Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

selv om jeg bestemt ikke er TBs største fan - så er jeg ikke i tvivl om det er noget af en kapacitet vi har fået tilknyttet.

MEN jeg tror altså du kunne have sat hvilken som helst sportsdirektør til at gøre det arbejde han har gjort i sommers. "Sammensat" en trup - han har hentet én spiller...
    ryddet op - ja, men det tog da også sin tid - syntes ikke der var noget imponerende i de salg han lavede og endte jo med at skulle betale sig ud af de sidste (noget alle jo vidste ville ske)

Imponerende for mig er det at det næsten er det samme hold som sidste sæon man har fået til at fungere så meget bedre sammen - dét er godt arbejde.
    Det kan godt være mange andre kunne have gjort det samme, men jeg synes bare ofte vi i flere vinduer er brændt inde med spillere som Mucolli, Alexander Juel Andersen, Mustafic, Lieder, Opondo osv. Spillere som ikke bringer os nogen vegne, men optager en plads i truppen i en længere periode. Denne gang er vi så godt som kommet i mål, så der ryddet ud og der bør være plads i budgettet til at tilføje kvalitet.
    Og nej, han lavede ingen salg der fik os til at stå med åben mund og polypper, men det havde dælme også været flot ovenpå en nedrykning.

Enig i det sidste. Det er en harmonisk trup, som kæmper for hinanden og striwerne på trøjen. Bredden mangler lidt kvalitet, men det er mere end tilstrækkeligt ift den række vi spiller i.

Comment

hvis TB har vist at en forlængelse ikke lå i kortene - så er det da, i mine øjene en fejl af de større ikke at lave salget. Det er den del jeg ganske simpelthen ikke forstår - ja vi har været fint besat på de bagerste positioner - men jo ingen grund til en af de pladser på bænken skulle indtages af slotsager.

det er klart der også er en anden part her - det kan være Slotsagers lejr har talt med to tunger - og gået hårdt efter et frit skifte - og dermed reelt gjort et salg umuligt.

Det er alt sammen spekulationer - og vi forsøger jo i et eller andet omfang at få det til at give mening.
      Det er jo så spørgsmålet om han har det. Buddet på Slots kom jo ret kort tid efter TB blev ansat, hvor han, som udtalt, hellere ville gå efter en forlængelse med ham.

Men ja, det er spekulationer. Det er svært at vide hvad der helt præcist er sket.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Rettidig omhu ville have været i sommer 23 for mig. Vinter 23/24 lugtede det ja allerede meget som krise. Og sådan et stortalent skulle sikres mindst 2 år før kontraktudløb. Mit gæt er at det tidligere ville have været lettere at skrive forlængelse med en pæn option man ville lade gå ham til udlandet for for eks.. Men det er selvfølgelig kun et gæt, er selvfølgelig afhængigt hvad Slotsager ville dertid.
        Jeg tror egentlig heller ikke det var så langt fra sommeren, uden jeg dog ved noget med sikkerhed. Da vi trådte ind i efteråret afviste Slots i hvert fald et tilbud som han havde fået tidligere. But who knows. Det er allerede lang tid siden og.... ja... nu er det nok for sent ja.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det der er da en sørgelig kommentar. Jeg forholder mig da til andres meninger (måske med lidt kant), men prøver altid at ramme bolden, ikke personen

Ingen skal opgive noget, men føler ikke at TB har flyttet eller kommer til at flytte noget som helst !

Skal nok uddybe det i næste uge i mellemtiden er du meget velkommen til at skrive, hvad der er sket af positive ting under TB
          Nej, det sørgelige er dine altid barnlige kommentarer, som f.eks. at folk forguder TB. Det har intet at gøre med at ramme bolden eller forholde sig til andres mening, det er bare pjank og useriøst.

Ja, og I næste uge uddyber du så lige præcis ingenting, ligesom de andre gange du lige skulle bruge 3-4-5 dage på at svare.
          Du behøver som heller ikke uddybe, det står mere end klart hvad din holdning er.

Under TB er der blevet skabt et hold.
          TB skal ikke ud og rydde op efter sig selv til sommer.
          Vi kan bygge på i de kommende vinduer, og ikke bygge om eller rive ned.
          Der er som mange positive ting og vinkler ved situationen i OB, trods det hele ikke er lige godt og konkurrencen "kun" er 1. Division.
          Det ser bestemt lysere ud end under forgængeren, men der bliver da helt sikkert også meget arbejde og forventninger fremover. Det bliver ikke nemt. Men en grund til at være sort seer, den findes ikke rigtigt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

De arbejder godt sammen mod hold der er væsentligt ringere end de hold de mødte i sidste sæson.
            Er bange for at denne sæson ikke ville være meget bedre end sidste sæson hvis OB stadig spillede SL.

