Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Jeg er selv ikke fan af Diarra som back og forstår derfor godt man ville have en mere angrebsivrig back, der samtidig er stærk på dødbolde, da det har været et stort problem i flere sæsoner. Jeg er ikke selv fan af Kryger-indkøbet, men tror man har valgt ham, fordi han var relativt billig, og fordi man kunne få ham før sæsonstart. Og så har det sikkert også spillet ind, at han kan spille flere pladser, generelt er rimelig målfarlig og god på frispark.
Venstrebacken har været en akilleshæl stort set siden Chris Sørensen havde sine bedste år. Vi har formentlig fået mulighed for at få MK relativt billigt og har valgt at slå til for at styrke os både defensivt og offensivt på den plads. Jeg er selv stor fan af JBL, men jeg synes det er et rigtigt godt træk af skrive kontrakt med en, der kan levere fra dag et på den plads.
Det er jo umuligt at vide hvor mange af Kadrii-pengene, der er videregivet til spillerkøb. Men med de seneste års store underskud og et nyt et i vente, er det jo ikke usandsynligt, at det har været et krav, at man solgte spillere.
Havde vi ikke solgt Kadrii er det vel ikke usandsynligt, at vi havde været nødt til at sælge Falk - måske til et bud under det, vi mener han er værd. Nu er vi ikke i samme grad tvunget til at sælge ham. Og ved at vi er mere velpolstret kan vi tillade os at holde på ham til vi får et godt tilbud.
Comment