Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
    SNOT!!! Så må jeg jo arbejde på næste onsdag i stedet for at tage til Basel og se kampen...

    UEFA I skylder mig og min Søn en OB kamp i Schweiz....

    spøg til side så er det jo nok fornuftigt et eller andet sted at man ikke rejser herned hvor covid er mindre under kontrol end i Danmark...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg

      SNOT!!! Så må jeg jo arbejde på næste onsdag i stedet for at tage til Basel og se kampen...

      UEFA I skylder mig og min Søn en OB kamp i Schweiz....

      spøg til side så er det jo nok fornuftigt et eller andet sted at man ikke rejser herned hvor covid er mindre under kontrol end i Danmark...
      Føler med dig, brother

      Comment


        Forlængelse med Kim zEngstrøm til 2024!
        Hvem ved om han ikke ses som fremtidig cheftræner?
        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/tre-aa...9-cheftraener/
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Hvilke spillere har OB egentlig udviklet de seneste 10-15 år?

          Hvilke spillere har vi fået hele vejen op i systemet til førsteholdet som har etableret sig og blevet en fast starter ?

          Hvem af disse har vi lykkedes med at sælge til udlandet for en god pris?

          Hvem har vi udviklet og solgt inden de fik debut i ligaen, og hvordan går det for dem?

          Hvem er den seneste spiller ( udover Eriksen) vi har udviklet som er nået til A-landsholdet?

          Hvis vi ser bort fra OC er Silberbauer så den seneste spiller fra OB som har spillet en landskamp?

          Er der nogle talenter vi har ladet gå til andre klubber som har været bedre end dem vi satsede på?
          Last edited by Magge; 19-02-2021, 11:26.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Husk lige Falk Jensen Magge....

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Hvilke spillere har OB egentlig udviklet de seneste 10-15 år?

              Hvilke spillere har vi fået hele vejen op i systemet til førsteholdet som har etableret sig og blevet en fast starter ?

              Hvem af disse har vi lykkedes med at sælge til udlandet for en god pris?

              Hvem har vi udviklet og solgt inden de fik debut i ligaen, og hvordan går det for dem?

              Hvem er den seneste spiller ( udover Eriksen) vi har udviklet som er nået til A-landsholdet?

              Hvis vi ser bort fra OC er Silberbauer så den seneste spiller fra OB som har spillet en landskamp?

              Er der nogle talenter vi har ladet gå til andre klubber som har været bedre end dem vi satsede på?
              OB fik vel også Emil Larsen op på landsholdet?

              Man kan vel godt argumentere for at vi lod Bah gå, idet han ikke havde følesen af at vi troede nok på ham

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                OB fik vel også Emil Larsen op på landsholdet?

                Man kan vel godt argumentere for at vi lod Bah gå, idet han ikke havde følesen af at vi troede nok på ham
                Nårhh ja Emil Larsen ham havde jeg glemt.

                Bah ja det er en vi ikke troede på men der vil jo være smuttere.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Hvilke spillere har OB egentlig udviklet de seneste 10-15 år?
                  Lindegård, Eriksen, Matti, Oliver Feldballe, Daniel Høegh, Falk, Kadrii, KL, Jacob Rasmussen, Christian Sørensen, Desler, JJT, Greve, Eske, Grubbe, Andreas Søndergård, Matias Jørgensen, OC, Frøkjær, Obbe, Fenger, Østrøm. Det er ca. de af “egne” spillere som jeg umiddelbart kan mindes har fået mere end et par indhop de sidste 15 år, og man kan vel diskutere om Kadrii bør medregnes samt hvor meget af æren OB skal have for Eriksen. Meget lidt imponerende umiddelbart. Svært at sige om det er pil op. De lidt flere talenter vi har set de sidste par år skal også ses i den sammenhæng at OB truppens generelle kvalitet i den grad har været nedadgående siden LO og Brink var i spidsen.

                  Hvilke spillere har vi fået hele vejen op i systemet til førsteholdet som har etableret sig og blevet en fast starter ? Falk, Høegh, JJT, OC og Frøkjær synes jeg med rimelighed man kan sige var eller er etablerede startere i OB. KL, Desler og Greve nåede alle at spille relativt meget også kontinuerligt i perioder, men man kan nok diskutere om de var faste starter. Når jeg omtaler KL er det iøvrigt med udgangspunkt i hans første periode i klubben.

                  Hvem af disse har vi lykkedes med at sælge til udlandet for en god pris? Høegh, KL og MJ, har vi ihvertfald formået at sælge til udlandet efter deres seniordebut. KL til Gronningen var vist ikke en transfersum at råbe hurra for, Høegh var heller ikke i den høje ende, men sendte ihvertfald et signal om at et talent godt kan udvikles og sælges med nogen fortjeneste i OB. MJ var et flot salg.

                  Hvem har vi udviklet og solgt inden de fik debut i ligaen, og hvordan går det for dem? Eriksen, Grubbe og Søndergaard. Fik vi penge for Jacob Rasmussen til Schalke? Eriksen er det gået ok for, Grubbe og Søndergaard har vel vel endnu ikke har nået senior fodbold og derfor er svære at udtale sig om.

                  Hvem er den seneste spiller ( udover Eriksen) vi har udviklet som er nået til A-landsholdet? Rasmus Falk fik debut da ham var i OB. Lindegaard nåede at være dansk 1. valg i en periode. OC fik en billig debut i efteråret.

                  Hvis vi ser bort fra OC er Silberbauer så den seneste spiller fra OB som har spillet en landskamp? Falk måske. Borring og Absa smagte vist også lidt landsholdsfodbold da de var i OB og Kadrii fik en enkelt kamp i 11.

                  Er der nogle talenter vi har ladet gå til andre klubber som har været bedre end dem vi satsede på? Lindegaard er vel bedste eksempel på et talent vi lod gå til fordel for en, på meget kort sigt, bedre Roy Carrol. En endnu større fejl end den manglende forlængelse af Falk imo.
                  Last edited by stonebear; 19-02-2021, 12:36.

                  Comment


                    Nogen, der ved noget om træningskampen i går mellem U19 og Næsby, 2. Divisionsholdet..?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
                      Nogen, der ved noget om træningskampen i går mellem U19 og Næsby, 2. Divisionsholdet..?
                      Den blev 1-1

                      Comment


                        Max Andersen fra U15 får 3 år

                        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/max-an...arig-kontrakt/

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Klasse. Der sker virkelig noget på akademiet. Og den akuelle U15-årgang kan vel blive en gylden årgang i OB.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Østrøm ser sig selv som midtforsvarer i fremtiden

                            https://fyens.dk/artikel/robin-østrø...har-været-fedt

                            Men er der virkelig plads hvis 2 så unge skal køres i stilling samtidig som midtforsvarer? Altså incl Vestergaard. Tvivler jeg på man tør i OB med en 4 back kæde som nok er det vi skal have fremadrettet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Klasse. Der sker virkelig noget på akademiet. Og den akuelle U15-årgang kan vel blive en gylden årgang i OB.
                              Lidt mindre gylden efter Søfeldt er skiftet.. Men det må tiden jo vise

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Østrøm ser sig selv som midtforsvarer i fremtiden

                                https://fyens.dk/artikel/robin-østrø...har-været-fedt

                                Men er der virkelig plads hvis 2 så unge skal køres i stilling samtidig som midtforsvarer? Altså incl Vestergaard. Tvivler jeg på man tør i OB med en 4 back kæde som nok er det vi skal have fremadrettet.
                                Så man kan altså godt have en smule IQ, selv hvis man ikke ser Østrøm som back .
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X