Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AGF 20.8.23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    Meget enig i det meste og især i det med fart. Jeg synes ikke, vi bliver hurtigere; det virkede mere som om, AGF gik ned i tempo i 2.halvleg, og så kunne vi bedre være med.
    Fart i holdet er ikke det samme som at have spillere, der kan løbe hurtigt. AGF har ikke hurtigere spillere, end vi har. Det har Viborg eller Silkeborg f.eks. heller ikke. Men de spiller med mere fart og sikkerhed i boldomgang. Og deres boldpres sidder bedre som hold, så de bryder modstanderne oftere, og det skaber mere rum at løbe i. Det nytter ikke noget at være hurtig, hvis man ikke har rum at løbe i. Vores pres i går blev i første halvleg først, når modstander er i vores felt - det samme har vi set i andre kampe. Og når vi har bolden, går det laaaangsomt.
    Håber det bliver bedre, når spillerne lærer hinanden bedre at kende. Der er muligheder dér for forbedringer, men det er også nødvendigt.​
    Ja, at spille kontra kræver hurtige ben, at spille hurtigt kræver en god boldomgang, indøvede mønstre og aftalte løbeveje og at spillere uden bold bevæger og positionerer sig rigtigt. Og der mangler vi. En Usain Bolt ville ikke gøre vores spil hurtigere.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Jeg synes det skudsmål skurre noget i øerne. Charly lykkes langt fra med alt, men han har taget kvantespring det sidste år ligesom hans præstationer er, og har været, med pil op. Han har x-faktor, han har reduceret de dårlige beslutninger betragteligt og attitudemæssigt slår han ikke op i banen ved modgang som tidligere ligesom han tager langt mere del i de sure defensive løb. Desuden har han vist, som han også gjorde igår havde det ikke været for VAR, at han kan forsvinde ud af kampene for pludselig at slå til med noget genialt, og så længe han skaber chancer som han pt. gør er han imo klart berettiget start11eren. Igår synes jeg klart han var vores farligste offensive kort, og jeg vil slet ikke blive overrasket hvis FCN pludselig sender følere ud på Charly.
      Men hvor længe kan OB leve med det manglende slutprodukt og hans dårlige pasningsspil i kontrafasen, hvis man vil i top 6? Det kan godt være, at han er vores bedste offensive kort - men det er jo lige meget, hvis det kort ikke er godt nok. Jeg plæderer for at der skal hentes kvalitet ind. Jeg tvivler på, at Nouck pludselig scorer i hver anden kamp og hans offensive afleveringer pludselig har den nødvendige kvalitet. Det er jo en 6 eller 12-månedersplan. Har OB “råd til” at vente på det?
      sådan en spiller kan man spille med på et hold med rigelig kvalitet på mange pladser. Men det har vi jo ikke. Det er jo Frøkjær om igen. Han kunne ikke bære holdet. Det var hans kvaliteter bare ikke gode nok til.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Men hvor længe kan OB leve med det manglende slutprodukt og hans dårlige pasningsspil i kontrafasen, hvis man vil i top 6? Det kan godt være, at han er vores bedste offensive kort - men det er jo lige meget, hvis det kort ikke er godt nok. Jeg plæderer for at der skal hentes kvalitet ind. Jeg tvivler på, at Nouck pludselig scorer i hver anden kamp og hans offensive afleveringer pludselig har den nødvendige kvalitet. Det er jo en 6 eller 12-månedersplan. Har OB “råd til” at vente på det?
        sådan en spiller kan man spille med på et hold med rigelig kvalitet på mange pladser. Men det har vi jo ikke. Det er jo Frøkjær om igen. Han kunne ikke bære holdet. Det var hans kvaliteter bare ikke gode nok til.
        Der er kæmpe forskel på Charly og Frøkjærs niveau og betydning for holdet - vi mangler akut Frøkjærs løbne meter i vores presspil p.t.
        Når det er sagt har du ret - kampen mod AGF var et godt eksempel på at hvis man vil i top 6 SKAL der investeres - det vil Thorborg IKKE hvis det står til hvad BW p.t. udtaler - og det er skidt.
        En top 6 målsætning ( som vi har misset utallige gange) er ren varm luft hvis ikke der bruges penge på at forstærke truppen markant i dette vindue - og med markant menes PROFILER til start 11. Ikke spillere med attitude udfordringer, manglende spilletid eller skader - og heller ikke unge uprøvede diamanter ( selvom vi var heldige med Minteh). Nu er det ganske enkelt nu Thorborg - ellers ryger troværdigheden.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

