Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Han har været massivt skadesramt - og så hjælper det nok heller ikke, at han har udtalt, at han ikke forlænger kontrakten.

Lad os være enige om at være uenige. Jeg ser ham som ét niveau over Bonde og AM - og med potentiale til mere - men jeg tror ikke, han har den fjerneste interesse i OB i øvrigt.
    fandt et interview med ham fra i sommers. Lagde ikke op til en forlængelse men afviste omvendt heller ikke at blive / blive i superligaen. MEN han vil gerne ud og prøve sig af - hans alder i betragtning og kontraktfri kan man jo godt forstå ham. Kommer naturligvis an på hvad der kommer af bud - men kan ikke se ham skifte til OB lige for nuværende

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Vi skal bare væk fra det der. Fordi han engang har spillet i OB, betyder det ikke vi skal have ham tilbage.
      Ejdum og William Martin er langt bedre spillere. De nye der skal ind skal være markant bedre.
      Slut med middelmådighed på indkøbssiden.
      Anders Klynge mener jeg absolut ikke er middelmådig, ellers havde Kent Nielsen aldrig hentet ham til Silkeborg. Han blev syltet i en tid i klubben, hvor jeg vil tro spillere som Ejdum og W. Martin også ville være blevet syltet til fordel for tilfældige udenlandske lejesvende på halvårlige lejekontrakter.
      Kulturen og spillestilen i OB skulle gerne være på vej et helt andet sted nu og vi har altså brug mere end 15 kompetitive spillere med både kvalitet og hjertet det rette sted, hvis vi vil tilbage i superligaen i en ordentlig forfatning.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Anders Klynge mener jeg absolut ikke er middelmådig, ellers havde Kent Nielsen aldrig hentet ham til Silkeborg. Han blev syltet i en tid i klubben, hvor jeg vil tro spillere som Ejdum og W. Martin også ville være blevet syltet til fordel for tilfældige udenlandske lejesvende på halvårlige lejekontrakter.
        Kulturen og spillestilen i OB skulle gerne være på vej et helt andet sted nu og vi har altså brug mere end 15 kompetitive spillere med både kvalitet og hjertet det rette sted, hvis vi vil tilbage i superligaen i en ordentlig forfatning.
        Han er en ok superligaspiller, ikke mere end det. Han er kun på nogens radar pga han er tidligere OB spiller.
        Det jeg opponerer mod, er at kommende indkøb skal være begrænset til virkelige forstærkninger.
        Vi skal ikke hente fordi vi bare skal have en bredere trup. Vi skal hente få men virkelige forstærkninger.
        Resten af truppen må fyldes op fra eget akademi.
        Problemet starter hvis man sælger ud af nuværende start 11, eller ikke formår at forlænge med nogen af dem med udløb.
        Det er nu vi får se hvad TB evner. Første vindue var det nemmeste.

Comment

Han er en ok superligaspiller, ikke mere end det. Han er kun på nogens radar pga han er tidligere OB spiller.
          Det jeg opponerer mod, er at kommende indkøb skal være begrænset til virkelige forstærkninger.
          Vi skal ikke hente fordi vi bare skal have en bredere trup. Vi skal hente få men virkelige forstærkninger.
          Problemet starter hvis man sælger ud af nuværende start 11, eller ikke formår at forlænge med nogen af dem med udløb.
          Ligesom du kommer med den (iøvrigt forkerte) antagelse at Anders Klynge kun er på “nogens” radar fordi han er tidligere OB spiller, så kunne jeg komme med en lige så forkert antagelse: at det som du efterspørger er flere spillere som Al Hajj og Gigovic.

Vi skal ikke kun have spillere ind med individuel kvalitet, men mest af alt spillere som passer ind i præcis den måde OB spiller på både nu og fremadrettet og som både passer ind spillemæssigt og kulturmæssigt og i mine øjne er Klynge i den kategori sammen med spillere som: Ejdum, Luca, Martin, Jenner og Juel Sandberg

Men jeg er enig i at det bliver et ekstremt vigtigt transfervindue.

Comment

Du er lidt hård (det havde jeg aldrig troet, at jeg skulle sige). Jeg synes egentlig, at Klynge er bedre, end du gør ham til. Som type synes jeg, han passer glimrende ind i den måde, vi (forhåbentlig) gerne vil spille på, og han er altså fint bevist til det niveau, vi formentlig aspirerer mod i første omgang. For mig er det altså også et plus, at han odenseaner – og også OKS’er – men det er jo en smagssag, hvad man tillægger det af betydning. Men nej, han er jo ikke nogen messias, og jeg er helt enig i, at vi som udgangspunkt skal hente spillere, der kan sætte sig tungt på en plads og være en dominerende spiller på holdet.