Der var også enkelte lyspunkter i sidste sæson - der er også rædderlige kampe i denne .. uagtet at mange kampe er vundet er flere nogen man kunne have mistet point i ..
            altså det er klart at det det hedder 1 division spiller en stor rolle. Men alene det der er kommet en markant bedre stemning på holdet er et kæmpe plus.

Men der er jo ingen der forestiller sig at vi klare os med det nuværende hold i superligaen - der skal ske en hel del.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Det kan godt være mange andre kunne have gjort det samme, men jeg synes bare ofte vi i flere vinduer er brændt inde med spillere som Mucolli, Alexander Juel Andersen, Mustafic, Lieder, Opondo osv. Spillere som ikke bringer os nogen vegne, men optager en plads i truppen i en længere periode. Denne gang er vi så godt som kommet i mål, så der ryddet ud og der bør være plads i budgettet til at tilføje kvalitet.
              Og nej, han lavede ingen salg der fik os til at stå med åben mund og polypper, men det havde dælme også været flot ovenpå en nedrykning.

Enig i det sidste. Det er en harmonisk trup, som kæmper for hinanden og striwerne på trøjen. Bredden mangler lidt kvalitet, men det er mere end tilstrækkeligt ift den række vi spiller i.
              men jeg ved ikke om vi decideret har været "brændt inde med" de nævnte spillere - tror ikke man på samme måde har gået efter at rydde op tidligere - også en markant forskel på om det er "fyld" men som ellers træner og ikke ligefrem forpester omklædningsrummet.

TB skulle rydde ud i truppen - og det lykkedes han med, han har for mig at se gjort det godt. Ikke imponerende. Skulle det være imponerende ville jeg mene Rami skulle have været solgt bedre - og før. Trybull sagen trak også lige rigeligt ud. Slotsager sagen skulle have været løst, og så mener jeg stadig han skulle have begyndt på at bringe lidt flere folk ind allerede i august.

Men det var et vindue - og en god start. Lad os se hvordan det udvikler sig nu til januar.

Comment

I TV2 Fyns seneste artikel om OB intervieves Troels Bech af Martin fra SFÅ, her nævner TB at "det er dyrt at være i 1.dvivision" som en del af forklaringen på manglende oprustning på både faciliteter og spillere - det er jo decideret spin af den klassiske OB kategori. Der er sparet betydelige lønkroner på spillertruppen, der er solgt for mere end der er købt, det var Odense Kommune som betalte væsentlige dele af omklædningsrummene ( i øvrigt pinligt at hive dem frem når der tales om AGF, Viborg, Brøndby og FCM´s investeringer) , der modtages kompensationspenge fra tv puljen i år 1 efter nedrykning, billetpriserne er opretholdt og tilskuertallet er ikke faldet dramatisk, EA udtalte "vi kører med samme budget. Faktum er at der spares big time - og at ejerskabet ikke investerer mere end det absolut nødvendige i ly af de fabelagtige resultater en tynd trup hidtil har leveret.
                Pointen er - hvis vi igen vil være andet end bundhold i superligaen er det tiden at få pengepungen frem - ellers er de næste som løber fra os uden mulighed for at indhente dem Randers, Viborg og Silkeborg gruppen - de øverste kan vi ikke længere se baglygterne af i horisonten.
                Der skal investeres i Stadion, træningsanlæg, administrativt set up og spillertrup - det er dyrt ja - men langt mindre byer med tættere beliggenhed til konkurrenter end os kan løfte det - så nu må ejerskabet få fingeren ud eller udbyde klubben til salg til nogen som vil investere i fremtiden - ellers er fremtiden Nordic Bet ligaen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det er jo så spørgsmålet om han har det. Buddet på Slots kom jo ret kort tid efter TB blev ansat, hvor han, som udtalt, hellere ville gå efter en forlængelse med ham.

