Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Frederecia 21/08/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Vi har jo hørt noget lign. fra en vis Hans Bjerg Pedersen før i fht. Ricardo så jeg synes det er lige så "cheap shot" som "Middelfart" er. Ingen af os herinde har haft en kinamands chance for at vurdere HVOR dybt krisen har stukket i Ådalen så jeg lægger hellere end gerne alle æggene i Troels' kurv med påstanden om at det er useriøst at vurdere SKs trænerarbejde på baggrund af tiden som cheftræner.
    Og det er jo så din måde at vurdere tingene på

    Det er fair nok og jeg ønsker intet mere fodboldmæssigt end at OB rykker op med SK og kan konsolidere sig i SL de kommende år med ham som træner men uagtet hvad han gør nu kunne han formodentligt have gjort mange af de samme ting som han blev presset til i slutningen af sidste sæson tidligere.

    Han har haft dirigentstokken og sat utilfredse spillere på banen indtil de højlydt har meldt fra - det var hans ansvar.

    Så kan vi snakke om hvem der har sat ham i den position og om han var klar til det - det har han jo selv været forbeholden over for som midlertidig træner. Han sagde ja til at blive fast træner og der havde jeg nok forventet noget mere konsekvens overfor en trup der ikke fungerede - det var ikke ham der tog valgene ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Kunne bare nøjes med at skrive "Middelfart Boldklub" men det er sq et cheap shot så vil da uddybe med at jeg ikke ser holdet være konkurrencedygtigt til Superligaen på trods af de resultater der er lavet i 1. division.

      Vil så tro at de fleste trænere vil kunne lave de resultater med 1. div. markant bedste spillere.

      Min anke var og er stadig at SK er mere bange for at tabe en vild for at vinde og hans kommunikation bærer sindsygt meget præg af dette, hvilket altså betyder meget.

      Bo et eller andet som partner for SFÅ udtalte det meget godt i podcast fra i tirsdags uden jeg kan gengive det ord for ord.

      eneste nye spiller SK har fået i denne sæson er Bonde så han kunne have sat de utidige folk på de udstedtes ø for et halvt år siden hvis han ville ..
      Men det er så bare ikke hele sandheden.

      Vi har set masser af trænere for dygtige 1. divisions-trupper, der ikke har kunnet forløse potentialet i trupperne. Peter Sørensen, Martin Retov, Oscar Hiljemark, Peter Hyballa etc.

      Desuden er det kun 3 måneder siden, de fleste på Forum ville sværge på, at vi havde en af de ringeste OB-trupper i historien. Vi har kun reelt fået tilført Jacob Bonde, men nu har vi 1. divisions markant bedste spillere - og succes er på ingen måder Søren Kroghs skyld, men fordi vi bare er bedst? Det kan godt være, at Søren Krogh ikke er perfekt, men jeg synes, det er at tage hans andel i successen fra ham.

      Vi er ikke konkurrencedygtige i top-6 i superligaen, men vi er jo ikke oppe endnu. Der skal tilføres spillere, nogle skal forlade os, og vi skal udvikle på i forvejen store talenter, så de kan blive endnu bedre og bærende profiler. Jenner og Ejdum skal lægge på og blive profiler i NBL. Kjerrumgaard skal holde benene på jorden og boldene i nettet.

      Vi skal som fans holde begge ben på jorden, og vi skal bevare vores kritiske sans, men vi har vundet seks kampe, vi har progression i vores spil, vi har en glad og væsentligt mere harmonisk trup og vores unge talenter blomstrer. Ingen forlanger vel et "in Krogh we trust", men en smule anerkendelse af, at det ikke kun er held og tilfældigheder ville ikke være upassende.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

        Men det er så bare ikke hele sandheden.

        Vi har set masser af trænere for dygtige 1. divisions-trupper, der ikke har kunnet forløse potentialet i trupperne. Peter Sørensen, Martin Retov, Oscar Hiljemark, Peter Hyballa etc.
        Hyballe vil jeg ikke kommentere på og Peter Sørensen kan jeg reelt ikke huske for noget positivt som træner men Retov og Hiljemark er jo i samme båd som SK i form af at være "førstegangstrænere". Tror dog heller ikke at de ville gøre det meget ringere med dette mandskab.