Det er sgu et spændende puslespil, der skal til at lægges nu. Det følgende er bare mit take på situationen. Forhåbentlig med en eller anden grad af realisme, men det ved jeg sgu ikke. Jeg tager dog udgangspunkt i, at vi er rykket op. Første opgave er imo at få afklaret kontraktsituationerne. Ejdum er forlænget, perfekt, men der er mange flere spørgsmål, og vi er nødt til at være benhårde fra vinter.
            Hvis Slotsager, Manneh, Mickelson og Ivancevic ikke vil forlænge, så skal de ikke spille mere i mine øjne, og skal i videst muligt omfang sælges eller afskibes. Mickelson ser jeg egentlig gerne forlænget, men jeg mener simpelthen ikke, at det er holdbart i længden med ham på venstre back fra næste sæson. Det er en svær situation for McCoy, som forhåbentlig kan få et lejemål. Selvén skal selvfølgelig også videre, hvis muligt, og Bojang ville vel næppe være det store tab, men han kan sagtens have en sekundær, nærmest tertiær rolle i truppen.
            Fenger leverer en upåklagelig indsats på nogle positioner, hvor vi er relativt tyndt besat, så ham ser jeg os gerne beholde kontrakten ud – og jeg forlænger også gerne med ham, hvis han accepterer en sekundær rolle som udgangspunkt. Personligt har jeg altid godt kunne se ham som 8’er ligesom i seneste sæson, men det hele er nok tvivlsomt. Det samme gælder egentlig Bjørn Paulsen, selvom jeg nok er mere lunken ved en forlængelse i hans tilfælde.
            I mine øjne bør vi skabe mest mulig plads til, at Juul-Sandberg, Jenner, Hansborg og til dels Noah Lassen får mulighed for at bevise sig mest muligt i foråret. De tre første har relativt snarlige kontraktudløb, og der skal træffes nogle beslutninger om, hvad der skal ske med dem. Jeg forlængede gerne Hansborgs kontrakt med et enkelt år i det mindste.

Målmænd:
            Viljar Myhra
            Martin Hansen
            Elnegaard eller anden U19.

Ikke behov for de store ændringer. Hvis Martin Hansen fortsat er tilfreds med en rolle som 2. målmand, så kan vi fint tage det setup med i Superligaen.

Forsvar:
            Nico Mickelson
            Marcus McCoy
            Gustav Grubbe
            Leeroy Owusu
            James Gomez
            Bjørn Paulsen
            Julius Berthel Askou
            Yaya Bojang?
            Nyt potentielt førstevalg i CF
            Nyt potentielt førstevalg på VB

Det er hér, vi har og får allerstørst behov for udskiftning og forstærkning. Hvis Slotsager ikke vil forlænge – hvilket det ikke ligefrem ligner – så mangler vi en langtidsholdbar styrmand i det centrale forsvar. Den rolle kan Bjørn Paulsen til nød løse frem til sommer, men idéelt set får vi allerede nu en kapacitet ind på den plads, som kan være en toneangivende midterforsvarer i en del sæsoner. På sin vis så jeg gerne Christian Vestergaard, men skadeshistorikken skræmmer, og jeg er ikke sikker på, om han kan tage det sidste skridt, selvom jeg altid har set et stort lys i ham. I virkeligheden er der nok brug for en markant stærkere profil. Personligt er jeg heller ikke så vild med James Gomez, men vi har papir på hinanden længe endnu. Hvis Ivancevic vil forlænge, så satser jeg hellere på ham end Bjørn Paulsen i Superligaen, men det bør være med den nye mand og Gomez som startere, og så må Ivan kæmpe med Askou om 3./4. valg. Krogh virker heller ikke til for alvor at stole på Ivancevic.
            Venstre back er det helt store spørgsmål. Mickelson har selvfølgelig gjort det glimrende i 1. division, men jeg er nok ikke formand for fanklubben sådan helt generelt. Jeg synes, Owusu er en bedre spiller, må jeg indrømme, men Mickelson må hjertens gerne blive – på højre back. Men venstre back skal løses før eller siden, og det er ikke Nico, der er løsningen. Jo før, jo bedre. Grubbe som back-up over det hele.

