Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Falk nåede da at forlænge flere gange med OB.
    Emil spillede dog stadig 3 en halv sæson i OB som fast starter.
    Kadrii blev solgt for et 1-cifret beløb, hvor halvdelen af pengene gik til en hedgefond og 25% til Thorborg.
    DH røg for et forholdsvist lavt beløb. 5 mill tror jeg det var.
    En hedgefond ligefrem?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      En hedgefond ligefrem?
      Øøøhhh, den hedgefond har jeg heller aldrig hørt om

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Øøøhhh, den hedgefond har jeg heller aldrig hørt om
        Vidste godt at Thorborg har sponsoreret nogle spillere til klubben og af den årsag skulle have en del af fremtiden salg retur men det var også nyt for mig at det var sammen med en gruppe andre .. kom frem herinde i en tråd for nogle måneder siden .. men tror ikke at det sker via en hedgefond ..

        og det var dig der bragte det på banen men kan huske at jeg kiggede p nogle regnskaber ..

        https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...724#post346724
        Last edited by Plum; 19-10-2024, 23:32.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

          Falk nåede da at forlænge flere gange med OB.
          Emil spillede dog stadig 3 en halv sæson i OB som fast starter.
          Kadrii blev solgt for et 1-cifret beløb, hvor halvdelen af pengene gik til en hedgefond og 25% til Thorborg.
          DH røg for et forholdsvist lavt beløb. 5 mill tror jeg det var.
          Hvad Falk gjorde før den tid kan vel ikke bruges til ret meget. Jeg tænker at han har troet på projektet som ung spiller og forlænget aftalen på samme måde som Tverskov gjorde da han forlængede med 4 år. Det er muligt at Emil var 3œ sæson i OB fortrinsvis som starter, men faktum er jo også at hans sløje knæ forhindrede en aftale med BIF. Kadrii bev solgt for 9 mill. mener jeg og om de penge gik til en hegdefond eller ej aner jeg intet om. Hvis Daniel Høegh blev solgt for 5 mill. i 2015 synes jeg egentlig det er ok set i lyset af han sælges fra en placering som nr. 7 i ligaen foran hold som Hobro, EfB og AGF

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

            Du klapper bare.
            Det er ikke en flok klare profiler, som bærer holdet. Ej heller i Superligaen.
            ... men jo, de skal nok have en lys fremtid for sig. Lad os så se om vi tjener nogle penge på dem her så.
            De var jo heller ikke klare profiler da de var i OB. DH og særligt Emil Larsen fik meget kritik. Christian Sørensen var jo bag i køen efter bedre spillere. Først senere slog han igennem i Viborg. Falk og Kadrii var profiler her i Odense.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Det afhænger 100% af at TB kan få sammensat en trup, der kan få dem til at shine i superligaen. I min optik den altovervejende grund til at så mange potentielle salg/talenter ikke er blevet til det store i OB-sammenhæng. Vel også grunden til at Falk ikke gad blive. Der var jo ingen perspektiver i holdet og setup’et. Så må man videre, når man har hans kvaliteter. Det koster at være så slappe.
              Jeg er meget enig.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Hvad Falk gjorde før den tid kan vel ikke bruges til ret meget. Jeg tænker at han har troet på projektet som ung spiller og forlænget aftalen på samme måde som Tverskov gjorde da han forlængede med 4 år. Det er muligt at Emil var 3œ sæson i OB fortrinsvis som starter, men faktum er jo også at hans sløje knæ forhindrede en aftale med BIF. Kadrii bev solgt for 9 mill. mener jeg og om de penge gik til en hegdefond eller ej aner jeg intet om. Hvis Daniel Høegh blev solgt for 5 mill. i 2015 synes jeg egentlig det er ok set i lyset af han sælges fra en placering som nr. 7 i ligaen foran hold som Hobro, EfB og AGF
                Det kan det da sagtens. De forlængelser han lavede gav jo OB bedre muligheder, på banen samt ar score noget økonomisk.
                Ikke fortrinsvis, men fast. Selvom det gik galt, er vi vel enige om knægten var et af de store talenter den gang vi hentede ham?

