Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Samme her, han ligner en der ikke har problemer med at sætte den ind. Han ligner en naturlig målscorer, han skal bare sættes op, men hvordan hulen er han endt i bunden af Østrig?.......
    Jeg ved det ikke. Der er en del fodbold i ham, men det sidste år ser ikke ud til at have været så godt, men han var god i Vitesse.

men det er det med de hylder der og hvad vi kan komme op på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
      Jeg håber nu at vi går efter en anden type end Baden Frederiksen. Er det ikke primært en fremragende venstreben han har at prale af? Vi har allerede en angriber med et gyldent venstreben i truppen, selvom glansen godt nok er gået lidt af det i den seneste tid. Jeg så hellere at man hentede en type som Utaka der både har fart og fysik. Var han så også omkring 190 cm. også, så ville jeg være lykkelig. Men det ville de fleste sportschefer nok i dansk fodbold, hvis de kunne lande sådan en.
      Han koster 25 mill.

jeg synes sådan en Cho i midtjylland han ser god ud, men det er jo de priser der. Vi ender i sådan noget brock-Madsen med de hylder vi kan komme op på.

Så tror jeg mere vi skal over i sådan noget Viborg hvor man finder en hollandsk skolet kant med noget fart og noget drøjde og så smække ham ind på 9'eren.

Eller sådan noget Ajax hvor man tager sådan en Kudus type og spiller ham som 9'er.

Comment

Mon ikke det ender med, at vi skriver kontrakt med Gylfi under vores træningslejr...

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Måske. Jeg tror det dog ikke. Jeg kan sådan set godt forstå vi går efter en målmand, ud fra et rent sportsligt synspunkt.

Jeg er vild med HC som alle andre. Han har fortjent kæmpet sig tilbage som førstevalg. Det er fedt at se en rigtig OB-dreng på kassen. Han har gjort det godt og har slet ikke faldet igennem og lavet de fejl som han gjorde i sin første periode. Alligevel er jeg bare ikke helt overbevist, må jeg indrømme. Jeg synes 9-10 hold i ligaen har bedre førstemålmand. HC er selvfølgelig ung (især af en målmand) og har masser af tid til at udvikle sig.

Men kigger jeg på vores startopstilling i dag synes jeg, måske afhængigt af system, at vi halter mest efter konkurrenterne på tre positioner: venstre back, angriber og målmand. Og der er målmand måske den mest afgørnede position på et hold. Altså der hvor man "nemmest" kan hente lidt ekstra point med en opgradering. Skriver jeg uden rigtigt at have noget belæg for det.

Jeg er dog stadig lidt overrasket. Havde troet, at man ville satse på ham som førstemålmand. Fordi han har vist stigende niveau, er meget populær, er en super historie for klubben - og ikke mindst ville gøre det meget nemmere for dem at nå deres mål om spilletid til spillere af egen avl.

Hvis vi ender med at skrive med ham må vi også bare håbe, at han bare er så god (de norske fans lyder ret trætte af at miste ham). Ellers må HC bare slå ham af. Og så ville BW og co. igen skulle kigge sig grundigt i spejlet.
          Jeg håber vi kan komme frem til en forlængelse, og en dertilhørende udlejning. Jeg forstår faktisk ikke helt hvorfor man ikke synes HC har været god nok? Synes da han har været glimrende på det seneste

Comment

Ifølge Martin Davidsen har vi ikke tilbudt HVB en ny kontrakt selvom han gerne vil blive. Det har jeg det tort nok ret svært med.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Jeg håber vi kan komme frem til en forlængelse, og en dertilhørende udlejning. Jeg forstår faktisk ikke helt hvorfor man ikke synes HC har været god nok? Synes da han har været glimrende på det seneste
              Hvis vi satser på at blive mere robuste overfor modstandernes dødbolde har HC store mangler -. det var tydeligt at vores modstandere overbefolkede det lille felt for at satse på netop det - en målmand med større udstråling og pondus i feltet ville sammen med et bedre trænet forsvar kunne dæmme op for det - Mads Lind og nu en anden målmand tyder på at det er den vej vi går. det skal dog understreges at jeg ikke kender den norske målmands kvaliteter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                Ifølge Martin Davidsen har vi ikke tilbudt HVB en ny kontrakt selvom han gerne vil blive. Det har jeg det tort nok ret svært med.
                Der er vi jo ude i sentimentaliteten, HC er fin på stregen, og som shot stopper, men ude i feltet er han helt væk. Han er bestemt gået fra mindre god, til god, men hvor har man overliggeren på ham. OB vil gerne spille med 4-back kæde, der er det simpelthen et krav, at målmanden kommer ud og hjælper til, det er vel det man har set, langt om længe.