Men ja, det er spekulationer. Det er svært at vide hvad der helt præcist er sket.
                  det klart det ved vi ikke. Men så tænker jeg da det er noget man for afklaret ret hurtigt...et af de største talenter i OB i lang tid, under 1 år tilbage, så tager man da lige et kaffemøde med spillerens agent, bare lige for at se om det er helt umuligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                    I TV2 Fyns seneste artikel om OB intervieves Troels Bech af Martin fra SFÅ, her nævner TB at "det er dyrt at være i 1.dvivision" som en del af forklaringen på manglende oprustning på både faciliteter og spillere - det er jo decideret spin af den klassiske OB kategori. Der er sparet betydelige lønkroner på spillertruppen, der er solgt for mere end der er købt, det var Odense Kommune som betalte væsentlige dele af omklædningsrummene ( i øvrigt pinligt at hive dem frem når der tales om AGF, Viborg, Brøndby og FCM´s investeringer) , der modtages kompensationspenge fra tv puljen i år 1 efter nedrykning, billetpriserne er opretholdt og tilskuertallet er ikke faldet dramatisk, EA udtalte "vi kører med samme budget. Faktum er at der spares big time - og at ejerskabet ikke investerer mere end det absolut nødvendige i ly af de fabelagtige resultater en tynd trup hidtil har leveret.
                    Pointen er - hvis vi igen vil være andet end bundhold i superligaen er det tiden at få pengepungen frem - ellers er de næste som løber fra os uden mulighed for at indhente dem Randers, Viborg og Silkeborg gruppen - de øverste kan vi ikke længere se baglygterne af i horisonten.
                    Der skal investeres i Stadion, træningsanlæg, administrativt set up og spillertrup - det er dyrt ja - men langt mindre byer med tættere beliggenhed til konkurrenter end os kan løfte det - så nu må ejerskabet få fingeren ud eller udbyde klubben til salg til nogen som vil investere i fremtiden - ellers er fremtiden Nordic Bet ligaen.
                    ingen tvivl om det er dyrt at tage turen ned. Men hvor meget har man investeret de sidste 12-13 år? Hvor man jo trods alt lå i superligaen...det er som du siger - ret klassisk OB (og Troels Bechsk) spin

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                      Meget enig. Mega træls at MD kun holder mikrofonen på den med at det er dyrt at være i 1.div og ikke udfordrer ham på de argumenter du også kommer med. De er jo så åbenlyse for os der bare følger lidt med i OB.
                      Men “facts” er at OB havde et transferoverskud på 15-18 mill i sommervinduet alene og vel har skåret lønbudgettet med 25%(omkring 15 mill). Dette holdt med at der kommer ca 10 mill i faldskærmspenge burde være nok til at man holder skindet på næsen i en nedrykning

Det er direkte PINLIGT at høre TB nævne “alle” de investeringer der er lavet i den sidste tid uden lige at OK betalte det meste af hybridbane og omklædningsrummet på stadion.. PINLIGT….

Comment

Tager I den slags med til møderne om klubbens identitet?

Comment

altså det er klart at det det hedder 1 division spiller en stor rolle. Men alene det der er kommet en markant bedre stemning på holdet er et kæmpe plus.

Men der er jo ingen der forestiller sig at vi klare os med det nuværende hold i superligaen - der skal ske en hel del.
                          SK udtaler at MD i en SFÅ podcast at det nuværende hold kan spille med om overlevelser 8-10. plads i Suppen ... det ville jeg godt nok være bekymret for ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                            Tager I den slags med til møderne om klubbens identitet?
                            Vi har næste møde om 3-4 uger. Men jeg er ikke afklaret med(i mit hoved) om sådan noget skal diskuteres i sådan et forum
                            Jeg er med på at man kan dreje enhver samtale rundt så det passer ind i ens narrativ, men tror umiddelbart ikke at det er noget jeg ville bringe op som et punkt på dagsordnen.
                            Men hvis samtalerne passer til emnet her er det helt sikkert et eksempel jeg ville bringe op da emnet personligt ligger mig meget på sinde.

Comment

SK udtaler at MD i en SFÅ podcast at det nuværende hold kan spille med om overlevelser 8-10. plads i Suppen ... det ville jeg godt nok være bekymret for ..
                              Jeg kan ikke se at vi skulle være bedre eller dårligere end Vejle,Lyngby,SdJ og Aab. Så jeg er sådan set enig med ham. Vi ville spille med om de pladser

Men det er jo ikke der vores SL budget siger vi skal være. Det er jo PINLIGT at Viborg,Silkeborg og Randers overmatcher os på næsten alle parametre med det halve budget, Og AGF er laaaaangt foran os med kun 15-20 mill kroner mere mellem hænderne.
                              Jeg griner af Man U hver weekend når de kan være så ringe med det budget de har.. Lige indtil jeg kommer i tanke om at jeg selv lever i det stribede helvede

Comment

hørte jeg godt. Skadesfri trup - så det vel ikke helt utænkeligt det er det leje vi ligger i. Vores helt store problem er jo bredden - og så er det jo netop ikke den her trup vi skal spille med i næste sæson da en del (startere eller lige deromkring) må formodes at smutte.

Comment

Working...
                                X