                For ikke at trække det ud i alle detaljerne, så mener jeg bare, at vi havde rigtig meget talent i Ådalen, men fik alt for lidt ud af det, resultater som økonomi. Jeg kan slet ikke se det kan diskuteres.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  En hedgefond ligefrem?
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                  Øøøhhh, den hedgefond har jeg heller aldrig hørt om
                  https://www.bt.dk/fodbold/ob-solgte-...drii-og-traore

                  Da OB i sommer solgte Bashkim Kadrii til FC København, kostede han lige i omegnen af 9 mio. kr. Fynboerne selv fik imidlertid kun 4,5 mio. kr. ud af salget, for resten gik ifølge BT's oplysninger til en engelsk hedgefond, der tilbage i 2011 købte halvdelen af transferrettighederne til den talentfulde spiller.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                    De var jo heller ikke klare profiler da de var i OB. DH og særligt Emil Larsen fik meget kritik. Christian Sørensen var jo bag i køen efter bedre spillere. Først senere slog han igennem i Viborg. Falk og Kadrii var profiler her i Odense.
                    Emil kommer til OB som 21 årig og går direkte ind som fast mand og laver 7 mål. Det fortsatte sæsonen efter.
                    En endnu yngre DH går ind og bliver fast mand i midterforvaret og er det i 4 sæsoner.
                    Det er muligt de to ikke var helt så store profiler som Falk og Kadrii, men okay, det kan da godt være Ari Skulson og Lasse Kryger tændte dig mere.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg



                      https://www.bt.dk/fodbold/ob-solgte-...drii-og-traore

                      Da OB i sommer solgte Bashkim Kadrii til FC København, kostede han lige i omegnen af 9 mio. kr. Fynboerne selv fik imidlertid kun 4,5 mio. kr. ud af salget, for resten gik ifølge BT's oplysninger til en engelsk hedgefond, der tilbage i 2011 købte halvdelen af transferrettighederne til den talentfulde spiller.
                      Takker. Jeg troede at der var tale om den gruppe der investerede sammen med NT men det var så noget helt andet.
                      Økonomien må virkelig have været forfærdelig på det tidspunkt. Spørgsmålet er jo så hvor meget OB har fået up front for 50% af salget af de to - over/under 12 mio.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Emil kommer til OB som 21 årig og går direkte ind som fast mand og laver 7 mål. Det fortsatte sæsonen efter.
                        En endnu yngre DH går ind og bliver fast mand i midterforvaret og er det i 4 sæsoner.
                        Det er muligt de to ikke var helt så store profiler som Falk og Kadrii, men okay, det kan da godt være Ari Skulson og Lasse Kryger tændte dig mere.
                        Næ det gjorde de nu heller ikke, mærkelig sammenligning. Husker bare der var meget kritik af Emil og Daniel dengang. Når jeg tænker tilbage på spillere der har imponeret mig i OB, er det kun Falk og Kadrii i den gruppe der falder i øjnene.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Næ det gjorde de nu heller ikke, mærkelig sammenligning. Husker bare der var meget kritik af Emil og Daniel dengang. Når jeg tænker tilbage på spillere der har imponeret mig i OB, er det kun Falk og Kadrii i den gruppe der falder i øjnene.
                          Okay, tænkte bare, at når Emil kommer ind på holdet og i første sæson bliver delt topscore, anden sæson nr. 2, så kunne det godt være imponerende af en ung gut... men jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget du forlanger før man kan kalde det en profil eller en der falder dig i øjnene.

                          Han var selvfølgelig en klar profil de sæsoner. At sige andet er blot skørt.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #43
                            EL fik landsholdsdebut i sin OB-tid. Han var indiskutabelt en kæmpe profil, og da også et væsentligt større talent end BK.

                            Skader (knæet) ødelagde det for ham. Der var også lidt med attituden.

                            Det var godt nok en anden kaliber af spillere, vi havde dengang. Kunne man dog bare komme tilbage til det - med en tilføjet større fokus på egne unge.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                              EL fik landsholdsdebut i sin OB-tid. Han var indiskutabelt en kæmpe profil, og da også et væsentligt større talent end BK.

                              Skader (knæet) ødelagde det for ham. Der var også lidt med attituden.

                              Det var godt nok en anden kaliber af spillere, vi havde dengang. Kunne man dog bare komme tilbage til det - med en tilføjet større fokus på egne unge.
                              Lidt med attituden? Nå det mener du alligevel jeg husker ham som decideret lad. Han var god en kort periode, hvorefter Brøndby kom på banen, men de kasserede ham pga en uopdaget knæskade.
                              Efter det havde han mistet motivationen. Synes det er for kort tid han blomstrede til at kalde ham en stor profil. Men det er så min måde at se tingene på.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Lidt med attituden? Nå det mener du alligevel jeg husker ham som decideret lad. Han var god en kort periode, hvorefter Brøndby kom på banen, men de kasserede ham pga en uopdaget knæskade.
                                Efter det havde han mistet motivationen. Synes det er for kort tid han blomstrede til at kalde ham en stor profil. Men det er så min måde at se tingene på.
                                EL kan vel egentligt ses som symbol på meget af det der er gået galt de sidste mange år. Kulturens opløsning. Folk som ikke spiller for holdet i første omgang - men for sig selv.

                                Comment

                                Working...
                                X