Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Vejle BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det er ikke nødvendigvis et problem for Alm. Han har bare et voldsomt svært job, da hans og BWs interesse ikke flugter.

    Det er også først i dette vindue, at vi for alvor har set, hvad det er OB egentlig vil - enorm omsætning i truppen med håb om salg af unge offensive spillere. Det sportslige er klart sekundært. Det vidner truppen og den manglende balance og kontinuitet om.

    Hvem ved om han havde forlænget under de præmisser?
    Det du siger er at Alm blevet foreholdt et, og Subsidiært har Bjørn, haft en helt anden dagsorden. Den køber jeg ikke.


    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

      Men er det klogt, når Bjørn jo netop har sagt at det er vigtigt at kunne tjene gode penge på indkøbte spillere. Køhler og Al Hadji bliver solgt når de kan sælges godt. Og det er ikke først om nogle år.

      Alm må jo til dels tilpasse sit system til situationen. Også når den ændrer sig i en kamp. Det virker som om andre holds træner har ret let ved at stoppe os. Og når en modstanders satser på lange bolde til en hurtig angriber i duel med langsomme Bjørn, skal der da være en bedre opbakning til ham. BP har mange evner men ikke hurtighed. Som i slet ikke. Kan Alm ikke se det?

      Der var en periode for snart en del år siden, hvor vi ikke kunne dække op på hjørnespark. Spillet på banen husker jeg som ok, men når modstanderen fik et hjørne var der fare på færde og for ofte mål. Jeg husker ikke længere hvad der var galt - måske et mislykket zoneforsvar - men der fik for lang tid, før træneren (?) fik løst det. Han blev også fyret til sidst (det bliver de jo for det meste).
      Alm spiller vel det system man vil fra klubben, bla med mange offensive spillere - da de skulle være lettere at sælge. Så langt så godt. Men hvis ikke de penge der kommer ind investeres bare i nogen grad i truppen, så truppen ikke har niveauet til at levere de resultater der skal til (tænker også man kan sælge spillere dyrere hvis de har spillet med mod top 6 hold) så hænger det jo ikke sammen længere.

      Jeg kan være med så langt at der skal penge i kassen, så klubben kan løbe rundt selv og være "sund" - fint nok og det kan man jo håbe at denne sommers salg er første (af for formentlig alt for mange skridt) der bringer os tilbage mod toppen.

      Men det jeg bare kan konstatere er at vi bliver ved med at melde top 6 ud - uden rigtigt at købe ind til det.

      Og næsten værre endnu så kan vi efter 9 spillede runder være så godt som sikre på ikke at komme i top 6.
      - Vi er 7 runder inde i den nye sæson og har allerede i den grad kniven for struben...det er simpelthen ikke godt nok.

      for et par runder siden hed det 6 point mod HIF og Vejle så var vi med, 9 point mod HIF, Vejle og Silkeborg så var vi rigtigt godt med.

      Nu blev det til 3 point mod de to oprykkere og nu skal vi ud og hente 6 point mod Silkeborg og FCM for ikke at være sat af...kæft vores nye svensker skal være god fra dag 1 af.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

        Det du siger er at Alm blevet foreholdt et, og Subsidiært har Bjørn, haft en helt anden dagsorden. Den køber jeg ikke.

        Nej, det siger jeg ikke. Det har jeg ikke den fjerneste ide om. Jeg siger, at det vil være en ekstrem vanskelig opgaver for alle trænere, der sværger til et system, der kræver kontinuitet og nøglespillere, at få noget som helst til at virke med en trup, der udelukkende er baseret på hurtige og dyre salg med ekstrem ind- og udskiftning til følge.

        Og den udvikling har vi først ser for alvor nu. Om det hele tiden var planen - ingen ide.

        Mem den udmeldte strategi følger vi i hvert fald ikke, og det kan også være lige meget.

        NT/BW/Alm kommer aldrig til at blive en succes i OB. Hvad man skal gøre - ingen ide.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Nej, det siger jeg ikke. Det har jeg ikke den fjerneste ide om. Jeg siger, at det vil være en ekstrem vanskelig opgaver for alle trænere, der sværger til et system, der kræver kontinuitet og nøglespillere, at få noget som helst til at virke med en trup, der udelukkende er baseret på hurtige og dyre salg med ekstrem ind- og udskiftning til følge.

          Og den udvikling har vi først ser for alvor nu. Om det hele tiden var planen - ingen ide.

          Mem den udmeldte strategi følger vi i hvert fald ikke, og det kan også være lige meget.

          NT/BW/Alm kommer aldrig til at blive en succes i OB. Hvad man skal gøre - ingen ide.
          jeg har stadig en tro på at de her første par vindue trods alt har været til den vilde side. Jeg kan ikke forestille mig at det er planen det skal fortsætte fremadrettet. Syntes også der er hentet flere spillere ind på længere kontrakter som man vel regner med skal performe nu og her, bla sven og owusu. Selvf kan der også komme bud efter dem - men tænker ikke de er hentet specifikt med salg for øje.

