Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Selvfølgelig stiller diverse klubber med det stærkest mulige U-19 hold.

    Hvis en spiller er rykket op på superligaholdet, jamen så er han ikke U-19 spiller længere. Men derfor stiller de stadig med det bedst mulige U-19 hold.
    Alternativet er jo, at de ikke bliver rykket op, men at man så ikke har det stærkest mulige suppehold. Man kan ikke begge dele. Og det helt naturlige er jo nu engang, at talenterne rykkes op i niveau. Det sker jo altså trods alt også i OB.

    Utroligt vi altid skal have de her fiktive udokumenterede diskussioner, hver eneste gang der er en som nævner, at noget i OB er bedre end i FcN.
    Man skulle jo fanme tro der var en FcN fan iblandt os.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
      Hvorfor nu al den negativitet? Tag dog i Ådalen og se U/19-holdet spille engang imellem, så kan det da være, I sidder med ja-hatten på bagefter...
      Folk sidder jo netop med ja-hatten på..... det er der bare en FcN fan, som ikke rigtig kan forliges med. Men sådan er det jo så ofte.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Selvfølgelig stiller diverse klubber med det stærkest mulige U-19 hold.

        Hvis en spiller er rykket op på superligaholdet, jamen så er han ikke U-19 spiller længere. Men derfor stiller de stadig med det bedst mulige U-19 hold.
        Alternativet er jo, at de ikke bliver rykket op, men at man så ikke har det stærkest mulige suppehold. Man kan ikke begge dele. Og det helt naturlige er jo nu engang, at talenterne rykkes op i niveau. Det sker jo altså trods alt også i OB.

        Utroligt vi altid skal have de her fiktive udokumenterede diskussioner, hver eneste gang der er en som nævner, at noget i OB er bedre end i FcN.
        Man skulle jo fanme tro der var en FcN fan iblandt os.
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

        Folk sidder jo netop med ja-hatten på..... det er der bare en FcN fan, som ikke rigtig kan forliges med. Men sådan er det jo så ofte.
        Kunne ikke være mere enig. Men endnu engang lykkedes det Entusiastens at røre i gryden og flere hopper i med begge ben

        Comment


          Sådan har Mad X jo altid været, en provokatør af rang. Også dengang han kaldte sig selv OB fan og kommunist.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg er ikke enig i dine observationer/provokationer.
            Jeg behøver ikke modbevise noget som helst for dig, ligesom du naturligvis heller ikke vil kunne bevise noget som helst. Du er her for at provokere og det er anstrengende. Kan du ikke lade os glæde os over at vi endelig har et akademi som vi så småt kan begynde at glæde os over. Ja, FCN gør det også flot ifht ungdomsarbejde, men nu er det OB jeg holder med og har holdt med meget lang tid før der var noget der hed FCN, FCK eller FCM og jeg har ikke behov for at forholde mig så meget til dem.
            Jeg vil skide FCN et stykke, men jeg har modsætning til dig ikke behov for at forpeste deres debatforum, hvis de har sådan et.
            Uden at forsvare alt hvad manden siger, så har han altså en pointe. Og det er tilmed en pointe som er supervæsentlig ift. at tage en saglig diskussion af akademiets succes. For U/19 holdets placering i ligaen er simpelthen en for snæver parameter at bedømme succes på. Der kan være rigtigt mange forklaringer på, at en klub klarer sig bedre i u/19 ligaen end andre, hvorfor det ikke behøver sige noget om akademiets styrke ift. andre akademier. Det er helt igennem velkendt i talentmiljøet, at klubber kan prioritere lidt forskelligt. Nogle klubber prioriterer resultater frem for alt, andre klubber vil udvikle bestemt spillestil og spilletyper på bekostning af resultater, nogle klubber vælger at match 1.årsspillerne hårdt med et langsigtet mål, andre bruger deres fysisk stærkeste og mest udviklede 2. års spillere, det giver forskellige resultater. Og der kunne findes mange andre variable. Så isoleret set har placeringen i ligaen ikke den helt store betydning, det har derimod salg af spillere, samt spillere der udvikles til superligaholdet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

              Undskyld her er jeg simpelthen nødt til st skride ind - Gu har Mads ret!

