Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt HB Køge - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Forstår ikke du så foreslår Elias Sørensen som slet ikke har de kvaliteter som OB efterspørger.
    Nu må vi lige se hvem der evt bliver solgt. Tænker OB har navne på blokken når det sker.
    Bliver måske også fra superligaen man vil hente nye spillere. De skal jo helst være for gode til 1.division.
    Holten og Sørensen virker også for gode til 1. Div. Og så kunne man svække en direkte konkurrent

    Men mit gæt er at Elias rykker til England og Holten sælges til noget Lyngby,Sønderjyske,Aab eller lign

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      Jeg tænker man sælger den som at der er konkurrence om pladsen - Luca er i udgangspunktet starter - men skal da også holdes til ilden. Så det skal være en angriber der gerne vil til en større klub - og sikkert en bedre løncheck - som tror på sig selv(gør de ikke alle det?) Lucas unge alder taget i betragtning så kan han jo også hurtigt blive interessant på større adresser. Jeg tænker ikke det sker nu her...men til vinter - hvem ved. Og ellers kunne det være til næste sommer, han kan blive svær at holde på.

      Så enten den type.

      Ellers skal man gøre som man forsøgte med Mouritsen - hente en decideret back up. En der er "god nok" men heller ikke mere...det håber jeg ikke de forsøger sig med igen.
      Det sidste er jeg meget enig i. Det kommer vi i hvert fald ingen vegne med.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Forstår ikke du så foreslår Elias Sørensen som slet ikke har de kvaliteter som OB efterspørger.
        Nu må vi lige se hvem der evt bliver solgt. Tænker OB har navne på blokken når det sker.
        Bliver måske også fra superligaen man vil hente nye spillere. De skal jo helst være for gode til 1.division.
        Du må gerne lige uddybe hvorfor Holten mere er “den type OB efterspørger” end Elias Sørensen er. At en 27-årig udpræget 9’er skulle være det vi efterspørger pt, for at spille han ude af position, har jeg i hvert fald svært ved at se. Og jeg har ikke argumenteret for, st vi bør købe Elias Sørensen, blot at han ville give mere mening end Holten.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Men så giver købet af en 27-årig Holten da slet ingen mening…
          Jeg synes, du rammer hovedet på sømmet i OB’s og Troels Bechs problemstilling.

          1. Vi vil gerne have bedre spillere, men bedre spillere skal overtales eller overBEtales for at flytte til NordicBet Ligaen. Så dem vi kan få er ikke, hvad vi er vant til.
          2. Samtidig vil vi gerne give vores unge chancen. Men ikke mere end, at jeg ofte læser herinde, at 17-19-årige jo ikke skal være holdets rygrad.
          3. Hvem kan man få ind, der pacer vores unge uden at sætte sig så solidt på en position, at man skyller godt og solidt talentarbejde ud med badevandet og lader Silkeborg (Østrøm og Klynge eller Go Ahead Eagles (Breum) profitere for håndører? Er en (sikkert dyr) Elias Sørensen på 24 bedre for OB på kort OG lang sigt, end navnebror Hansborg-Sørensen?

          I den bedste af alle verdener er vores talenter så dygtige, at de ret hurtigt henviser de fleste indkøb til en rotationstilværelse, men nogle gange skal man jo også tro på, at dem man giver seniorkontrakter også er dygtige nok - og give dem tiden til at vise det.

          Personligt er jeg et sted, hvor jeg anerkender, at et fodboldhold har brug for dygtige og rutinerede spillere. Indkøbet af Jakob Bonde gav mening, fordi han udfylder en plads, hvor vi på kort sigt har behov for rutinerede kræfter, og Juul-Sandberg/Noah Lassen er et stykke væk. Desuden er der tre centrale pladser, og man kan forestille sig, der vil forekomme karantæner og skader, og der er pokalkampe også. Tom Trybull på en 1-2 år kontrakt giver også mening, særligt fordi han bidrager med noget niveau i bredden.

