Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Frederecia 21/08/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
    Tænker set må være vandvittigt svært at være Troels lige nu. Vores spillere er gode nu i 1.div, men mange (Bjørn, Ejdum m.fl.) har bare ikke klasse til superligaen. Hvornår skal vi forstærke os ? Hvad med de gode 1.div spillere vi har nu og næste år…..
    Tror der er rigtig mange overvejelser i spil
    Det er så vildt hvor forskelligt vi ser fodbold nogen gange.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

      OB har på ingen måde råd til at sælge Luca i dette vindue. Det er ikke nu han skal videre.
      Vi er fuldstændig enige.
      Jeg siger bare at der kan ske ting og sager hvor det bliver umuligt at sige nej. Både for OB og Luca
      Vi har set SÅ mange eksempler på at økonomien vinder over det sportslige

      55 mill sidste sommer for TK der var pivringe… 70-105 mill for Meister som ingen kendte for 2 måneder siden… 115 mill for Albert Grønbæk…

      Kan disse cases sammenlignes? Måske ikke. Men der bliver hele tiden sat nye standarter.. Det vil blive sindssyg svært for OB at sige nej til 8 mill euro plus alle mulige klausuler. Er han det værd? Nok ikke. Slet ikke.
      Men det kan simpelthen bare ikke udelukkes at det sker. Luca har en pakke der hurtigt kan komme i høj kurs. Forstil dig hvad der kan ske hvis han lavede hattrick igen søndag……

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Jeg synes jo også det kan virke lettere bombastisk lige nu 100% at drage den konklusion at det med garanti havde været helt forkert at hente en anden træner ind. Om det havde været en endnu bedre beslutning får vi dog aldrig svar på ;-). Og som sagt så giver jeg fuld credit til det stykke arbejde der blive lavet i klubben lige nu.

        Jeg er også enig i at vi ikke skal gå i panik og male fanden på væggen så snart vi møder en smule modgang. Det ene behøver dog ikke udelukke det andet.
        Helt enig! Nu skal der ikke gå AGF i den. Ja vi har vundet 6, men det kunne også være gået anderledes. Der skal bygges på over sæsonen så vi står parat til superligaen når vi er hjemme igen.
        Men lad os tage de positive briller på, og håbe hold og stab får bygget et godt fundament over sæsonen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

          Klart, der er også perioder hvor jeg er mere 'herinde' end andre.
          Det var også bare et venligt forsøg på at minde om, ikke at være så bombastisk. Det havde ikke været rigtigt at skille sig af med Søren K og hive David N eller Glenn eller en tredje ind.

          Dermed ikke sagt, at Søren K altid vil være den rigtige, men for nu er han. Med opbygning af kultur og at skabe ro efter kaos in mente.

          Og så skal vi fortsat gå meget ydmygt til opgaven der hedder 1. division og oprykning. Det skal spillere, stab, fans, alle. Der er lang vej igen, men det går bestemt fremad.
          Jeg synes i hvert fald det er imponerende. Han har håndteret en splittet trup med spillere der vil væk og ser ud til at have valgt de rette folk, der både kan og vil levere den indsats der skal til.
          Samtidig ser vi også en fin udvikling i spillet. Fra kampen imod Efb, hvor vi virkelig var udfordret I at sætte spillet sammen og til igår, hvor vi jo tryner et formodet tophold i rækken. Det begynder at ligne et fundament, hvor TB og Nagel stille og roligt kan file et par kanter ved at tilføje lidt mere kvalitet i de kommende par vinduer frem imod det igen ser ud til at hedde superliga næste år. Her bliver det så spændende at se om SK begynder at vakle lidt, når vi formentlig igen bliver presset og kommer til at tabe med jævne mellemrum. Det er her han kommer til at stå den store test, for vi skal fandme ikke ned en gang til!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
            Tænker set må være vandvittigt svært at være Troels lige nu. Vores spillere er gode nu i 1.div, men mange (Bjørn, Ejdum m.fl.) har bare ikke klasse til superligaen. Hvornår skal vi forstærke os ? Hvad med de gode 1.div spillere vi har nu og næste år…..
            Tror der er rigtig mange overvejelser i spil
            At Ejdum ikke skulle være - eller kunne blive - god nok til Superligaen er sateme et vildt statement.

