Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Alm fyres !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Alm fyres !?

    Bold skriver at Alm fyres og Søren Krog overtager midlertidigt.
    Så må vi/ledelsen se på hvor stort Bjørn W's ansvar er.
    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...r-faerdig-i-ob

    NU ER DET OFFICIELT.
    Last edited by Ruben; 02-11-2023, 10:41.

    #2
    He is DONE!

    Comment


      #3
      Ja tak, og vores inkompetente ledelse virker ikke til at noget andet klart, end en assistent træner uden cheftræner erfaring. Måske venter de på at høre hvad Allan Gaarde har fundet til os.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af agermose Se indlæg
        Ja tak, og vores inkompetente ledelse virker ikke til at noget andet klart, end en assistent træner uden cheftræner erfaring. Måske venter de på at høre hvad Allan Gaarde har fundet til os.
        Men han har et rigtig godt navn og jeg ved at der har været flotte bud på ham i kontrakt perioden. Så han er eftertragtet. Og yderst kompetent. Men mangler selvfølgelig noget erfaring det er klart

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Men han har et rigtig godt navn og jeg ved at der har været flotte bud på ham i kontrakt perioden. Så han er eftertragtet. Og yderst kompetent. Men mangler selvfølgelig noget erfaring det er klart
          Jeg har ingen ide om hans kompetencer udover hans CV, og alle skal jo starte et sted, men jeg ser ikke OB i vores nuværende forfatning, som et sted at starte. Håber at blive modbevist.

          PS. hjemmekampen mod FCM, og de udskiftninger, der blev foretaget der i en kamp vi havde godt styr på, var på Alm niveau. Der var selvfølgelig ikke så meget at skyde med fra bænken, men Mustafic og Grubbe foran Manneh forstår jeg stadig intet af.
          Last edited by agermose; 02-11-2023, 10:29.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af agermose Se indlæg
            Ja tak, og vores inkompetente ledelse virker ikke til at noget andet klart, end en assistent træner uden cheftræner erfaring. Måske venter de på at høre hvad Allan Gaarde har fundet til os.
            Tja, der er da flere gode eksempler på at assistenttrænere uden cheftræner erfaring gør det godt som cheftræner. Og OB er da et godt sted at starte den erfaring. Jeg har en god fornemmelse af ham - modsat Hjortebjerg. Men vi får se. Og håbe.

            Comment


              #7
              SFÅ har netop kaldt den.

              Han er væk.
              Fas est et ab hoste doceri.

              Comment


                #8
                Bum

                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-sto...d-andreas-alm/

                Comment


                  #9
                  der er så meget tryk på at jeg kan ikke komme igennem

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    der er så meget tryk på at jeg kan ikke komme igennem
                    Tog også lige mig et øjeblik:


                    Superligaklubben OB har øjeblikkeligt valgt at ophæve kontrakten med klubbens cheftræner, Andreas Alm, som siden sommeren 2021 har stået i spidset for førsteholdet. Søren Krogh bliver cheftræner året ud.


                    OB sætter en ny mand i spidsen for trænerteamet i OB. Bestyrelsen og den sportslige ledelse har med omgående virkning valgt at stoppe samarbejdet med klubbens cheftræner, Andreas Alm, og gøre assistenttræner Søren Krogh til ny midlertidig cheftræner resten af efteråret 2023.

                    Andreas Alm kom til OB i sommeren 2021 på en treårig kontrakt. Senere blev kontrakten forlænget frem til sommeren 2025, men ovenpå sæsonens manglende resultater, stopper Andreas Alm nu som cheftræner i klubben.

                    - Vi vil gerne takke Andreas Alm for tiden i klubben, hvor det blandt andet er lykkedes at kvalificere os til pokalfinalen i 2022. Beslutningen om at stoppe samarbejdet er truffet på baggrund af holdets resultater og udvikling i indeværende sæson, hvor vi ikke har opnået den udvikling og de resultater, som er ønsket, siger OB’s fodbolddirektør, Björn Wesström, og tilføjer:

                    - Det er et enigt sportsligt udvalg, der har vurderet, at der skal nye tanker til for at forløse potentialet i truppen og sikre flest mulige point.


                    Søren Krogh er ny midlertidig cheftræner
                    Til at erstatte Andreas Alm har OB’s sportslige ledelse valgt at forfremme assistenttræner Søren Krogh til cheftræner for resten af efterårssæsonens sidste fire kampe. Samtidig træder Thomas Helveg ind som assistenttræner sammen med Frank Hjortebjerg.

