Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fredericia - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Det var bare en fuldstændig slukket indsats. En ting er at vi stiller mange nye. Det er satset, men dog fortsat rigeligt til at kunne følge med. Vi følger bare slet ikke med. Vi er efter dem i tanke og handling, og det som virkelig sættet det hele i relief er at spillere som Köhler og Rami er nøjagtig så svage som resten. De er sædvanligvis blandt de bedste på banen, men selv de må jo have set på den opstilling her og haft mistro til sagen. Det lignede generelt bare ikke et hold som troede på sig selv.
    Om Alm troede på dem eller lavede en form for statement kan man kun gisne om, men i hvert fald fik vi for alvor set, hvor dårlige spillere vi har, når bredden sættes ind. Der skal ryddes ud i spillere som Sauli, Mustafic, Mouritsen og Buya. Det bliver nok en halvdyr fornøjelse, men så skulle men have ladet være med at være fedterøve til at starte med.

    Skal Alm ud? Hvis vi ser en ligeså sløset og energiforladt indstilling hele vejen rundt fra de 11 bedste, som vi mooåbH formode skal spille på søndag, så ja. Men så længe vi kæmper som forleden i Silkeborg, så tror jeg ikke på vi får nogen chokeffekt ud af at skifte ham, med mindre vi virkelig finder en med format. Sådan en tror jeg bare ikke på vi kan få på krogen før en vinterpause, hvor en træner kan få relativ ro til at sætte sit aftryk.
    At kæmpe er det mindste man kan forlange fra hver spiller. At kæmpe/ikke kæmpe siger kun noget om spilleres individuelle mentalitet men ikke noget om trænerens kvalitet. Alm gør forkert hvad man kun kan gøre forkert. Alm er ansvarlig for holdopstillingen og systemskifte til en fem-mand-kæde med spillere vi alle ved er ringe til at parkere bussen. Alm trækker selvtillid og tro ud af spillere med de her beslutninger så de har ikke mere end at kæmpe men på en fuldstændig forvirret og hjælpløst måde uden et system de kan læne sig op og holde sig til. Truppens kvalitet kan diskuteres men at Alm gør den dårligere end truppens evner er det er så sikker som tirsdag følger mandag.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    nej truppen er ikke god nok. Men minus Selvén så er alle de der jo reserver. Og det understreger vel meget godt problemet - vi har set de sidste kampe. Vi begynder at se mere solide ud - men når vi når forbi 60. min og skal til at skifte - så falder niveauet, ofte ret dramatisk.

    Derfor bør vi alligevel kunne forlange at der klemmes lidt mere ud af truppen
    Jeg kan ikke se hvordan på kort sigt, når der er skiftet så mange på en gang. Det kan man simpelthen ikke i et relationsspil som fodbold nu engang er.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    men det er vel hele problemet - man forsøger at lægge spillet op på et niveau hvor holdet ikke kan være med. Spillet ser ofte fint ud - men før det bliver helt godt skal den sidste aflevering lige være der - og så vælter korthuset.

    Vel også derfor vi har "set bedst ud" på udebane - mod de større hold, ingen forventning om at vi skal skabe kampen. Sejren over FCN - fint, vi stod godt, fik en enkelt pind og hold nullet for en gangs skyld. Indsatsen var god i den kamp - men så var spillet jo heller ikke bedre.
    Og så er afslutningsspillet jo en karastrofe. Har vi optræk til 10 store afslutninger i dag og ingen af dem rammer målet - det er jo totalt mangel på kvalitet. Det har det været i 12 år nu i OB- hvorfor kan folk ikke forstå, at spillerne bare ikke er gode nok? Hvor mange af de afsluttere vi har haft i klubben de sidste 5 år, har skiftet klub og er pludselig begyndt at score mål.... INGEN! det er fordi de er for dårlige!

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Kom der allerede en kommentar fra Alm eller Wesstrøm?