          Man har virkelig skudt til højre og venstre, jeg er godt nok skuffet over man ikke henter en kant profil, der virker fra dag et. Vi har nærmest solgt for 100 (hundrede) millioner og brugt 5 + diverse sign-ons. Håber (noget naivt nok) at Tongya kommer videre og vi så henter en profil. Nu følger jeg ikke så meget med i internatonal fodbold, men Allan Sousa kan vel købes for en 10-12 millioner og ja, han har nogen issues, men der er mål og assist.

          Bortset fra det, så var det AGF hold jeg så i går altså rigtig rigtig godt.
          Det AGF hold du så i går, er måske endda en smule svækket i forhold til det AGF hold du så blive nummer 4 sidste sæson.
          De må være en favorit til at blive nummer 4 igen i år.
          Dermed må det formodes at være det pejlemærke som bestyrelsen/ den sportslige ledelse bruger når de skal sammensætte vores trup. For det er ifølge Thorborg det der er ambitionen, altså top 4 i gode sæsoner.

          Jeg har gennem lang tid (trættende for nogle herinde) stædigt fastholdt at det rigtig meget ligner at der er to målsætninger i OB. Den officelle som sælger billetter/sæsonkort og sponsorater, hvor man siger top 6 . Og den interne hvor man er tilfreds med at holde en god afstand til nedrykning.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Nå. Så er der gået 5 kampe af sæsonen. 5 point.

            Er jeg tilfreds - JA.

            Jeg havde ikke troet at vi vil have 5 point efter 5 kampe af sæsonen, når vi kigger på vores kampprogram.

            Kamp for Kamp:
            RFC Hjemme: Meget bittert. Hold kæft hvor gør det ondt at de scorede i sidste minut. Især efter at have set deres sæsonstart.
            Men havde jeg helt ærligt før kampen troet at vi vil vinde? Næ - første kamp, nervøsitet, 4 nye spillere i start.

            BIF ude:
            Havde klart forventet nederlag. Vi skal være glade for BK, kommer ind og smadre den i kassen, ellers var det en katastrofe start.
            Dejligt med en Sejr.

            VFF hjemme:
            Puha, vi spillede dårligt, jeg havde troet og håbet på en sejr, selvom træningskampe ikke betyder noget, får man bare et helt andet håb når man vinder 4-0 mod Viborg i en træningskamp.
            Men, altså Viborg er solide, de læste os flot.

            FCK ude:
            Havde troet vi var kørt ud af banen, men er positivt overrasket.
            Jeg kan sagtens klare et 2-1 nederlag, når vi går fra banen med æren i behold, vi spillede udmærket - hvis ikke FCK havde fået 1-1 målet, havde det måske set anderledes ud.
            Nu har vi overstået 2 af de sværeste udebaner, og spillerne har leveret flot begge steder. Det er dejligt at tænke på.

            Gymnasterne hjemme:
            Vi har det meget tit svært mod GF. Jeg sad med en følelse igår på stadion af at vi var meget heldige med et point. Vi leverede en OK indsats (ihvertfald efter 1-1), dog havde GF de største muligheder til en evt. 2-1 scoring.
            Udmærket med et kryds.

            Men det er Viborg vi skal måle os med. Den kamp kan nu komme til at gøre ondt - man kan så sige at de ikke har mødt BIF, FCK, GF endnu, det har vi. De har mødt LBK og HIF hjemme og har fået sammenlagt 2 point!!!