Midtbane:
            Jakob Bonde
            Tom Trybull
            Markus Jensen
            Max Ejdum
            William Christian Martin
            Nikolaj Juul-Sandberg
            Gustav Grubbe
            Noah Lassen?
            Ny kanon makker?

Igen: Hvis Manneh ikke forlænge, så skal han ned i hierarkiet. I det hele tager synes nok egentlig, at vi bør skille os af med ham. Han er en okay spiller, men slet ikke dygtig nok til at tage så meget spilletid fra egne talenter. Særligt i et forår, hvor jeg stadig vil mene, at vi har en oplagt mulighed for at se, om nogle af de unge kan tage nogle stormskridt, eller om fx Jenner og Juul-Sandberg skal søge andre græsgange. Bonde og Trybull er bundrutinerede spillere, og Ejdum spiller som én. Selvfølgelig afhænger en del også af formation, men der burde være tilstrækkelig kvalitet til, at den midtbane rykker komfortabelt op, selvom der måske kommer lidt flere udsving.
            På den længere bane vil jeg mene, at den centrale midtbane har brug for en større og stærkere profil end Bonde eller Trybull. Hvis den rette spiller byder sig til vinter, så skal man selvfølgelig slå til og få spillet makker ind over foråret. Men her er der altså mulighed for, at den profil kan komme fra egne rækker. Der er en del spændende unge spillere, så det skal imo være en no brainer, hvis vi skal hente ind udefra her til vinter. Situationen kan være en anden til sommer, hvis de unge ikke har løftet opgaven tilstrækkeligt.

Angreb:
            Luca Kjerrumgaard
            Max Fenger
            Markus Jensen
            William Christian Martin
            Elias Hansborg-Sørensen
            Don Deedson eller ny profil?

Angrebet er lidt tricky. Det afhænger som midtbanen meget af, hvilken formation vi kommer til at spille. Både Jenner og William Martin kan jo også gøre sig på midtbanen, ligesom Fenger og Hansborg også kan i et vist omfang. Umiddelbart er det her, vi virker tyndest besat, men det er også her, synes jeg, vi har mest uforløst potentiale. Jeg har ikke den store forkærlighed for Don Deedson. Ligesom med James Gomez synes jeg, han er en frustrerende fodboldspiller. I virkeligheden har jeg nok lyst til, at vi kunne sælge ham til vinter. Det kommer helt sikkert ikke til at ske, da hans salgspris formentlig kun vil stige, og vi har kontrakt på ham længe endnu. Jeg ærgrer mig bare over, at han står lidt i vejen for fremtiden. Både de unge spillere i truppen nu, og så også den klare offensive forstærkning, vi får brug for i fremtiden. Det ender givetvis med, at han bliver solgt til sommer, og så henter vi forhåbentlig en klar forstærkning, hvis ikke de unge har overbevist. Det kan jeg sådan set godt leve med, selvom jeg ville ønske, der var flere minutter til Hansborg, Jenner og William Martin i stedet for til Deedson.
            Fra sommer skal vi også have lyst den udfordring, der hedder angrebsreserve. Fenger har løst den, dog relativt dårligt, og han er formentlig fortid til sommer. Uanset hvad får vi nok brug for en angrebsreserve. Et drømmebud kunne være Asbjørn Bøndergaard, men han er formentlig for dyr og er formentlig også for god til at være reserve, selvom det hedder Superliga. Hvis Adamsen skal på udflugt, så får han nok chancen i SIF. Men ellers en virkelig spændende spiller.

Ud: Slotsager, Manneh, Bojang, Selvén, McCoy (lån) og evt. Deedson og Ivancevic.

Ind i prioriteret rækkefølge nu eller til sommer:
            Centerforsvarer
            Venstre back
            Central midtbane
            Kantspiller
            Angriber

En helt afgørende overordnet præmis er også, at de spillere, der hentes ind, er af det rette mindset. Kulturen er stadig skrøbelig og under opbygning. Indkøbene skal understøtte og fremme kulturen og ikke udfordre den. Lidt spice i en gruppe kan være en rigtig positiv ting, men OB har i årevis stået på et alt for porøst fundament, så man skal virkelig være påpasselig med at rokke for meget ved båden.

