Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Alm fyres !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
    Jeg glæder mig meget til at se om der vil være nogle klare taktiske ændringer her i de sidste par kampe inden vinterpausen. Man kan argumentere for om Alm har haft de rette forudsætninger på at præstere med den her trup, men han har immervæk også truffet nogle hovedløse taktiske beslutninger. Især vores back/kant kombinationer har været helt katastrofale. Kommer vi til at se en ændring der? Det bliver spændende at se om det bare var Alms idé at vores kanter aldrig skulle stå bredt, eller om de var enige i trænerteamet om at det var sådan vi skulle spille.
    Håber og tror at det går i den retning vi havde mod SIF. Kun en 6er. Og så kan det blivenoget som en 4-3-3 med Rami som "hængende" eller 4-4-2 diamant.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Der var meget optimisme med Tony og den nye strategi. Dybest set har den ikke virket og flyttet os, at der er en råd tråd. Problemet er måske at dem der lavede den råde tråd er inkompetente.
      men det kommer først til at ændre sig når Niels vil bruge lidt flere lommepenge. Det nuværende niveau er ikke nok før vi får løfter klubbens bundniveau.
      der skal bruges 100 mio mere end før de kommende fem år for at vi bliver et stabilt top 6 hold.
      Helt enig og det kommer ikke til at ske

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        What a pussy….


        OB-træner fik et sidste tilbud – valgte at afslå


        TV 2 Sports reporter på Nature Energy Park har fanget OB's fodbolddirektør Björn Wesström, der blandt andet fortæller, hvordan Andreas Alm fik beskeden om sin fyring.

        Og så afslører fodbolddirektøren også, at Alm faktisk frasagde sig muligheden for at sige farvel til spillerne her til morgen:

        - Vi havde et møde her til morgen, Niels Thorborg, Andreas Alm og mig. Der fortalte vi ham, at samarbejdet stopper her. Derfra var det mest praktiske ting. Han tog det meget professionelt.

        - Andreas har fået muligheden for at sige farvel til spillerne, men han valgte ikke at tage den. Vi mødtes i Ådalen og gav information til spillere, ledere og personale i Ådalen, fortæller Wesström til TV 2 Sport.

        Den svenske fodbolddirektør bliver også spurgt til, om han har gjort sit job godt nok, når OB lige nu er placeret som nummer 10 i Superligaen.

        - Det er ikke op til mig at evaluere på min egen rolle. Det kommer jeg ikke til at gøre selv. Jeg har også et ansvar, men det er ikke min opgave at evaluere på min opgave. Opbakningen fra min leder findes, til den ikke findes mere.
        Er der stadig nogen som tror at spillere kæmpede for Alm? De kæmpede kun for klubben og deres selvforståelse/professionalitet.
        Der her viser ja helt klart at der var noget helt galt internt og med Alms mandskabspleje.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Håber og tror at det går i den retning vi havde mod SIF. Kun en 6er. Og så kan det blivenoget som en 4-3-3 med Rami som "hængende" eller 4-4-2 diamant.
          Hvis bare det betyder at Charly har sit udgangspunkt ude på kanten, i stedet for at han absolut skal stå plantet inde i det forpulede mellemrum, så er jeg tilfreds.

          Comment


            #50
            Nina Vibe fra Sport Fyn har været på forum og kigge lidt

            https://fyens.dk/ob/ob-fans-er-enige...alle-problemer

            Comment


              #51
              Tipsbladet med 6 bud på ny OB træner

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-ny-ob-traener

              Comment


                #52
                Det føles som om vi gang på gang lakerer den rustne bil og hver eneste gang bliver overrasket over at rusten vender tilbage til overfladen.
                Så længe vi bruger energi på at lakere bilen om uden at gå grundigere til værks, vil vi kort tid efter ende med en mindst lige så rusten og grim bil.
                Det er lidt som at pisse i bukserne...

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Er der stadig nogen som tror at spillere kæmpede for Alm? De kæmpede kun for klubben og deres selvforståelse/professionalitet.
                  Der her viser ja helt klart at der var noget helt galt internt og med Alms mandskabspleje.
                  Nej, det viser det overhovedet ikke. Jesus, mand.

