Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's trup til sæson 2024-2025 (1. Division)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    En gigantisk og vel til tider uoverskuelig opgave at Troels er sat til at løse. Et mirakel hvis vi kommer ud med skindet på næsen.

    Jeg håber stadig at Krogh får noget tid ved roret, da ikke engang Guardiola som træner ville kunne garantere os en god start i jagten på superliga. Jeg er enige i at han er meget medskyldig i denne nedrykning, men tror fuldt og fast på at han har fundet melodien og formlen til hvad der virker i OB. Så træk en streg i sandet fra den dag at BW blev fyret og se på om vi i det mindste ikke kunne have gavn af ro på trænerfronten.
    Jeg kan måske se gavn i at fyre Hjortebjerg og ansætte en ny assistent træner med de kompetencer man søger i en ny spillestil. Men tvivler på at det sker

    Mange vil nok være uenig her. Men min mavefornemmelse siger mig at han er langtidsløsningen for det nye OB.
    Og som Polle fra Snaves mor Ulla ville have sagt: Først så holder man a`, så holder man u` og så holder man ve`
    Jeg er stadig chokeret over at man kan præstere så elendigt som OB træner og rykke ned med et brag og alligevel måske få lov til at fortsætte. Manden har INTET vist andet en tom snak og elendige taktiske dispositioner.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      En gigantisk og vel til tider uoverskuelig opgave at Troels er sat til at løse. Et mirakel hvis vi kommer ud med skindet på næsen.

      Jeg håber stadig at Krogh får noget tid ved roret, da ikke engang Guardiola som træner ville kunne garantere os en god start i jagten på superliga. Jeg er enige i at han er meget medskyldig i denne nedrykning, men tror fuldt og fast på at han har fundet melodien og formlen til hvad der virker i OB. Så træk en streg i sandet fra den dag at BW blev fyret og se på om vi i det mindste ikke kunne have gavn af ro på trænerfronten.
      Jeg kan måske se gavn i at fyre Hjortebjerg og ansætte en ny assistent træner med de kompetencer man søger i en ny spillestil. Men tvivler på at det sker

      Mange vil nok være uenig her. Men min mavefornemmelse siger mig at han er langtidsløsningen for det nye OB.
      Og som Polle fra Snaves mor Ulla ville have sagt: Først så holder man a`, så holder man u` og så holder man ve`
      jeg har skrevet det i en anden tråd; jeg er ikke helt overbevist om Krogh er den rette. Min største anke er om han passer ind i hvad det nu er TB vil. Mere Frem end Barca eller hvordan han nu formulerede det. Er Krogh med på den? Tænker både ham og Hjortebjerg kommer fra en anden skole - det er der intet galt i, men man skal bare være sikker på man vil det samme.

      Den store ulempe ved at skifte Krogh nu er at det er endnu en ting på en i forvejen lang to-do liste hvis man også liiige skal ud og finde en ny træner - og nok også assistent(er) - ryger Krogh så kan jeg ikke forestille mig at Hjortebjerg får lov at blive.

      - Men det er bare så vigtig en post at man skal være så sikker i sin sag som man nu engang kan være.

      Men man kan snart ikke trække den længere - 16 dage til træningsstart, så vil man lave et skifte skal det ske snart.

      Er Troels og Krogh på samme side ifht hvad der skal ske spillestilsmæssigt - så bakker jeg op om Krogh

      Comment


        På trods af at der har været 12 afgange (inkl. Kløve og Vestergaard) er der stadig 30 spillere på og omkring 1. holdet og her er Trybull ikke talt med .. det er jo for vildt ..