Comment

Det ærgrer også mig en del. Jeg har også længe holdt fast i at han er bedre end hvad folk tror.
                  Og da jeg så hvor meget Lyngby solgte Kikkenborg for tænkte jeg at Bernat bare skulle fint i næste sæson, så kunne vi sælge ham for et pænt beløb. Men det virker desværre til at hans rolle i OB er udspillet nu.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Det ærgrer også mig en del. Jeg har også længe holdt fast i at han er bedre end hvad folk tror.
                    Og da jeg så hvor meget Lyngby solgte Kikkenborg for tænkte jeg at Bernat bare skulle fint i næste sæson, så kunne vi sælge ham for et pænt beløb. Men det virker desværre til at hans rolle i OB er udspillet nu.
                    Jeg har også ganske svært ved at sammenligne HC med Kikkeborg som jeg opfatter værende betydeligt stærkere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Jeg har også ganske svært ved at sammenligne HC med Kikkeborg som jeg opfatter værende betydeligt stærkere.
                      Det gør jeg så på ingen måde.

Comment

Der er vi jo ude i sentimentaliteten, HC er fin på stregen, og som shot stopper, men ude i feltet er han helt væk. Han er bestemt gået fra mindre god, til god, men hvor har man overliggeren på ham. OB vil gerne spille med 4-back kæde, der er det simpelthen et krav, at målmanden kommer ud og hjælper til, det er vel det man har set, langt om længe.
                        Nej, det synes jeg egentlig ikke vi er. Han er ung, har stadigvæk betydeligt udviklingspotentiale, og har vist sig mentalt stærk. Hans udvikling har allerede været markant fra første til anden periode som førstemålmand og der er ingen grund til at den ikke fortsætter. Og så synes jeg ikke det er ren sentimentalitet at tillægge det en vis rolle, at det er en spiller, der går op i og vil klubben. I en tid, hvor udskiftningen i truppen er enormt stor er det altså vigtigt at have bare nogle enkelte af den slags spillere.
                        Desuden er “sentimentaliteten” jo indskrevet i strategien, der efterhånden mere og mere ligner det værdiløse stykke papir, man på forhånd kunne frygte det ville være.

Comment

Nej, det synes jeg egentlig ikke vi er. Han er ung, har stadigvæk betydeligt udviklingspotentiale, og har vist sig mentalt stærk. Hans udvikling har allerede været markant fra første til anden periode som førstemålmand og der er ingen grund til at den ikke fortsætter. Og så synes jeg ikke det er ren sentimentalitet at tillægge det en vis rolle, at det er en spiller, der går op i og vil klubben. I en tid, hvor udskiftningen i truppen er enormt stor er det altså vigtigt at have bare nogle enkelte af den slags spillere.
                          Desuden er “sentimentaliteten” jo indskrevet i strategien, der efterhånden mere og mere ligner det værdiløse stykke papir, man på forhånd kunne frygte det ville være.
                          Hvilken strategi ? Det der markedsføringsværkstøj, der skal lukke munden på fans og sponsorer i et stykke tid

Comment

Såfremt sentimentaliteten er nedskrevet som en del af strategien, så virker det besynderligt, at det bliver meldt ud fra BW, at man skal sætte den til side i OB. Personligt har jeg det fint med, at man vælger at forstæke sig på målmandsposten, der går generelt alt, alt for mange mål ind, og det falder somregel tilbage på styrken på målmandsposten.

Comment

Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                              [/COLOR]

Se det var et rigtig godt spørgsmål. The answer is blowing in the wind.
                              Ja bestemt et godt spørgsmål, men vel en ret typisk OB tankegang. Det der ikke virker i år prøver vi igen næste år, resultatet er tit det samme. En 8.-9 plads.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Såfremt sentimentaliteten er nedskrevet som en del af strategien, så virker det besynderligt, at det bliver meldt ud fra BW, at man skal sætte den til side i OB. Personligt har jeg det fint med, at man vælger at forstæke sig på målmandsposten, der går generelt alt, alt for mange mål ind, og det falder somregel tilbage på styrken på målmandsposten.
                                Nu satte jeg sentimentalitet i citationstegn af en årsag. Men en af de få håndgribelige elementer i strategien er spilletid til egne akademispillere. Om så BW agerer i tråd med det eller ej.
                                Jeg kan også godt se muligheder for forbedring på målmandsposten nu og her. Men den forbedring skal være af betydelig karakter før jeg synes det giver mening (og det kan godt være den bliver det, lad os da håbe det!), og derfor kunne man jo godt have forlænget med Bernat eller tilbudt ham en forlængelse på den præmis at det bliver med en markant konkurrent som førstekeeper. Hvis han hver afvist det, havde det været fair nok, hvis ikke havde vi stadig en fremtidens mand og OB’er, som kunne presse dem nye mand maksimalt. Min anke er primært, at man ikke har prøvet at forlænge, ikke at man henter en ny, hvis denne har et markant højere niveau.

Comment

Working...
                                X