Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg kan ikke se at vi skulle være bedre eller dårligere end Vejle,Lyngby,SdJ og Aab. Så jeg er sådan set enig med ham. Vi ville spille med om de pladser

Men det er jo ikke der vores SL budget siger vi skal være. Det er jo PINLIGT at Viborg,Silkeborg og Randers overmatcher os på næsten alle parametre med det halve budget, Og AGF er laaaaangt foran os med kun 15-20 mill kroner mere mellem hænderne.
    Jeg griner af Man U hver weekend når de kan være så ringe med det budget de har.. Lige indtil jeg kommer i tanke om at jeg selv lever i det stribede helvede
    ja - men det er jo desværre realiteterne efter mange års manglende ambitioner/vilje/evne

Jeg syntes jo det spændende bliver hvordan vil vi så bringe os foran de klubber igen. År et tilbage handler om at etablere sig igen - ikke for alvor komme i farer...placering er for mig lidt ligegyldig det første år. Men den bliver jo ikke ved med at gå og på sigt skal vi være bedre end de tre midtjyske klubber du nævner

Comment

Vi har næste møde om 3-4 uger. Men jeg er ikke afklaret med(i mit hoved) om sådan noget skal diskuteres i sådan et forum
      Jeg er med på at man kan dreje enhver samtale rundt så det passer ind i ens narrativ, men tror umiddelbart ikke at det er noget jeg ville bringe op som et punkt på dagsordnen.
      Men hvis samtalerne passer til emnet her er det helt sikkert et eksempel jeg ville bringe op da emnet personligt ligger mig meget på sinde.
      Forstår jeg godt. Jeg tror, at mange fans vil sidde med en følelse af, at klubben - altså diverse ledere, ejeren er jo tavs som graven - ofte tale udenom i en latterlig høj grad.

Sig tingene ærligt og direkte. Det sætter mange pris på. Også ved trælse budskaber.

Skulle det passe ind kan i jo nævne det. For mig er det OB-identitet- og kultur at sige tingene direkte. Det har OB bevæget sig langt væk fra.

Edit: SK synes jeg modsat er ret god til at sige tingene med uvant ærlighed. Det er værdsat!
      Last edited by Jungledyret; 31-10-2024, 13:17.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ja - men det er jo desværre realiteterne efter mange års manglende ambitioner/vilje/evne

Jeg syntes jo det spændende bliver hvordan vil vi så bringe os foran de klubber igen. År et tilbage handler om at etablere sig igen - ikke for alvor komme i farer...placering er for mig lidt ligegyldig det første år. Men den bliver jo ikke ved med at gå og på sigt skal vi være bedre end de tre midtjyske klubber du nævner
        De tre midtjyske klubber har alle bedre stadion og træningsfaciliteter end vi har - hvis vi skal forbi dem skal der jo udvikles et eller andet - og det ser jeg ikke mange tegn på vilje til. Det er en konstant stoleleg med Odense Kommune for selv at slippe billigst muligt, hvilket betyder at vi langsomt men sikkert falder bagud - fordi man ikke handler.
        Hvis kulturprojektet skal handle om virkeligheden er I da nødt til at italesætte disse problemer - ellers bliver I gidsler i endnu en skueproces tilrettelagt af spin folkene efter min subjektive mening.

Comment

Jeg kan ikke se at vi skulle være bedre eller dårligere end Vejle,Lyngby,SdJ og Aab. Så jeg er sådan set enig med ham. Vi ville spille med om de pladser

Men det er jo ikke der vores SL budget siger vi skal være. Det er jo PINLIGT at Viborg,Silkeborg og Randers overmatcher os på næsten alle parametre med det halve budget, Og AGF er laaaaangt foran os med kun 15-20 mill kroner mere mellem hænderne.
          Jeg griner af Man U hver weekend når de kan være så ringe med det budget de har.. Lige indtil jeg kommer i tanke om at jeg selv lever i det stribede helvede
          Well .. samme (men) decimerede trup rykkede ned sammen med Hvidovre så man var i hvert fald ikke bedre end Vejle og Lyngby (læs lige det igen) .. er man så bedre end SDJ og AAB? Forhåbentligt men .. tro, håb og kærlighed rykker desværre ikke så meget selvom man skal tro, tro, tro på sagen ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

De tre midtjyske klubber har alle bedre stadion og træningsfaciliteter end vi har - hvis vi skal forbi dem skal der jo udvikles et eller andet - og det ser jeg ikke mange tegn på vilje til. Det er en konstant stoleleg med Odense Kommune for selv at slippe billigst muligt, hvilket betyder at vi langsomt men sikkert falder bagud - fordi man ikke handler.
            Hvis kulturprojektet skal handle om virkeligheden er I da nødt til at italesætte disse problemer - ellers bliver I gidsler i endnu en skueproces tilrettelagt af spin folkene efter min subjektive mening.
            Hvor meget har de tre klubber selv betalt af deres stadion og træningsfaciliteter?
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Meget enig. Mega træls at MD kun holder mikrofonen på den med at det er dyrt at være i 1.div og ikke udfordrer ham på de argumenter du også kommer med. De er jo så åbenlyse for os der bare følger lidt med i OB.
              Men “facts” er at OB havde et transferoverskud på 15-18 mill i sommervinduet alene og vel har skåret lønbudgettet med 25%(omkring 15 mill). Dette holdt med at der kommer ca 10 mill i faldskærmspenge burde være nok til at man holder skindet på næsen i en nedrykning

