Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB her og nu, i morgen og overmorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Spændt på hvordan det her vil komme at gå i hak med at vi har ligaens anden højeste lønudgift på trænerposten... Det må vel være en af "fortidens" lønposter der skal skæres i, enten ved den ene eller anden træner... eller det er måske med i beregningen, at kan fortsætte det lønniveau...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #17
      Nu sætter Rasmus Falk også pres på ledelsen om forstærkninger i TV2 sporten.
      større reportage i aften

      Comment


        #18
        OBpige - Jeg synes du lyder en smule bitter og frustreret over situationen som den er pt. Hvilket er yderst forståeligt, men nogle gange må man også godt tage en dyb indånding og fokusere på de gode ting i og omkring klubben. Det må være hårdt at fokusere udelukkende på de tit, ret så åbenlyse fejl der er begået, og alle de dårlige ting i klubben. Det gør altså ikke dit liv som OB fan nemmere, da vi netop er inde i en periode som er rigtig, rigtig skidt. Vi har brug for at være mere positive i disse end, men stadigvæk have den rette fornuft og stille kritiske spørgsmål til klubbens formåen og gøren.

        Rasmus Falk er et talent uden sammenligning i dansk fodbold, han er meget speciel. Han har været yderst trofast overfor OB i meget lang tid, og en knægt med hans talent og ambitioner, så synes jeg slet ikke det er så mærkeligt at Brøndby kigger efter ham, og han er interesseret i at høre hvad de har at sige. Det er vidst kun naturligt! Mig bekendt har Rasmus aldrig svoret sine egenskaber til klubben, men derimod har han altid været Brøndby fan, og en spiller med hans kvaliteter synes jeg, at det er synd at han skal skinne igennem i en periode hvor OB har været utroligt dårlige i lang tid efterhånden.
        Jeg er faktisk slet ikke uforstående overfor et eventuelt skifte, fordi han skal virkelig snart spille noget Euro League og det kan Brøndby desværre tilbyde ham, men når det er sagt, så kunne jeg slet ikke forestille mig at Brøndby har den slags penge til at kaste efter Falk, og skulle et salg ske - Jamen så er jeg sikker på at OB har gjort en rigtig god handel, fordi hans salgspris ligger nok ikke under de 20 mio. med henblik på et slag til en anden dansk klub.

        Rigtige klubfolk som man oplevede med f.eks. Lars Høgh, det nægter jeg simpelthen at tro på findes i moderne fodbold anno 2014, altså hvis man kigger på de lavere rangeret ligaer. Penge har overtaget fodbolden og hvis en spiller viser det nødvendige niveau, så vil tilbuddene ingen ende tage, og spilleren er så godt som væk. Hvis du er et talent fra Bayern München, eller fra Barcelona, ja så er det jo noget nemmere at være en "klubmand". De budgetter, lønninger og tilbud sådanne klubber har, og den succes de har år efter år, det gør det selvfølgelig også meget attraktivt at spille i klubben, fremfor en klub som OB.

        Jeg nød virkelig at læse artiklen, og stor respekt til alle de folk som har gjort en indsats for at få et svar fra ledelsen - Det er fandeme flot! Jesper Hansen siger nogle virkelig gode ting, som giver rigtig god mening efter mit hoved.
        Folk var høje på alle vores 2. pladser de senere år, og folk havde en klar forventning om at nu var vi et storhold, og det stopper ikke. Folk tog imod udtalelserne og målsætningerne om processer, økonomi, klubånd osv. Men fans glemte helt at huske deres tålmodighed. - Når jeg læser herinde på forum, kommentarer på facebook og bold.dk, synes jeg det giver et billede af at folk har forventet at det ville tage et år at vende skuden, og det er fuldstændig urealistisk! I mange år har vores økonomi sejlet, der har været et overforbrug på mange millioner. Der har været brug for nye tider i OB, hvis vi også gerne ville blive i Ligaen og bygge videre på vores fantastiske historie! Jeg er overbevist om at, hvis Kim Brink og Co. stadigvæk var at finde i klubben.. Så var det bare et spørgsmål om tid før vi havde set ud som Brøndby anno 2012; På randen til konkurs, utallige af fejl fra ledelsen, og til alle som kender lidt til økonomi - Så kan det se rigtig godt ud den ene dag, men har man ikke den nødvendige respekt for økonomien, så kan det hele bliver vendt på utroligt kort tid, og det ville kun gøre følelsen for vores elskede klub, endnu værre! Vi skulle nødigt ende som AGF, det må simpelthen være forfærdeligt at være tilhænger af den klub - Medlidenhed kan de sagtens få herfra .

