Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thorborg Raus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

    problemet er jo at han (såfremt de sidste mange års rygter taler sandt) vil have det afgørende ord men han er for dårlig til det….fx skulle det være ham der insisterede på Krogh bare for lige at nævne hans seneste bedrift…
    det har stået på siden fyringen af Brink & Co….
    1) Jeg hører noget andet; fx at han generelt har respekt for større fodboldfagligheder end ham selv og giver dem stort råderum til at træffe beslutninger

    2) Men selv hvis du har ret, bliver man nødt til at have alle variabler med: Hvem ser I gerne overtage i stedet? Hvordan skal hullet efter hans millioner dækkes? Hvilke eksempler på “klubovertagelser” i Danmark får jer til at drømme om et skifte: AaB, Jammerbugt, Esbjerg, Brøndby?

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

      Albani argumentet er slidt. Albani argumentet er, at fordi Thorborg er lokal, så er alt, der ikke er, værre. Og det får man så i hovedet hver gang Thorborg kritiseres.

      Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er. Det vigtige for mig er, at dem eller den der ejer OB har en plan med klubben, og at klubben rykker sig over tid. OB står stille, derfor bliver OB også overhalet.

      Jeg føler mig ikke “fucking priviligeret. “ for hvad vil Thorborg med OB?
      Er du også typen, der er ligeglad med, om vi stiller med en spiller, der har spiller i OB, siden han var otte, eller en lejesvend på en etårig?

      “Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er.” Det mener du simpelthen ikke?!?!

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

        Er du også typen, der er ligeglad med, om vi stiller med en spiller, der har spiller i OB, siden han var otte, eller en lejesvend på en etårig?

        Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er.” Det mener du simpelthen ikke?!?!
        øhhhh vi har da massere af lejesvende i den nuværende trup!?

        så længe ejeren er så pisseringe til at forvalte klubbens potientiale så jo det mener jeg faktisk….

        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

        Comment


          #64
          At have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.

          Jeg er på team Thorborg.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

            Er du også typen, der er ligeglad med, om vi stiller med en spiller, der har spiller i OB, siden han var otte, eller en lejesvend på en etårig?

            “Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er.” Det mener du simpelthen ikke?!?!
            Jeg er ligeglad med ejeren - bare det rykker vores klub fremad. Det gør det nuværende ejerskab ikke.

            hvis ejerskabets lokale forankring er det vigtigste for dig, så er der jo mange fynske klubber at holde med.

            Comment


              #66
              Jeg ved det sgu ikke. Nu er jeg meget lidt OB'er og hvis jeg skulle vælge noget så ville jeg nok vælge at min by kunne tilbyde topfodbold, men det er ikke mig der vælger.

              Jeg kan ikke se OB på nogen som helst måde blive en konkurencefaktor i dansk topfodbold, det har man hverken kompetencerne, kulturen, eller setuppet til.

              Det kan jo også være fint nok, OB som fodboldklub betyder meget for mange mennesker som en hyggeklub og noget fællesskab etc. Det er der jo ikke noget galt med. Så skal man jo bare vælge at være det istedet for.

              Så kan det jo være at der kommer noget andet i Odense på et tidspunkt, til dem der gerne vil spille med i toppen ellers så må man jo tage toget.

              Problemet er at man lidt står i et vadested, som jeg ser det.





              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                Jeg ved det sgu ikke. Nu er jeg meget lidt OB'er og hvis jeg skulle vælge noget så ville jeg nok vælge at min by kunne tilbyde topfodbold, men det er ikke mig der vælger.

                Jeg kan ikke se OB på nogen som helst måde blive en konkurencefaktor i dansk topfodbold, det har man hverken kompetencerne, kulturen, eller setuppet til.

                Det kan jo også være fint nok, OB som fodboldklub betyder meget for mange mennesker som en hyggeklub og noget fællesskab etc. Det er der jo ikke noget galt med. Så skal man jo bare vælge at være det istedet for.

                Så kan det jo være at der kommer noget andet i Odense på et tidspunkt, til dem der gerne vil spille med i toppen ellers så må man jo tage toget.

                Problemet er at man lidt står i et vadested, som jeg ser det.



                Enig i at OB står i et vadested og at man hverken har kompetencerne, kulturen eller setuppet til at være en konkurencefaktor i dansk topfodbold.

                Jeg har ikke tillid til vores nuværende cheftræner, problemet er bare at jeg heller ikke har tillid til dem der skal finde hans afløser og det helt store problem er at jeg heller ikke har tillid tid dem der har ansvaret for hele banden.
                OB som superligaklub er i en kummerlig forfatning og har været det i over 10 år. En nedrykning vil bare være kulminationen på mange års elendighed.

                Hør seneste afsnit af “mellemrummet” på SFÅ hvor Thomas Dahlslykke i mine øjne giver et rigtig godt bud på grunden til problemerne i OB og hvordan klubben kan komme videre fra den elendighed vi befinder os i.

                Jeg frygter at Thorborg som den forretningsmand han er blot ser på hvad en nedrykning vil koste (gæt: 20 mill.) og så skærer han bare 20 mill. i lønomkostningerne og andre planlagte investeringer. Min største frygt er at der også bliver skåret på akademi-delen, selvom de er det eneste positive i OB pt. sammen med kvindeholdet der ligger til oprykning.