            Knægten er 19 år gammel, og skaber en vanvittig dynamik centralt i banen. Han arbejder stenhårdt fra felt til felt og evner både at rydde op og være målfarlig. Tit så flænser han modstanderens forsvar op med et dynamisk 8'er løb, og så har han som den eneste midtbanespiller i truppen, så meget fart i stængerne, at han kan sætte en mand 1 vs.1...

            Han er teknisk ikke på niveau med Manneh, eller har den samme ro som Bonde, men han er så også lige 11 år yngre end Bonde og 7 år yngre end Manneh.

            Mærk dig mine ord, Ejdum er en fynsk stjerne i svøb, og fortsætter han sin nuværende udviklingskurve, så har vi ikke en kinamands chance for at holde på ham efter oprykningen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

              At Ejdum ikke skulle være - eller kunne blive - god nok til Superligaen er sateme et vildt statement.

              Knægten er 19 år gammel, og skaber en vanvittig dynamik centralt i banen. Han arbejder stenhårdt fra felt til felt og evner både at rydde op og være målfarlig. Tit så flænser han modstanderens forsvar op med et dynamisk 8'er løb, og så har han som den eneste midtbanespiller i truppen, så meget fart i stængerne, at han kan sætte en mand 1 vs.1...

              Han er teknisk ikke på niveau med Manneh, eller har den samme ro som Bonde, men han er så også lige 11 år yngre end Bonde og 7 år yngre end Manneh.

              Mærk dig mine ord, Ejdum er en fynsk stjerne i svøb, og fortsætter han sin nuværende udviklingskurve, så har vi ikke en kinamands chance for at holde på ham efter oprykningen.
              Det tror jeg nu nok vi kan. Specielt hvis man snart forlænger. Men et ala Enggård salg om et par år er bestemt realistisk IMO

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Vi er fuldstændig enige.
                Jeg siger bare at der kan ske ting og sager hvor det bliver umuligt at sige nej. Både for OB og Luca
                Vi har set SÅ mange eksempler på at økonomien vinder over det sportslige

                55 mill sidste sommer for TK der var pivringe… 70-105 mill for Meister som ingen kendte for 2 måneder siden… 115 mill for Albert Grønbæk…

                Kan disse cases sammenlignes? Måske ikke. Men der bliver hele tiden sat nye standarter.. Det vil blive sindssyg svært for OB at sige nej til 8 mill euro plus alle mulige klausuler. Er han det værd? Nok ikke. Slet ikke.
                Men det kan simpelthen bare ikke udelukkes at det sker. Luca har en pakke der hurtigt kan komme i høj kurs. Forstil dig hvad der kan ske hvis han lavede hattrick igen søndag……
                Er enig med dig i priserne er gået amok. Problemet er at det er spillere den anden vej også.
                Og Luca skal jo erstattes hvilket nok bliver tæt på umuligt.
                Ved godt han næsten lige har forlænget, men Troels burde hente ham ind på kontoret og tilbyde ham en forbedret kontrakt på 5 år.
                Og så lave en aftale om han skal skydes af til sommer eller efter 1 år i superligaen. Lær nu af Slotsager sagen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Vi er fuldstændig enige.
                  Jeg siger bare at der kan ske ting og sager hvor det bliver umuligt at sige nej. Både for OB og Luca
                  Vi har set SÅ mange eksempler på at økonomien vinder over det sportslige

                  55 mill sidste sommer for TK der var pivringe… 70-105 mill for Meister som ingen kendte for 2 måneder siden… 115 mill for Albert Grønbæk…

                  Kan disse cases sammenlignes? Måske ikke. Men der bliver hele tiden sat nye standarter.. Det vil blive sindssyg svært for OB at sige nej til 8 mill euro plus alle mulige klausuler. Er han det værd? Nok ikke. Slet ikke.
                  Men det kan simpelthen bare ikke udelukkes at det sker. Luca har en pakke der hurtigt kan komme i høj kurs. Forstil dig hvad der kan ske hvis han lavede hattrick igen søndag……
                  I så fald har man intet lært i klubben.