          Jeg er i tvivl om, hvorvidt vi rent faktisk har et behov for en offensiv spiller mere i truppen medmindre vi sælger både Fenger og Deedson. Selv hvis begge sælges, er jeg ikke sikker på, man bare skal hive hvad-som-helst ind.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

            Jeg synes, du rammer hovedet på sømmet i OB’s og Troels Bechs problemstilling.

            1. Vi vil gerne have bedre spillere, men bedre spillere skal overtales eller overBEtales for at flytte til NordicBet Ligaen. Så dem vi kan få er ikke, hvad vi er vant til.
            2. Samtidig vil vi gerne give vores unge chancen. Men ikke mere end, at jeg ofte læser herinde, at 17-19-årige jo ikke skal være holdets rygrad.
            3. Hvem kan man få ind, der pacer vores unge uden at sætte sig så solidt på en position, at man skyller godt og solidt talentarbejde ud med badevandet og lader Silkeborg (Østrøm og Klynge eller Go Ahead Eagles (Breum) profitere for håndører? Er en (sikkert dyr) Elias Sørensen på 24 bedre for OB på kort OG lang sigt, end navnebror Hansborg-Sørensen?

            I den bedste af alle verdener er vores talenter så dygtige, at de ret hurtigt henviser de fleste indkøb til en rotationstilværelse, men nogle gange skal man jo også tro på, at dem man giver seniorkontrakter også er dygtige nok - og give dem tiden til at vise det.

            Personligt er jeg et sted, hvor jeg anerkender, at et fodboldhold har brug for dygtige og rutinerede spillere. Indkøbet af Jakob Bonde gav mening, fordi han udfylder en plads, hvor vi på kort sigt har behov for rutinerede kræfter, og Juul-Sandberg/Noah Lassen er et stykke væk. Desuden er der tre centrale pladser, og man kan forestille sig, der vil forekomme karantæner og skader, og der er pokalkampe også. Tom Trybull på en 1-2 år kontrakt giver også mening, særligt fordi han bidrager med noget niveau i bredden.

            Jeg er i tvivl om, hvorvidt vi rent faktisk har et behov for en offensiv spiller mere i truppen medmindre vi sælger både Fenger og Deedson. Selv hvis begge sælges, er jeg ikke sikker på, man bare skal hive hvad-som-helst ind.
            selvfølgelig skal ikke bare hive hvad som helst ind. Og har man så stor tiltro til Hansborg, Martin og Jensen - jamen så fint...så må man jo gå den vej og se om det holder.

            Tænker også en del af det her er at begynde at sætte holdet op til næste sæson allerede nu. Få dygtige nok spillere ind - nogle der også ville kunne begå sig i superligaen. Og så man sikre sig at der ikke skal laves helt så mange handler næste sæson.

            Sælges Fenger har vi en reel 9'er i Luca - det er i min bog ikke nok. Skulle Luca lægge sig syg, få en mindre skade eller lign. så kan vi som det ser ud nu smide Fenger på top med don D og Markus J på kanterne og næsten kører videre som om intet var hent.

            Hvis Fenger tager afsted i dette vindue så kan jeg ikke se andet end vi skal have en ny 9'er ind. Holten ville i min bog give rigtig god mening. Kan kæmpe om pladsen med Luca. Kan overtage i tilfælde af skader/karantæner osv. Og så vil man have en erfaren angriber klar til (når/hvis Luca sælges - hvilket sagtens kunne ske allerede næste sommer)

            Og der ville stadig være plads til at Hansborg og Martin kunne komme ind og få 15-20 min pr. kamp - Martin spillede som 8'er og Hansborg kant - så en Holten (eller hvem man bringer ind) ville vel dårligt "stå i vejen" for dem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              selvfølgelig skal ikke bare hive hvad som helst ind. Og har man så stor tiltro til Hansborg, Martin og Jensen - jamen så fint...så må man jo gå den vej og se om det holder.