Vi kommer formentlig slet ikke til at så megen trafik ud af Ådalen, men det ville jeg faktisk håbe. Og alt det her i øvrigt lavet lidt uden det store kendskab til, hvad der ellers rører sig på U17 og U19, og jeg tager forbehold for alle vanvittige fejlslutninger, der måtte være i min analyse - og det er sikkert en del. Lige dele ønsketænkning og Football Manager.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

Du er lidt hård (det havde jeg aldrig troet, at jeg skulle sige). Jeg synes egentlig, at Klynge er bedre, end du gør ham til. Som type synes jeg, han passer glimrende ind i den måde, vi (forhåbentlig) gerne vil spille på, og han er altså fint bevist til det niveau, vi formentlig aspirerer mod i første omgang. For mig er det altså også et plus, at han odenseaner – og også OKS’er – men det er jo en smagssag, hvad man tillægger det af betydning. Men nej, han er jo ikke nogen messias, og jeg er helt enig i, at vi som udgangspunkt skal hente spillere, der kan sætte sig tungt på en plads og være en dominerende spiller på holdet.

Det er sgu et spændende puslespil, der skal til at lægges nu. Det følgende er bare mit take på situationen. Forhåbentlig med en eller anden grad af realisme, men det ved jeg sgu ikke. Jeg tager dog udgangspunkt i, at vi er rykket op. Første opgave er imo at få afklaret kontraktsituationerne. Ejdum er forlænget, perfekt, men der er mange flere spørgsmål, og vi er nødt til at være benhårde fra vinter.
              Hvis Slotsager, Manneh, Mickelson og Ivancevic ikke vil forlænge, så skal de ikke spille mere i mine øjne, og skal i videst muligt omfang sælges eller afskibes. Mickelson ser jeg egentlig gerne forlænget, men jeg mener simpelthen ikke, at det er holdbart i længden med ham på venstre back fra næste sæson. Det er en svær situation for McCoy, som forhåbentlig kan få et lejemål. Selvén skal selvfølgelig også videre, hvis muligt, og Bojang ville vel næppe være det store tab, men han kan sagtens have en sekundær, nærmest tertiær rolle i truppen.
              Fenger leverer en upåklagelig indsats på nogle positioner, hvor vi er relativt tyndt besat, så ham ser jeg os gerne beholde kontrakten ud – og jeg forlænger også gerne med ham, hvis han accepterer en sekundær rolle som udgangspunkt. Personligt har jeg altid godt kunne se ham som 8’er ligesom i seneste sæson, men det hele er nok tvivlsomt. Det samme gælder egentlig Bjørn Paulsen, selvom jeg nok er mere lunken ved en forlængelse i hans tilfælde.
              I mine øjne bør vi skabe mest mulig plads til, at Juul-Sandberg, Jenner, Hansborg og til dels Noah Lassen får mulighed for at bevise sig mest muligt i foråret. De tre første har relativt snarlige kontraktudløb, og der skal træffes nogle beslutninger om, hvad der skal ske med dem. Jeg forlængede gerne Hansborgs kontrakt med et enkelt år i det mindste.

Målmænd:
              Viljar Myhra
              Martin Hansen

Ikke behov for de store ændringer. Hvis Martin Hansen fortsat er tilfreds med en rolle som 2. målmand, så kan vi fint tage det setup med i Superligaen.

Forsvar:
              Nico Mickelson
              Marcus McCoy
              Gustav Grubbe
              Leeroy Owusu
              James Gomez
              Bjørn Paulsen
              Julius Berthel Askou
              Yaya Bojang?

Det er hér, vi har og får allerstørst behov for udskiftning og forstærkning. Hvis Slotsager ikke vil forlænge – hvilket det ikke ligefrem ligner – så mangler vi en langtidsholdbar styrmand i det centrale forsvar. Den rolle kan Bjørn Paulsen til nød løse frem til sommer, men idéelt set får vi allerede nu en kapacitet ind på den plads, som kan være en toneangivende midterforsvarer i en del sæsoner. På sin vis så jeg gerne Christian Vestergaard, men skadeshistorikken skræmmer, og jeg er ikke sikker på, om han kan tage det sidste skridt, selvom jeg altid har set et stort lys i ham. I virkeligheden er der nok brug for en markant stærkere profil. Personligt er jeg heller ikke så vild med James Gomez, men vi har papir på hinanden længe endnu. Hvis Ivancevic vil forlænge, så satser jeg hellere på ham end Bjørn Paulsen i Superligaen, men det bør være med den nye mand og Gomez som startere, og så må Ivan kæmpe med Askou om 3./4. valg. Krogh virker heller ikke til for alvor at stole på Ivancevic.
              Venstre back er det helt store spørgsmål. Mickelson har selvfølgelig gjort det glimrende i 1. division, men jeg er nok ikke formand for fanklubben sådan helt generelt. Jeg synes, Owusu er en bedre spiller, må jeg indrømme, men Mickelson må hjertens gerne blive – på højre back. Men venstre back skal løses før eller siden, og det er ikke Nico, der er løsningen. Jo før, jo bedre. Grubbe som back-up over det hele.

