Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Hørte podcasten med Troels på Fyens i går. Tror roligt vi kan ligge snakken ned. Det bliver Søren, så kan man være enig eller uenig.

    Kan ikke huske den præcise måde Troels formulerede sig på, men han forventer Søren er cheftræner når vi starter op.
    Jeg har også hørt podcasten - ros til Troels - kommunikerer som vanligt i verdensklasse. Mit indtryk er det samme - vi starter med SK - jeg er heller ikke fan af SK., men omvendt lyder det til at der er så udtalt "kaos" omkring spillersituationen - hvem er på vej ind (fra leje) og ud ( mange vil væk) med en sammensurium af agenter, spillere og klubber blandet ind. I den situation og med kun 18 dage til træningsopstart er det nok den mindst dårlige løsning at holde fast i SK - kan man overhovedet få en bedre/mere erfaren træner ind inden truppen er på plads ?
    Det ser desværre ud til at vi skal et par måneder ind i den nye sæson før der er ro på truppen og spillestilen kan begynde at vise sig - jeg frygter en tung start på den ny sæson - på trods af Troels - som siger mange fornuftige ting omkring klubben og den situation vi har bragt os selv i gennem mange år.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
      Jeg har også hørt podcasten med Troels Bech, og jeg glæder mig over, at det lyder til, at Søren fortsætter som træner. Jeg er helt enig i, når han siger, at der har været så meget uro omkring holdet, at man ikke kan sige, om han har været god eller dårlig.

      Og til dem herinde der nu brokker sig, og mener, at Troels har begået en fejl. Hvorfor?
      Troels har haft muligheden for at skifte Søren ud, men han gør det ikke, fordi han mener, han er en god træner, og har hvad der skal til for at rykke OB videre herfra.
      Hvordan kan det være en fejl, når det er en bevidst handling at vælge Søren? Måske er han bare ikke så stor en katastrofe, som nogen herinde synes at mene.
      Du kan jo gå nogle sider tilbage i denne tråd og læse hvorfor vi er flere der mener det. For mit eget vedkommende gider jeg ikke at gentage mig selv Har argumenteret for hvorfor jeg synes Søren Krogh bør fyres. Jeg mener der er en langt større risiko for at vi ikke rykker op i første hug med ham ved roret.

      Man kan iøvrigt godt lave fejl, selv om de bevidste de handlinger.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Hørte podcasten med Troels på Fyens i går. Tror roligt vi kan ligge snakken ned. Det bliver Søren, så kan man være enig eller uenig.

        Kan ikke huske den præcise måde Troels formulerede sig på, men han forventer Søren er cheftræner når vi starter op.
        Øverst her f.eks. https://rephonic.com/podcasts/abildt...-podcast-om-ob kan man høre podcasten. Tænkte andre også gerne vil høre det. Så har vi også lidt mere den samme reference ramme for vores diskussioner.

        Fra ca 15:55 min og lidt frem i podcasten kommer han ind på Søren Krogh og ja det lyder meget som om han fortsætter.... Han nævner igen at vi skal være lidt mere som Frem spillmæssigt, altså forstået således mere fight og pres. Der kan jeg så ikke se at Søren Krogh er den rigtige til den spillestil. Han er vel det modsatte mere eller mindre.

        Men bortset fra det, er Troels Bech yderst fornuftig at høre på.
        Last edited by Mwape; 06-06-2024, 09:23.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
          Jeg har også hørt podcasten med Troels Bech, og jeg glæder mig over, at det lyder til, at Søren fortsætter som træner. Jeg er helt enig i, når han siger, at der har været så meget uro omkring holdet, at man ikke kan sige, om han har været god eller dårlig.

          Og til dem herinde der nu brokker sig, og mener, at Troels har begået en fejl. Hvorfor?
          Troels har haft muligheden for at skifte Søren ud, men han gør det ikke, fordi han mener, han er en god træner, og har hvad der skal til for at rykke OB videre herfra.
          Hvordan kan det være en fejl, når det er en bevidst handling at vælge Søren? Måske er han bare ikke så stor en katastrofe, som nogen herinde synes at mene.
          Eller måske er han så stor en katastrofe som nogen mener? Hvem ved. Foreløbigt peger det meste på, at han ikke er særligt kompetent. Han var ikke kompetent nok til rollen som fodboldchef i AaB og røg hurtigt videre. Intet tyder på, at han var en særligt god assistenttræner for Alm her i klubben, og han var åbenlyst ikke kompetent nok til at holde OB oppe i Superligaen, selvom han fik 19/32 kampe i sæsonen i spidsen for holdet og overtog et hold der lå 3 point over stregen. Der er faktisk ikke særligt meget der peger på, at han skulle være særligt kompetent, men man har selvfølgelig lov at håbe.

