Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Alm fyres !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Lige præcis det jeg gerne vil advare imod. Nu bliver hele fodbolddanmark inkl. Forum lullet i søvn med drømmen om at nu bliver alt bedre. Men tro mig - det gør det ikke, hvis denne fyring ikke følges op af markante ændringer i strategi og måden at lede klubben på. Thorborg har nu købt sig to år mere i fodboldmiddelmådigheden. To år, hvor alt for mange vil sige “den nye træner skal have tid til at indarbejde sine idéer” “Det tager tid at rette op på Alms elendige taktikken dispositioner.” Og lignende standardformuleringer. Om to år har vi ikke rykket os en centimeter, hvis det kun er træneren der skiftes.
    det tror jeg desværre du har ret i. Der skal helt andre toner fra øverste ledelse - men det sker næppe.

    Men fyringen af Alm handler jo om nu og her - der skal rettes op på den korte bane - sæsonen skal reddes, som i; OB skal ikke komme i nedrykningsfare.

    Comment


      #17
      Stor lettelse herfra! Det øger chancen at undgå en nedrykning markant
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #18
        Tak for indsatsen, Alm. Du havde aldrig rimelige forhold og heksejagten her til sidst var ikke rimelig.

        Nu kan vi i det mindste blive fri for den ensidige Alm-bashing herinde.

        Jeg tror ikke, at det her kommer til at rykke klubben en tøddel langsigtet, men her og nu er det nødvendigt med “nye” øjne.

        Interessant at man vælger SK og ikke FH.

        Comment


          #19
          Alm var et kæmpe problem i OB. Kampen i går er det værste jeg har set i 10 år med meget elendighed......Men, det er jo ikke det eneste, eller største, problem. Det starter over ham med Wesström, og over Wesström med Thorborg.

          Det har faktisk også stået på før Wesström. Hvis vi spoler tiden tilbage til, da Zohore fik gang i den sidst han var i OB, og vi endelig havde fundet en angriber der kunne lave mål, så blev han solgt. Hver gang der er nogle der leverer, så bliver de solgt. D.v.s. at de gode spillere altid bliver solgt, og de er erstattes af lottokuponer, som i bedste fald er ok. Ellers ender man op med Mustafic, Muccoli, Grubbe, Mickelsson, Vaisanen, Paulsen, Ivancevic, Burey, Turay, Selvén, Bernat, M. Hansen o.s.v. - og det er kun på det seneste. Aldrig har jeg set så meget dårligt fyld blive hentet, og det er, efter sigende, ikke Alm der har haft noget med dét at gøre.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Tak for indsatsen, Alm. Du havde aldrig rimelige forhold og heksejagten her til sidst var ikke rimelig.

            Nu kan vi i det mindste blive fri for den ensidige Alm-bashing herinde.

            Jeg tror ikke, at det her kommer til at rykke klubben en tøddel langsigtet, men her og nu er det nødvendigt med “nye” øjne.

            Interessant at man vælger SK og ikke FH.
            Heksejagt ligefrem.

            Jeg synes ikke der har været noget ensidigt over kritikken. Herinde eller andre steder. I mine øjne har der været mindst ligeså meget kritik af resten af ledelsen som af Alm. Kan ikke huske at have læst en eneste skrive/indikere, at truppen er god og Alm bare er problemet.

            Er træt af den retorik der. "De fleste andre har ikke - som jeg - fattet, at problemerne er langt dybere end træneren". Hvis man læser langt de fleste onlinediskussioner (måske bortset fra Facebook-kommentarer) blandt fans om emnet over det seneste års tid, synes jeg nemt man kan se, at det ikke er tilfældet.

            Det kan sagtens både være sandt, at truppen ikke er god nok til ambitionerne, at mange af indkøbene er direkte ringe og uforståelige - og at træneren samtidig ikke forvalter den trup han trods alt har godt nok.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              Tak for indsatsen, Alm. Du havde aldrig rimelige forhold og heksejagten her til sidst var ikke rimelig.

              Nu kan vi i det mindste blive fri for den ensidige Alm-bashing herinde.

              Jeg tror ikke, at det her kommer til at rykke klubben en tøddel langsigtet, men her og nu er det nødvendigt med “nye” øjne.

              Interessant at man vælger SK og ikke FH.
              Af ren interesse og nysgerrighed, kunne jeg dog godt tænke mig at høre den anden side af den sag. Jeg er helt med på, at Alm ikke alene bærer ansvaret mht. elendighed, men er argumentet simpelthen at vi havde stået et værre sted uden Alm og han decideret har rykket klubben?

              I min optik skal det simpelthen være bedre. Også på trænerposten, hvis vi fortsat skal være en superligaklub.
              Fas est et ab hoste doceri.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Alm var et kæmpe problem i OB. Kampen i går er det værste jeg har set i 10 år med meget elendighed......Men, det er jo ikke det eneste, eller største, problem. Det starter over ham med Wesström, og over Wesström med Thorborg.

