidt sammensat trup, end lav kvalitet, så giver en nedrykning bedre forudsætninger for at lave den helt store udrensning, end hvis vi skulle på overlevelsestogt i endnu en sæson. Det har i vores tilfælde været meget belejligt.
                  Men meget afhænger nu af at TB og Nagel får de rette tilføjelser frem imod næste sæson. Her er jeg dog mere tryg ved at man med igangsættelsen af bl.a. identitetsprojektgruppen, er mere opmærksomme på ikke at støve spillere som Burey, Køhler og Rami op. Svipsere vil altid opstå, men jeg tror mere vil opleve dem som Grubbe-typer end Burey-typer. Altså spillere som vil bløde for logoet, men som måske ikke altid lige har den kvalitet, man skal forvente af en OB-spiller. Til gengæld tror jeg også vi får nogle rigtig publikumsyndlinge blandt nogen af de spillere vi rammer plet med. Vi ville have så godt af en Tverskov-signing, hvor en loyal kvalitetsspiller bare glider direkte ind blandt vores allerbedste spillere og er foregangsmand for en sund træningskultur. Sådan en spiller kan rykke noget!

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                    Vi ville have så godt af en Tverskov-signing, hvor en loyal kvalitetsspiller bare glider direkte ind blandt vores allerbedste spillere og er foregangsmand for en sund træningskultur. Sådan en spiller kan rykke noget!
                    Helt enig. Jeg sidder også med en fornemmelse af, at et par kvalitetsspillere - kulturelt og teknisk - vil rykke os enormt.

Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort. Da særligt i Tverskov-klassen.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Måske har det ikke noget med nedrykningen at gøre, men når nedrykningen i højere grad skyldes en syg kultur med en skidt sammensat trup, end lav kvalitet, så giver en nedrykning bedre forudsætninger for at lave den helt store udrensning, end hvis vi skulle på overlevelsestogt i endnu en sæson. Det har i vores tilfælde været meget belejligt.
                      Men meget afhænger nu af at TB og Nagel får de rette tilføjelser frem imod næste sæson. Her er jeg dog mere tryg ved at man med igangsættelsen af bl.a. identitetsprojektgruppen, er mere opmærksomme på ikke at støve spillere som Burey, Køhler og Rami op. Svipsere vil altid opstå, men jeg tror mere vil opleve dem som Grubbe-typer end Burey-typer. Altså spillere som vil bløde for logoet, men som måske ikke altid lige har den kvalitet, man skal forvente af en OB-spiller. Til gengæld tror jeg også vi får nogle rigtig publikumsyndlinge blandt nogen af de spillere vi rammer plet med. Vi ville have så godt af en Tverskov-signing, hvor en loyal kvalitetsspiller bare glider direkte ind blandt vores allerbedste spillere og er foregangsmand for en sund træningskultur. Sådan en spiller kan rykke noget!
                      Men hvorfor skulle vi lige pludselig finde sådan nogle spillere? Er det ikke naivt eller er det bare et urealistisk håb.

Tænker ikke kompetencerne er blevet så meget bedre over sommeren.

Comment

Men hvorfor skulle vi lige pludselig finde sådan nogle spillere? Er det ikke naivt eller er det bare et urealistisk håb.

Hvad har du egentlig forventet ville ske mens vi var i 1. div?

Hvilken træner ville du gerne have?
                        Hvad vil du gerne have i den sportlige ledelse?
                        Hvem vil du gerne have til at lede vores klub?

Jeg ser en masse brok over alt hvad der galt pt, men heller ikke nogen former for løsning. Det virker mere som om du gerne ville have man kørte videre, men bare handlet lidt bedre i år, for så er lykken gjort?

Comment

Meget enig. Tvivler samtidig på ledelsen er villig til at bruge de penge der skal til for virkelig at rykke os. Har lige hørt seneste podcast fra fyens.dk (vi taler om OB) hvor Leif og Nina interviewede Søren Krogh og da de spurgte ind til spillestil blev jeg ikke mindre bekymret. Søren Krogh vævede rundt og jo mere usikker han blev, jo flere engelske klichéer og tomme floskler fik han rodet sig ud i. Han udstrålede i mine øjne usikkerhed og jeg synes faktisk det var lidt trist at høre.

Comment

Working...
                          X