          Det burde i hvert fald næsten ikke kunne undgå at blive bedre, og fortsætter han i cheftrænerjobbet og ikke lykkes med at få OB op eller bliver fyret i løbet af sæsonen, så må han nok tage til takke med titlen som den dårligste cheftræner i OBs historie.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

            Øverst her f.eks. https://rephonic.com/podcasts/abildt...-podcast-om-ob kan man høre podcasten. Tænkte andre også gerne vil høre det. Så har vi også lidt mere den samme reference ramme for vores diskussioner.

            Fra ca 15:55 min og lidt frem i podcasten kommer han ind på Søren Krogh og ja det lyder meget som om han fortsætter.... Han nævner igen at vi skal være lidt mere som Frem spillmæssigt, altså forstået således mere fight og pres. Der kan jeg så ikke se at Søren Krogh er den rigtige til den spillestil. Han er vel det modsatte mere eller mindre.

            Men bortset fra det, er Troels Bech yderst fornuftig at høre på.
            det vil nok også være min anke.

            Jeg er ikke overbevist om at Krogh er den rigtige - men heller ikke sikker på han er et forkert valg.

            Men det vigtigste må være at TB og Krogh er på samme side ifht hvad vej vi skal. Og Krogh med baggrund i FCN og taler om Arsenal og Arteta og Sporting Lissabon som inspiration - kan det forenes med den "nye" vej (hvad end den så bliver) Og hvad med Hjortebjerg - hvordan passer han ind i det her?

            Dét skal de have styr på.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              det vil nok også være min anke.

              Jeg er ikke overbevist om at Krogh er den rigtige - men heller ikke sikker på han er et forkert valg.

              Men det vigtigste må være at TB og Krogh er på samme side ifht hvad vej vi skal. Og Krogh med baggrund i FCN og taler om Arsenal og Arteta og Sporting Lissabon som inspiration - kan det forenes med den "nye" vej (hvad end den så bliver) Og hvad med Hjortebjerg - hvordan passer han ind i det her?

              Dét skal de have styr på.
              Jeg tror også vi med hiv og sving a la Aab kan rykke op i næste sæson. Men jeg frygter vi kan misse det også grundet Kroghs spillemæssige forstørrelse og så det Troels Bech vil. Det er lidt i hver sin retning. Men ja, det er meget vigtigt at de får det afstemt nu også i forhold til transfervinduet. Så vi ikke sidder med dyrer spillere som ikke passer ind på holdet. Hjortebjerg er samme stil som Krogh, som jeg ser det og har også med ansvar for vores nedtur. Han burde også ryge i min bog.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Hørte podcasten med Troels på Fyens i går. Tror roligt vi kan ligge snakken ned. Det bliver Søren, så kan man være enig eller uenig.

                Kan ikke huske den præcise måde Troels formulerede sig på, men han forventer Søren er cheftræner når vi starter op.
                Troels Bech kan jo ikke sige andet så længe Søren Krogh står som cheftræner.
                SK er naturligvis cheftræner lige indtil han ikke er det mere

                Troels Bech sagde jo også i samme podcast at ingen cheftræner er naglet fast til sædet i nogen som helst klub. Han nævnte så at Kent Nielsen muligvis sidder en smuler mere sikkert i sædet i Silkeborg pt. , men igen: ingen sidder 100% sikkert.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                  Jeg tror også vi med hiv og sving a la Aab kan rykke op i næste sæson. Men jeg frygter vi kan misse det også grundet Kroghs spillemæssige forstørrelse og så det Troels Bech vil. Det er lidt i hver sin retning. Men ja, det er meget vigtigt at de får det afstemt nu også i forhold til transfervinduet. Så vi ikke sidder med dyrer spillere som ikke passer ind på holdet. Hjortebjerg er samme stil som Krogh, som jeg ser det og har også med ansvar for vores nedtur. Han burde også ryge i min bog.


                  Jeg har på fornemmelsen, at Frank H har forsøgt at "hjælpe Alm med gode råd", inden han pludselig blev forvist til Tribunen under kampene.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                    [/COLOR]

                    Jeg har på fornemmelsen, at Frank H har forsøgt at "hjælpe Alm med gode råd", inden han pludselig blev forvist til Tribunen under kampene.
                    Samme her. Tror det var konsekvens for en intern kritik at FH blev sendt pp tribunen. Så synes for nedturen under Alm kan ikke klandres assistenterne.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Samme her. Tror det var konsekvens for en intern kritik at FH blev sendt pp tribunen. Så synes for nedturen under Alm kan ikke klandres assistenterne.
                      At det så blev markant værre efter Alm, må vi jo så i høj grad klandre Krogh og Hjortebjerg for.

