Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg håber i den grad, at BW er færdig. Han har gjort OB til et købehold uden sjæl.

    Og så virker det ikke engang. Vil man have et købehold, så må man da i den grad kræve resultater. Så kan man i det mindste sige, at msn har solgt sin sjæl dyrt.

    Lige nu har vi et ligegyldigt hold med udenlandske lejesvende som oven i købet er det dårligste OB-hold, jeg kan huske.

    TB er næppe et alternativ. Han har været alt for længe væk.
    Jeg er delt. På den ene dide kunne han finde rigtig gode spiller for små penge (Koehler, Leerioj, Al Hajj), på den anden side sidder vi der med Burey, Selven, Mouritsen...
    Hvis de store udskiftninger vi ser er BWs generelle holdning og han gør os til en svingdør-klub hvor spillere er hurtigere væk end de kom til fordi man kan fortjene fem kroner på et salg så kommer der også et klart "nej tak" herfra. Der bruges kulturbærere i en klub som man kan identificere sig med. Ellers bliver man til ikke mere som en forretning uden enotional forbindelse. Fodbold og fodboldklubber skal være mere end kun køb og salg.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Jeg er delt. På den ene dide kunne han finde rigtig gode spiller for små penge (Koehler, Leerioj, Al Hajj), på den anden side sidder vi der med Burey, Selven, Mouritsen...
      Hvis de store udskiftninger vi ser er BWs generelle holdning og han gør os til en svingdør-klub hvor spillere er hurtigere væk end de kom til fordi man kan fortjene fem kroner på et salg så kommer der også et klart "nej tak" herfra. Der bruges kulturbærere i en klub som man kan identificere sig med. Ellers bliver man til ikke mere som en forretning uden enotional forbindelse. Fodbold og fodboldklubber skal være mere end kun køb og salg.
      Jeg er enig. Han har bestemt også fundet fine spillere. Det er den overordnede tilgang, jeg ikke kan affinde mig med. Det ødelægger klubben for mig, og jeg har tabt lysten til det hold, vi har lige nu.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Jeg er delt. På den ene dide kunne han finde rigtig gode spiller for små penge (Koehler, Leerioj, Al Hajj), på den anden side sidder vi der med Burey, Selven, Mouritsen...
        Hvis de store udskiftninger vi ser er BWs generelle holdning og han gør os til en svingdør-klub hvor spillere er hurtigere væk end de kom til fordi man kan fortjene fem kroner på et salg så kommer der også et klart "nej tak" herfra. Der bruges kulturbærere i en klub som man kan identificere sig med. Ellers bliver man til ikke mere som en forretning uden enotional forbindelse. Fodbold og fodboldklubber skal være mere end kun køb og salg.
        helt enig.

        Jeg tror dog stadig på at det har været en del af en indkøringsfase. Der var spillere der skulle væk, enten fordi de ikke var gode nok, for dyre eller havde udløb.

        Noget af det der slår mig når den store udskiftning i OB omtales er ofte at der nævnes de store profiler. Fint nok - men hvor meget havde BW reelt at skulle have sagt i deres afgang?

        Gigovic - kort aftale - ikke noget at gøre. (han kunne have ladet være med at signe ham men det er reelt det) Jebali ville på eventyr...en +30 årig spiller, der hiver en god løn og som ikke har så lang tid tilbage af sin kontrakt - skal man virkeligt holde på ham når der er chancen for et salg?

        Jeppe havde udløb og ville noget andet. Ikke noget at gøre. Frø og Sabbi - et år tilbage af kontrakten, og sabbi var ved at skabe problemer. Selvfølgelig skulle de også væk.

        Så kan man tage sådan en som Jørgen S. han hev vidst en pæn hyre og var da en fin vb ind i mellem, men så heller ikke mere.

        - det BW kan kritiseres for her er at han ikke har erstattet profilerne godt nok. Og så vender vi ihvertfald i nogen grad tilbage til hvad det er ledelsen vil.

        Og så har der været de overgangsspillere som blev hentet ind på korte aftaler - de har jo også været med til at gøre at udskiftningen blev markant større.

        Jeg tror og håber på at vi så småt bevæger os et sted hen hvor der kan komme en mere løbende udskiftning. 3-4-5 spiller ind og ud i et sommervindue.

        Kontraktlængderne syntes jeg også indikere det - selvfølgelig kan der komme et bud på Al hajj som man ikke han sige nej til. Men 3 år til ham, Owusu og Köhler så begynder der at være lidt at bygge op om. Tænker ikke Köhler og Owusu, deres alder taget i betragtning er hentet som salgsobjekter

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          meget godt klaret taget i betragtning han har været her knap 1½ år :biggrin:

          - det er så store ændringer der skal til så jeg håber da godt nok han har noget længere snor. En ting er at skifte træneren men skifter vi også sportsdirektør - så starter vi HELT forfra igen igen.