Det er direkte PINLIGT at høre TB nævne “alle” de investeringer der er lavet i den sidste tid uden lige at OK betalte det meste af hybridbane og omklædningsrummet på stadion.. PINLIGT….
              Fuldstændig enig.
              Du kan se det, jeg kan se det, mange kan se det, men der er åbenbart en gruppe der æder alt råt hvad TB siger.
              Der foregår simpelthen så meget i OB som er pinligt. Og det har ikke ændret sig efter TB kom til klubben.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Well .. samme (men) decimerede trup rykkede ned sammen med Hvidovre så man var i hvert fald ikke bedre end Vejle og Lyngby (læs lige det igen) .. er man så bedre end SDJ og AAB? Forhåbentligt men .. tro, håb og kærlighed rykker desværre ikke så meget selvom man skal tro, tro, tro på sagen ..
                Syntes ikke man kan gøre det sådan op. Men det kan man jo diskutere til døde uden at komme videre. Hvis man kunne sætte følgende hold næste sæson(også dem med udløb) ville de ikke være dårligere stillet end de 4 nævnt

Myhra
                Owusu Slot Gomez Nico
                Trybull
                Manneh Bonde
                Ejdum
                Fenger Luca

Men der vil selvfølgelig ske noget udskiftning og forhåbentlig noget forstærkning også

Comment

Nico og OB i dialog om forlængelse. :-)
                  https://www.tv2fyn.dk/odense/aftale-...XjW3cre5uW-ydg
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    go spiller - kan dække begge backs, erfaring - forlæng gerne med ham.

Men det må ikke være på bekostning af en venstrebenet back - den går ikke når vi kommer tilbage i suppen

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Ville være fint. Så skal der bare en god fuldblods vb ind også. Så kan Nico,Owusu og den nye slås om de 3 pladser. Det ligner at der går noget tid med McCoy

Comment

Ville være fint. Så skal der bare en god fuldblods vb ind også. Så kan Nico,Owusu og den nye slås om de 3 pladser. Det ligner at der går noget tid med McCoy
                        og vi har en lang aftale med ham - lad os nu få sendt sådan en spiller på leje ophold. Tænker også Grubbe skal gøre op med sig selv om han vil fortsætte som en sub der kan smides ind lidt over det hele

Comment

og vi har en lang aftale med ham - lad os nu få sendt sådan en spiller på leje ophold. Tænker også Grubbe skal gøre op med sig selv om han vil fortsætte som en sub der kan smides ind lidt over det hele
                          Han har ihverfald undersøgt andre muligheder i sommers. Super flink fyr. Men ved ikke om han nogensinde bliver god nok. Tænker en tur til Norge ville være godt for ham

Comment

Han har ihverfald undersøgt andre muligheder i sommers. Super flink fyr. Men ved ikke om han nogensinde bliver god nok. Tænker en tur til Norge ville være godt for ham
                            det er jo det - og han skal jo også tænke på egne muligheder - kan da ikke forestille mig han er tilfreds med at ende som fast indskifter. For OB er det jo for så vidt fint nok - men håber da også de hjælper deres egne videre.

Comment

det er jo det - og han skal jo også tænke på egne muligheder - kan da ikke forestille mig han er tilfreds med at ende som fast indskifter. For OB er det jo for så vidt fint nok - men håber da også de hjælper deres egne videre.
                              Det er i hvert fald ikke mange der vil være tilfreds med. Han har dog en glimrende mulighed for at blive en kulturbærer og forgangsmand for den indstilling man gerne vil have i OB .. ydmyghed og hårdt arbejde med hjertet på rette sted. Jeg vil være godt tilfreds med en forlængelse med Grubbe hvis han kan acceptere situationen.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Syntes ikke man kan gøre det sådan op. Men det kan man jo diskutere til døde uden at komme videre. Hvis man kunne sætte følgende hold næste sæson(også dem med udløb) ville de ikke være dårligere stillet end de 4 nævnt

Myhra
                                Owusu Slot Gomez Nico
                                Trybull
                                Manneh Bonde
                                Ejdum
                                Fenger Luca

Men der vil selvfølgelig ske noget udskiftning og forhåbentlig noget forstærkning også
                                Det er jo din måde at vurdere tingene på :-)

Jeg ved godt at de unge er blevet et år ældre og mere erfarne men principielt kunne SK jo stille med det hold i sidste sæson med undtagelse af Bonde men havde så både Haji og Sven til rådighed og for et år siden var deres motivation ikke blevet ødelagt ..

I bedste fald et Myhra, Owusu, Gomez, Trybull, Bonde, Ejdum og Luca her i næste sæson .. Det er min. fire til start11 der skal hentes og det skal jo være markante forstærkninger hvis man vil konkurrere i SL.
                                Skulle nogen af ovennævnte blive solgt for at få bare lidt penge ind så skal de også erstattes.
                                Der er i alt seks med kontraktudløb så der skal hentes to til bænken eller allerhelst yderligere forstærkninger … der er mig bekendt ikke nogen der står på spring fra akademiet og der er flere der kom fra akademiet der endnu ikke spiller - det vil nok blive FOR tyndt med flere fra akademiet.
                                Og hvis der er nogen der kom fra akademiet der skal lejes ud, skal de også erstattes ..
                                Der skal ske meget på transferfronten og jeg kunne godt brænde sammen hvis TB undskylder sig endnu engang med at det er svært i 1. div. Det er kortene han har fået og accepteret, så må han spille dem. “If you snooze, you loose” og OB har den ondelyneme sovet længe .. der er ingen grund til at vente til sommer. Nu med SK sørge for at OB har så stort et forspring at potentielle tilgange kan se at det er 4-5 mdr. i 1. div. og så SL fra sommer.
                                De der ikke har forlænget inden nytår må man begynde at se bort fra i foråret og få spillet nye ind.

Comment

Working...
                                X