        Myhra (starter)
        Hansen (skadet)
        Eriksen (uden kontrakt)

        Mickelson (starter)
        Paulsen (starter)
        Mihajlo (udlejet 14 dage endnu)
        Grubbe (reserve - salgsobjekt?)
        McCoy (rykket op)
        Owusu (starter)
        Aske (udstødt - salgsobjekt?)
        Yaya (reserve)
        Sauli (reserve - salgsobjekt?)
        Slotsager Starter salgsobjekt)
        Gomez (reserve - starter)
        Askou (rykket op)
        Lassen (akademi)

        Mustafic (udstødt på eget eller klubbens initiativ - salgsobjekt?)
        Manneh (starter)
        Markus (skadet)
        Ejdum (starter)
        Rami (udstødt - salgsobjekt)
        Bonde (starter)
        Sandberg (rykket op)

        DonD (starter)
        Luca (starter)
        Selven (reserve - salgsobjekt?)
        Burey (udstødt - på eget eller klubben initiativ - salgsobjekt?)
        Fenger (starter)
        Hansborg (rykket op)
        William (akademi)

        Jeg undrer mig over at spillere som Sauli og Selven træner med holdet ..

        Myhra/Hansen/Eriksen?

        Owusu/Grubbe Paulsen/Mihajlo/Sauli/Yaya Slotsager/Gomez/Askou/Lassen Mickelson/McCoy
        Manneh/Grubbe
        Ejdum/ Bonde/Sandberg
        DonD/Selven Luca/Hansborg Fenger/Markus

        Kigger man i øvrigt på Transfermarkt som jeg mener er rimelig opdaterede (de har nok travlt p.t.) så fremgår Selven ikke af holdet men Valdemar Grymer gør. Han har lige forlænget på U19 men ..

        Vi mangler da vist stadig en på midten .. og en målmand .. måske en rigtig venstre back men vi skal til at af med nogle forsvarsspillere ..

        Alligevel 8 spillere der kan/bør/vil sælges - 7 af dem udenfor start11.. og det er ud over DonD, Owusu og Fenger .. og Mihajlo med klausul.. Sæt igang
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          På trods af at der har været 12 afgange (inkl. Kløve og Vestergaard) er der stadig 30 spillere på og omkring 1. holdet og her er Trybull ikke talt med .. det er jo for vildt ..

          Myhra (starter)
          Hansen (skadet)
          Eriksen (uden kontrakt)

          Mickelson (starter)
          Paulsen (starter)
          Mihajlo (udlejet 14 dage endnu)
          Grubbe (reserve - salgsobjekt?)
          McCoy (rykket op)
          Owusu (starter)
          Aske (udstødt - salgsobjekt?)
          Yaya (reserve)
          Sauli (reserve - salgsobjekt?)
          Slotsager Starter salgsobjekt)
          Gomez (reserve - starter)
          Askou (rykket op)
          Lassen (akademi)

          Mustafic (udstødt på eget eller klubbens initiativ - salgsobjekt?)
          Manneh (starter)
          Markus (skadet)
          Ejdum (starter)
          Rami (udstødt - salgsobjekt)
          Bonde (starter)
          Sandberg (rykket op)

          DonD (starter)
          Luca (starter)
          Selven (reserve - salgsobjekt?)
          Burey (udstødt - på eget eller klubben initiativ - salgsobjekt?)
          Fenger (starter)
          Hansborg (rykket op)
          William (akademi)

          Jeg undrer mig over at spillere som Sauli og Selven træner med holdet ..

          Myhra/Hansen/Eriksen?

          Owusu/Grubbe Paulsen/Mihajlo/Sauli/Yaya Slotsager/Gomez/Askou/Lassen Mickelson/McCoy
          Manneh/Grubbe
          Ejdum/ Bonde/Sandberg
          DonD/Selven Luca/Hansborg Fenger/Markus

          Kigger man i øvrigt på Transfermarkt som jeg mener er rimelig opdaterede (de har nok travlt p.t.) så fremgår Selven ikke af holdet men Valdemar Grymer gør. Han har lige forlænget på U19 men ..

          Vi mangler da vist stadig en på midten .. og en målmand .. måske en rigtig venstre back men vi skal til at af med nogle forsvarsspillere ..