        Desuden er det kun 3 måneder siden, de fleste på Forum ville sværge på, at vi havde en af de ringeste OB-trupper i historien. Trup ja, spillere nej.Vi har kun reelt fået tilført Jacob Bonde, men nu har vi 1. divisions markant bedste spillere - og succes er på ingen måder Søren Kroghs skyld, men fordi vi bare er bedst? OB har spiller for spillere de bedste i 1. div. - ikke i SL Det kan godt være, at Søren Krogh ikke er perfekt, men jeg synes, det er at tage hans andel i successen fra ham. Han bestemmer jo ikke meget af hvilke spillere der er i truppen men hvem der spiller og hvordan de skal spille - det er der kritikken er.

        Vi er ikke konkurrencedygtige i top-6 i superligaen, men vi er jo ikke oppe endnu. Der skal tilføres spillere, nogle skal forlade os, og vi skal udvikle på i forvejen store talenter, så de kan blive endnu bedre og bærende profiler. Jenner og Ejdum skal lægge på og blive profiler i NBL. Kjerrumgaard skal holde benene på jorden og boldene i nettet.

        Vi skal som fans holde begge ben på jorden, og vi skal bevare vores kritiske sans, men vi har vundet seks kampe, vi har progression i vores spil, vi har en glad og væsentligt mere harmonisk trup og vores unge talenter blomstrer. Ingen forlanger vel et "in Krogh we trust", men en smule anerkendelse af, at det ikke kun er held og tilfældigheder ville ikke være upassende.Det er bestem tikke held og tilfældigheder at OB har vundet 6 ud af 6 kampe - det er fordi at OB har de bedste spillere og på dette niveau ikke har så stort et behov for at være sammenspillet med et udtry og stil som i SL. OB er forhåbentligt på vej derhen at få bygget noget op der kan bruges i SL men det er man altså ikke. Flere kampe kunne være endt markant anderledes hvis ikke OB havde marginalerne med sig men marginalerne er som regel med de bedste.
        Fed skrift
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Det er klassisk fodbold argumentation.
          Når man vinder er det holdet skyld, men taber man er det trænerens skyld.

          Tænker SK har sin andel i hvordan det er gået efter sommerferien, men han har helt sikkert også andel i at vi er endt i 1. div.

          Men det kan fandme være svært at se om en spiller er på 100% eller på 95%. En forsvar kan misse en tackling, en angriber brænde med vilje,. Det sker konstant er det så fordi de ikke vil vinde, er de dårlige eller andre ting. Så medmindre det bliver åbenlyst eller spillere direkte siger det, så kan det være svært at spotte disse ting.

          I princippet kan det være fuldstændig ligegyldigt om holdet er klar til superliga lige nu, da alting kan se meget anderledes ud om 1 år, når den forhåbentlig hedder superliga igen. De unge spillere har udvikliet sig, selvtilliden skulle gerne være i top og setuppet omkring holdet bedre. Så det vil være et andet OB hold der kommer op end det der rykker ned, selvom mange af spillere faktisker de samme.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Og det er jo så din måde at vurdere tingene på

            Det er fair nok og jeg ønsker intet mere fodboldmæssigt end at OB rykker op med SK og kan konsolidere sig i SL de kommende år med ham som træner men uagtet hvad han gør nu kunne han formodentligt have gjort mange af de samme ting som han blev presset til i slutningen af sidste sæson tidligere.

            Han har haft dirigentstokken og sat utilfredse spillere på banen indtil de højlydt har meldt fra - det var hans ansvar.