Midtbane:
              Jakob Bonde
              Tom Trybull
              Markus Jensen
              Max Ejdum
              William Christian Martin
              Nikolaj Juul-Sandberg
              Gustav Grubbe
              Noah Lassen?
              Ny kanon makker?

Igen: Hvis Manneh ikke forlænge, så skal han ned i hierarkiet. I det hele tager synes nok egentlig, at vi bør skille os af med ham. Han er en okay spiller, men slet ikke dygtig nok til at tage så meget spilletid fra egne talenter. Særligt i et forår, hvor jeg stadig vil mene, at vi har en oplagt mulighed for at se, om nogle af de unge kan tage nogle stormskridt, eller om fx Jenner og Juul-Sandberg skal søge andre græsgange. Bonde og Trybull er bundrutinerede spillere, og Ejdum spiller som én. Selvfølgelig afhænger en del også af formation, men der burde være tilstrækkelig kvalitet til, at den midtbane rykker komfortabelt op, selvom der måske kommer lidt flere udsving.
              På den længere bane vil jeg mene, at den centrale midtbane har brug for en større og stærkere profil end Bonde eller Trybull. Hvis den rette spiller byder sig til vinter, så skal man selvfølgelig slå til og få spillet makker ind over foråret. Men her er der altså mulighed for, at den profil kan komme fra egne rækker. Der er en del spændende unge spillere, så det skal imo være en no brainer, hvis vi skal hente ind udefra her til vinter. Situationen kan være en anden til sommer, hvis de unge ikke har løftet opgaven tilstrækkeligt.

Angreb:
              Luca Kjerrumgaard
              Max Fenger
              Markus Jensen
              William Christian Martin
              Elias Hansborg-Sørensen

Angrebet er lidt tricky. Det afhænger som midtbanen meget af, hvilken formation vi kommer til at spille. Både Jenner og William Martin kan jo også gøre sig på midtbanen, ligesom Fenger og Hansborg også kan i et vist omfang. Umiddelbart er det her, vi virker tyndest besat, men det er også her, synes jeg, vi har mest uforløst potentiale. Jeg har ikke den store forkærlighed for Don Deedson. Ligesom med James Gomez synes jeg, han er en frustrerende fodboldspiller. I virkeligheden har jeg nok lyst til, at vi kunne sælge ham til vinter. Det kommer helt sikkert ikke til at ske, da hans salgspris formentlig kun vil stige, og vi har kontrakt på ham længe endnu. Jeg ærgrer mig bare over, at han står lidt i vejen for fremtiden. Både de unge spillere i truppen nu, og så også den klare offensive forstærkning, vi får brug for i fremtiden. Det ender givetvis med, at han bliver solgt til sommer, og så henter vi forhåbentlig en klar forstærkning, hvis ikke de unge har overbevist. Det kan jeg sådan set godt leve med, selvom jeg ville ønske, der var flere minutter til Hansborg, Jenner og William Martin i stedet for til Deedson.
              Fra sommer skal vi også have lyst den udfordring, der hedder angrebsreserve. Fenger har løst den, dog relativt dårligt, og han er formentlig fortid til sommer. Uanset hvad får vi nok brug for en angrebsreserve. Et drømmebud kunne være Asbjørn Bøndergaard, men han er formentlig for dyr og er formentlig også for god til at være reserve, selvom det hedder Superliga. Hvis Adamsen skal på udflugt, så får han nok chancen i SIF. Men ellers en virkelig spændende spiller.

Ud: Slotsager, Manneh, Bojang, Selvén, McCoy (lån) og evt. Deedson og Ivancevic.

Centerforsvarer
              Venstre back
              Central midtbane
              Kantspiller
              Angriber

En helt afgørende overordnet præmis er også, at de spillere, der hentes ind, er af det rette mindset. Kulturen er stadig skrøbelig og under opbygning. Indkøbene skal understøtte og fremme kulturen og ikke udfordre den. Lidt spice i en gruppe kan være en rigtig positiv ting, men OB har i årevis stået på et alt for porøst fundament, så man skal virkelig være påpasselig med at rokke for meget ved båden.