                Det har faktisk også stået på før Wesström. Hvis vi spoler tiden tilbage til, da Zohore fik gang i den sidst han var i OB, og vi endelig havde fundet en angriber der kunne lave mål, så blev han solgt. Hver gang der er nogle der leverer, så bliver de solgt. D.v.s. at de gode spillere altid bliver solgt, og de er erstattes af lottokuponer, som i bedste fald er ok. Ellers ender man op med Mustafic, Muccoli, Grubbe, Mickelsson, Vaisanen, Paulsen, Ivancevic, Burey, Turay, Selvén, Bernat, M. Hansen o.s.v. - og det er kun på det seneste. Aldrig har jeg set så meget dårligt fyld blive hentet, og det er, efter sigende, ikke Alm der har haft noget med dét at gøre.
                Præcis - og man mistede den største spiller i OB i nyere tid (Falk), fordi der jo ikke var nogen perspektiver i den trup, som han var en del af. Tænk hvis han have spildt store dele af sin karriere i Thorborgs fodboldforretning. Falk tog den kloge beslutning mens folk på Forum revsede ham. Falk var den kloge som blev rådgivet godt. Væk fra det lort. Thorborg har vist at han ikke forstår at det kræver en samling af kvalitetsspillere samlet i en længere periode for at få succes i fodbold. Og det er jo egentligt mystisk, for han var jo del af sølvårene, hvor man med den kvalitet ikke engang var i stand til at vinde guld.
                Til sommer sælger OB de to største profiler og så er vi slået tilbage til start. I stedet for at supplere holdet med to nye profiler, som er eneste vej til succes, når man er så langt fra top 6.

                Comment


                  #23
                  Thorborg vil ikke udtale sig til pressen

                  https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...fviser-pressen

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Thorborg vil ikke udtale sig til pressen

                    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...fviser-pressen
                    Ak ja.

                    Det kan være jeg overfortolker, men det virker ikke ligefrem som om han har tænkt sig at gå væk fra "lakajer, do my bidding" tilgangen.
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                      Heksejagt ligefrem.

                      Jeg synes ikke der har været noget ensidigt over kritikken. Herinde eller andre steder. I mine øjne har der været mindst ligeså meget kritik af resten af ledelsen som af Alm. Kan ikke huske at have læst en eneste skrive/indikere, at truppen er god og Alm bare er problemet.

                      Er træt af den retorik der. "De fleste andre har ikke - som jeg - fattet, at problemerne er langt dybere end træneren". Hvis man læser langt de fleste onlinediskussioner (måske bortset fra Facebook-kommentarer) blandt fans om emnet over det seneste års tid, synes jeg nemt man kan se, at det ikke er tilfældet.

                      Det kan sagtens både være sandt, at truppen ikke er god nok til ambitionerne, at mange af indkøbene er direkte ringe og uforståelige - og at træneren samtidig ikke forvalter den trup han trods alt har godt nok.
                      For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
                      Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Thorborg vil ikke udtale sig til pressen

                        https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...fviser-pressen
                        Han er så ynkelig.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Alm var et kæmpe problem i OB. Kampen i går er det værste jeg har set i 10 år med meget elendighed......Men, det er jo ikke det eneste, eller største, problem. Det starter over ham med Wesström, og over Wesström med Thorborg.

                          Det har faktisk også stået på før Wesström. Hvis vi spoler tiden tilbage til, da Zohore fik gang i den sidst han var i OB, og vi endelig havde fundet en angriber der kunne lave mål, så blev han solgt. Hver gang der er nogle der leverer, så bliver de solgt. D.v.s. at de gode spillere altid bliver solgt, og de er erstattes af lottokuponer, som i bedste fald er ok. Ellers ender man op med Mustafic, Muccoli, Grubbe, Mickelsson, Vaisanen, Paulsen, Ivancevic, Burey, Turay, Selvén, Bernat, M. Hansen o.s.v. - og det er kun på det seneste. Aldrig har jeg set så meget dårligt fyld blive hentet, og det er, efter sigende, ikke Alm der har haft noget med dét at gøre.
                          Wesström refererer til Enrico... hvor er han henne i det her

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
                            Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.
                            men er de fleste ikke med på at det næppe sker? Syntes da der er en ret stor erkendelse af at problemet selvf ikke er Alm alene.
                            Kan være jeg ikke ser det men jeg kan ikke finde de der kommentarer om at alt bliver bedre nu.

                            På den korte bane (sæsonen ud) har jeg da en klar forventning om at en ny træner trods alt vil kunne få lidt mere ud af den nuværende trup. Ikke mirakler - bare lidt bedre præstationer og forhåbentlig stort nok point snit til at vi ikke for alvor kommer i problemer.

                            Men ja - sker der ikke ændringer længere oppe i systemet så står vi nok ca samme sted næste år

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Wesström refererer til Enrico... hvor er han henne i det her
                              Ja, det var firkantet stillet op.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
                                Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.
                                Jeg er sådan set enig med det meste. Ift. hvor meget det sejler på de overordnede linjer og hvor lidt denne træningsfyring kommer til at ændre i det lange løb. Og det var min pointe: det synes jeg de fleste er. Jeg har stadig til gode at læse et indlæg fra en (eller have en samtale med en) med-fan der tror på, at denne trænerfyring vil ændre på noget væsentligt. Så hvem de folk du henviser til er, ved jeg ikke.

                                Comment

                                Working...
                                X