Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thorborg Raus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg ved ikke helt hvor jeg står helt endnu. Jeg frygter hvad der findes på den anden side af Thorborg. Men skal vi virkelig acceptere hans og bestyrelsens ledelse siden de kom til?

De kom til da OB faktisk var en rimelig velfungerende klub (var det i 2006?). Han kommer til, skyder en masse penge i projektet, fordi NU skal vi vinde mesterskabet, i CHL og blive det sportslige monster i dansk fodbold han drømte om. Det fejlede og han fik trykket på knappen inden det kostede ham for meget. Som jeg hørte det, så var vi om noget heller ikke en balanceret og velfungerende klub i vores sølvdage. Det var en oppustet klub på steroider.

Siden da har han (og den øvrige bestyrelse) padlet rundt. Det er blevet langsomt dårligere og dårligere år for år.

Jeg tror ikke de magter eller vil lægge en strategisk plan på øverste niveau for, hvor OB skal hen om 10-15-20 år. Det stinker af, at hver gang vi får ny sportsdirektør, så laves strategien om. "Nu har vi endelig fundet manden der skal gøre det godt igen på Fyn." Hvorfor rekrutteres denne sportsdirektør ikke som en person der skal videreføre det arbejde forgængeren har lagt? Misser jeg noget? Det samme gælder jo næste niveau på trænerposten. Vi skøjter rundt. Den ene årrække vil vi det ene og det næste vil vi det modsatte.

Jeg anerkender NT og resterende bestyrelse som forretningsmænd der kan deres kram, men de magter (eller vil ikke magte) at tage ansvar for en strategi i OB der kan rejse os.

Og så gider jeg ikke høre på argumenter om, hvor mange penge han skyder i klubben. Hold nu op. Manden har betalt underskud der kommer af deres egen dårlige ledelse.
    Last edited by Whoven; 07-05-2024, 09:36.

Comment

Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
      At have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.

Jeg er på team Thorborg.
      Hvad nytter det at han gider køre til Viborg og Farum, når han ikke fatter en brik af at være klubejer?
      https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

Comment

Oprindeligt indsendt af fcalamorgenkvalme Se indlæg

Jo - men hvis den større fodboldfaglighed kommer fra hans sportslige højrehånd Thomas Christensen så er det sku lige fedt..
        Giv nøglerne enerådigt tilbage til Kim Brink og giv ham et fast sportsligt budget så får Danmarks bedste fodbold-købmand os i top 3 indenfor 3 sæsoner!
        Brink skabte jo så gode resultater, fordi Thorborg skød ekstraordinært mange penge i klubben de år.

Comment

Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

Brink skabte jo så gode resultater, fordi Thorborg skød ekstraordinært mange penge i klubben de år.
          Jep - og hvor forsvandt de penge så hen ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

Og så gider jeg ikke høre på argumenter om, hvor mange penge han skyder i klubben. Hold nu op. Manden har betalt underskud der kommer af deres egen dårlige ledelse.
            Come on, Thorborgs engagement i OB har eftersigende kostet en lille halv milliard. Selvfølgelig skal han have kredit for det - medansvar eller ej.

Der ville eksistere meget få bestyrelsesformænd i verden, hvis man i den rolle skulle hæfte personligt for regnskabet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Jep - og hvor forsvandt de penge så hen ?
              I Mendy, Utaka, Djemba Djemba m.fleres lommer obviously. Hvad er din pointe?

Comment

I Mendy, Utaka, Djemba Djemba m.fleres lommer obviously. Hvad er din pointe?
                Det er jo netop pointen - skruen uden ende - hvis man kontinuerligt bruger flere ( af NTs) penge end man tjener holder det jo op på et tidspunkt - derfor var det ikke en langsigtet plan KB havde gang i - det var fuld fart frem ind i en betonmur - og den ramte han så da NT forståeligt nok mistede tilliden til ham.

Comment

Forstår heller ikke vi skal falde på halen over han dækker et underskud han selv har været med til at skabe.

"Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

Comment

Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg

Forstår heller ikke vi skal falde på halen over han dækker et underskud han selv har været med til at skabe.
                    Når klubben har genereret penge er mange af dem jo også røget tilbage i koncernen for at dække underskud/omkostninger i andre ben af OS&E.

Comment

Come on, Thorborgs engagement i OB har eftersigende kostet en lille halv milliard. Selvfølgelig skal han have kredit for det - medansvar eller ej.

Der ville eksistere meget få bestyrelsesformænd i verden, hvis man i den rolle skulle hæfte personligt for regnskabet.
                      Han har vist en villighed til at dække den inkompetence der har været. Det kunne han selvfølgelig have løbet fra og flygtet igen. Men vil du give ham kredit for at dække underskud? Alternativt kunne de sætte sig ned og prøve at lægge en strategi for, hvor de have klubben hen om x antal år. Dette magter de åbenbart bare ikke.