                  Der kan ligge tusind ting bag, at han frasiger sig det. Måske man skulle lade være med at udtale sig om hvordan msn skal agere ved en mediebevåget fyring, når man aldrig selv bare har været i noget, der minder om.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Hvis du så et hold, der leverede på indsats, kan de manglende resultater så ikke også skyldes, at spillerne ikke fik de procenter et gennemarbejdet system måske kunne viderebringe eller de rette taktiske greb og rettidig omhu i udskiftninger? Jeg kender nok dit svar, men at helt udelukke det, er vel i samme boldgade som at være unuanceret, som jeg er blevet beskyldt for, når jeg udelukker den og den spiller eller den og den træner som værende god nok til klubbens målsætninger?

                    Eller er det kun forbeholdt dig at slå igennem, at de næste 3 år automatisk bliver lort, fordi du siger, det bliver det? Eller hvad siger du?

                    MvH ChrisOB
                    Lad os se hvad der sker ChrisOB. Fedt at vi har byttet roller - jeg er blevet den negative - og du har ellers endt med at få ret de sidste 12 år, hvor jeg har været alt for positiv over det nye projekt med en ny træner. Næsten alt kan ske - har bare ikke fantasi til at tro at en trænerfyring med OBs historik ændrer noget. Min hukommelse er for god til det.

                    Comment


                      #55
                      Jeg må også bare undre mig over timing. Det kan selvfølgelig være der dukker noget op til overfladen, men når det blot er assistenter som overtager, så skulle de have trykket på knappen i en af landskampspauserne.
                      Men nu er det gjort og man kan justere retningen i spillestilen. Rygterne har floreret om uenigheder mellem Hjortebjerg og Alm. Måske Hjortebjerg nu får anledning til at implementere nogen af de justeringer han ikke har fået igennem hidtil og det bliver derfor spændende at se om vi kan se nogen forskelle de sidste par kampe.
                      Jeg har dog ingen forventninger til at det rykker noget. Det handler om at få bygget noget selvtillid og tro ind i holdet indtil vinterpausen og så kommer der nok et nyt friskt pust ind, som forhåbentlig har så meget gennemslagskraft at han sammen med BW får rystet lidt flere krunker ud af bukselommerne på NT.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Det forstår jeg, men Enrico lagde ud med høje ambitioner med klubben, men har der ikke snart været radiotavshed fra ham i et par år ?
                        Ja, det var godt nok stiv pik og håret tilbage da han åbnede munden de første gange. Tænker han som alle andre har fået striwet rejsningsproblemer og skaldethed siden da.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Præcis - og man mistede den største spiller i OB i nyere tid (Falk), fordi der jo ikke var nogen perspektiver i den trup, som han var en del af. Tænk hvis han have spildt store dele af sin karriere i Thorborgs fodboldforretning. Falk tog den kloge beslutning mens folk på Forum revsede ham. Falk var den kloge som blev rådgivet godt. Væk fra det lort. Thorborg har vist at han ikke forstår at det kræver en samling af kvalitetsspillere samlet i en længere periode for at få succes i fodbold. Og det er jo egentligt mystisk, for han var jo del af sølvårene, hvor man med den kvalitet ikke engang var i stand til at vinde guld.
                          Til sommer sælger OB de to største profiler og så er vi slået tilbage til start. I stedet for at supplere holdet med to nye profiler, som er eneste vej til succes, når man er så langt fra top 6.
                          Der løber også en rundt i FCN som må være glad for endelig at slippe op af Ådalen.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                            Dejligt vi nu kan se fremad. Alm var aldrig den rigtige mand.
                            Selvfølgelig har vilkårene bestemt ikke været nemme, men så må man jo ændre på måden man spiller på. Dårlige spilllere har vi altså ikke. Vi har vel alle set hvor godt spillerne kan præstere.

