Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningskamp Twente-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Journalistisk vinkling eller reel nok?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Journalistisk vinkling eller reel nok?
      Sådan kender jeg ihvertfald ikke Andreas Alm…

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

        Sådan kender jeg ihvertfald ikke Andreas Alm…
        Nej og så på den anden side så er det ikke alle der skælder ud "offentligt". Jeg tror helt sikkert der har været noget både efter Twente og især efter kampen i Aarhus i sidste sæson.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

          Sådan kender jeg ihvertfald ikke Andreas Alm…
          Nej heller ikke jeg, men det er jo hans job der er i fare, hvis der ikke leveres fra runde 1. Så forståeligt at han skruer bissen på. Håber det har en positiv effekt på spillernes præstationer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

            Journalistisk vinkling eller reel nok?
            Synes da der er nogle ret klare citater fra målmanden. Kan ikke se hvorfor der skulle være nogen overdrevet vinkling i det fra journalisten (udover, at han næppe var reelt rødglødende) eller, at der skulle være noget mærkeligt i, at han var rasende og aflyste en træning efter den kamp. Rart at høre Alm ikke er helt apatisk.

            Comment


              En kæmpe ikke-historie. Selvfølgelig er der en reaktion og Alm forklarede det høfligt til den nævnte målmand.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                Synes da der er nogle ret klare citater fra målmanden. Kan ikke se hvorfor der skulle være nogen overdrevet vinkling i det fra journalisten (udover, at han næppe var reelt rødglødende) eller, at der skulle være noget mærkeligt i, at han var rasende og aflyste en træning efter den kamp. Rart at høre Alm ikke er helt apatisk.
                Ja, måske.

                Det er ihvertfald noget vi ikke lige har hørt før. Der var selvfølgelig det citat med at være "fed up" med truppen.

                Det kan være det er et udtryk for at man har større forventninger til den her trup end man har haft i de sidste to år og det er jo sådan set også meget berettiget.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  Nej heller ikke jeg, men det er jo hans job der er i fare, hvis der ikke leveres fra runde 1. Så forståeligt at han skruer bissen på. Håber det har en positiv effekt på spillernes præstationer.
                  Helt forståeligt og jeg tager det lidt som et positivt tegn. Jeg skifter lidt mellem at finde Alms tilgang er fed og forfriskende - til at være vildt irriterende og et potentielt problem.

                  Han virker ikke altid så determineret på at beholde sit job på den måde han udtaler sig og agerer. I hvert fald sådan jeg hører det. Han ser sig selv som ansat til at træne førsteholdet til at spille på en bestemt måde, i et bestemt system. Det er det grundlæggende og det han gør. Han ønsker ikke at blande sig i spillerindkøb for at påvirke sine egne chancer for succes. Hvis spillerne ikke er gode nok så resultaterne udebliver og han bliver fyret, så er det bare "Que sera sera". Han gjorde sit job. Det er nok den negative måde at opfatte det, og lidt der jeg er pt.

                  Der er noget ansvarsfraskrivelse i det. Han må først og fremmest være ansat til at vinde fodboldkampe. Hvis vi ikke er gode nok til at spille det endnu mener jeg det er hans ansvar at tilpasse derefter. Også selvom det ikke helt harmonerer med hvad man planen for spillestil siger. Så skal han finde en balance mellem at hente point og samtidig arbejde stille imod hvor man gerne vil hen spillemæssigt.

                  Kigger man på hvor vi var i sidste sæson, i foråret, hvordan vi har præsteret i træningskampene (og i de øvrige opstarter) synes jeg tydeligvis vi har store problemer i defensiven. Både ift. kvalitet og sammenhæng. Vi er lige nu alt for nemme til at stresse til fejl i opstillet. Som jeg ser det ligger vi lunt i svinget til at få nogle store nederlag i de første runder og en katastrofal sæsonstart. Og det siger jeg ikke kun pga. nederlaget til Twente. Det var også tydeligt i de andre kampe - ligesom det var i sommers.

                  Jeg føler stort set alle andre trænere ville indse hvor store udfordringer vi pt. har på afgørende punkter og forsøgt at justere taktisk. Det kunne være at ændre lidt i formationen for at få flere spillere med defensiver styrker på banen. Eller bare spille mere afventende og med mindre risiko i eget opspil. Alm ser ikke rigtigt ud til at gøre noget lignende. Jeg havde håbet vi brugte Twente-kampen til det.

                  Så jeg er spændt på hvordan vi præsterer og hvordan vi griber det an fra sæsonstart. Jeg frygter det værste, men lad os håbe det bliver gjort til skamme.
                  Last edited by Agbre; 22-07-2023, 19:13.

                  Comment


                    I det mindste har Alm (formentligt) reageret …
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment

                    Working...
                    X