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Det var bare en fuldstændig slukket indsats. En ting er at vi stiller mange nye. Det er satset, men dog fortsat rigeligt til at kunne følge med. Vi følger bare slet ikke med. Vi er efter dem i tanke og handling, og det som virkelig sættet det hele i relief er at spillere som Köhler og Rami er nøjagtig så svage som resten. De er sædvanligvis blandt de bedste på banen, men selv de må jo have set på den opstilling her og haft mistro til sagen. Det lignede generelt bare ikke et hold som troede på sig selv.
    Om Alm troede på dem eller lavede en form for statement kan man kun gisne om, men i hvert fald fik vi for alvor set, hvor dårlige spillere vi har, når bredden sættes ind. Der skal ryddes ud i spillere som Sauli, Mustafic, Mouritsen og Buya. Det bliver nok en halvdyr fornøjelse, men så skulle men have ladet være med at være fedterøve til at starte med.

    Skal Alm ud? Hvis vi ser en ligeså sløset og energiforladt indstilling hele vejen rundt fra de 11 bedste, som vi må formode skal spille på søndag, så ja. Men så længe vi kæmper som forleden i Silkeborg, så tror jeg ikke på vi får nogen chokeffekt ud af at skifte ham, med mindre vi virkelig finder en med format. Sådan en tror jeg bare ikke på vi kan få på krogen før en vinterpause, hvor en træner kan få relativ ro til at sætte sit aftryk.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Meget enig. Vi har slet ikke spillere til den form for fodbold som vi vil/skal spille. Og vores spil ser oftest ok ud, på ufarlige steder af banen.
    og ude mod både FCN og BIF kunne vi sagtens have tabt. Så havde vi ligget endnu dårligere. Men jeg vil mene, at vi har de point som vi har spillet til.
    men det er igen som om man forsøger at bygge holdet oppefra og ned - har glemt fundamentet. Tilgangen af Helander og Trybull har hjulpet og gjort os mere solide. Men det burde man jo have spottet noget før.

    Få nu styr på forsvaret - hold nullet - så er der da som min. 1 point og så må der lægges på derefter.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Turay scorer tre mål i to kampe for landsholdet, men virker fejlplaceret i vores system... hvad det så end er ?

    Har Tyler reelt fået en chance eller på hvilken baggrund afskriver du ham ?
    Det man har set af dem har været pivringe. Jeg har set målene han scorede for landsholdet. Det ene var et straffe og det er jo afrikansk bundfodbold. Det er jo håbløst niveau. Så de tre mål siger intet om hans niveau i superligaen. Han får så meget plads i den landskamp, at selv Mouritzen også havde set landsholdsklar ud.

    Hvad med de resterende 7 spillere - går de en fremragende fremtid i møde, hvor de bare brænder (super)ligaen af

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    men det er vel hele problemet - man forsøger at lægge spillet op på et niveau hvor holdet ikke kan være med. Spillet ser ofte fint ud - men før det bliver helt godt skal den sidste aflevering lige være der - og så vælter korthuset.

    Vel også derfor vi har "set bedst ud" på udebane - mod de større hold, ingen forventning om at vi skal skabe kampen. Sejren over FCN - fint, vi stod godt, fik en enkelt pind og hold nullet for en gangs skyld. Indsatsen var god i den kamp - men så var spillet jo heller ikke bedre.
    Meget enig. Vi har slet ikke spillere til den form for fodbold som vi vil/skal spille. Og vores spil ser oftest ok ud, på ufarlige steder af banen.
    og ude mod både FCN og BIF kunne vi sagtens have tabt. Så havde vi ligget endnu dårligere. Men jeg vil mene, at vi har de point som vi har spillet til.