                      Og de kan så selvfølgelig heller ikke få noget af æren for vores gode afslutning på efteråret i 2022 med 10 kampe i streg uden nederlag, de sidste 8 kampe af nedrykningsspillet med 5 sejre og 3 uafgjorte i 2023 eller Pokalfinalen selvfølgelig, den ære skal jo så gå til Alm.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        At det så blev markant værre efter Alm, må vi jo så i høj grad klandre Krogh og Hjortebjerg for.

                        Og de kan så selvfølgelig heller ikke få noget af æren for vores gode afslutning på efteråret i 2022 med 10 kampe i streg uden nederlag, de sidste 8 kampe af nedrykningsspillet med 5 sejre og 3 uafgjorte i 2023 eller Pokalfinalen selvfølgelig, den ære skal jo så gå til Alm.
                        Ville henvise tilr at det åbenbart ikke var særlig godt muligt at sparre med Alm internt. Tror han ser konfliktkultur ikke som noget som hjælper at forbedre resultatet.

                        Er med at flere taktiske valg af SK viste sig som forker eller han valgte de for sent. Men man skal også se at han overtog et mental dræbt hold hvor flere som var tænkt som bærende profiler var med tankerne åbenbart allerede på vej væk. Og der er flere dispositioner SK valgte jeg kan god forstå. I første omgang ville han rette Alms taktiske haraniri med 4-2-4 til noget som kunne fungere og med Rami som 6er så det ja også bedre ud - til det blev læst og Rami lukket ned af modstandere. At gå til en tremandkæde om at give mere sikkerhed for et fuldstændig forusikret hold kan god forstå men han hang fast for lang tid i der desværre. Den var også den rigtige beslutning at bygge på de unge men den kom desværre for sent. Synes også vi kom forbedret ud af vinteroptakten, der havde han åbenbart lavet godt arbejde med holdet men man må selvfølgelig også se at han kunne ikke klare situationen at der hele gik i stykker efter grundspillet. Om en anden træner havde reddet os? Ved det ikke men det er vel sikker langt fra sikret.
                        Om han passer til spillestilen vi vil gå til? Bygger på TB som var meget klar der og at TB har klaret det med SK hvis han fortsætter.
                        Når jeg snakkede med folk i Ådalen hærte kun meget lovende ord om SKs arbejde med holdet, især med de unge og det er ja de vi skal bygge på nu.
                        SK er ikke det perfekte match. Han gjorde fejl (men ikke alt var forkert). Men kan vi få det oerfekte match i den situation vi står? Kim Engstrøm? Sikker klasse om at implementere de unge, men den store erfaring men resutater som cheftræner var hidtil svingende? Ole Tobiasen? Flot arbejde i det nederlandske men der spilles også en anden fodbold end vi vil gå til.
                        For mig er SK én af flere løsninger som chaftræner jeg kan god leve med. Ikke den eneste, ikke den perfekte, men en jeg har tiltro til at det kan lykkes Men forventer at man kan se det i sæsonstarten ellers må snoren ikke være lang

                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Ville henvise tilr at det åbenbart ikke var særlig godt muligt at sparre med Alm internt. Tror han ser konfliktkultur ikke som noget som hjælper at forbedre resultatet.

                          Er med at flere taktiske valg af SK viste sig som forker eller han valgte de for sent. Men man skal også se at han overtog et mental dræbt hold hvor flere som var tænkt som bærende profiler var med tankerne åbenbart allerede på vej væk. Og der er flere dispositioner SK valgte jeg kan god forstå. I første omgang ville han rette Alms taktiske haraniri med 4-2-4 til noget som kunne fungere og med Rami som 6er så det ja også bedre ud - til det blev læst og Rami lukket ned af modstandere. At gå til en tremandkæde om at give mere sikkerhed for et fuldstændig forusikret hold kan god forstå men han hang fast for lang tid i der desværre. Den var også den rigtige beslutning at bygge på de unge men den kom desværre for sent. Synes også vi kom forbedret ud af vinteroptakten, der havde han åbenbart lavet godt arbejde med holdet men man må selvfølgelig også se at han kunne ikke klare situationen at der hele gik i stykker efter grundspillet. Om en anden træner havde reddet os? Ved det ikke men det er vel sikker langt fra sikret.
                          Om han passer til spillestilen vi vil gå til? Bygger på TB som var meget klar der og at TB har klaret det med SK hvis han fortsætter.
                          Når jeg snakkede med folk i Ådalen hærte kun meget lovende ord om SKs arbejde med holdet, især med de unge og det er ja de vi skal bygge på nu.
                          SK er ikke det perfekte match. Han gjorde fejl (men ikke alt var forkert). Men kan vi få det oerfekte match i den situation vi står? Kim Engstrøm? Sikker klasse om at implementere de unge, men den store erfaring men resutater som cheftræner var hidtil svingende? Ole Tobiasen? Flot arbejde i det nederlandske men der spilles også en anden fodbold end vi vil gå til.
                          For mig er SK én af flere løsninger som chaftræner jeg kan god leve med. Ikke den eneste, ikke den perfekte, men en jeg har tiltro til at det kan lykkes Men forventer at man kan se det i sæsonstarten ellers må snoren ikke være lang
                          Tja efterhånden gælder den gode gamle regel:

                          § 1 - det er ALTID Alms skyld
                          § 2 - Skulle det en enkelt gang vise sig alligevel ikke at være Alms skyld - træder § 1 automatisk i kraft.