                  Luca er mere end 8 mill. euro værd. Vi har intet (med kvalitet) at bruge de penge på.

                  Ifølge kommentatorerne i går jublede NT af glæde under kampen. Jeg håber, han har lært, at det er den følelse en rigtig klub med holdånd giver, og ånd kan ikke købes for penge.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                    Er enig med dig i priserne er gået amok. Problemet er at det er spillere den anden vej også.
                    Og Luca skal jo erstattes hvilket nok bliver tæt på umuligt.
                    Ved godt han næsten lige har forlænget, men Troels burde hente ham ind på kontoret og tilbyde ham en forbedret kontrakt på 5 år.
                    Og så lave en aftale om han skal skydes af til sommer eller efter 1 år i superligaen. Lær nu af Slotsager sagen.
                    Igen. Enig

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Åhhhhhhhh der brænder nogle “told you so`s” på min tunge efter sådan en kamp……

                      Ikke mange “Krogh out” man hører mere
                      Kunne bare nøjes med at skrive "Middelfart Boldklub" men det er sq et cheap shot så vil da uddybe med at jeg ikke ser holdet være konkurrencedygtigt til Superligaen på trods af de resultater der er lavet i 1. division.

                      Vil så tro at de fleste trænere vil kunne lave de resultater med 1. div. markant bedste spillere.

                      Min anke var og er stadig at SK er mere bange for at tabe en vild for at vinde og hans kommunikation bærer sindsygt meget præg af dette, hvilket altså betyder meget.

                      Bo et eller andet som partner for SFÅ udtalte det meget godt i podcast fra i tirsdags uden jeg kan gengive det ord for ord.

                      eneste nye spiller SK har fået i denne sæson er Bonde så han kunne have sat de utidige folk på de udstedtes ø for et halvt år siden hvis han ville ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        I så fald har man intet lært i klubben.

                        Luca er mere end 8 mill. euro værd. Vi har intet (med kvalitet) at bruge de penge på.

                        Ifølge kommentatorerne i går jublede NT af glæde under kampen. Jeg håber, han har lært, at det er den følelse en rigtig klub med holdånd giver, og ånd kan ikke købes for penge.
                        Kommer vel an på narrativet i salget.

                        Hvis man nu gik ud og fortalte at Luca salget kunne finansiere det der manglede i et stadion byggeri og man kunne undgå udefra kommende investeringer der svækker os på sigt

                        Hvis man kunne meddele at det skulle finansiere et akademi i Uganda der måske kunne blive det nye RTD

                        Hvis man kunne fordoble budgettet på akademiet i mange år fremover der kunne gøre at vi kunne tiltrække de helt store talenter og lave endnu større salg i fremtiden

                        Find selv på noget. Selvfølgelig skulle der også bruges nogle millioner på en ny angriber.

                        Comment


                          Fortællingen for mig er, at OB (igen) skal være en fed klub med holdånd og en distinkt stil, som vinder fodboldkampe.

                          Alt det andet siger mig intet, og for mig hører det aktieverden til.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Kunne bare nøjes med at skrive "Middelfart Boldklub" men det er sq et cheap shot så vil da uddybe med at jeg ikke ser holdet være konkurrencedygtigt til Superligaen på trods af de resultater der er lavet i 1. division.

                            Vil så tro at de fleste trænere vil kunne lave de resultater med 1. div. markant bedste spillere.