                Der er behov for en stor turnaround i OB, men historien i OB-ledelsen har de sidste mange år været selvfedme og åbenlyst at man IKKE lærer af sine fejltagelser eftersom vi har gentaget dem igen og igen og nu kulminerer det sandsynligvis med en nedrykning og lur mig om vi ikke også får problemer med at rykke op igen (ala Esbjerg).
                Cirkus OSE
                Last edited by OleKBH; 07-05-2024, 07:49.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

                  Er du også typen, der er ligeglad med, om vi stiller med en spiller, der har spiller i OB, siden han var otte, eller en lejesvend på en etårig?

                  “Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er.” Det mener du simpelthen ikke?!?!
                  Hvad mener du? Der har da ikke været andet end elendige lejesvende i over et årti, altimens de bedste talenter blev solgt førend de nåede at spille én førsteholdskamp.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

                    1) Jeg hører noget andet; fx at han generelt har respekt for større fodboldfagligheder end ham selv og giver dem stort råderum til at træffe beslutninger

                    2) Men selv hvis du har ret, bliver man nødt til at have alle variabler med: Hvem ser I gerne overtage i stedet? Hvordan skal hullet efter hans millioner dækkes? Hvilke eksempler på “klubovertagelser” i Danmark får jer til at drømme om et skifte: AaB, Jammerbugt, Esbjerg, Brøndby?
                    F.eks. FCM og Viborg.
                    Last edited by Online; 07-05-2024, 06:42.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      F.eks. FCM og Viborg.
                      Sønderjyske.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                        At have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.

                        Jeg er på team Thorborg.
                        Jeg er enig. Med alle hans svagheder og manglende aktion, så foretrækker jeg til hver en tid at vi beholder Thorborg. Vil for alt i verden ikke have en udenlandsk ejer, og det er højest sandsynligt det der er alternativet. Men når det så er sagt, så skal der simpelthen også til at ske nogle store træk. Det er simpelthen så hamrende ærgerligt, hvis især Tonny og de andres store engagement og bidrag på/fra akademiet skal gå til spilde, fordi man ikke kan finde ud af at få formøblet det ordentligt på førsteholdet. Jeg føler vi har muligheden for at bygge noget helt specielt op med en stor fynsk identitet.
                        Der mangler ordentlige træningsfaciliteter og et nyt stadion + hybridbane. Indtil vi har de ting på plads, tror jeg ikke vi kan tiltrække nogle trænere der er gode nok til at formøble potentialet. Om det er den langvarende p*k-målingskonkurrence mellem Thorborg og Kommunen der har holdt os tilbage ift. de ting - skal jeg ikke kunne sige. Men det har været ekstremt naivt at tro, at man kunne spille sig i top seks med et semi stort budget krydret med hvad der mere eller mindre er 1. Divisions faciliteter. Når spillere ofte kun kan træne på halv kraft, og skal spille på en pløjemark hver anden weekend. Ja, så er der jo klart at ingen træner har kunnet forløse det.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                          Hvad mener du? Der har da ikke været andet end elendige lejesvende i over et årti, altimens de bedste talenter blev solgt førend de nåede at spille én førsteholdskamp.
                          Læs nu, hvad jeg skriver. Jeg skriver ikke, at der ikke er og har været masser af lejesvende. Det er en henvisning til Maxbeam, der tilsyneladende er ligeglad med, om vi har en fynsk ejer, og derfor var jeg også interesseret i at vide, om han er ligeglad med at have fynske spillere.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                            At have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.

                            Jeg er på team Thorborg.
                            Måske skulle han så snart tage sig sammen til at stille op til interview. Hvis han er så involveret i den her klub, må han sgu til at stå på mål for den udvikling (=afvikling?) der foregår og har foregået de sidste 13 år. Man kan sgu ikke eje lortet og så ikke stille op bare fordi det går dårligt.

                            Comment


                              #74
                              Det er useriøst at forlange Thorborg ud. Han ejer klubben og betaler dens underskud. Tak for det. Men der skal forvandling i ledelsen. Hvad med Laumand og Thomas Christensen - er det ikke dem, der skal ud.
                              Hørte god analyse i SFÅ's Mellemrummet (tak for tip). En af konklusionerne er at træner med FCN-baggrund ikke kan træne OB, hvis holdets værdier skal dyrkes.
                              Last edited by Ruben; 07-05-2024, 09:28.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

                                1) Jeg hører noget andet; fx at han generelt har respekt for større fodboldfagligheder end ham selv og giver dem stort råderum til at træffe beslutninger

                                2) Men selv hvis du har ret, bliver man nødt til at have alle variabler med: Hvem ser I gerne overtage i stedet? Hvordan skal hullet efter hans millioner dækkes? Hvilke eksempler på “klubovertagelser” i Danmark får jer til at drømme om et skifte: AaB, Jammerbugt, Esbjerg, Brøndby?
                                Jo - men hvis den større fodboldfaglighed kommer fra hans sportslige højrehånd Thomas Christensen så er det sku lige fedt..
                                Giv nøglerne enerådigt tilbage til Kim Brink og giv ham et fast sportsligt budget så får Danmarks bedste fodbold-købmand os i top 3 indenfor 3 sæsoner!

                                Comment

                                Working...
                                X