Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg kommer til at se u-holdene igen her i den kommende sæson og intet af de professionelle (på stadion).

    Efter danmarks defensive VM og det generelle fokus på defensiven ved VM, sulter jeg bare endnu mere efter at se en opfindsom, teknisk, hurtig spiller, komme op fra et eller andet ungdomsakademi.
    Vi har lige fået ham op. Han hedder Julius Eskesen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Hmmm, var Lamnaour ikke en som bliver beskrevet som ret spændende med stor potentiale herinde? Eller husker jeg det forkert?
      Han havde egentlig et ret pænt scoringsnit sidste sæson på 0,5 mål pr. kamp, og det er svært at diskutere imod en angriber, der scorer mål.
      Det sagt, så har jeg ikke på noget tidspunkt, når jeg har set ham på U17 og U19 troet på ham som en fremtidig kontraktspiller. God fysik, godt spark, men teknikken var ikke god nok. Og målene kom gerne i klumper, hvor han så har scoret 4-5 mål i en kamp.

      Jeg vil bare aldrig skrive sådan noget; at en af vores unge talenter ikke er god nok. Det skal de ikke læse herinde. Og i øvrigt har jeg ingen forudsætninger for at bedømme det.
      Men hvor jeg ikke var i tvivl om at Mathias Jørgensen og Jonathan Harboe skulle have kontrakt (eller Oliver Christensen - Frøkjær var jeg i tvivl om), så var jeg heller ikke i tvivl om, at U19 var endestationen for Elias i OB.

      Nu kan han jo så slå igennem hos TPI, drøne gennem rækkerne og få mig til at ligne en idiot, når han om 4 år bomber mål ind i Superligaen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Jeg kommer til at se u-holdene igen her i den kommende sæson og intet af de professionelle (på stadion).

        Efter danmarks defensive VM og det generelle fokus på defensiven ved VM, sulter jeg bare endnu mere efter at se en opfindsom, teknisk, hurtig spiller, komme op fra et eller andet ungdomsakademi.
        U-Holdene vil jeg da også følge når tiden er til det, men da også SL holdet. Mange gode forskelige typer på det hold. Det er da altid sjovt at se de udfordrende typer, hurtige, teknisk stærke. Men der er bare så mange der ikke har hovedet med rent mentalt, og det er en rigtig vigtig faktor som man tit overser . Men du har ret, der har været rigtig mange kedelige kampe ved VM

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
          Han havde egentlig et ret pænt scoringsnit sidste sæson på 0,5 mål pr. kamp, og det er svært at diskutere imod en angriber, der scorer mål.
          Det sagt, så har jeg ikke på noget tidspunkt, når jeg har set ham på U17 og U19 troet på ham som en fremtidig kontraktspiller. God fysik, godt spark, men teknikken var ikke god nok. Og målene kom gerne i klumper, hvor han så har scoret 4-5 mål i en kamp.

          Jeg vil bare aldrig skrive sådan noget; at en af vores unge talenter ikke er god nok. Det skal de ikke læse herinde. Og i øvrigt har jeg ingen forudsætninger for at bedømme det.
          Men hvor jeg ikke var i tvivl om at Mathias Jørgensen og Jonathan Harboe skulle have kontrakt (eller Oliver Christensen - Frøkjær var jeg i tvivl om), så var jeg heller ikke i tvivl om, at U19 var endestationen for Elias i OB.

          Nu kan han jo så slå igennem hos TPI, drøne gennem rækkerne og få mig til at ligne en idiot, når han om 4 år bomber mål ind i Superligaen.
          Præcis. Tror mange af de unge læser med herinde til tider. Ja de er fodboldspillere men burde på ingen måde stå model til hvad de proffesionelle gør herinde.
          Men derfor kan man godt være ærlig. Bare på en pæn måde

          Ser du virkelig Harboe som et større talent end Frøkjær? Ved godt de er meget forskellige i stil så det er ikke apples to apples.
          Det jeg har set fra Frøkjær rent teknisk har virkelig været godt hans alder i betragtning

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
            Han havde egentlig et ret pænt scoringsnit sidste sæson på 0,5 mål pr. kamp, og det er svært at diskutere imod en angriber, der scorer mål.
            Det sagt, så har jeg ikke på noget tidspunkt, når jeg har set ham på U17 og U19 troet på ham som en fremtidig kontraktspiller. God fysik, godt spark, men teknikken var ikke god nok. Og målene kom gerne i klumper, hvor han så har scoret 4-5 mål i en kamp.

            Jeg vil bare aldrig skrive sådan noget; at en af vores unge talenter ikke er god nok. Det skal de ikke læse herinde. Og i øvrigt har jeg ingen forudsætninger for at bedømme det.
            Men hvor jeg ikke var i tvivl om at Mathias Jørgensen og Jonathan Harboe skulle have kontrakt (eller Oliver Christensen - Frøkjær var jeg i tvivl om), så var jeg heller ikke i tvivl om, at U19 var endestationen for Elias i OB.