                            MH

                            Owusu - Slotsager - Helander - Aske

                            Trybull - Køhler - Manneh

                            Kadrii - Rami - Charly

                            En af Alms store problemer, har været at holdet ofte knækkede over på midten, så f.eks. Køhler skulle dække et enormt område. En regulær 3 mands midtbane med massere af stål i de 3 overstående. Rami tror jeg kunne være god i sådan en Firmino rolle, han er nok ligaens bedste tekniker og har overblik også.
                            Hvis holdet kan hænge mere sammen og undgå de idiotiske personlige fejl, så er vi allerede kommet langt.
                            Meget enig. Håber Søren og Frank nu kan lave de taktiske justeringer der forhåbentlig stabiliserer vores defensiv. I forhold til den opstilling du har lavet, så synes jeg Trybull fungerede Fantastisk som 6'er mod Silkeborg og med Sven og Manneh på 8'er positioner. Og så er spørgsmålet og Rami eller Baskim skal ligge fremme. Umiddelbart tænker jeg Baskim pga hans evner i det første pres.
                            Jeg er lettet over at vi endelig kom af med Alm og så håber og tror jeg på Søren Krog og Frank Hjortebjerg + Helveg kan få mere ud af det hold vi har så i kan slippe for nedrykning.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Lad os se hvad der sker ChrisOB. Fedt at vi har byttet roller - jeg er blevet den negative - og du har ellers endt med at få ret de sidste 12 år, hvor jeg har været alt for positiv over det nye projekt med en ny træner. Næsten alt kan ske - har bare ikke fantasi til at tro at en trænerfyring med OBs historik ændrer noget. Min hukommelse er for god til det.
                              Alt kan ske, ja. Også at du, claudes1, er blevet ramt af den præcis samme indstilling, som jeg er blevet haglet ned for. Vi har ikke byttet roller bare fordi, at jeg tror at Alm har sin aktie i, at vi er så dårlige, at vi kan blive kørt over af Fredericia, og at vi kun har fået 2 Points i 7 hjemmekampe, hvor vi hverken har mødt Brøndby, FCK eller Nordsjælland. Jeg vil stadig have Niels Thorborg ud af OB. Dit fokus er på om den nye træner kan gøre os til top 6 hold. Det er ikke dér mit og andres fokus ligger. Det er at vi bliver bare lidt bedre end, det der blev vist igår og i 7 hjemmekampe.

                              Gør det så mig "positiv", at jeg tror og håber på at en anden træner end Alm kan gøre os LIDT bedre? Nej. Det sætter mig i midten af den sort/hvide debat, hvor den ene side mener, at ingen som helst træner kan gøre det godt i OB, p.g.a set uppet, mens den anden mener, at den største aktie tilhører træneren. Jeg er på begge dele. Det er også trænerens skyld/ansvar. Bashkim siger det også er spillernes skyld/ansvar. BW siger pilen også peger på ham. Alle 3 ting er rigtige.

                              Men det er aldrig et argument imod trænerfyringer. Ligesom i Man United for tiden. Carragher ligger det helt på Ten Hag. Neville på strukturen. Begge har ret.

                              Du tror, at det er de fleste, der tror vi nu automatisk bliver så meget bedre, at vi kommer ud af dødvandet. Du ligefrem advarer imod det. Det et bare sjovt for mig at se dig transformere dig om til dét, jeg vil kalde fodboldrealist; hvor benhårde sportslige facts og fornemmelser tager forsæde fremfor såkaldte "nuancer", som jeg i årevis har fået hug for at mene, oftest bliver brugt som en undskyldning for at se de benhårde realiteter i øjnene.

                              Vi er faktisk mere enige, end du måske tror. Jeg føler bare, at du forsøger at fritage Alm for sin del af lortekagen. Og det kan jeg sagtens mene, uden at det ændrer på, at det er strukturen, der er hovedproblemet. Man kan ikke blive ved med at give al skylden til strukturen. Og med det mener jeg præstationen igår, bundniveauet og de 2 points i 7 kampe.

                              Alle har sin aktie. Men det er altid nemmere at fyre en træner og/eller sportsdirektør end at fyre en hel trup spillertrup eller drive en kryster af en egotripper ud af klubben.

                              Vi starter ét sted; og det er "bedre end igår". Vil du benægte, at det, trods alt, kan blive bedre end igår?

                              Ikke at jeg vil klandre dig for at lade dig styre af din realisme og/eller frustration. For det har jeg så rigeligt lade mig selv gøre. Og fået hug for. Også af dig.

                              Jeg mener, at vi, trods alt, er bedre end det, det blev vist igår.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Nej, det viser det overhovedet ikke. Jesus, mand.

                                Der kan ligge tusind ting bag, at han frasiger sig det. Måske man skulle lade være med at udtale sig om hvordan msn skal agere ved en mediebevåget fyring, når man aldrig selv bare har været i noget, der minder om.
                                Kan ikke huske én eneste spiller som trådte frem i de sidste uger og forsvarede og udtalte sig for Alm og lovede ham Og det er ja det som sædvanligt sker i sådan en situation hvis spillere stadig har tiltro til træneren og trænerens ageren.
                                Han vil ikke én gang sige farvel til spillere.
                                Vi ved om kabale i trænerteamet.

                                Og du tror ikke der er noget galt internt???
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X