                          Kom nu videre - SK har like it or not været en del af et trænerteam under Alm - og har haft en fremtrædende post deri ( ikke chef) og dermed også sin del af ansvaret.
                          Måske skulle du overveje hvor længe efter sin fyring ALM skal have skylden for snart sagt alle fejl i OB ?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                            Tja efterhånden gælder den gode gamle regel:

                            § 1 - det er ALTID Alms skyld
                            § 2 - Skulle det en enkelt gang vise sig alligevel ikke at være Alms skyld - træder § 1 automatisk i kraft.

                            Kom nu videre - SK har like it or not været en del af et trænerteam under Alm - og har haft en fremtrædende post deri ( ikke chef) og dermed også sin del af ansvaret.
                            Måske skulle du overveje hvor længe efter sin fyring ALM skal have skylden for snart sagt alle fejl i OB ?
                            Beklager hvis du ikke forstod at kun ville beskrive under hvilke betingelser SK overtog og hvad han lykkedes med og hvad han ikke lykkedes med derefter.
                            Og nej, det er ikke altid Alms skyld. Som cheftræner havde han ansvaret for truppens tilstand og taktik mens BW havde ansvaret for trupsammensætning hvor Alm blandede sig ikke. Problematikken med trupsammensætning og lejesvende som gør det svært for hver træner (ja, også for Alm) går på BWs bekostning. De må gerne dele ansvaret.
                            OB var allerede en syg patient men den behandling de to svenske læger kom med gav ham resten.
                            I efteråret 2022 fik allerede en del kritik fordi skrev at pga Alms håndtering af den dertigie krise at tror han er ikke den rigtige træner og frygtede at han ville føre os i retning af 1. Div. Men så forkert var det nu ikke...
                            Last edited by andlox; 07-06-2024, 11:35.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                              [/COLOR]

                              Jeg er helt enig i dit sidste afsnit, og jeg vil miste alt tro på Troels B og hurtig oprykning, hvis han har solgt sin sjæl til NT, som tydelig er stor fan af Søren K.
                              Jeg skrev ovenstående indlæg, som kommentar til et indlæg om risikoen ved at fortsætte med SK som cheftræner i sæson 24 - 25.

                              Nu hvor Troels B har valgt SK, kan jeg kun sige, at han efter min mening spiller poker med muligheden for en hurtig retur til SL En hurtig retur som økonomisk er utrolig vigtig for OB, idet man kun får økonomisk hjælpepakke til det første år efter nedrykningen. Sæson 25 - 26 og senere er uden støtte, og altså helt for egen regning.
                              Beklager, men ligesom jeg ikke troede på, at SK kunne redde os fra nedrykning, har jeg desværre heller ikke skygge af tillid til, at han kan sikre OB en hurtig oprykning.
                              Håber jeg tager fejl !!!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Jeg skrev ovenstående indlæg, som kommentar til et indlæg om risikoen ved at fortsætte med SK som cheftræner i sæson 24 - 25.

                                Nu hvor Troels B har valgt SK, kan jeg kun sige, at han efter min mening spiller poker med muligheden for en hurtig retur til SL En hurtig retur som økonomisk er utrolig vigtig for OB, idet man kun får økonomisk hjælpepakke til det første år efter nedrykningen. Sæson 25 - 26 og senere er uden støtte, og altså helt for egen regning.
                                Beklager, men ligesom jeg ikke troede på, at SK kunne redde os fra nedrykning, har jeg desværre heller ikke skygge af tillid til, at han kan sikre OB en hurtig oprykning.
                                Håber jeg tager fejl !!!
                                Fuldstændig enig! SK er meget sympatisk og siger mange gode ting. Taktisk har det bare slet ikke fungeret... Nu har vi så hældt Hjortebjerg ud, så der er kommet mere ansvar/arbejdsopgaver til SK og Lyng. Jeg er ikke tryg ved det og frygter at vores cheftræner risikerer at hedde Mads Lyng efter 6 kampe af den nye sæson.. Så kan vi hive en ny mand ind når vi rammer Jul, når ML heller ikke har kunnet hæve niveauet. Jeg ville ønske at vi hæv plasteret af nu, og fik en afprøvet profil ind på trænerposten.

                                Comment

                                Working...
                                X