Lur mig om ikke de sidder og scouter markedet efter en ny sportsdirektør, og denne person skal være klubbens nye redningsmand. Manden der med sin helt nytænkende måde at drive fodboldklub på, skal flytte OB og gøre os til en top 6 klub i Danmark. Pis og papir og +15 års gentagelse. Lad os se hvor længe det bliver ved.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Det er jo netop pointen - skruen uden ende - hvis man kontinuerligt bruger flere ( af NTs) penge end man tjener holder det jo op på et tidspunkt - derfor var det ikke en langsigtet plan KB havde gang i - det var fuld fart frem ind i en betonmur - og den ramte han så da NT forståeligt nok mistede tilliden til ham.
                        Men hvad er alternativet? Det bedste ville jo være, hvis vi kunne være en bæredygtig klub uafhængig af Thorborgs penge - men det er vi ikke. Det har Thorborg helt klart et stort ansvar for.

Men indtil vi har en forretningsmodel, hvor vi kan være konkurrencedygtige uden Thorborgs indsprøjtninger, er vi afhængige af ham og bør være ham taknemmelig for, at han skyder penge, der kunne være brugt øl, fisse og hornmusik i stedet for et sort hul i OB.

Hvis han trak sig i morgen, var vi jo fucked

Comment

Han har vist en villighed til at dække den inkompetence der har været. Det kunne han selvfølgelig have løbet fra og flygtet igen. Men vil du give ham kredit for at dække underskud? Alternativt kunne de sætte sig ned og prøve at lægge en strategi for, hvor de have klubben hen om x antal år. Dette magter de åbenbart bare ikke.

Lur mig om ikke de sidder og scouter markedet efter en ny sportsdirektør, og denne person skal være klubbens nye redningsmand. Manden der med sin helt nytænkende måde at drive fodboldklub på, skal flytte OB og gøre os til en top 6 klub i Danmark. Pis og papir og +15 års gentagelse. Lad os se hvor længe det bliver ved.
                          Man bliver nødt til at skille tingene ad IMO.

Jeg er ligeså kritisk overfor hans resultater som bestyrelsesformand, som I er. Det er langt under potentialet i en klub uden konkurrence i et stort opland.

Men det ændrer bare ikke ved, at han - inkompetence eller ej - har skudt et GIGANTISK beløb i klubben. Det er IKKE standard, at en bestyrelsesformand gør det. Det skylder vi ham det tak og respekt for. Andet er IMO arrogant.

Comment

Jeg er ligeså kritisk overfor hans resultater som bestyrelsesformand, som I er. Det er langt under potentialet i en klub uden konkurrence i et stort opland.

Men det ændrer bare ikke ved, at han - inkompetence eller ej - har skudt et GIGANTISK beløb i klubben. Det er IKKE standard, at en bestyrelsesformand gør det. Det skylder vi ham det tak og respekt for. Andet er IMO arrogant.
                            BIF

FCM

EfB

AaB

Lyngby

Fredericia

Sønderjyske

M.fl.

Ja, men der er også trukket penge ud igen !
                            Last edited by Online; 07-05-2024, 16:05.

Comment

Forstår hvor du vil hen. Det ændrer ikke noget for mig, at han har lappet hullerne med de penge han måske, de første 5 år af sit ejerskab, kunne have investeret klogere end at give Kim Brink fri leg (hvilket vidst var en frihed han fik hygget sig mere end rigeligt med). Alt det her er jo selvforskyldt. Det er Niels Thorborg og bestyrelsen der har ansat disse mennesker til at drive klubben og deres koncern.

Det ville være fedt, hvis jeg kunne være på samme side som dig i den her, men luften går helt ud af ballonen, når ingen af de penge han smider i klubben er gået til udvikling. Det er nærmere kunstigt åndedræt for at kunne fortsætte som hidtil.

Comment

Jeg ved ikke helt hvor jeg står helt endnu. Jeg frygter hvad der findes på den anden side af Thorborg. Men skal vi virkelig acceptere hans og bestyrelsens ledelse siden de kom til?

De kom til da OB faktisk var en rimelig velfungerende klub (var det i 2006?). Han kommer til, skyder en masse penge i projektet, fordi NU skal vi vinde mesterskabet, i CHL og blive det sportslige monster i dansk fodbold han drømte om. Det fejlede og han fik trykket på knappen inden det kostede ham for meget. Som jeg hørte det, så var vi om noget heller ikke en balanceret og velfungerende klub i vores sølvdage. Det var en oppustet klub på steroider.

Siden da har han (og den øvrige bestyrelse) padlet rundt. Det er blevet langsomt dårligere og dårligere år for år.

Jeg tror ikke de magter eller vil lægge en strategisk plan på øverste niveau for, hvor OB skal hen om 10-15-20 år. Det stinker af, at hver gang vi får ny sportsdirektør, så laves strategien om. "Nu har vi endelig fundet manden der skal gøre det godt igen på Fyn." Hvorfor rekrutteres denne sportsdirektør ikke som en person der skal videreføre det arbejde forgængeren har lagt? Misser jeg noget? Det samme gælder jo næste niveau på trænerposten. Vi skøjter rundt. Den ene årrække vil vi det ene og det næste vil vi det modsatte.

Jeg anerkender NT og resterende bestyrelse som forretningsmænd der kan deres kram, men de magter (eller vil ikke magte) at tage ansvar for en strategi i OB der kan rejse os.

Mig bekendt skød NT også væsentlig penge ind før det blev OS&E og i et par år redede OB fra konkurs.

Man kan desværre ikke finde OB regnskaberne på cvr.dk længere men sikkert på det lokale bibliotek.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X