Oprindeligt indsendt af manner
Se indlæg
Det her er en anskuelses-diskussion. Du og andre ser det så tåkrummende pinligt. Andre ser det som manifestation af hvad fodbold først og fremmest er for dem; følelser. Fornuft er en meget distant second. Og fodbold lever af den slags følelser. Det tror jeg både Helander og Rami, der allerede én gang har stillet sig op i flere minutter for at få skæld ud efter et hjemmebane nederlag, kan skrive under på efter deres ophold i Holland og i Skotland. De stod der, fordi de kender mekanismerne. Og jeg er temmelig sikker på, at ingen af dem tager det specielt personligt.
Så jeg synes, uanset om min egen fornuft siger mig, at den slags kan virke lidt fjollet, at du og andre tager fejl af hele præmissen; Hvad du opfatter som pinligt, bliver ikke nødvendigvis opfattet på samme måde i spillertruppen. Og hvis dette er rigtigt, så er du og andre i virkeligheden forarget på andres vegne uden, at disse nødvendigvis deler forargelsen.
Min fornuft siger mig, at det dér var lidt små pinligt, mine følelser kan fuldt ud relatere.
Og det synes jeg, personligt, er helt okay. Jeg holder ikke med OB af fornuft eller for at please hverken offentligthed og andre let fornærmede typer; jeg holder med OB p.g.a 120 procent rå følelser. Fodbold er og bliver et frikvarter fra normal fornuft. Om du og andre kan li det eller ej.
MvH ChrisOB
Comment