              Flere af modstanderne stiller ikke med stærkest mulige U19, for deres bedste ungdomsspillere spillere jo fandme i Superligaen.

              Vågn nu op, og indse at at OB’s ligahold ligger lavere placeret end FCN’s bedste U19-hold, som pt indtager 5. pladsen i Superligaen!

              Det er lidt hårdt trukket op, men det gør det ikke mindre sandt - jeg gider slet ikke gå i detaljer mht første- og anden-årsspillere osv.

              Ret skal være ret. Vores U19-hold ER sat op til at vinde deres liga, og dét er der ikke noget galt i.
              Det er dog ikke nødvendigvis ensbetydende med, at vi har de største talenter i årgangen(e).
              Lidt et fællessvar.

              Det er faktisk stærkt af både dig Nicolai og Søren (er det ikke det SU hedder), at I kan sætte jer ud over jeres status som fans og se på indlægget for hvad det er.
              Kan sagtens forstå de andres reaktion, min havde sandsynligvis været omtrent den samme for nogle år siden (som fan), men jeg blev træt af blind støtte (undskyld men det er der altså nogen af jer der lidt er skyldige i) ... som jeg heller ikke er pisse glad for i resten af samfundet :D.

              Mit politiske standpunkt har ikke rykket sig.

              Jeg har fremført min pointe og så kan vi jo tage den op igen efter sommerferien.
              Jeg ser dog helt sikkert ungdomsbold i de kommende måneder, så der vil jeg også opdatere om mulige talenter :).
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Lidt et fællessvar.

                Det er faktisk stærkt af både dig Nicolai og Søren (er det ikke det SU hedder), at I kan sætte jer ud over jeres status som fans og se på indlægget for hvad det er.
                Kan sagtens forstå de andres reaktion, min havde sandsynligvis været omtrent den samme for nogle år siden (som fan), men jeg blev træt af blind støtte (undskyld men det er der altså nogen af jer der lidt er skyldige i) ... som jeg heller ikke er pisse glad for i resten af samfundet :D.

                Mit politiske standpunkt har ikke rykket sig.

                Jeg har fremført min pointe og så kan vi jo tage den op igen efter sommerferien.
                Jeg ser dog helt sikkert ungdomsbold i de kommende måneder, så der vil jeg også opdatere om mulige talenter :).
                Alle ved jo godt, at det evt mesterskab bliver vundet uden at modstanderne er de bedste i landet. Men måske er der en værdi i at lave resultatet. Det kunne måske gøre det lettere at trække talenter til i fremtiden.
                Sidder lige nu og ser FCN unge, og de er gode. Om de så nogensinde indfrier de høje beløb som de sælges for er så en anden sag.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Alle ved jo godt, at det evt mesterskab bliver vundet uden at modstanderne er de bedste i landet. Men måske er der en værdi i at lave resultatet. Det kunne måske gøre det lettere at trække talenter til i fremtiden.
                  Sidder lige nu og ser FCN unge, og de er gode. Om de så nogensinde indfrier de høje beløb som de sælges for er så en anden sag.
                  Jeg ved ikke om spillere skifter efter hvordan u-holdene klarer sig, jeg tænker at det i højere grad afhænger af hvordan klubben har det med at forfremme spillerne til superligaen og ikke først når de er 19+.
                  Men en god placering indikerer da at der er fokus på det, så det er helt sikkert bedre end hvis de slutter sidst.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Alle ved jo godt, at det evt mesterskab bliver vundet uden at modstanderne er de bedste i landet. Men måske er der en værdi i at lave resultatet. Det kunne måske gøre det lettere at trække talenter til i fremtiden.
                    Sidder lige nu og ser FCN unge, og de er gode. Om de så nogensinde indfrier de høje beløb som de sælges for er så en anden sag.
                    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at OB lige nu meget gerne vil bruge gode resultater i u-19 ligaen, som en måde at promovere sig på for at tiltrække talenter i fremtiden.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                      Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at OB lige nu meget gerne vil bruge gode resultater i u-19 ligaen, som en måde at promovere sig på for at tiltrække talenter i fremtiden.
                      Ja. For mig var det sidst:
                      2 superligakampe 0 mål, 1 U19-kamp 4 mål + langt mere OB-ånd...
                      Skulle måske overveje at planlægge mine OB-ture mere efter U19s kampprogram...

