Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Re: Det 'nye OB' og talenterne

    NicolaiN:
    Bayliss:
    Thanatos:Hvad er der i grunden blevet af Torpegaard? Han var sgu en god kantspiller, og fik da også debut på førsteholdet. Han manglede måske lige det sidste rent offensivt, hvad superliganiveau angår, men jeg tænkte i sin tid, at han ville få en habil karriere - evt som højre back.

    I tilfældet AKJ var det dog ikke manglende velvilje fra OB's side. Han ville simpelthen ikke yde det, der skulle til. Desværre. Talentet var og er der.

    En Jens Mårtensen var heller ikke uden potentiale.






    Så vidt jeg husker, brækkede han benet i en kamp mod Middelfart, og han kom aldrig rigtig tilbage på hans gamle niveau.. Så vidt jeg husker SU's kommentar/referat fra kamp, var det noget med en tung tonser fra middelfart, der ikke kunne andet end at lave frispark, der brækkede hans ben..

    Har set nogle ganske få kampe med FCV, hvor han har gjort det ok, men heller ikke mere end det..

    AKJ var en historie for sig selv. Tror det er bedst, at ikke alle historier med ham kommer frem.. Han har, så vidt jeg ved, fået en kontrakt med FC Fredericia.. De ligger midt i tabellen i 1. div., med en spinkel chance for oprykning, og jeg ved ikke om han har spillet.

    Mårtensen havde også et godt niveau, men jeg synes han manglede en del defensivt, og hans offensive spil, var ikke nok til at kompensere for det..
    Jeg ved ikke hvor meget det har på sig - men jeg kender en, som har lidt kontakter i FCV, der har fortalt mig, at man i FCV var nervøse for at have Jens Mårtensen i truppen grundet noget brug af steroider.
    Det kender jeg ikke noget til, men han er ihvertfald helt vanvittigt godt bygget..



    Comment


      Re: Det 'nye OB' og talenterne

      Alter Evil:Det var faktisk en rigtig ubehagelig kamp. Jeg ved ikke, hvad det er for komplekser de render rundt med i Middelfart (det var også en Middelfart-spiller, der var racistisk over for Bodjo i sin tid. Det kostede vist 3 dage og en officiel undskyldning), men det lignede at de var ude for at bevise at OB ikke skulle komme dér og tro de var noget. Hvilket vel også er fair nok, lige indtil een af deres spillere mere eller mindre bevist brækker benet på een af vores spillere...
      Det har de helt sikkert haft. Vi møder samme indstilling, når vi kommer ud på landet med serie 3-4-holdet..



      Comment


        Re: Det 'nye OB' og talenterne

        Alter Evil:
        Bayliss:
        Thanatos:Hvad er der i grunden blevet af Torpegaard? Han var sgu en god kantspiller, og fik da også debut på førsteholdet. Han manglede måske lige det sidste rent offensivt, hvad superliganiveau angår, men jeg tænkte i sin tid, at han ville få en habil karriere - evt som højre back.

        I tilfældet AKJ var det dog ikke manglende velvilje fra OB's side. Han ville simpelthen ikke yde det, der skulle til. Desværre. Talentet var og er der.

        En Jens Mårtensen var heller ikke uden potentiale.






        Så vidt jeg husker, brækkede han benet i en kamp mod Middelfart, og han kom aldrig rigtig tilbage på hans gamle niveau.. Så vidt jeg husker SU's kommentar/referat fra kamp, var det noget med en tung tonser fra middelfart, der ikke kunne andet end at lave frispark, der brækkede hans ben..

        Har set nogle ganske få kampe med FCV, hvor han har gjort det ok, men heller ikke mere end det..

        AKJ var en historie for sig selv. Tror det er bedst, at ikke alle historier med ham kommer frem.. Han har, så vidt jeg ved, fået en kontrakt med FC Fredericia.. De ligger midt i tabellen i 1. div., med en spinkel chance for oprykning, og jeg ved ikke om han har spillet.

        Mårtensen havde også et godt niveau, men jeg synes han manglede en del defensivt, og hans offensive spil, var ikke nok til at kompensere for det..
        Det var faktisk en rigtig ubehagelig kamp. Jeg ved ikke, hvad det er for komplekser de render rundt med i Middelfart (det var også en Middelfart-spiller, der var racistisk over for Bodjo i sin tid. Det kostede vist 3 dage og en officiel undskyldning), men det lignede at de var ude for at bevise at OB ikke skulle komme dér og tro de var noget. Hvilket vel også er fair nok, lige indtil een af deres spillere mere eller mindre bevist brækker benet på een af vores spillere...

        Men ja - han lå faktisk til at skulle være den næste, der brød igennem, men han brækkede benet og OB valgte i stedet at hente Peter Nymann. Det var et forkert valg, i mine øjne.

        Jeg tror i øvrigt, at Torpegaard læser på CBS til daglig. Er ikke sikker på, at han stadig spiller i FCV (men han var fast mand dér i et par år, ja).
        De gode gamle dage, hvor jeg fik sat Middelfart og OBs bestyrelseslokaler på den anden ende, med min ret skarpe men også ret korrekte analyse, af Middelfartklubbens attitude og kultur overfor OB. Ikke noget sympatisk bekendtskab, men de har været dygtige til at udvikle gode spillere, og det kan vi jo så være glade for trods alt.