                    - Søren er en kompetent fodboldtræner, der ved, hvilke udfordringer OB har på kort sigt. Hans varme, passionerede og omfavnende ledelse gør ham lige nu til den bedste kandidat til at stå i spidsen for OB frem til vinterpausen, siger Björn Wesström og fortsætter:

                    - Med tilføjelsen af Thomas Helveg får vi en enorm erfaring fra en spiller, der har spillet på højeste niveau, og han har tidligere været assistenttræner i OB og senest på de danske ungdomslandshold. Thomas har OB’s DNA i sig, og vi er sikre på, at hans kompetencer vil blive til stor nytte for os, nu hvor vi skal tilføre ny energi til hele klubben.

                    Processen med at finde en permanent løsning på cheftrænerposten er igangsat og vil blive ledet af Björn Wesström
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      #11
                      Håbede virkelig på at det ville fungere på Alm. Synes han har givet noget kant med hans kommunikation og væremåde. Og meget professionel udadtil i det hele taget. Det må man give ham. Han har ikke fået givet de bedste kort ift. den konstante udskiftning. Men hvis det er klubbens transferstrategi, så skal man finde en træner, der er bedre til at tilpasse sig.

                      Men med det pointsnit, vi lægger for dagen, er man nødt til at reagere nu og her. Og der er en trænerfyring det mest effektfulde på den korte bane.

                      Comment


                        #12
                        Overodnede forløsning, synes jeg.

                        Har aldrig kunne forstå, hvorfor folk så et lys i ham. Mærkværdige opstillinger, dumme røde kort, handlingslammelse, og mange dårlige undskyldninger.

                        Jeg synes det er fair at være uenig, og det er muligt hans teoretiske baggrund er solid, men jeg ville personligt ikke lade ham lede et miniput-hold.

                        Jeg er glad for, at den æra er forbi. Nu kan vi se fremad.
                        Fas est et ab hoste doceri.

                        Comment


                          #13
                          tja jeg må erkende jeg stadig undrer mig over at der ikke blev trykket på knappen noget før. Den sidste landsholdspause havde været oplagt. Istedet så står man nu med "ny" træner 2 dage før en ekstrem vigtig kamp. sgutte optimalt.

                          Nå men tak til Alm for kampen - jeg har aldrig været helt solgt på hans spillestil, men han gjorde vel det bedste han kunne under de omstændigheder der nu engang er. Og det blev da til en pokalfinale - OBs sidste 10 år taget i betragtning så er det jo ikke helt dårligt.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            tja jeg må erkende jeg stadig undrer mig over at der ikke blev trykket på knappen noget før. Den sidste landsholdspause havde været oplagt. Istedet så står man nu med "ny" træner 2 dage før en ekstrem vigtig kamp. sgutte optimalt.

                            Nå men tak til Alm for kampen - jeg har aldrig været helt solgt på hans spillestil, men han gjorde vel det bedste han kunne under de omstændigheder der nu engang er. Og det blev da til en pokalfinale - OBs sidste 10 år taget i betragtning så er det jo ikke helt dårligt.
                            Tja. Hvis vi opererer ud fra en forestilling om, at spillerne ikke ville ham, så kan det jo være, der bliver den klassiske trodsreaktion - den har det dog med at forstumme efter noget tid.
                            Fas est et ab hoste doceri.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                              Overodnede forløsning, synes jeg.

                              Har aldrig kunne forstå, hvorfor folk så et lys i ham. Mærkværdige opstillinger, dumme røde kort, handlingslammelse, og mange dårlige undskyldninger.

                              Jeg synes det er fair at være uenig, og det er muligt hans teoretiske baggrund er solid, men jeg ville personligt ikke lade ham lede et miniput-hold.

                              Jeg er glad for, at den æra er forbi. Nu kan vi se fremad.
                              Lige præcis det jeg gerne vil advare imod. Nu bliver hele fodbolddanmark inkl. Forum lullet i søvn med drømmen om at nu bliver alt bedre. Men tro mig - det gør det ikke, hvis denne fyring ikke følges op af markante ændringer i strategi og måden at lede klubben på. Thorborg har nu købt sig to år mere i fodboldmiddelmådigheden. To år, hvor alt for mange vil sige “den nye træner skal have tid til at indarbejde sine idéer” “Det tager tid at rette op på Alms elendige taktikken dispositioner.” Og lignende standardformuleringer. Om to år har vi ikke rykket os en centimeter, hvis det kun er træneren der skiftes.

                              Comment

                              Working...
                              X