        Mos kostede omkring 5-7 millioner, korrekt? Det synes jeg langt fra at han har vist, at han er værd! Marcus Pedersen var OK, men ikke en spiller som jeg nogensinde kunne se være en fast del af holdet, han viste heller ikke det nødvendige niveau. Matti Lund's talent har ikke just haft en opadgående kurve, og jeg vil ikke betegne en spiller som ligger og roder rundt nede i Serie B som succes, og med de forventninger vi har i dag, så tror jeg heller ikke på han ville kunne være succes i OB. Jesper lange er en af de sidste jeg ville ønske til Ådalen, at han overhovedet nævnes er jo nærmest grotesk - Han har da været pivhamrende elendig siden 2008. AK Jacobsen; Det er altid nemt at være bagklog, men jeg husker da tydeligt hans kampe for OB og det var ikke en spiller som skulle være på OB's hold, han var simpelthen ikke dygtig nok på det tidspunkt. At han går hen og få succes i Næsby, Fredericia og udgør en kanon sæson i AAB - Det tror jeg ingen havde turde tro på ! Så skulle det da lige være Djemba-Djemba som sammenlignede ham med Cristiano Ronaldo. Fred være med det, ingen kan vide hvordan tingene var gået hvis nogle af spillerne var blevet i klubben, men vi kan ikke blive ved at sige "Jamen hvad nu hvis... " Vi må bare se fremad og håbe på det bedste.

        Jesper Hansen virker for mig udadtil som en mand der ved hvad han gør og vigtigst af alt, så udstråler han en enorm ro og rigtig gode lederegenskaber. Jeg tror på Jesper, jeg tror på Troels, jeg tror på hele projektet! Vi må støtte op om deres visioner og tilgang til tingene, fordi det lyder rigtig spændende, fornuftigt og så er det jo hvad vi altid har ønsket os - Egne talenter!! Det skal nok gå det hele.
        Viser vi lidt tålmodig, og støtter vi drengene endnu mere end tidligere, så er jeg sikker på at vi nok skal være at finde i toppen af ligaen igen meget snart.

        Op med humøret! Læs artiklen igennem og have lad de positive tanker fylde dit hoved. Lad os nu få en sejr over FCV på fredag, og så kan vi komme lidt videre - Det har været meget hårdt efter nederlaget til Hobro og salget af vidunderdrengen fra København.

        God aften.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Der er noget faktuelt forkert i det du skriver. De gode tider var vel perioden 2006-2009 rent økonomisk. Der er ingen spillere tilbage fra den tid af, og har ikke været det længe. Vores problem er, at vi siden 2010 konsekvent, med meget få undtagelser, har lavet det ene miserable og dyre fejlkøb efter det andet, kombineret med fejlagtige og dyre ansættelser på nøgleposter rundt omkring i klubben.
          Jeg er helt med på at de kontrakter, der blev skrevet i årene fra 2010-2012 ikke var på højde med de forgangene år, men set i forhold til det niveau vi bør være på nu, lå spillere som HHA, Andreas Johansson, AMC, Skoubo, Ruud og Gislason noget over det niveau.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Der er noget faktuelt forkert i det du skriver. De gode tider var vel perioden 2006-2009 rent økonomisk. Der er ingen spillere tilbage fra den tid af, og har ikke været det længe. Vores problem er, at vi siden 2010 konsekvent, med meget få undtagelser, har lavet det ene miserable og dyre fejlkøb efter det andet, kombineret med fejlagtige og dyre ansættelser på nøgleposter rundt omkring i klubben.
            Enig ... det må være begrænset hvilke af de nuværende spillere der er i truppen der er på guldrandede kontrakter ...
            køb siden 2010:

            2010
            Tilgang
            Alexander Lund Hansen fri Vinter 2012
            Esben Hansen Retur fra leje Vinter 2011
            Emil Ousager Retur fra leje sommer 2011
            Kalilou Traoré Transferfri sommer 2013
            Bashim Kasrii 750.000 sommer 2014
            Daniel Høegh Rykket op sommer 2012
            Jonas Troest Transferfri Vinter 2011
            Rasmus Falk Jensen Rykket op vinter 2011
            Henrik Toft 1 mio. sommer 2013
            Andreas Johansson transferfri vinter 2012
            KB og LO fyret
            2011
            Tilgang
            Bernard Mendy Transferfri 30.06.12
            Mads Toppel Transferfri 31.12.11
            Henrik H. Hansen Retur fra leje solgt
            Oliver Larsen rykket op 30.06.11
            Bjørn Runstrøm Retur fra leje solgt
            Stefan Wessel Transferfri 30.06.12
            Timmi Johansen Retur fra leje 30-06-2013
            Tore Reginiussen 1.750.000 30-06-2014
            Morten Skoubo Transferfri 03-06-2014
            Christian Sørensen Rykket op 30-06-2012
            Daniel Krog transferfri 30-06-2012
            jakob Schoop Transferfri
            Oliver Larsen Forlænget 30-06-2012
            Kasper Larsen rykket op 30-06-2014
            Baye Djiby Fall Lejet 31-12-2012
            2012
            Toppel Forlænget 30-06-2013
            Jesper Christiansen 2 mio. 30-06-2015
            Anders Møller Christensen Forlænget 30-06-2013
            Christian Sørensen Forlænget 30-06-2013
            Hannes Anier transferfri 30-06-2015
            Kriztian Vadocz transferfri 30.06.2014
            Nicolai Jørgensen transferfri 30.06.2013
            Emil Larsen 4 mio. 30.06.2016
            Cedric NŽKoum transferfri 30.06.3016
            Michael Silberbauer leje 30.06.2013
            Mohammed Diarra transferfri 30.06.2016
            Marcus Pedersen leje 30.06.2013
            2013
            David Løfquist Leje 31.12.2013
            Mads Toppel Forlænget 30.06.2015
            Darko Bodul købt for? 30.06.2015
            Niclas Vemmelund transferfri 30.06.2013
            Mark Kongsted transferfri 30.06.2014
            AMC Forlænget 30.06.2014
            Vemmelund Forlænget 30.06.2014
            Casper Radza Rykket op 30.06.2014
            Ari Skulason transfer 31.12.2016
            Martin Spelmann transfer 30.06.2016
            Jacob Barret Laursen leje 30.06.2014
            Jeppe Hansen transferfri 30.06.2014
            Connor OŽBrien transfer 30.06.2015
            Mustafa Abdellaoue Leje 30.06.2014
            Dusan Djuric leje 30.06.2014
            2014
            Azer Busuladic fri transfer
            Emil Peter Jørgensen (f) Rykket op 30.06.2015?
            Mikkel Desler (m) Rykket op 30.06.2017
            Anders Thomsen (m) Rykket op 30.06.2015
            Mathias Greve (m) Rykket op 30.06.2015
            Casper Radza (forlænget) Rykket op 30.06.2016
            Mads Raben (forlænget) Ungdomsspiller 30.06.2015
            Jens Jakob Thomasen Ungdomsspiller 30.06.2017
            Julius Eskesen Ungdomsspiller 30.06.2016
            Magnus Pedersen Ungdomsspiller 30.06.2016
            Jacob Barret Laursen ? 30.06.2017
            Lasse Nielsen ? 30.06.2016
            Lasse Kryger ? 30.06.2016
            Lucas Jensen (m) Transferfri 30.06.2018
            Der er ingen kontraktudløb til vinter og nedenstående er kontraktudløb til sommer .. der er p.t. heller ingen kontraktudløb til næste vinter ..