          Alligevel 8 spillere der kan/bør/vil sælges - 7 af dem udenfor start11.. og det er ud over DonD, Owusu og Fenger .. og Mihajlo med klausul.. Sæt igang
          Men truppen er vel stadigvæk billigere end sidste sæson pt i lønkroner………

          Jeg syntes nu det er fint nok at spillere som Selvén og Sauli stadig træner med holdet. De vil begge gerne OB. Men så er mekanikken også sådan at hvis de er langt fra holdet er det i begge parters interesse at finde et andet sted til dem

          Comment


            Der bliver jo nok min. 5-6 afgange (tænker Aske, Rami, Mustafic og Slots). Og så er der spillere som Burey og Sauli, som det kan blive virkelig svært at slippe af med. Hvor skal de få samme løn som i OB? Det lugter mere af udlejning. Hvis der ryger 6 spillere, så er der reelt 22 + et par U19 spillere. Det burde give plads til 2 nye folk, der nok bør have noget erfaring. Det kan godt være, det først sker allersidst i vinduet, og det kan nemt være, at det bliver leje. Det er helt OK med leje i vores nuv. situation: hvis vi kommer op igen, så er der en ny situation.

            Comment


              Luca spillede med nr 9 idag så mon ikke det er hans nye nr
              myhre var anfører så mon ikk det bliver ham medmindre vi sigter trybull

              Comment


                Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                Luca spillede med nr 9 idag så mon ikke det er hans nye nr
                myhre var anfører så mon ikk det bliver ham medmindre vi sigter trybull
                Trybull skal ikke være anfører IMO. Hvis han signer ny kontrakt bliver det nok kun 1-2 år. Vi skal have noget kontinuitet i det armbind
                Giv det til Myhra som har 5 år tilbage af sin kontrakt og måske forventer at være her de 3-5 af dem eller Bonde som nok er her minimum 3 år

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Der bliver jo nok min. 5-6 afgange (tænker Aske, Rami, Mustafic og Slots). Og så er der spillere som Burey og Sauli, som det kan blive virkelig svært at slippe af med. Hvor skal de få samme løn som i OB? Det lugter mere af udlejning. Hvis der ryger 6 spillere, så er der reelt 22 + et par U19 spillere. Det burde give plads til 2 nye folk, der nok bør have noget erfaring. Det kan godt være, det først sker allersidst i vinduet, og det kan nemt være, at det bliver leje. Det er helt OK med leje i vores nuv. situation: hvis vi kommer op igen, så er der en ny situation.
                  Enig. Men vi skal nok også forvente at en enkelt af dem vi ikke vil af med også smutter. Jeg tror mest på DD hvis der kommer et bud på 12-15 mill
                  Ivan er nok også på vej ud. Selvén er også DMW

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Enig. Men vi skal nok også forvente at en enkelt af dem vi ikke vil af med også smutter. Jeg tror mest på DD hvis der kommer et bud på 12-15 mill
                    Ivan er nok også på vej ud. Selvén er også DMW
                    Jeg tror på følgende sælges: Don Deedson, Ivancevic, Slotsager og Rami Al Haj. Det er vel også - groft sagt - dem der er penge værd.

                    Så er der en gråzone af spillere, Vaisanen, Burey, Selvén og Mustafic, der ikke virker til at være med i planerne hos OB, men som vi nok ikke indkasserer nogen nævneværdig salgssum for.

                    Man kunne undlade at sælge Vaisanen og beholde ham som 3. Mand i midterforsvaret. Hvis han er god nok til Serie B, alternativt skal vi finde en midterforsvarer, der er så god, at det giver mening at kyle Vaisanen ud for håndører, mens vi bruger penge på en ny.

                    Jeg kunne også godt være fristet til at give Selvén chancen i en halvsæson. Han har så meget fart, at jeg nemt kan forestille mig ham, som en indskifter der skaber store problemer for et Nordic Bet forsvar.

                    Burey og Mustafic er så ringe/har så problematisk en attitude, at de ikke skal være her to sekunder længere end nødvendigt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                      Jeg tror på følgende sælges: Don Deedson, Ivancevic, Slotsager og Rami Al Haj. Det er vel også - groft sagt - dem der er penge værd.