            Så kan vi snakke om hvem der har sat ham i den position og om han var klar til det - det har han jo selv været forbeholden over for som midlertidig træner. Han sagde ja til at blive fast træner og der havde jeg nok forventet noget mere konsekvens overfor en trup der ikke fungerede - det var ikke ham der tog valgene ..
            Jeg er lidt i tvivl om du i virkeligheden hedder Hans eller Viggo .. hvis du forstår sådan en. Jeg er dog glad for at den øverste sportslige ansvarlige bakker op om min holdning, og det vil nok altid være muligt pinpointe enkelte situationer hvor SKs ageren har virket "altenativ", men sådan er det vel at i desperate situationer og problemstillinger kommer der til tider desperate løsninger på bordet. Jeg tror også SK er pinlig bevidst om de fejl der blevet begået, og at han er den ansvarlige for de dispositioner han har foretaget. Vi har ganske rigtigt sandsynligvis pt. den bedste trup i NB-ligaen og pt. bliver der bygget på, så vi også kommer til at stå med det bedste hold også. Jeg ser det ikke som en optimal ting at have en stærk trup uden også at have en stærk træner til at håndtere truppen og implementere ideerne .. mange trænere vil ikke kunne træne FCK eller FCM bare fordi trupperne er superstærke.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg er lidt i tvivl om du i virkeligheden hedder Hans eller Viggo .. hvis du forstår sådan en. Jeg er dog glad for at den øverste sportslige ansvarlige bakker op om min holdning, og det vil nok altid være muligt pinpointe enkelte situationer hvor SKs ageren har virket "altenativ", men sådan er det vel at i desperate situationer og problemstillinger kommer der til tider desperate løsninger på bordet. Jeg tror også SK er pinlig bevidst om de fejl der blevet begået, og at han er den ansvarlige for de dispositioner han har foretaget. Vi har ganske rigtigt sandsynligvis pt. den bedste trup i NB-ligaen og pt. bliver der bygget på, så vi også kommer til at stå med det bedste hold også. Jeg ser det ikke som en optimal ting at have en stærk trup uden også at have en stærk træner til at håndtere truppen og implementere ideerne .. mange trænere vil ikke kunne træne FCK eller FCM bare fordi trupperne er superstærke.
              Jeg er glad for at OB’s øverste sportslige ansvarlig bakker op om din holdning …
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Jeg er glad for at OB’s øverste sportslige ansvarlig bakker op om din holdning …

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Du har vel opdaget det er 1.division? Må sige jeg er overrasket over kvaliteten. Eller nærmere den manglende kvalitet. 1.division er ringere end jeg havde troet.
                  Kritikken kan hurtigt komme i takt med resultaterne begynder at svinge.
                  Det at holde på Luca tror jeg er en af de ting, som OB investerer i.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Blev prikket på skulderen på vej væk fra tribunen i dag. "Det er svært at bevare pessimismen, hva?"

                    Jaaaa, det kan unægteligt se sådan ud. Det her ligner mere vores OB, upåagtet niveauforskellen, ligaens beskaffenhed og des lige.

                    Vi vil se hårdtarbejdende, løbende spillere. Ikke nødvendigvis kønt alt sammen, men vilje skal kendetegne både nutid og fremtid.

                    MvH ChrisOB
                    Ha ha må indrømme, at jeg ikke har fundet på det desværre. Det var et gammelt citat fra midt 90erne. Efter en periode hvor OB havde virkelig tur i den, og jeg mener det var Morten Bisgaard der udtalte det, men jeg er virkelig i tvivl.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                      Klart, der er også perioder hvor jeg er mere 'herinde' end andre.
                      Det var også bare et venligt forsøg på at minde om, ikke at være så bombastisk. Det havde ikke været rigtigt at skille sig af med Søren K og hive David N eller Glenn eller en tredje ind.

                      Dermed ikke sagt, at Søren K altid vil være den rigtige, men for nu er han. Med opbygning af kultur og at skabe ro efter kaos in mente.

                      Og så skal vi fortsat gå meget ydmygt til opgaven der hedder 1. division og oprykning. Det skal spillere, stab, fans, alle. Der er lang vej igen, men det går bestemt fremad.
                      SK kan godt være den rigtige lige nu, men han var så absolut imo den forkerte da Alm røg ud.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Åhhhhhhhh der brænder nogle “told you so`s” på min tunge efter sådan en kamp……

                        Ikke mange “Krogh out” man hører mere
                        Der er enormt forskel, på at blive sat til at redde et kriseramt hold i ligaen, og på at have en ringe 1. Divisions klart bedste mandskab.

                        Der er så også lige pokal fadæsen, som trækker ned.

                        At SK gør det godt lige pt, og der kun har været lidt bøvl i perioder i ligakampene, ændrer ikke på han var forfærdelig i Superligaen , og intet udrettede selvom vi for de fleste kampes vedkommende kun mødte bundhold incl 2x Hvidovre hjemme.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Der er enormt forskel, på at blive sat til at redde et kriseramt hold i ligaen, og på at have en ringe 1. Divisions klart bedste mandskab.