            Schoop 30.06.15
            J.C. 30.06.15
            Toppel 30.06.15
            Darko Bodul 30.06.15
            Connor OŽBrien 30.06.2015
            *Jens J. Thomassen (m) 30.06.15
            *Anders Thomsen 30.06.2015
            *Mathias Greve 30.06.15
            * E.P. Jørgensen (f) 30.06.15
            *Mads Raben (a) 30.06.15
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Ja, det er nemt at tælle 20 fejlkøb, selvom nogle vel også har været tiltænkt bredden, mon ikke Schoop, JC, Bodul og
              Connors kontrakter får lov at løbe ud, uden fornyelse.

              Comment


                #22
                Om ikke andet giver artiklen da en eller anden form for perspektiv. Jeg er sådan set klar til at sælge (endnu) en sæson, hvis det er det, der skal til, men jeg kunne bare virkelig godt tænke mig at vi også var at finde i superligaen i næste sæson og det tror jeg ganske enkelt ikke der er tilstrækkelig stor sandsynlighed med vores nuværende trup.

                For en måned siden manglede vi efter JHs udmelding 3-4 forstærkninger til truppen. Ser vi på lidt god vilje på de signinger, der er kommet, mangler vi vel stadig 2 i JHs optik. Dertil kommer en (eller to) til at erstatte Baskim (når jeg skriver to, er det ikke fordi jeg mener Baskim er Messi, men han er alt andet lige god og meget alsidig) og en mere, når vi sælger Falk. Sælger vi også Emil er vi så oppe på 5. Alt det er der sikkert skrevet rigeligt om herinde, men min pointe er blot, er jeg vi være noget mere rolig - og tillæge JHs artikel langt større værdi - hvis det blev fulgt op af en eller anden form for handling.... faktisk havde jeg helst set, at han slet ikke havde haft tid til sådan en artikel lige nu pga hårdt arbejde med at finde nye folk til den strivede trøje og så i stedet havde smidt den ud, når hullerne var lukket.

                Det er selvfølgelig også meget hyggeligt, at musikken spiller, mens Titanic synker, men jeg ville nu foretrække at skuden blev holdt oven vande...

                /klebgjelp

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af grønært Se indlæg
                  Ja, det er nemt at tælle 20 fejlkøb, selvom nogle vel også har været tiltænkt bredden, mon ikke Schoop, JC, Bodul og
                  Connors kontrakter får lov at løbe ud, uden fornyelse.
                  Jeg tror da helt sikkert, at man er interesseret i at forlænge med Schoop, men du har ret i at de tre andre nok ryger ud med badevandet.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg tror da helt sikkert, at man er interesseret i at forlænge med Schoop, men du har ret i at de tre andre nok ryger ud med badevandet.
                    Tror også godt at OB vil forlænge med Schoop. Spørgsmålet er vel om han vil