                      Så er der en gråzone af spillere, Vaisanen, Burey, Selvén og Mustafic, der ikke virker til at være med i planerne hos OB, men som vi nok ikke indkasserer nogen nævneværdig salgssum for.

                      Man kunne undlade at sælge Vaisanen og beholde ham som 3. Mand i midterforsvaret. Hvis han er god nok til Serie B, alternativt skal vi finde en midterforsvarer, der er så god, at det giver mening at kyle Vaisanen ud for håndører, mens vi bruger penge på en ny.

                      Jeg kunne også godt være fristet til at give Selvén chancen i en halvsæson. Han har så meget fart, at jeg nemt kan forestille mig ham, som en indskifter der skaber store problemer for et Nordic Bet forsvar.

                      Burey og Mustafic er så ringe/har så problematisk en attitude, at de ikke skal være her to sekunder længere end nødvendigt.
                      Meget enig

                      Vi får ikke en krone for Sauli,Mustafic,Selven og Buray. Det kommer der imod til og koste os en hulens masse penge. Million beløb. Enten ved at købe dem ud af kontrakten på en måde eller er nød til at leje dem ud mens vi betaler en del af lønnen. Det bliver dyrt.

                      Sauli er simpelthen så ringe at man lige så godt kan spille med unge Julius(ikke et ondt ord om ham). Ham kan vi i det mindste udvikle på. Så han skal bare væk. Ikke fordi han laver ballade eller noget. Han er en super fyr på og uden for banen. Men det giver ingen mening hverken for ham eller os. Som jeg forstår det så bor han pt i en autocamper. Så det lugter jo ikke af at han vil slå rødder her

                      Selven er lidt samme case. Vi har allerede Hansborg og WCM der dækker samme plads som ham og er bedre. Meget bedre

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                        Jeg tror på følgende sælges: Don Deedson, Ivancevic, Slotsager og Rami Al Haj. Det er vel også - groft sagt - dem der er penge værd.

                        Så er der en gråzone af spillere, Vaisanen, Burey, Selvén og Mustafic, der ikke virker til at være med i planerne hos OB, men som vi nok ikke indkasserer nogen nævneværdig salgssum for.

                        Man kunne undlade at sælge Vaisanen og beholde ham som 3. Mand i midterforsvaret. Hvis han er god nok til Serie B, alternativt skal vi finde en midterforsvarer, der er så god, at det giver mening at kyle Vaisanen ud for håndører, mens vi bruger penge på en ny.

                        Jeg kunne også godt være fristet til at give Selvén chancen i en halvsæson. Han har så meget fart, at jeg nemt kan forestille mig ham, som en indskifter der skaber store problemer for et Nordic Bet forsvar.

                        Burey og Mustafic er så ringe/har så problematisk en attitude, at de ikke skal være her to sekunder længere end nødvendigt.
                        Hvor har du set Selvén har fart. Jeg har ikke set det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Hvor har du set Selvén har fart. Jeg har ikke set det.
                          Så må du se ham spille igen. Han har god fart men sløj teknik og endnu sløjere timing

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

                            Så må du se ham spille igen. Han har god fart men sløj teknik og endnu sløjere timing
                            Man skulle tro det var en vennetjeneste da han fik en kontrakt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Man skulle tro det var en vennetjeneste da han fik en kontrakt.
                              Mon dog - han har i glimt vist potentiale og som jeg husker det blev han også lanceret som en lodseddel - måske dyrt købt - men vi havde jo en anden raket som gav fuld gevinst fra ca. samme periode - du vinder ikke hver gang. (at der så var alt for meget lotteri over indkøb hos BW er noget andet)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Man skulle tro det var en vennetjeneste da han fik en kontrakt.
                                Tror TB stak lidt til signingsstrategien under BW hos SFÅ, da han sagde noget i nærheden af, at man fra nu ikke kun vil signe på stats men også personlighed etc. Tror Selvén har stats. Meter løbet. Topfart. Osv. Men derudover er han jo en katastrofe.

                                Comment

                                Working...
                                X