                          Der er så også lige pokal fadæsen, som trækker ned.

                          At SK gør det godt lige pt, og der kun har været lidt bøvl i perioder i ligakampene, ændrer ikke på han var forfærdelig i Superligaen , og intet udrettede selvom vi for de fleste kampes vedkommende kun mødte bundhold incl 2x Hvidovre hjemme.
                          Han er bestemt medskyldig I nedrykningen, men det viser at han og hvem der ellers har været af beslutningstagere, traf det rigtige valg, da de satte de dyre lejesvende på bænken og brugte dem der brændte for klubben. Uagtet beslutningen blev truffet for sent, så var det rigtigt set og det høster han frugterne af nu. Det er ikke sikkert vi var kommet så komfortabelt fra land, hvis ikke vi allerede havde iværksat den proces inden slutningen af sidste sæson, og det er nok også det der har reddet hans job.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Han er bestemt medskyldig I nedrykningen, men det viser at han og hvem der ellers har været af beslutningstagere, traf det rigtige valg, da de satte de dyre lejesvende på bænken og brugte dem der brændte for klubben. Uagtet beslutningen blev truffet for sent, så var det rigtigt set og det høster han frugterne af nu. Det er ikke sikkert vi var kommet så komfortabelt fra land, hvis ikke vi allerede havde iværksat den proces inden slutningen af sidste sæson, og det er nok også det der har reddet hans job.
                            Han holdt så også fast i at spille med köhler - 5 runder før sæsonen var ovre - og han må jo have vidst der var problemer før det. Han var også med til at "opfinde" Al Hajj som 8'er (fordi man ikke ville ud og hente en) - det fungerede rigtigt godt i ca 1 kamp. Og så holdt han også fast i opstilling med 5 i bagkæden.

                            Jeg håber han har lært af den periode - for hold da op der blev begået mange fejl

                            Comment


                              Der blev begået et utal af fejl sidste sæson. Og i øvrigt i de seneste små 15 år. Alt dette har gjort, at vi er, hvor vi er.

                              At navigere i det rod og kaos, som klubben var indhyllet i sidste sæson, var umuligt, og det er sandt, at SK ikke udrettede mirakler, og i øvrigt også havde flere dispositioner, som jeg ikke forstod.

                              Men vi er et andet sted. Vi er ved at blive en klub igen med værdier og kultur og spillere, der vil være her.

                              Vi har vundet alle kampe i divisionen, og vi har en funklende stjerne i Luca.

                              Var det ikke tid til at komme videre og så vurdere SK efter sæsonen? De konstante bemærkninger er ærligt talt fagligt dumme og moderat enerverende.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Der er enormt forskel, på at blive sat til at redde et kriseramt hold i ligaen, og på at have en ringe 1. Divisions klart bedste mandskab.

                                Der er så også lige pokal fadæsen, som trækker ned.

                                At SK gør det godt lige pt, og der kun har været lidt bøvl i perioder i ligakampene, ændrer ikke på han var forfærdelig i Superligaen , og intet udrettede selvom vi for de fleste kampes vedkommende kun mødte bundhold incl 2x Hvidovre hjemme.
                                Vi er ikke meget uenige. SK begik flere fejl i redningsaktionen sidste sæson, men det er måske fordi man som træner får en ubændig lyst til at bruge de rutinerede spillere når lokummet brænder uagtet at man godt ved at de ikke har leveret det nødvendige, og at der er mange tegn på at andre ville præstere bedre. Jeg erindrer at Henrik Clausen har sagt noget lign. i SFÅ på et tidspunkt, men det er jo sådan noget en psykologisk ting som jeg på ingen måde ved meget om såeeeh måske jeg burde lade andre udtale sig om sådan noget. Jeg vil dog rose SK for at få bragt harmoni og glæde i truppen igen og spillet bliver tilsyneladende bedre og bedre for hver kamp, dog er jeg sikker på vi får udfald at se i løbet af sæsonen, og selv den stærkeste trup i NB-ligaen ville ikke fungere med en dårlig træner og slet ikke Hans Bjergs bedstemor eller andre navnkundige personligheder.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X