Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Nu er you tube jo ikke det samme som fakta - men manden ser både fysisk stærk ud og har noget tilstedeværelse i boksen - det ligner noget af det vi har manglet - hvis den kan landes ligner det en forstærkning
    Stats taler også for det er noget af det Köhler, Trybull og Manneh ikke har. Han er 1.88 meter høj og har i snit scoret 5 mål i sin tid i Vålerenga. 5 mål fra en midtbanemand kunne vi godt bruge. Det vil også klæde vores spil med lidt tyngde i feltet. Nu har vi spillet et helt efterår her, hvor vi faktisk ofte har rigtig fin plads på kanterne til indlæg, men kun har Bashkim derinde som en sjælden gang imellem får støtte fra Rami og Köhler, som ikke er nogen ørne i luften. Det bliver aldrig rigtig til noget.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Stats taler også for det er noget af det Köhler, Trybull og Manneh ikke har. Han er 1.88 meter høj og har i snit scoret 5 mål i sin tid i Vålerenga. 5 mål fra en midtbanemand kunne vi godt bruge. Det vil også klæde vores spil med lidt tyngde i feltet. Nu har vi spillet et helt efterår her, hvor vi faktisk ofte har rigtig fin plads på kanterne til indlæg, men kun har Bashkim derinde som en sjælden gang imellem får støtte fra Rami og Köhler, som ikke er nogen ørne i luften. Det bliver aldrig rigtig til noget.
      Og hvis vi fra sommer af går tilbage til at spille 4-3-3, så har vi brug for 8’ere der kan komme i feltet. Der kunne han måske være brugbar.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

        Og hvis vi fra sommer af går tilbage til at spille 4-3-3, så har vi brug for 8’ere der kan komme i feltet. Der kunne han måske være brugbar.
        Bestemt.
        Vores træner har udtalt det er sådan han gerne vil spille og det passer vel godt med hvordan akademi-holdene spiller. Bedømt på alle meldinger her i opstarten tyder det på, at det kommer til at ske. Og jeg tror vi kommer til at se det allerede forholdsvist tidligt i foråret.

        Jeg forstod, at man gik over til 3/5-backkæde i de sidste kampe da man var rystet og i panik over præstationen imod Hvidovre. Men personligt synes jeg det er en fejl, at vi fortsætter med det nu. Jeg tror vi kommer til at blive for lidt dynamiske med de tre midterforsvarere, centrale midtbanespillere og backs vi har. Og så synes jeg også man kan stille spørgsmålstegn ved hvor godt det rent faktisk var i de sidste kampe af efteråret.
        Last edited by Agbre; 30-01-2024, 15:43.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

          Og hvis vi fra sommer af går tilbage til at spille 4-3-3, så har vi brug for 8’ere der kan komme i feltet. Der kunne han måske være brugbar.
          Det er vel 4-2-3-1 med to 6'ere og en 10'er vi skal spille i forhold til strategien.?
          siden 1887

          Comment


            https://www.expressen.se/sport/fotbo...-braunschweig/

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Bestemt.
              Vores træner har udtalt det er sådan han gerne vil spille og det passer vel godt med hvordan akademi-holdene spiller. Bedømt på alle meldinger her i opstarten tyder det på, at det kommer til at ske. Og jeg tror vi kommer til at se det allerede forholdsvist tidligt i foråret.