Vi kommer formentlig slet ikke til at så megen trafik ud af Ådalen, men det ville jeg faktisk håbe. Og alt det her i øvrigt lavet lidt uden det store kendskab til, hvad der ellers rører sig på U17 og U19, og jeg tager forbehold for alle vanvittige fejlslutninger, der måtte være i min analyse - og det er sikkert en del. Lige dele ønsketænkning og Football Manager.
              Fedt indlæg og ved hurtig læsning enig. To pkt.

1) der skal hentes spillere til det korrekte system og måde man ønsker at afvikle kampe - har man fået det afklaret?
              2) ovennævnte fem tilgange er ud fra en forudsætning om at OB ikke sælger spillere .. gør man det og det er vel ikke urealistisk, så skal der også hentes erstatninger ind for dem ..

Så med et sted mellem 5-8 tilgange før OB er Superliga klar, så kan det ikke undgås at der SKAL ske noget i vinterens vindue uagtet at det er svært m.v.

Og husk så på at der snart skal spilles 2x5 kampe mod de øvrige top6 hold og der er det ikke sikkert at man vader igennem med lige så godt et snit som i grundspillet.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

1) der skal hentes spillere til det korrekte system og måde man ønsker at afvikle kampe - har man fået det afklaret?
                2) ovennævnte fem tilgange er ud fra en forudsætning om at OB ikke sælger spillere .. gør man det og det er vel ikke urealistisk, så skal der også hentes erstatninger ind for dem ..

Så med et sted mellem 5-8 tilgange før OB er Superliga klar, så kan det ikke undgås at der SKAL ske noget i vinterens vindue uagtet at det er svært m.v.

Og husk så på at der snart skal spilles 2x5 kampe mod de øvrige top6 hold og der er det ikke sikkert at man vader igennem med lige så godt et snit som i grundspillet.
                set isoleret på vintervinduet og foråret ud - så er der reelt ingen grund til at gøre noget. Truppen er stærk nok. MEN handler man ikke nu så kommer man til at skulle lave alt for meget til sommer - man vil endnu engang skubbe problemerne foran sig. Så få nu taget hul på det - også så der er en større sandsynlighed for at man er bare nogenlunde klar til første kamp engang i juli...

Godt man har forlænget med Ejdum - det er ingen garanti for han spiller her næste sæson, men sandsynligheden er dog steget betragteligt.

Tænker forsvaret bør være 1. prioritet. Slots er væk, lyder som BP går og overvejer om han skal stoppe, Ivan har også udløb. Selv hvis man forlænger med en af dem så skal der hentes en ind. Uden forlængelse så skal der bringes to ind - ville være rart at have foråret til at spille dem ind.
                VB bør også være højt på listen. Nico gør det fint - men syntes også vi igår så at mod bedre hold der er han altså udfordret - så lad os nu få en venstrefodet ind.

Midtbanen skal der også kigges på - men der er vi trods alt så godt dækket ind at den venter jeg gerne med til sommer.

Angrebet bør der også kigges på. Vi så hvor hårdt ramt vi blev af en skade til Luca. Når vi samtidig ved at Fenger med al sandsynlighed er væk til sommer så var det rart om man fik hentet noget ind.

Alternativt kan man "bare" forlænge med Slots og Ivan så har man forsvaret på plads og kan vente med at gøre noget til sommer...

Comment

Enig i at forsvaret er det mest presserende frem mod næste sæson, og lige her vil rettidig omhu imo. være alfa og omega. Det ville være et kæmpe plus hvis det forsvar der skal spiller for os når den står på superliga i 25/26 også er det forsvar der spiller os tilbage i superligaen til foråret. Der har været for mange sæsoner hvor vi har skulle spille et nyt forsvar sammen i august/september, mega uholbart, og det vil dælme være sårbart ved en retur til superligaen hvor det at komme godt for land vil få afgørende betydning. Så vær nu proaktive i det kommende transfervindue Troels. En venstreback for NM samt en forlængelse med Slotsager eller en ny markant profil. Derudover så jeg gerne en forlængelse af Ivan, er helt tryg ved ham som 3. valg.