                    Comment


                      #25
                      Jeg syntes vores største problem et at vi ikke får lukket hullerne i truppen , da JH kom til havde vi problemer på back , central midt og i angrebet . Det er samme positioner det stadig sejler på og dermed er det umuligt at stabilisere holdet . Der bliver intet repareret ved konstante lappeløsninger eller omskolinger .
                      Køb nu for helvede de rette spillere til de rette pladser og kun der hvor vi trænger og undlad det andet . Så hellere nøjes med f.eks 3 indkøb i stedet for 4 , og brug vores unge for resten . Det vil give større respekt og opbakning , samtidig med vi undgår køb ala COB .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Jeg syntes vores største problem et at vi ikke får lukket hullerne i truppen , da JH kom til havde vi problemer på back , central midt og i angrebet . Det er samme positioner det stadig sejler på og dermed er det umuligt at stabilisere holdet . Der bliver intet repareret ved konstante lappeløsninger eller omskolinger .
                        Køb nu for helvede de rette spillere til de rette pladser og kun der hvor vi trænger og undlad det andet . Så hellere nøjes med f.eks 3 indkøb i stedet for 4 , og brug vores unge for resten . Det vil give større respekt og opbakning , samtidig med vi undgår køb ala COB .
                        det skræmmende er jo at både COB og Mos var spillere vi efter sigende jagtede allerede inden de røg til henholdsvis FCN og FCK. Dermed skulle man mene der var store planer med de to typer spillere. Men begge har jo langt fra været den gevinst man havde forventet. COB har varmet bænken og Mos har spillet i mangel af bedre

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af klebgjelp Se indlæg
                          Om ikke andet giver artiklen da en eller anden form for perspektiv. Jeg er sådan set klar til at sælge (endnu) en sæson, hvis det er det, der skal til, men jeg kunne bare virkelig godt tænke mig at vi også var at finde i superligaen i næste sæson og det tror jeg ganske enkelt ikke der er tilstrækkelig stor sandsynlighed med vores nuværende trup.

                          For en måned siden manglede vi efter JHs udmelding 3-4 forstærkninger til truppen. Ser vi på lidt god vilje på de signinger, der er kommet, mangler vi vel stadig 2 i JHs optik. Dertil kommer en (eller to) til at erstatte Baskim (når jeg skriver to, er det ikke fordi jeg mener Baskim er Messi, men han er alt andet lige god og meget alsidig) og en mere, når vi sælger Falk. Sælger vi også Emil er vi så oppe på 5. Alt det er der sikkert skrevet rigeligt om herinde, men min pointe er blot, er jeg vi være noget mere rolig - og tillæge JHs artikel langt større værdi - hvis det blev fulgt op af en eller anden form for handling.... faktisk havde jeg helst set, at han slet ikke havde haft tid til sådan en artikel lige nu pga hårdt arbejde med at finde nye folk til den strivede trøje og så i stedet havde smidt den ud, når hullerne var lukket.

                          Det er selvfølgelig også meget hyggeligt, at musikken spiller, mens Titanic synker, men jeg ville nu foretrække at skuden blev holdt oven vande...

                          /klebgjelp
                          Syntes det er en meget fin redegørelse fra JH.

                          Vil også gerne give det 1 år 2 år 3 år, hvis vi ser fremskridt, og ender med en stærk top klub, med et stabilt grundlag mange år frem.

                          Men undervejs i processen tror jeg det er nødvendigt at se fremskridt, eller er jeg bange for at interessen for OB vil falder væsentligt.

                          Comment


                            #28
                            det var da ærlig talt en tynd omgang i så langt et interview....syntes det er fint det bliver præciseret at der arbejdes på at bringe egne talenter frem, men den del om at bringe kvalitet ind udefra - hvor er det blevet af? Manglende angriber - bliver der sprunget let og elefant hen over - der arbejdes skam hårdt på det....
                            Og hvad med hele problematikken om at der jo reelt ingen fremgang er at spore ifht spillet på banen? 2 år med Bech ved roret og det ser lige så rodet ud som i starten.
                            Og igen syntes jeg simpelthen det er for uambitiøst ikke at melde en målsætning ud - selvfølgelig kan forudsltningerne ændre sig så målsætningen må justeres, men helt ærlig hvorfor være så bange for at melde ud.