          Og det stadig uden sådan rigtigt at vide hvad Thorborg vil. Om han mener det, eller det er ok bare at være i superligaen for ham.
          Point taken

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Point taken
            men ja målet for sæsonen er jo allerede glippet, nok ikke matematisk - men i realiteten. Og så er vi oppe på 3 missede. Så kan man så sige; hvor stort ansvar BW har i den første missede da han træder til midt i sæsonen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg køber gerne tesen om st BW er tæt på færdig .. han har nu i snart 3 sæsoner misset målet om top6. Enrico sagde før BW startede at at den signing var den største sportslige satsning i OB. Der må være et kæmpe pres på ham nu og en bestyrelse må bestemt overveje hvad der skal ske
              Jeg er nået dertil hvor jeg ikke vil være overrasket, hvis han laver et 'blodbad i ådalen' 2.0 og fyrer Alm og BW samtidig når vi går på juleferie

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                men ja målet for sæsonen er jo allerede glippet, nok ikke matematisk - men i realiteten. Og så er vi oppe på 3 missede. Så kan man så sige; hvor stort ansvar BW har i den første missede da han træder til midt i sæsonen.
                Det var nok der mine tanker var, men på ingen måde blev udtrykt korrekt.

                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Jeg er nået dertil hvor jeg ikke vil være overrasket, hvis han laver et 'blodbad i ådalen' 2.0 og fyrer Alm og BW samtidig når vi går på juleferie
                  Tror heller ikke det er usandsynligt. Bestyrelsen kan ikke være tilfredse med situationen, selv om de bærer en stor del af skylden for tingenes tilstand. Men det er jo ikke dem der trækker sig.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    Med mindre der sker et mindre mirakel ender OB i dynden (sæsonen er altså lang endnu). Som jeg har skrevet før er det Bjørn der har hentet sin gamle kompis Alm til klubben. Og det går ikke så godt. Bjørn kan derfor blive nødt til at give Alm skylden for de manglende resultater og fyre ham - og det svære: at finde en bedre, der vil det odenseanske cirkus. Men Bjørn kan måske også vælge at sige, at under de betingelser jeg fik kunne jeg ikke gøre det bedre - og derfor trække sig.
                    Så bliver det igen Knold og Tot, der skal redde os. Men det kan Thorborg og Thomas Christensen nok stadig ikke.
                    Det er sgu lort med lort på.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                      Med mindre der sker et mindre mirakel ender OB i dynden (sæsonen er altså lang endnu). Som jeg har skrevet før er det Bjørn der har hentet sin gamle kompis Alm til klubben. Og det går ikke så godt. Bjørn kan derfor blive nødt til at give Alm skylden for de manglende resultater og fyre ham - og det svære: at finde en bedre, der vil det odenseanske cirkus. Men Bjørn kan måske også vælge at sige, at under de betingelser jeg fik kunne jeg ikke gøre det bedre - og derfor trække sig.
                      Så bliver det igen Knold og Tot, der skal redde os. Men det kan Thorborg og Thomas Christensen nok stadig ikke.
                      Det er sgu lort med lort på.
                      ¨Hvis du har skrevet det før, har du taget fejl før. Alm var i klubben inden Bjørn.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        ¨Hvis du har skrevet det før, har du taget fejl før. Alm var i klubben inden Bjørn.
                        Korrekt og den gamle kompis, der fyrede Alm i AIK

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          ¨Hvis du har skrevet det før, har du taget fejl før. Alm var i klubben inden Bjørn.
                          Ups. Tak for korrektionen. Og nu husker jeg det. Men ja, i AIK, hvor han fyrede Alm

                          Comment


                            Ikke fordi Glenn Riddersholm overhovedet har været nævnt som emne for OB, han er jo i job i Sverige. Men i Offside studiet mandag aften blev han spurgt (frit efter hukommelsen) om han kunne se sig som træner i alle klubber i Superligaen, og ud af alle 12 nævnte han kun OB som en klub han ikke kunne se sig selv i. På grund af det set up klubben tilbyder Alm. Måske er jobbet ikke så attraktivt, trænerne taler selvfølgelig også sammen og meget af det der sker er jo åbenlyst for alle.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                              Ikke fordi Glenn Riddersholm overhovedet har været nævnt som emne for OB, han er jo i job i Sverige. Men i Offside studiet mandag aften blev han spurgt (frit efter hukommelsen) om han kunne se sig som træner i alle klubber i Superligaen, og ud af alle 12 nævnte han kun OB som en klub han ikke kunne se sig selv i. På grund af det set up klubben tilbyder Alm. Måske er jobbet ikke så attraktivt, trænerne taler selvfølgelig også sammen og meget af det der sker er jo åbenlyst for alle.
                              det kan vi jo så glæde os over...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                                Ikke fordi Glenn Riddersholm overhovedet har været nævnt som emne for OB, han er jo i job i Sverige. Men i Offside studiet mandag aften blev han spurgt (frit efter hukommelsen) om han kunne se sig som træner i alle klubber i Superligaen, og ud af alle 12 nævnte han kun OB som en klub han ikke kunne se sig selv i. På grund af det set up klubben tilbyder Alm. Måske er jobbet ikke så attraktivt, trænerne taler selvfølgelig også sammen og meget af det der sker er jo åbenlyst for alle.
                                Tænker det er et enormt lidt attraktivt. Enhver kan jo se, at klubben er elendigt ledet, og der ingen mulighed er for udvikling.

                                Tankevækkende at en tidligere trænerprofil siger det så direkte. For de sidste med håb bør det næsten slå de sidste søm i kisten.

                                Comment

                                Working...
                                X