              Tænker også en del af det her er at begynde at sætte holdet op til næste sæson allerede nu. Få dygtige nok spillere ind - nogle der også ville kunne begå sig i superligaen. Og så man sikre sig at der ikke skal laves helt så mange handler næste sæson.

              Sælges Fenger har vi en reel 9'er i Luca - det er i min bog ikke nok. Skulle Luca lægge sig syg, få en mindre skade eller lign. så kan vi som det ser ud nu smide Fenger på top med don D og Markus J på kanterne og næsten kører videre som om intet var hent.

              Hvis Fenger tager afsted i dette vindue så kan jeg ikke se andet end vi skal have en ny 9'er ind. Holten ville i min bog give rigtig god mening. Kan kæmpe om pladsen med Luca. Kan overtage i tilfælde af skader/karantæner osv. Og så vil man have en erfaren angriber klar til (når/hvis Luca sælges - hvilket sagtens kunne ske allerede næste sommer)

              Og der ville stadig være plads til at Hansborg og Martin kunne komme ind og få 15-20 min pr. kamp - Martin spillede som 8'er og Hansborg kant - så en Holten (eller hvem man bringer ind) ville vel dårligt "stå i vejen" for dem.
              Meget enig. Det ville nok være klogt at beholde Fenger. Eller i det mindste til aller aller sidst i vinduet så man er sikker på at Luca ikke ryger. Men så bliver det svært at nå at finde en afløser.. Bliver tungen lige i munden den sidste uges tid for TB og Co

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                selvfølgelig skal ikke bare hive hvad som helst ind. Og har man så stor tiltro til Hansborg, Martin og Jensen - jamen så fint...så må man jo gå den vej og se om det holder.

                Tænker også en del af det her er at begynde at sætte holdet op til næste sæson allerede nu. Få dygtige nok spillere ind - nogle der også ville kunne begå sig i superligaen. Og så man sikre sig at der ikke skal laves helt så mange handler næste sæson.

                Sælges Fenger har vi en reel 9'er i Luca - det er i min bog ikke nok. Skulle Luca lægge sig syg, få en mindre skade eller lign. så kan vi som det ser ud nu smide Fenger på top med don D og Markus J på kanterne og næsten kører videre som om intet var hent.

                Hvis Fenger tager afsted i dette vindue så kan jeg ikke se andet end vi skal have en ny 9'er ind. Holten ville i min bog give rigtig god mening. Kan kæmpe om pladsen med Luca. Kan overtage i tilfælde af skader/karantæner osv. Og så vil man have en erfaren angriber klar til (når/hvis Luca sælges - hvilket sagtens kunne ske allerede næste sommer)

                Og der ville stadig være plads til at Hansborg og Martin kunne komme ind og få 15-20 min pr. kamp - Martin spillede som 8'er og Hansborg kant - så en Holten (eller hvem man bringer ind) ville vel dårligt "stå i vejen" for dem.
                Misforstå mig ikke. Emil Holten ville da ikke gøre mig trist.

                Men jeg tror ærlig talt ikke, at vi har en chance for at hente ham fra Esbjerg. Heller ikke Elias Sørensen. De er for dyre, og deres fremtidsudsigter ændrer sig ikke markant af at skifte fra EfB til OB - desværre. Måske kommer de i Superligaen næste sæson, men jeg tror måske, at de begge har bud fra deromkring i forvejen.

                Og du har ret, vi kommer til at mangle en 9’er, hvis vi sælger Fenger. Det håber jeg ikke vi gør, særligt fordi Martin ikke helt har fysisk pondus nok til den position endnu.