Skal vi have en ny 8er ville jeg ikke være ked af at bytte Klynge for Manneh. Klynge er imo. en bedre 2-vejs spiller, bedre i duellerne og med en større motor. Teknisk og pasningsmæssigt er Manneh nok bedre, men der er masser af bold i Klynge og profilmæssigt synes jeg han passer bedre til vores nuværende spillestil end Manneh. Han har igennem flere sæsoner vist sig konkurrencedygtig på et top6 hold så at folk sætter spørgsmålstegn ved hans niveau forstår jeg ikke. Men bevares, kan man få et endnu bedre navn ville det også være dejligt.
                  Der hvor Klynge ikke vil kunne erstatte Manneh er som gardering på 6eren, her kan Manneh agere tilfredsstillende gardering for Trybull, også i superligaen, og Trybull kommer næppe til at gå en sæson uden karentæne eller skavanker. Som jeg ser det kan hverken Bonde, Ejdum eller en eventuel Klynge kunne udfylde 6eren for os i Superligaen, og vi skal have 2 dygtige 6ere i truppen.

Jeg synes de offensive pladser er svære nu hvor det ligner at vi primært spiller diamant uden egentlige kantet. Det kan gøre vejen til et gennembrud for Markus Jensen længere, men han må holde snuden i sporet. William skal nok få massere minutter og en forlængelse med Hansborg så jeg også gerne.
                  Don D. så jeg gerne at vi lavede et pænt salg på og Fenger bliver aldrig den store profil som man håbede, så fint at sende ham videre.
                  Det vil åbne op for en dygtig 9er særligt når Luca kan blive svær at holde på. Jay-Roy Grot eller Wahid Faghir til toppen kunne være spændende, men måske urealistiske og ikke uden risiko.
                  Last edited by stonebear; 10-11-2024, 15:46.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Million dollar questions, og det er jo, hvis du spørger mig, den absolut vigtigste opgave, at få retning og ambitioner på plads, men det har jeg vist ævlet rigeligt om. Og ja, det er selvfølgelig med det forbehold, at der også kan komme bud på spillere, vi gerne vil beholde, som vi ikke kan afslå.
                    Og ja, holdet vil givetvis være svækket, hvis man siger farvel til relativt profilerede spillere som Manneh, Deedson, Slots eller Ivancevic, men det er jo så en del af kalkulen. Vi vil være dårligere stillet, og modstanden vil blive hårdere i oprykningsspillet, men vi burde stadig have tilstrækkelig med kvalitet til, at vi kan rykke relativt komfortabelt op.

mbhp: Ja, så kortfattet kan man også skrive mit indlæg .

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

Målmænd:
                      Viljar Myhra
                      Martin Hansen

Forsvar:
                      Nico Mickelson
                      Marcus McCoy
                      Gustav Grubbe
                      Leeroy Owusu
                      James Gomez
                      Bjørn Paulsen
                      Julius Berthel Askou
                      Yaya Bojang?

Midtbane:
                      Jakob Bonde
                      Tom Trybull
                      Markus Jensen
                      Max Ejdum
                      William Christian Martin
                      Nikolaj Juul-Sandberg
                      Gustav Grubbe
                      Noah Lassen?
                      Ny kanon makker?

Angreb:
                      Luca Kjerrumgaard
                      Max Fenger
                      Markus Jensen
                      William Christian Martin
                      Elias Hansborg-Sørensen

Centerforsvarer
                      Venstre back
                      Central midtbane
                      Kantspiller
                      Angriber

Super indlæg .. jeg kan også sagtens se Klynge i OB hvis han er interesseret (det er der ikke specielt meget der tyder på), men han må være på radaren ved TB og co som erstatning for Manneh hvis hvis han vil videre, men det skal jo også være sådan at Klynge skubber W.Martin eller Jenner og andre længere ned i hierakiet og han vil slet ikke kunne leve med en plads som "ikke starter".

https://campo.dk/2024/07/31/silkebor...-at-forlaenge/
                      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Super indlæg .. jeg kan også sagtens se Klynge i OB hvis han er interesseret (det er der ikke specielt meget der tyder på), men han må være på radaren ved TB og co som erstatning for Manneh hvis hvis han vil videre, men det skal jo også være sådan at Klynge skubber W.Martin eller Jenner og andre længere ned i hierakiet og han vil slet ikke kunne leve med en plads som "ikke starter".

https://campo.dk/2024/07/31/silkebor...-at-forlaenge/
                        altså leger vi med tanken; Manneh forlænger ikke - og Klynge signes. Spiller vi fortsat mede 4 på midten i en diamant så tænker jeg Klynge går direkte ind. Jenner kan jeg ikke se på midten og Martin er stadig meget ung så tænker ikke han er at regne for starter endnu.