          At der fortsat vil være stor omsætning af spillere er jeg ikke i tvivl om, men håber og tror at det trods alt ender på et mere håndterbart niveau.

          BW har trods alt kun været her lidt over halvandet år - der er blevet ryddet godt op både i trup og holdet uden om. Nu skal der så desværre lige styr på chef scout igen-igen men ellers så må der vel så småt være styr på holdet. Medmindre selvf Alm smides på porten pga manglende resultater...

          Jeg tror stadig vi kan rykke os i den rigtige retning med Bjørn ved roret. Men troen på det bliver denne sæson er allerede væk.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Nej, det siger jeg ikke. Det har jeg ikke den fjerneste ide om. Jeg siger, at det vil være en ekstrem vanskelig opgaver for alle trænere, der sværger til et system, der kræver kontinuitet og nøglespillere, at få noget som helst til at virke med en trup, der udelukkende er baseret på hurtige og dyre salg med ekstrem ind- og udskiftning til følge.

            Og den udvikling har vi først ser for alvor nu. Om det hele tiden var planen - ingen ide.

            Mem den udmeldte strategi følger vi i hvert fald ikke, og det kan også være lige meget.

            NT/BW/Alm kommer aldrig til at blive en succes i OB. Hvad man skal gøre - ingen ide.
            Jeg tror at BW kunne blive en succes hvis han fik frie hænder og et ordentligt budget, men der er åbenbart hele tiden en sportslig inkompetent indblanding i hans arbejde.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

              Jeg tror at BW kunne blive en succes hvis han fik frie hænder og et ordentligt budget, men der er åbenbart hele tiden en sportslig inkompetent indblanding i hans arbejde.
              Det afviser jeg bestemt ikke. Er på mange måder glad for BW (og Alm), men den for mig tankeløse måde at handle ind og ud på i vildskab er mig helt… fremmed.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Det afviser jeg bestemt ikke. Er på mange måder glad for BW (og Alm), men den for mig tankeløse måde at handle ind og ud på i vildskab er mig helt… fremmed.
                Kan sagtens følge dig, jeg føler mig også totalt fremmedgjort efterhånden. Som jeg skrev på et andet tidspunkt føler jeg at den klub jeg kendte er taget fra mig.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Jeg har ikke hørt noget. Plejer der ikke lige at gå nogle dage pga væske ansamlinger inden man kan lave en ordentlig scanning?

                  Frygter det værste
                  Han er blevet scannet, men der er ikke noget overblik over omfanget af skaden endnu.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                    Kan sagtens følge dig, jeg føler mig også totalt fremmedgjort efterhånden. Som jeg skrev på et andet tidspunkt føler jeg at den klub jeg kendte er taget fra mig.
                    Folk har skreget efter forandringer i årevis.
                    Den strategi der er blevet fulgt og gjort de sidste 12 år har ikke virket. Hvad gør man så? Man prøver noget nyt..

                    Fodbold er følelser og det forståes, men man er nødt til at give forandringer tid til at forankres og ny kultur skal skabes. Det sker ikke over natten...

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg

                      Folk har skreget efter forandringer i årevis.
                      Den strategi der er blevet fulgt og gjort de sidste 12 år har ikke virket. Hvad gør man så? Man prøver noget nyt..

                      Fodbold er følelser og det forståes, men man er nødt til at give forandringer tid til at forankres og ny kultur skal skabes. Det sker ikke over natten...
                      Håber at du har ret, måske skal der mere tid til.......

                      Comment


                        #86
                        Pyha .. Slots skade ser ikke så slem ud

                        https://fyens.dk/ob/lettelse-i-ob-pr...traeningsbanen
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Pyha .. Slots skade ser ikke så slem ud

                          https://fyens.dk/ob/lettelse-i-ob-pr...traeningsbanen
                          Fedt fedt fedt. Så skal vi bare have Ivan til at brænde banen af så Slots slår Bjørn af og ikke Ivan når han kommer tilbage snart

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Fedt fedt fedt. Så skal vi bare have Ivan til at brænde banen af så Slots slår Bjørn af og ikke Ivan når han kommer tilbage snart
                            Tænker Helander kommer til at sidde meget tungt på en plads når han er klar.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Fedt fedt fedt. Så skal vi bare have Ivan til at brænde banen af så Slots slår Bjørn af og ikke Ivan når han kommer tilbage snart
                              Jeg tror på en ny cf-duo i Slots og Helander, med Ivan som runner up til Slots plads


                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Pyha .. Slots skade ser ikke så slem ud

                                https://fyens.dk/ob/lettelse-i-ob-pr...traeningsbanen
                                Satme en vigtig nyhed
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X