                Dillemaet er jo reelt nok stadigvæk, skrider Fenger, hvem KAN vi så hente, der også er god nok til næste år, og som på længere sigt er bedre end, hvad vi selv kan dyrke? Luca er jo ikke solgt endnu? Skal vi hente en 9’er eller en alsidig schweizerknivs-agtig offensivspiller?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Men de er også i fare for at miste Elias Sørensen og Emil Holten den næste måned. Så er de også gevaldigt svækket uanset hvad de så får købt
                  Det er jo vilkårene for alle NB-klubberne, og måske alle danske klubber i virkeligheden. EfB har et markant budget så de vil også kunne finde passende forstærkninger til deres i forvejen godt sammenspillede hold. Det vil da sikkert svække dem i en periode, men den generelle holdmæssige kvalitet vil de stadig besidde.

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Efter lidt søvn ovenpå en superfed away, har jeg lidt de samme par konklusionerne vi kom frem til på stadion i går.

                    Deedson skal åbenlyst væk, han spiller udelukkende for sig selv - de første 15 minutter kunne vi have scoret mindst to mål, hvis han havde sluppet den.

                    Fenger og Mickelson har egentligt et ret godt samarbejde, selvom en del af Fengers ideer lidt løber ud i sandet. Men der blive kæmpet igennem. Man kunne næsten mærke hvor meget han gerne ville score, og hvor meget det frustrerede ham når det ikke lykkedes.

                    Mickelson er klart vires bedste back - han bør rykkes over i vores højreside fluks - udfordringerne ville gå endnu bedre hvis han var i rette side. Og Owuso imponerer ikke aliwl.

                    Ses på Østerbro !

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det er jo vilkårene for alle NB-klubberne, og måske alle danske klubber i virkeligheden. EfB har et markant budget så de vil også kunne finde passende forstærkninger til deres i forvejen godt sammenspillede hold. Det vil da sikkert svække dem i en periode, men den generelle holdmæssige kvalitet vil de stadig besidde.
                      Jo jo. Men få 1. Div hold har 2 SÅ store profiler der skiller sig ud og er i SÅ stor fare for at miste dem. Vil have kæmpe betydning for dem. Som jeg ser det har de jo ikke noget i nærheden der kan erstatte dem

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ganjaoux Se indlæg
                        Efter lidt søvn ovenpå en superfed away, har jeg lidt de samme par konklusionerne vi kom frem til på stadion i går.

                        Deedson skal åbenlyst væk, han spiller udelukkende for sig selv - de første 15 minutter kunne vi have scoret mindst to mål, hvis han havde sluppet den.

                        Fenger og Mickelson har egentligt et ret godt samarbejde, selvom en del af Fengers ideer lidt løber ud i sandet. Men der blive kæmpet igennem. Man kunne næsten mærke hvor meget han gerne ville score, og hvor meget det frustrerede ham når det ikke lykkedes.

                        Mickelson er klart vires bedste back - han bør rykkes over i vores højreside fluks - udfordringerne ville gå endnu bedre hvis han var i rette side. Og Owuso imponerer ikke aliwl.

                        Ses på Østerbro !
                        Hvis der kommer et bud stort nok på DD (+10mill) så lad ham da endelig smutte. Men syntes altså ikke det er så slemt som mange gør det til.
                        Sjovt at når en spiller man ikke kan lide prøver at skabe noget på egen hånd så spiller man automatisk “for sig selv”. Jeg syntes ham og Owusu virkelig prøver at få et samarbejde op. Så påstanden om at han kun spiller for sig selv syntes jeg er forkert. Men der mangler helt klart stadig nogle flere spilmønstre og kombinationer så han ikke bare konstant står på fløjen og skal sætte 2 mand på egen hånd

                        Comment


                          Ligesom man ikke kunne konkludere noget helt fra Esbjerg kampen, bør man også passe på at konkluderer en masse fra kampen i går. HB Køge lignede ikke bare et 2 div. hold, men end ikke et tophold der. Hvilket ikke "kun" skyldes os.