                            Det er rigtig godt der er ved at være rydet op i de lange og dyre kontrakter, og det er fantastisk at man i den grad køre flere af egen avl i stilling til en plads i truppen. Men status som liga hold skulle vel gerne bevares og der er det simpelthen for dårligt med de spillere der er bragt ind hidtil - samt at truppen er uden en ordenlig angriber.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af OBpige Se indlæg
                              Fis i en hornlygte det hele de ævler og kævler om at der er mange spillere der vil til OB jeg må godt nok tvivle stærkt på det som det er nu, engang jo men nu i det cirkus jeg tvivler virkelig... Vi er et stort navn og blah blah jaja det var i, se dog på hvor ynkelige i er, det jo ikke bare en sæson det har været lort men flere..

                              der står sørme et sted at man ikke forventer at sælge Falk nej og pludselig er han ude, det er jo set før med andre spillere det er ævl og kævl ikke en dyt andet :(

                              ja sorry mit sure opstød men jeg synes efterhånden det minder mere og mere om at OB gør alt hvad de kan for at komme til bunds .. Jeg tænker på fx dengang med Rioch han skred og ja ikke sikkert der ku gøres så meget men det jo ikke første gang at der er mærkelige episoder hvor en spiller eller anden ud af den blå luft forsvinder.. Hva med den succes med Lars Olsen så skulle han væk og ja jeg var sgu selv en af dem der synes det var okay at prøve nyt men med det der var som erstatning så nej tak... Siden har det været lort og lagkage med bech og alt deres process pis...

                              Er jeg den eneste der har tænkt på at OB har det med at jage succes væk ? Det er set med spillere dem der kan noget dem ladet man gå og nej jeg tænker ikke lige på Baskim eller de der salg men se fx bodul ham beholdt vi for han intet kan og fx Mos som scorede og som vi ku få til okay pris efter hvad der blev nævnt , marcus pedersen var okay men nej han skal også væk, og så holdt man stædigt på fx nkoum... Der var matti lund, jesper lange anders k jacobsen og nej stjerner var de ikke men de har da trods alt klaret sig okay efter tiden i OB og så har vi så holdt de der spillere der ikke rigtig er nået meget længere...

                              synes det er mystisk at der er spillere som det reelt tyder på at ob sagtens kan administrere dem lader vi gå og så beholder man dem som ikke er en dyt værd... Og ved da godt det ikke er sådan hele tiden men jeg undres...

                              håber det bedste for min klub men jeg synes efterhånden det er svært at finde rede i den som tingene er blevet nu... Der skal ikke for meget succes til så skal det stoppes men det skal lyde så fint så fint....
                              Super, at det er kvinderne herinde der har de største nosser !!


                              Lidt la la snak om loyale fans og u20 landsholdsspillere (som vi alligevel ikke kan holde på i længden) tilføj det lidt vi skal bruge mere tid ! Og masserne er solgt til stanglakrids og glemmer at kigge på det som ligger lige for.. OB er en storklub siger JH. Jamen det som kendetegner en storklub er at den kan navigere gennem omstillinger med begrænset ansigts tab. Nuvel det tager 5 år at få en u13 spiller op i Superliga truppen. Men det betyder da vel ikke at man fra dag et skal påregne at spille med lorte spillere indtil. Det her handler ikke om at vi stadig går og venter på bedre tider fordi den naturlige "proces" ikke er færdig. Det handler om at vores nuværende træner ikke er dygtig nok, han er desuden den bedst betalte træner i Danmark (minus Ståle) og har ikke udviklet noget som helst i 3 sæsoner. Skuden er kørt i sænk og ledelsen er for stolte til at bide i det sure æble og erkende at de har taget fejl og så er det åbenbart alt for dyrt at slippe af med ham. JH taler om een kamp og et dårligt resultat. Det er ikke det ene resultat eller en dårlig sæson. Det er den råbende udtalte mangel på udvikling. Det er en gang damage control af værste skuffe bestilt fra ledelsen, der holder hånden over en inkompetent træner, der har kørt vores klub 10 år bagud.

                              Comment


                                #30
                                Interview med BT... mere eller mindre det samme som den på OB.dk...

                                http://www.bt.dk/superligaen/ob-maa-...e-pengene-mere
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X