    Leave a comment:


  • Københavnstinker
    replied
    Det begynder at miste sin værdi, når man siger det. Men kampen i aften er nok det værste jeg har set fra OB.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Er det en fin trup, når den indeholder følgende liste:

    14. Gustav Grubbe - langt fra god nok
    4. Bjørn Paulsen - langt fra god nok
    16. Sauli Väisänen - langt fra god nok
    3. Nicklas Mouritsen - langt fra god nok
    24. Alen Mustafic - langt fra god nok
    18. Max Ejdum - langt fra god nok
    7. Mohamed Buya Turay -- langt fra god nok
    19. Johannes Selvén - langt fra god nok
    29. Tyler Burey - langt fra god nok​​
    nej truppen er ikke god nok. Men minus Selvén så er alle de der jo reserver. Og det understreger vel meget godt problemet - vi har set de sidste kampe. Vi begynder at se mere solide ud - men når vi når forbi 60. min og skal til at skifte - så falder niveauet, ofte ret dramatisk.

    Derfor bør vi alligevel kunne forlange at der klemmes lidt mere ud af truppen

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Er det en fin trup, når den indeholder følgende liste:

    14. Gustav Grubbe - langt fra god nok
    4. Bjørn Paulsen - langt fra god nok
    16. Sauli Väisänen - langt fra god nok
    3. Nicklas Mouritsen - langt fra god nok
    24. Alen Mustafic - langt fra god nok
    18. Max Ejdum - langt fra god nok
    7. Mohamed Buya Turay -- langt fra god nok
    19. Johannes Selvén - langt fra god nok
    29. Tyler Burey - langt fra god nok​​
    Turay scorer tre mål i to kampe for landsholdet, men virker fejlplaceret i vores system... hvad det så end er ?

    Har Tyler reelt fået en chance eller på hvilken baggrund afskriver du ham ?

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Jeg er ikke imponeret over vores trup. Alt for mange ligegyldige spillere uden specielle kompetencer.
    Alligevel burde man få mere ud af truppen. Bare indøve nogle simple systemer.
    Men det ser ikke ud til at være sket.
    men det er vel hele problemet - man forsøger at lægge spillet op på et niveau hvor holdet ikke kan være med. Spillet ser ofte fint ud - men før det bliver helt godt skal den sidste aflevering lige være der - og så vælter korthuset.

    Vel også derfor vi har "set bedst ud" på udebane - mod de større hold, ingen forventning om at vi skal skabe kampen. Sejren over FCN - fint, vi stod godt, fik en enkelt pind og hold nullet for en gangs skyld. Indsatsen var god i den kamp - men så var spillet jo heller ikke bedre.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Synes vi egentligt har en fin trup.... men 2 + 2 = 3

    Bør man ikke få noget mere ud af den trup
    Er det en fin trup, når den indeholder følgende liste:

    14. Gustav Grubbe - langt fra god nok
    4. Bjørn Paulsen - langt fra god nok
    16. Sauli Väisänen - langt fra god nok
    3. Nicklas Mouritsen - langt fra god nok
    24. Alen Mustafic - langt fra god nok
    18. Max Ejdum - langt fra god nok
    7. Mohamed Buya Turay -- langt fra god nok
    19. Johannes Selvén - langt fra god nok
    29. Tyler Burey - langt fra god nok​​

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Synes vi egentligt har en fin trup.... men 2 + 2 = 3

    Bør man ikke få noget mere ud af den trup
    jo da. Vi ser jo også i glimt hvad truppen formår. Bundniveauet er bare alt for lavt, vi er for ustabile - og det er desværre ikke noget nyt.

    Fikser det alt at skifte Alm? Nej på ingen måde - men man bør kunne få en træner ind der formår i det mindste at få truppen til at spille til par.

    Leave a comment:


  • Galamush
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Hvad skete der?

    BP er ikke nogen stor fodboldspiller, men han er en fandens fin fyr - også privat.
    Jeg så kun situationen halvt. Men han lignede en der slog ryggen/nakken i et fald, så vidt jeg så. Andre måske kan uddybe mere.

    Leave a comment:

Working...
X