                          Det som jeg rent spillmæssigt synes var bedst var, at vi fortsatte presset efter vi kom foran. Det var rigtig fedt at se. Desuden spillede vi til tider hurtigt, men vi fik også pladsen til det. Luca bliver bedre og bedre og han bliver endnu mere farlig, når vi begynder at få lavet nogle bedre indlæg. Det synes jeg stadigvæk halter meget og i går kunne vi også glæde os over elendig opdækning fra HB Køges side.

                          Jeg synes godt nok Leroy ikke endnu skaber meget offentsivt selv imod HB Køge. Så synes efterhånden at en ny vber er mest tiltrængt, så NM kan rykkes over på hb. Er sikker på at han kan komme til flere indlæg med højrebenet. Så kan han også prøve at bevise, at han er en wingback. Hvilket jeg tvivler på at han er.

                          Men han og DD m.fl. skal have lidt flere kampe i dette system, før jeg synes man kan konkludere det store og efter vi har spillet imod flere af de forventede tophold. Men en god dag på kontoret, hvor der blev tanket selvtillid op og så fokus på kampen imod Hvidovre. Håber der bliver fokus på de indlæg til feltet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Hvis der kommer et bud stort nok på DD (+10mill) så lad ham da endelig smutte. Men syntes altså ikke det er så slemt som mange gør det til.
                            Sjovt at når en spiller man ikke kan lide prøver at skabe noget på egen hånd så spiller man automatisk “for sig selv”. Jeg syntes ham og Owusu virkelig prøver at få et samarbejde op. Så påstanden om at han kun spiller for sig selv syntes jeg er forkert. Men der mangler helt klart stadig nogle flere spilmønstre og kombinationer så han ikke bare konstant står på fløjen og skal sætte 2 mand på egen hånd
                            Meget enig. Han er en spiller der kan noget på egen hånd og det skal han også prøve, men synes slet ikke det var så vitalt som folk skriver herinde. Man må heller ikke glemme han var totalt kampafgørende ude i Esbjerg.

                            Comment


                              Jeg så ikke kampen, men så målene via tv3-link. Vi er et godt Nordic Bet hold , så vi kan endelig begynde at se sejre. Det er fedt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                                Misforstå mig ikke. Emil Holten ville da ikke gøre mig trist.

                                Men jeg tror ærlig talt ikke, at vi har en chance for at hente ham fra Esbjerg. Heller ikke Elias Sørensen. De er for dyre, og deres fremtidsudsigter ændrer sig ikke markant af at skifte fra EfB til OB - desværre. Måske kommer de i Superligaen næste sæson, men jeg tror måske, at de begge har bud fra deromkring i forvejen.

                                Og du har ret, vi kommer til at mangle en 9’er, hvis vi sælger Fenger. Det håber jeg ikke vi gør, særligt fordi Martin ikke helt har fysisk pondus nok til den position endnu.

                                Dillemaet er jo reelt nok stadigvæk, skrider Fenger, hvem KAN vi så hente, der også er god nok til næste år, og som på længere sigt er bedre end, hvad vi selv kan dyrke? Luca er jo ikke solgt endnu? Skal vi hente en 9’er eller en alsidig schweizerknivs-agtig offensivspiller?
                                det er så en helt anden sag - det tror jeg godt du kan have ret i.

                                Men sådan rent hypotetisk - ville det ikke gøre mig noget man hentede ham, hvis Fenger smutter. Jeg mener det vil være godt at have noget konkurrence om pladsen - muligheden for at skifte hvis Luca går død i en kamp, ved skader, karantæner eller bare en dårlig periode. Der er vi bare ret tyndt besatte som det ser ud nu. Og det er jo ikke noget nyt problem - vi har længe kæmpet lidt med hvem der skulle lave målene.
                                - det ligner så vi har svaret lige nu i Luca, men igen - det er meget tyndt besat

                                Comment

                                Working...
                                X