              Jeg forstod, at man gik over til 3/5-backkæde i de sidste kampe da man var rystet og i panik over præstationen imod Hvidovre. Men personligt synes jeg det er en fejl, at vi fortsætter med det nu.
              Jeg synes også det er en fejl at fortsætte med 3/5-backkæde, hvis man ved at man vil skifte til sommer. Søren Krogh udtalte for nylig at han vil gå på kompromis med sin filosofi her i foråret. Det får mig bare til at tænke hvorfor hans filosofi vil kunne give os resultater i næste sæson, hvis det ikke kan nu?
              Last edited by Wessels er en mur; 30-01-2024, 15:51.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                Det er vel 4-2-3-1 med to 6'ere og en 10'er vi skal spille i forhold til strategien.?
                Står det virkelig skrevet ind i strategien at vi virkelig skal spille 4-2-3-1?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                  Står det virkelig skrevet ind i strategien at vi virkelig skal spille 4-2-3-1?
                  Nej, dee stod en beskrivelse om "frensdrettet" og "målsøgende" men ikke et besremt system/talkombination som jeg husker.
                  Du kan finde strategien her:
                  https://ob.dk/om-odense-boldklub/strategi-2026
                  Last edited by andlox; 30-01-2024, 16:08.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                    Står det virkelig skrevet ind i strategien at vi virkelig skal spille 4-2-3-1?
                    Synes det er lidt svært at blive klog på præcist hvad der står (også hvad der er står nu ift. da BW kom til). Som jeg forstår det står der ikke, at vi nødvendigvis SKAL spille 4-2-3-1, men at vi gerne vil have plads til fire meget offensive spillere/roller på samme tid. Fordi det skulle give flere spillere, der kan sælges dyrt. Ift. det er 4-2-3-1 måske det mest oplagte system. Alm var så scoutet på, at han foretrak netop det system.

                    Overordnet set kan jeg godt følge ideen og tænker det godt KAN fungere. Hvis man tænker sig om og laver god scouting. Dels har der ikke været nok kvalitet i dem vi har hentet og dels har flere af spillerne nok været for ens og for en-dimensionelle. Især på kanterne.

                    Ud fra hvad SK og BW har udtalt og de spillere vi bliver kædet sammen med virker det klart som om, at vi er ved at gå imod en mere dynamisk 3-mands midtbane med en 6'er og to 8'ere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Nej, dee stod en beskrivelse om "frensdrettet" og "målsøgende" men ikke et besremt system/talkombination som jeg husker.
                      Du kan finde strategien her:
                      https://ob.dk/om-odense-boldklub/strategi-2026
                      En ting var de slides de lagde ud. De har hele tiden sagt, at der var en mere detaljeret beskrivelse af det internt. Jeg tror dog ikke den har været meget mere detaljeret. Og den har nok lagt sig op af det de har beskrevet for akademiet.

                      Comment


                        Fravalg efter fravalg efter fravalg….
                        vi må håbe at vi får nr 10 på prioriterings listen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Fravalg efter fravalg efter fravalg….
                          vi må håbe at vi får nr 10 på prioriterings listen
                          Frygter også hvad vi ender med. Men desværre ikke så meget at sige til, at OB ikke er deres førsteprioritet. Men BW skal til at levere noget.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                            Vi har eftersigende fået flere bud afvist på Henrik Bjørdal, en 26-årig norsk midtbanespiller: https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...idtbanespiller
                            Der er lidt løse rygter om, at vi skulle have budt "over 10 millioner kr." for ham: https://twitter.com/FotballNorsk/sta...58255873925482

                            Ved ikke om man skal tage det for 100% gode varer. Men det er jo nok norske kroner. Så tænker det svarer til omkring en mill. euro. Og det er jo nok hvad vi vil strække os til i dag.

                            Comment


                              Vores officielle smertegrænse er 1 million EUR (det er hvad BW må købe for inden "Sportsudvalget" skal involveres... selv om budgettet ellers er til det.)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                                Der er lidt løse rygter om, at vi skulle have budt "over 10 millioner kr." for ham: https://twitter.com/FotballNorsk/sta...58255873925482

                                Ved ikke om man skal tage det for 100% gode varer. Men det er jo nok norske kroner. Så tænker det svarer til omkring en mill. euro. Og det er jo nok hvad vi vil strække os til i dag.
                                Kursen er 0,66, så lidt mindre trods alt.

                                Comment

                                Working...
                                X