                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Selvfølgelig stiller diverse klubber med det stærkest mulige U-19 hold.

                        Hvis en spiller er rykket op på superligaholdet, jamen så er han ikke U-19 spiller længere. Men derfor stiller de stadig med det bedst mulige U-19 hold.
                        Alternativet er jo, at de ikke bliver rykket op, men at man så ikke har det stærkest mulige suppehold. Man kan ikke begge dele. Og det helt naturlige er jo nu engang, at talenterne rykkes op i niveau. Det sker jo altså trods alt også i OB.

                        Utroligt vi altid skal have de her fiktive udokumenterede diskussioner, hver eneste gang der er en som nævner, at noget i OB er bedre end i FcN.
                        Man skulle jo fanme tro der var en FcN fan iblandt os.
                        Lige præcis, jeg fatter heller ikke logikken. Daramy og 25 mill. Kaufmann er altså ikke u19 spillere, selvom de aldersmæssigt er spilberettiget. Selvfølgelig stiller alle u19 trænere med det stærkeste hold de kan stille, man er jo idiot hvis man påstår andet.

                        Ja der er andre superliga klubber der ville kunne stille et mere slagkraftigt u19 hold end OB hvis de ellers var interesserede i at svække deres superliga hold og forsinke deres unge superliga spilleres udvikling, men hvorfor skulle de dog gøre det? Så u19 ligaen bliver mere interessant? Nej vel..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Undskyld her er jeg simpelthen nødt til st skride ind - Gu har Mads ret!

                          Flere af modstanderne stiller ikke med stærkest mulige U19, for deres bedste ungdomsspillere spillere jo fandme i Superligaen.

                          Vågn nu op, og indse at at OB’s ligahold ligger lavere placeret end FCN’s bedste U19-hold, som pt indtager 5. pladsen i Superligaen!

                          Det er lidt hårdt trukket op, men det gør det ikke mindre sandt - jeg gider slet ikke gå i detaljer mht første- og anden-årsspillere osv.

                          Ret skal være ret. Vores U19-hold ER sat op til at vinde deres liga, og dét er der ikke noget galt i.
                          Det er dog ikke nødvendigvis ensbetydende med, at vi har de største talenter i årgangen(e).
                          Er der nogen der påstår at OB har de største talenter i landet? Prøv og læs tråden igennem en gang mere så. Der er nogen der glæder sig over at OB u19 ligger nummer 1, skal der virkelig spinnes over i at OB fans bilder sig ind at de er bedre til at udvikle talenter end konkurrenterne?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Ja. For mig var det sidst:
                            2 superligakampe 0 mål, 1 U19-kamp 4 mål + langt mere OB-ånd...
                            Skulle måske overveje at planlægge mine OB-ture mere efter U19s kampprogram...
                            Kan anbefales, dog har de vist ikke specialøl fra Anarkist i Ådalen

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                              Er der nogen der påstår at OB har de største talenter i landet? Prøv og læs tråden igennem en gang mere så. Der er nogen der glæder sig over at OB u19 ligger nummer 1, skal der virkelig spinnes over i at OB fans bilder sig ind at de er bedre til at udvikle talenter end konkurrenterne?
                              Præcis. Ét er at Entusiastens får lov til at trolle herinde med sit indirekte FCN lort konstant, mens han mellem linjerne nedgøre striwerne men at han så bakkes op af den enste aktive MOD herinde fatter jeg ikke noget af

                              Tror ikke der er nogen herinde der ikke anerkender at hvis FCN i U19 rækken spillede med de bedste tilgængelige spillere fra SL ville de vinde rækken suværent. Uden tvivl.
                              Men de stiller nu engang med de bedste spillere der er tilrådighed for træneren. Ligesom vi gør. Og i det spil er vi pt bedst

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



                                Kunne ikke være mere enig. Men endnu engang lykkedes det Entusiastens at røre i gryden og flere hopper i med begge ben
                                Du har helt ret.
                                Jeg vil prøve fremover at lade være med at kommentere på de der provokationer, fordi det er lige præcis det det er.

                                Comment

                                Working...
                                X