Men uanset - godt med noget konkurrence, selvf vil en Klynge (eller hvem ellers man henter) skulle være god nok til at starte - ikke bare fyld der skal hentes. Men de skal også gøre sig fortjent til pladsen - og så vil det stadig være rart om vi har noget at skifte med. Med 4 centrale på midten - så har vi ikke meget at rotere med hvis en spiller skal have en pause efter 70 min, eller ved skader og karantæner.

Så formationen er også noget man skal have gjort op med hvad man vil; 4-3-3 så mangler vi kanter. 4-4-2 med diamant så vil jeg hellere have en ekstra 6'er/8'er frem for en kant spiller.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså leger vi med tanken; Manneh forlænger ikke - og Klynge signes. Spiller vi fortsat mede 4 på midten i en diamant så tænker jeg Klynge går direkte ind. Jenner kan jeg ikke se på midten og Martin er stadig meget ung så tænker ikke han er at regne for starter endnu.

Men uanset - godt med noget konkurrence, selvf vil en Klynge (eller hvem ellers man henter) skulle være god nok til at starte - ikke bare fyld der skal hentes. Men de skal også gøre sig fortjent til pladsen - og så vil det stadig være rart om vi har noget at skifte med. Med 4 centrale på midten - så har vi ikke meget at rotere med hvis en spiller skal have en pause efter 70 min, eller ved skader og karantæner.

Så formationen er også noget man skal have gjort op med hvad man vil; 4-3-3 så mangler vi kanter. 4-4-2 med diamant så vil jeg hellere have en ekstra 6'er/8'er frem for en kant spiller.
                          Der skrives meget om Klynge - jeg er sådan set enig i, at han er en meget dygtig superligaspiller, men i går nævntes det fra kommentator til Sif´s superligakamp at man ikke forventede Klynge på banen mere før jul - han er altså skadet - og virker derfor ikke som et oplagt køb i vinterpausen - måske til sommer.
                          I min verden er centerforsvaret helt afgørende og vi bør bruge mange penge på en markant forstærkning der - så har vi noget der ligner en akse op centralt i banen som har kvalitet - men uden en forstærkning i centerforsvaret ser vi til gengæld meget sårbare ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Der skrives meget om Klynge - jeg er sådan set enig i, at han er en meget dygtig superligaspiller, men i går nævntes det fra kommentator til Sif´s superligakamp at man ikke forventede Klynge på banen mere før jul - han er altså skadet - og virker derfor ikke som et oplagt køb i vinterpausen - måske til sommer.
                            I min verden er centerforsvaret helt afgørende og vi bør bruge mange penge på en markant forstærkning der - så har vi noget der ligner en akse op centralt i banen som har kvalitet - men uden en forstærkning i centerforsvaret ser vi til gengæld meget sårbare ud.
                            For en god ordens skyld vil jeg gerne lige understrege, at jeg kun nævnte Klynge, fordi jeg syntes, han blev undervurderet. Er næppe aktuel af de årsager, du nævner, og så kan jeg heller ikke se, hvorfor OB skulle være attraktiv for ham i øjeblikket.

Comment

Enig.
                              I min verden skal man forsøge at klemme hver en krone ud af et salg på Slotsager og Ivan her til vinter mm de for forlænger. De penge skal bruges til at hente noget rigtig god kvalitet. Gerne 2 centrale forsvarsspillere som sammen med Gomez,Bjørn og Julius kører foråret igennem.
                              Der skal desuden hentes en vb også uanset om Nico forlænger eller ej

Vi kan simpelthen ikke spilde et halvt år med spillere som smutter til sommer alligevel. De må bare bestemme sig. Kan de ikke det må vi tage beslutningen for dem.
                              Jeg bliver fuldstændig SINDSSYG hvis man til sommer står med 3 nye i bagkæden

Comment

Klynge blev bragt op - vel primært fordi han er tidligere OB'er - og kontraktfri til sommer.

Jeg kan ikke se han er et emne, og slet ikke her til vinter. Hvorfor skulle OB gå ud og bruge penge på at hente til en position hvor vi er ok dækket ind? Fra sommer af - jo hvorfor ikke. Men tror han er mere interesseret i et udenlandseventyr, så reelt set er han ikke en mulighed.

Og ellers helt enig med dig - centerforsvaret er der man bør starte. Få solgt Slots næsten uanset hvad man får for ham - få lukket sagen og få ham sendt udenlands og så bring noget nyt ind - så de er klar til efter sommerferien.

Comment

Working...
                                X