            Nu kan han jo så slå igennem hos TPI, drøne gennem rækkerne og få mig til at ligne en idiot, når han om 4 år bomber mål ind i Superligaen.
            Det er en fin holdning ikke at tale unge talenter ned at være ikke god nok.
            Det er ja to par sko at elske fodbold og at blive prof. fodboldspiller på højeste niveau. Og hvis det ikke bliver til sidstnævnte så skulle de til mindst ikke nedgæret derfor og tabe interessen i fodbolden. Og der er ja også spillere som Tingager som stepper op sent og starter karrieren til en tidspunkt hvor man ikke forventer det mere.
            Og tak for din beskrivelsen. Det forklarer helt godt til mig hvorfor det ikke kom til kontrakt med OB og ham vælger en anden vej. Helt og lykke til Elias og måske ham kan gøre ja "en Tingager".
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Præcis. Tror mange af de unge læser med herinde til tider. Ja de er fodboldspillere men burde på ingen måde stå model til hvad de proffesionelle gør herinde.
              Men derfor kan man godt være ærlig. Bare på en pæn måde

              Ser du virkelig Harboe som et større talent end Frøkjær? Ved godt de er meget forskellige i stil så det er ikke apples to apples.
              Det jeg har set fra Frøkjær rent teknisk har virkelig været godt hans alder i betragtning
              Enig. Når jeg skriver vælger jeg gerne indgangsvinklen: Skriv det positive, og hold evt. negativt situationsspecifikt. Hvis en spiller laver en fejl, så er det en fejl. Det kan man beskrive uden at kalde vedkommende teknisk mongol (eksempelvis).

              Harboe har imponeret mig hele vejen fra jeg så ham første gang. Med mine begrænsede observationer, så synes jeg han var en klar nummer to efter Eskesen af spændende markspillere på U17/U19. En glimrende fighter og en rigtig god teknik.
              Frøkjær var en smule mere anonym, synes jeg, men han har så i den grad taget ansvar på U19 denne sæson. Han er dygtig til at drive bolden fremad; jeg kan frygte at det bliver straffet hårdt på seniorniveau. Men fysisk tror jeg han er mere klar end Harboe.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                Han havde egentlig et ret pænt scoringsnit sidste sæson på 0,5 mål pr. kamp, og det er svært at diskutere imod en angriber, der scorer mål.
                Det sagt, så har jeg ikke på noget tidspunkt, når jeg har set ham på U17 og U19 troet på ham som en fremtidig kontraktspiller. God fysik, godt spark, men teknikken var ikke god nok. Og målene kom gerne i klumper, hvor han så har scoret 4-5 mål i en kamp.

                Jeg vil bare aldrig skrive sådan noget; at en af vores unge talenter ikke er god nok. Det skal de ikke læse herinde. Og i øvrigt har jeg ingen forudsætninger for at bedømme det.
                Men hvor jeg ikke var i tvivl om at Mathias Jørgensen og Jonathan Harboe skulle have kontrakt (eller Oliver Christensen - Frøkjær var jeg i tvivl om), så var jeg heller ikke i tvivl om, at U19 var endestationen for Elias i OB.

                Nu kan han jo så slå igennem hos TPI, drøne gennem rækkerne og få mig til at ligne en idiot, når han om 4 år bomber mål ind i Superligaen.
                Tænkte også lidt over den, det kan du godt have ret i ... tænker ikke i forhold til OB da jeg ikke er fan, men du har ret i forhold til personen.
                Det gør det bare sværere at debattere, men du har ret ... vil skrive det overordnet fremadrettet.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                  Enig. Når jeg skriver vælger jeg gerne indgangsvinklen: Skriv det positive, og hold evt. negativt situationsspecifikt. Hvis en spiller laver en fejl, så er det en fejl. Det kan man beskrive uden at kalde vedkommende teknisk mongol (eksempelvis).

                  Harboe har imponeret mig hele vejen fra jeg så ham første gang. Med mine begrænsede observationer, så synes jeg han var en klar nummer to efter Eskesen af spændende markspillere på U17/U19. En glimrende fighter og en rigtig god teknik.
                  Frøkjær var en smule mere anonym, synes jeg, men han har så i den grad taget ansvar på U19 denne sæson. Han er dygtig til at drive bolden fremad; jeg kan frygte at det bliver straffet hårdt på seniorniveau. Men fysisk tror jeg han er mere klar end Harboe.
                  Gode betragtninger. Frøkjær er en Ulrik P type hvor Harboe mere er en Esben Hansen med bedre teknik.
                  Vi må se hvordan de udvikler sig i sæsonen. Tvivler på at nogen af dem får den store spilletid i år alligevel

                  Comment


                    TPI henter endnu en fra U19

                    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...d-to-spillere/

                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...og-polske-hold

                      OB er med i den nye turnering...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg
                        FCN er ikke engang med men fedt

                        Men vil heller ikke noget af sige til det når de har rykket de bedste 6-8 stykker op på superligaholdet allerede

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          FCN er ikke engang med men fedt

                          Men vil heller ikke noget af sige til det når de har rykket de bedste 6-8 stykker op på superligaholdet allerede
                          Jeg synes det lyder spændende med den nye tunering. Det må alt andet lige styrke talentudviklingen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Jeg synes det lyder spændende med den nye tunering. Det må alt andet lige styrke talentudviklingen.
                            Og gøre at U19 skal ændre deres målsætning fra Top 6 til Top 4. Selvom det er svært. Og bliver det i den kommende sæson.
                            De starter næsten helt fra 0 med et hav af nye spillere og alle profilerne er væk

                            Comment


                              Den nye U19 trup

                              https://www.ob.dk/akademi/u19/truppen/

                              Comment


                                3 fra U17 med på U17 landsholdet

                                Comment

                                Working...
                                X