            I det perspektiv kan vi være tilfreds.
            Nu skal der simpelhen hentes point i de næste 3 kampe. Alt under 6(7) point er en katastrofe, og så er Top 6 næsten væk.

            All in.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Det AGF hold du så i går, er måske endda en smule svækket i forhold til det AGF hold du så blive nummer 4 sidste sæson.
              De må være en favorit til at blive nummer 4 igen i år.
              Dermed må det formodes at være det pejlemærke som bestyrelsen/ den sportslige ledelse bruger når de skal sammensætte vores trup. For det er ifølge Thorborg det der er ambitionen, altså top 4 i gode sæsoner.

              Jeg har gennem lang tid (trættende for nogle herinde) stædigt fastholdt at det rigtig meget ligner at der er to målsætninger i OB. Den officelle som sælger billetter/sæsonkort og sponsorater, hvor man siger top 6 . Og den interne hvor man er tilfreds med at holde en god afstand til nedrykning.
              Du står ikke alene,med de tanker.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Er det interview online?
                Det blev sagt i optakten til kampen.

                Comment


                  https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...eldigt/9914012

                  smart i en fart. Eller hvad.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                    Men hvis det forholder sig sådan som OB udlægger det, så kan jeg ikke se hvad de kunne have gjort anderledes?
                    Det må være designerens ansvar i såfald?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                      Men hvis det forholder sig sådan som OB udlægger det, så kan jeg ikke se hvad de kunne have gjort anderledes?
                      Det må være designerens ansvar i såfald?
                      Og, hvad kom først - ægget eller hønen..?

                      Det er svært at afgøre ud fra denne artikel, om OB’s externe bureau har kopieret, eller er blevet kopieret.

                      Nobody knows ud fra dette.

                      Comment


                        Ægget

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                          Håber bare man ikke har kopieret RJL skadeshistorik på de nye indkøb............

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                            Hvis de skal have rettigheden på et soldesign, så er der godt nok mange som skal have fjernet deres tatoveringer...

                            https://in.thtantai2.edu.vn/fine-lin...ttoo-sl97ymkf/

                            Tjek eksempelvis billederne nr. 7, 24 og 27 (håber hun fik den inden HeyLola og OB kom ind i billedet).

                            Det jeg prøver på at sige er, at designet på OB/Red Barnet trøjen ikke er unikt, men garanteret fundet i en billeddatabase, som designbureauet har.
                            Last edited by Online; 22-08-2023, 09:27.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Hvis de skal have rettigheden på et soldesign, så er der godt nok mange som skal have fjernet deres tatoveringer...

                              https://in.thtantai2.edu.vn/fine-lin...ttoo-sl97ymkf/

                              Tjek eksempelvis billederne nr. 7, 24 og 27 (håber hun fik den inden HeyLola og OB kom ind i billedet).

                              Det jeg prøver på at sige er, at designet på OB/Red Barnet trøjen ikke er unikt, men garanteret fundet i en billeddatabase, som designbureauet har.
                              Nu er det vist ikke blot sol-designet - de to trøjer er så påfaldende ens at det imo oser af et lidt for kreativt (eller alt for lidt kreativt) design bureau. Jeg kan godt forstå at Ryan og kæresten er ærgerlige, og forstår generelt ikke hvorfor man som fodbold fan altid skal kaste sig ud i et forsvar af ens klub (lig del generel betragtning lig del OBs-soltrøje-gate) Nogen gange laver ens klub desværre bare nogle lidt for “smart-i-en-fart” cunt moves og når det sker er det vel netop klubbens fans der særligt skal agere vagthund.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                                Den er bare grim. Ligesom opvarmningstrøjen, den pinlige spillertunnel, trøjen med de tynde striber, kanintændertrøjen fra Puma og en række udebanetrøjer siden blodbadet. Og det er typisk Jack Smart-i-en-fart Jørgensen.

                                OB: Danske mestre i 2075/6

                                Comment

                                Working...
                                X