        Comment


          Re: Det 'nye OB' og talenterne

          Bayliss:Det har de helt sikkert haft. Vi møder samme indstilling, når vi kommer ud på landet med serie 3-4-holdet..
          Nu er jeres hold jo også de rendyrkede latte-drikkende brilleaber, sammenlignet med de modstandere, som udkants-Fyn kan mønstre

          Comment


            Re: Det 'nye OB' og talenterne

            Chuck:
            Bayliss:Det har de helt sikkert haft. Vi møder samme indstilling, når vi kommer ud på landet med serie 3-4-holdet..
            Nu er jeres hold jo også de rendyrkede latte-drikkende brilleaber, sammenlignet med de modstandere, som udkants-Fyn kan mønstre
            Jep, og det siger ikke så lidt, når vi kan mønstre så forskellige jobfunktioner som ingeniører, politibetjente, mejerister, skattemedarbejdere, trykkere, produktionschefer, aldi-medarbejdere, stilladsarbejdere og meget meget andet



            Comment


              Re: Det 'nye OB' og talenterne

              Torpegaard spillede med en vis succes i FCV. Han fandt dog ud af hvad niveaut rakte til, blev lidt træt af det hele og er pt ved at færdiggøre sin kandidat på CBS. Han spiller noget "hyggefodbold" på danmarksserie-niveau.

              Comment


                Re: Det 'nye OB' og talenterne

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ob-talent-vil-udfordre-moeller-og-hoeegh



                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Re: Det 'nye OB' og talenterne

                  Plum:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ob-talent-vil-udfordre-moeller-og-hoeegh


                  Fin indstilling...

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    Re: Det 'nye OB' og talenterne

                    Ved ikke helt om det er her eller OT, men : http://www.bold.dk/nyt/Horsens-interesseret-i-Marienlyst-spiller



                    Comment


                      Re: Det 'nye OB' og talenterne

                      nixcha: Ved ikke helt om det er her eller OT, men : http://www.bold.dk/nyt/Horsens-interesseret-i-Marienlyst-spiller
                      OT eller ej, så får du lige et linkfix

                      Comment


                        Re: Det 'nye OB' og talenterne

                        nixcha:Ved ikke helt om det er her eller OT, men : http://www.bold.dk/nyt/Horsens-interesseret-i-Marienlyst-spiller
                        Set ud fra nogle af de reserveholdskampe jeg har set, så synes jeg faktisk, at han er en ganske dygtig spiller.

                        Derudover render der også en Mads Rodriguez rundt i Middelfart og gør det ret godt.

                        Comment


                          Re: Det 'nye OB' og talenterne

                          nixcha:Ved ikke helt om det er her eller OT, men : http://www.bold.dk/nyt/Horsens-interesseret-i-Marienlyst-spiller


                          Interessant. Jeg må indrømme, at han er een af dem, som jeg simpelthen ikke troede på ville klare sig. God boldspiller, men meget svær at passe ind andre steder end som 10'er (og der synes jeg simpelthen ikke han var dominerende nok). Men det kan jo være, førsteholdsfodbold i Marienlyst har gjort ham godt.

                          Som jeg forstod det, var de villige til at bygge spillet meget op omkring ham - skal blive spændende at se, hvordan han klarer sig når han skal indgå i et kollektiv som Horsens'.

                          Comment


                            Re: Det 'nye OB' og talenterne

                            Onkel Riffel: Jeg glæder mig i hvert fald til at se flere fynske talenter komme op på førsteholdet. Kasper Larsen kan f.eks. ikke være langt væk.

                            Jeg ville ikke bytte den fornøjelse der er ved at se de unge, fynske knægte folde sig ud, med alverdens "glorværdige" Kim Brink-sølvmedaljer.
                            Jeg vil da helst se en kombination af Kim Brinks stjerne indkøb og unge fynske sultne spillere . Jeg bandede og svinede Lars Olsen meget for ikke at give mere spilletid til talenterne , men desværre blev Lars fyret alt for sent , han skulle være fyret efter sidste kamp 2009.

                            Jeg er super glad for at se Falk, Høegh og Larsen blomstre op , men vi skal stadig have plads til en Vadócz , Djemba Djemba og Utaka . lige som vi også skal kigge udenfor Fyn og hente spillere som Emil og Kadrii .

                            Til gengæl skal vi absolut ikke hente flere N´Koum og Diarra når vi i truppen har en C.S og Kasper Larsen som mindst er på samme niveau.

                            Der skal satses på vores ungdomsafdeling og vi skal forstre alle de fynske spillere det er muligt , hvilket giver fansene et godt tilhørsforhold ( jer fra Fyn ) . Men vi skal også hente de stjerne vi kan ( de skal selvfølgelig passe til OB ) da de giver omtale udenfor Fyn og ågså er med til at løfte klubben og øge interessen for OB .

                            Vi skal have et niveau igen hvor vi er med i Europa hvert år , hvilket giver mere omtale , større tiltrækning på sponsorere , flere tilhængere , mere Tv-tid .

                            Vi skal forsøge at benytte Brøndby´s fald til at blive Viasat´s nye yndling .

                            Vi skal som fans stå sammen og vise OB er på rette vej , syntes vi har tegningen .

                            Har stor tiltro til at Troels langt bedre end Lars Olsen kan håndtere en D.D og Utake samtidig med at køre vores unge spillere i stilling , vise dem tillid og give dem den rette spilletid.







                            Comment


                              Re: Det 'nye OB' og talenterne

                              http://www.fyens.dk/article/2232226:Sport--OB-danner-rammer-for-oplysning-af-uddannelsesvalg

                              Ved ikke lige om det kun er "det nye OB" eller om klubben også tidligere har arbejdet sådan men det viser da at man kommer meget rundt omkring talenterne...

                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Re: Det 'nye OB' og talenterne

                                http://www.bold.dk/nyt/Horsens-henter-talent-i-2-division

                                Bliver interessant at se, hvad Esben Petersen kan gøre på Superliga-niveau.

                                Comment

                                Working...
                                X