                            Min anke var og er stadig at SK er mere bange for at tabe en vild for at vinde og hans kommunikation bærer sindsygt meget præg af dette, hvilket altså betyder meget.

                            Bo et eller andet som partner for SFÅ udtalte det meget godt i podcast fra i tirsdags uden jeg kan gengive det ord for ord.

                            eneste nye spiller SK har fået i denne sæson er Bonde så han kunne have sat de utidige folk på de udstedtes ø for et halvt år siden hvis han ville ..
                            jeg ved ikke om du så flash interviewet med ham lige inden kampstart i går. Der var han mere klar i spyttet, mere; vi kan vi skal vi vil. Det var rart at se.

                            Jeg vil mene jeg hele tiden har befundet mig et sted midt imellem mht Krogh. Og endnu vil jeg mene det er alt for tidligt bare at konkludere at han er den "helt rigtige"

                            - men det er svært at være uenig med en træner med 6 sejre i 6 kampe. Og nu ser det også ud til at spillet og udtrykket rykker i den rigtige retning. Det glæder mig. Og jeg håber i den grad Krogh vil bringe al min tvivl til skamme.

                            Men det er stadig tidligt, det har ikke været lige kønt hele tiden og jeg vil stadig se hvordan han og holdet reagerer på modgang.

                            Holder vi sammen på nuværende hold, ikke gør noget dumt og sælger Luca, og måske bringer et par forstærkninger mere ind - så er jeg nok der hvor jeg tror at Krogh sagtens kan få os tilbage i superligaen. Om han så stadig vil være den rigtige til den tid - det er jo en anden sag.

                            Men pilen peger opad - svært ikke at være positiv lige nu

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                              Fortællingen for mig er, at OB (igen) skal være en fed klub med holdånd og en distinkt stil, som vinder fodboldkampe.

                              Alt det andet siger mig intet, og for mig hører det aktieverden til.
                              jo men Luca bliver solgt hvis han fortsætter sin målform - spørgsmålet er bare hvornår.

                              Og selv om man kunne bruge en masse mill på stadion og jeg ved ikke hvad, så lige pt vil vi ikke kunne gå ud og finde en erstatning der er bare tilnærmelsesvis på niveau med Luca - uanset hvor mange penge vi får ind.

                              Og sælgende klubber vil vide at vi har penge - så vi vil komme til at betale markant overpris for en angriber vi ikke vil kunne bruge til andet end bænkevarmer efter oprykning.

                              Jeg håber vi som min. holder på Luca til næste sommer. Det tror jeg også - for har stadig svært ved at se klubber med SÅ mange penge som der skal til, skulle handle ind i 1 division.

                              Men mærkeligere ting er sket.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Kunne bare nøjes med at skrive "Middelfart Boldklub" men det er sq et cheap shot så vil da uddybe med at jeg ikke ser holdet være konkurrencedygtigt til Superligaen på trods af de resultater der er lavet i 1. division.

                                Vil så tro at de fleste trænere vil kunne lave de resultater med 1. div. markant bedste spillere.

                                Min anke var og er stadig at SK er mere bange for at tabe en vild for at vinde og hans kommunikation bærer sindsygt meget præg af dette, hvilket altså betyder meget.

                                Bo et eller andet som partner for SFÅ udtalte det meget godt i podcast fra i tirsdags uden jeg kan gengive det ord for ord.

                                eneste nye spiller SK har fået i denne sæson er Bonde så han kunne have sat de utidige folk på de udstedtes ø for et halvt år siden hvis han ville ..
                                Vi har jo hørt noget lign. fra en vis Hans Bjerg Pedersen før i fht. Ricardo så jeg synes det er lige så "cheap shot" som "Middelfart" er. Ingen af os herinde har haft en kinamands chance for at vurdere HVOR dybt krisen har stukket i Ådalen så jeg lægger hellere end gerne alle æggene i Troels' kurv med påstanden om at det er useriøst at vurdere SKs trænerarbejde på baggrund af tiden som cheftræner.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X